Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Er 4 tanks som går som designerte "Scout tanks" og blir satt opp mot nesten alle tiers helt tilfeldig til tider. Leopard, 38t, 38NA og A-20.

38(t) får ofte litt lavere tiers i kampene sine enn resten.

Hehe, flott med en "scout tank" som er treg som rakkern da :roll: Får pine til meg litt XP så jeg for oppgradert motoren... *sukk* :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ett eller annet med dette spillet som gjør at jeg får lyst til å kaldkvele de aller, aller fleste som spiller dette spillet..

 

oi, du er kul..

 

?

 

At jeg er ganske kul, har ingenting med saken å gjøre.

Det som er sakens kjerne, er at de fleste pubbies er klodriker.

Man kan ta knekken på over halvparten av motstanderlaget selv før man ryker med, mens de bare sitter bak en stein/i en busk/etc.

 

:nerdrage:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det finnes masse noobs der ute... I et spill, var vi 2 med hits, jeg hadde 7 og den andre 8...og resten var noobs :tease:

 

Har endelig klart å oppgradere min T-29 fullt ut, men den blir likssom kjedelig nå etter jeg har fullt oppgadert min StuG111. Kanskje PD stilen funker bedre for meg?

 

Ja til slutt vil jeg bare si; Löwe ble en stor skuffelse !!! Selv min T-29 drar flere credits (kanskje fori jeg klarer flere hits med den?)

 

Sumsummarius; M2-light tank, StuG111 og T-29 rekker for meg. Kanskje også litt greit med BT-7, som er en ypperlig scout. Fra nå av gjelder bare elite-status, og free-xp poeng :w00t:

Lenke til kommentar

Det er ett eller annet med dette spillet som gjør at jeg får lyst til å kaldkvele de aller, aller fleste som spiller dette spillet..

 

oi, du er kul..

 

?

 

At jeg er ganske kul, har ingenting med saken å gjøre.

Det som er sakens kjerne, er at de fleste pubbies er klodriker.

Man kan ta knekken på over halvparten av motstanderlaget selv før man ryker med, mens de bare sitter bak en stein/i en busk/etc.

 

:nerdrage:

Jeg har faktisk funnet endel glede med å velge meg ut et par Tier 2 tanks som jeg bruker for å herje med Loltraktorene når jeg blir for irritert på tullinger i høyere-tier kamper. Her kan en ofte med litt ålreit spilling fra egen side, drepe en 4-5 stk og overleve fint. Blir litt penger som går med på overføring til free xp, men det tar jeg meg råd til.

Lenke til kommentar

Noen som kan gi noen tips til hvordan man bør spille med en tank-destroyer (Marder II)?

Den har ikke turret så du vil ikke være tett innpå fienden i byer med gater som har rette vinkler. Du vil heller ikke ha en fiendtlig tanks veldig nærme med mindre du får skutt først. En tanks med turret vil kjøre i sirkler rundt deg mens du prøver å snurre rundt får å få den i sikte. Fiendtlig tanks kan også kræsje inn i siden på deg, og da sitter du bom fast uten å få skutt tilbake.

 

Prøv å gjem deg bak steiner eller på hjørnet av en bygning, og skyt på andre svake tanks. Best er det å skyte dem i siden eller bak. Ikke eksponer deg mot for mange fiendtlig tanks samtidig, helst bare en om gangen. Dersom du kommer for nærme noen store tanks må du bare flykte. Ser du en KV eller tilsvarende er det bare å legge giret i revers og prøve deg på en annen flanke.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja til slutt vil jeg bare si; Löwe ble en stor skuffelse !!! Selv min T-29 drar flere credits (kanskje fori jeg klarer flere hits med den?)

Selv når du taper? For jeg har ingenting i mot å få 50k credits for et middelmådig tap.

Nå med bildebevis til og med. :o

 

x0IOil.jpg

 

Samt et flott bilde fra en Clan Match jeg var i i går kveld:

 

FCTlPl.jpg

Lenke til kommentar

Ja til slutt vil jeg bare si; Löwe ble en stor skuffelse !!! Selv min T-29 drar flere credits (kanskje fori jeg klarer flere hits med den?)

Selv når du taper? For jeg har ingenting i mot å få 50k credits for et middelmådig tap.

Skjønner ikke hvilken verden du lever i? Dårlige slag får jeg som oftes bare 18 000 credits for med Löwe. Gode slag blir sjelden belønnet med over 50 000 credits.

Forresten, er det slik at jeg kan samle free-xp og kjøpe direkte f.eks en Maus, uten å gå "rangstien"?

Har det noen hensikt med accelerate crew training? På min M2 light tank har jeg fått en gul stripe (second lieutenant) på hele crewet.

Lenke til kommentar

Om du ser på bildet jeg posta oppi der, det hvor jeg taper og får 55k, så ser du hvilken verden jeg lever i. :)

 

Du kan samle deg nok freexp til en Maus ja, men du må fortsatt researche hvert trinn på veien dit. Du trenger bare ikke spille på de tankene.

Vil ikke si det er mye vits før tier 5-6, og sannsynligvis ikke på tankser du ikke planlegger å bruke mye tid i.

Lenke til kommentar

Noen som kan gi noen tips til hvordan man bør spille med en tank-destroyer (Marder II)?

Camping style som en sniper. Sørg for å ligg bak lagkamerater som finner fienden for deg og som også tar i mot værste av problemene fra motstanderne.

 

Den har ikke turret så du vil ikke være tett innpå fienden i byer med gater som har rette vinkler. Du vil heller ikke ha en fiendtlig tanks veldig nærme med mindre du får skutt først. En tanks med turret vil kjøre i sirkler rundt deg mens du prøver å snurre rundt får å få den i sikte. Fiendtlig tanks kan også kræsje inn i siden på deg, og da sitter du bom fast uten å få skutt tilbake.

 

Prøv å gjem deg bak steiner eller på hjørnet av en bygning, og skyt på andre svake tanks. Best er det å skyte dem i siden eller bak. Ikke eksponer deg mot for mange fiendtlig tanks samtidig, helst bare en om gangen. Dersom du kommer for nærme noen store tanks må du bare flykte. Ser du en KV eller tilsvarende er det bare å legge giret i revers og prøve deg på en annen flanke.

Takker, det hjalp ja. Spilte nok i overkant offensivt tidligere. Slang meg etter et følge medium-tanks i går, og endte opp med å plukke 7 stridsvogner fra god avstand mens lagkameratene mine stod og "tanket". Fikk knertet en KV i en annen runde på samme måte også - min første :D Håper bare lagkameratene også fikk XP og penger for jobben de gjorde...

 

Men da er det neste spørsmålet (håper dere bærer over med meg her :) ): Hvordan spiller man som scout? Jeg skjønner jo at man først og fremst skal spotte mål for artilleriet, men må man gjøre noe spesielt når man finner en fiende - markere e.l?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...