different Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Det er mange som klager over matchmaking, men jeg er egentlig strålende fornøyd med den. Den er intelligent i den forstand at den veier lagene mot hverandre, men samtidig så fleksibel og "tilfeldig" at kampene blir forskjellige hver gang. Det er mulig den fungerer strålende på høyere nivå, men i å det hele tatt ta med en eller to T3 vogner mot resterende T5 og høyere er ikke hva jeg vil kalle intelligent, selv om det er likt for begge lag. Da har T3 vognene i teorien to motstandere de har sjangs på, selv om de selvsagt aldri vil komme så langt før de blir til skrapmetall. Eller? Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Det er mange som klager over matchmaking, men jeg er egentlig strålende fornøyd med den. Den er intelligent i den forstand at den veier lagene mot hverandre, men samtidig så fleksibel og "tilfeldig" at kampene blir forskjellige hver gang. Det er mulig den fungerer strålende på høyere nivå, men i å det hele tatt ta med en eller to T3 vogner mot resterende T5 og høyere er ikke hva jeg vil kalle intelligent, selv om det er likt for begge lag. Da har T3 vognene i teorien to motstandere de har sjangs på, selv om de selvsagt aldri vil komme så langt før de blir til skrapmetall. Eller? Jeg har blant annet en T-46 og en M3-Stuart som begge er tier 3, og jeg kan ikke huske å ha blitt matchet mot noe høyere enn tier 5, som regel havner jeg i matcher hvor høyeste er tier 4. Hvis du spiller i en platoon med noen som er høyere tier enn deg, vil du selvsagt havne i kamper med høyere tier, det er jo bra for ellers ville mange utnytte systemet og være i platoon med en veldig lav tier bare for å havne i kamper med noen som er lavere tier. Lenke til kommentar
different Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 (endret) Hvis du spiller i en platoon med noen som er høyere tier enn deg, vil du selvsagt havne i kamper med høyere tier, det er jo bra for ellers ville mange utnytte systemet og være i platoon med en veldig lav tier bare for å havne i kamper med noen som er lavere tier. Jeg var 4, han var 3, høyeste var 9. Jeg ser absolutt ikke hvorfor vi ikke kan få spille mot folk rundt 3-5, evt 6, da "arty" går for å være to tiere høyere som tidligere nevnt her. Etter å ha spilt dagen lang med uheldig (intentional?) matchmaking begynner jeg litt å lure på om det faktisk er meningen. Endret 25. desember 2011 av different Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 (endret) Av tabellen jeg linket til kan du se at T4 artilleri kan havne sammen med T9, ja. I verste fall. Nå er det jo imidlertid slik at det nok var langt mer enn et par fiender du klarer å skade med HE som artilleri. Det er ikke nødvendigvis meningen at alle skal kunne knerte alle. Jeg har vanskelig for å tro at du sjelden møter fiender på T6 eller lavere i kampene dine. Å gruppe en T4 artilleri med en T3 light/medium (hvis det var det dere gjorde), er jo ikke akkurat noen god løsning for den stakkars kompisen din heller. Hans tank tilhører BG 3-6 (motstandere fra T2 til T5 altså), mens du tilhører BG 5-8 (motstandere fra T3 til T9). Da drar du jo selvfølgelig med deg ham på ting han ikke er egnet for. Du får ikke snillere matchmaking fordi du har med deg en med svakere stridsvogn (heldigvis). Nå er det jo heller ikke slik at du må skade andre stridsvogner for å være nyttig for laget ditt eller for å bli belønnet med xp/credits. Oppdage fiender, stoppe fiender som prøver å ta ditt lags flagg (bruk HE), ta fiendens flagg selv eller prøv å stoppe fiendens artilleri. Bare se på T5 light i tabellen, de har BG 8-13 og er altså representert i de hardeste kampene. Det er imidlertid mengder av fiender der som de ikke kan skade nevneverdig. Endret 25. desember 2011 av Aasgaard Lenke til kommentar
Valle79 Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Det er mange som klager over matchmaking, men jeg er egentlig strålende fornøyd med den. Den er intelligent i den forstand at den veier lagene mot hverandre, men samtidig så fleksibel og "tilfeldig" at kampene blir forskjellige hver gang. Jevnt over er den grei. Får rare ting av og til, på natta når det er lite folk og sånt. Men det som plager meg mest med matchmakeren er at den har tendenser til å kjøre tanks av samme type på samme lag. Hadde en match hvor jeg kjørte IS-4, og mitt lag hadde 6 IS-4, ingen i platoon, fienden hadde ingen IS-4 men 6 T-54, 1 av de var i platoon med en E-75. Hvorfor ikke blande litt? Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Min største klage mtp. matchmaking er den stygge tendensen til å lempe alle som er i platoon over på ett lag. Er litt frustrerende med random kamper hvor man møter et motstanderlag bestående av 4-5 platoons, mens man selv har et lag med null platoons. Det er ikke noen automatikk i at platoons er en fordel, men etter min erfaring så blir laget totalt slaktet av et slikt oppsett. 1 Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Jeg er faktisk ikke sikker på om den "stacker" så mye som alle later til å tro. Slik jeg ser det kan det godt være tilfeldig. En jevn fordeling mellom de to lagene er jo heller ikke sannsynlig. Hvis man fordeler tilfeldig er det helt naturlig at "rare" ting skjer også. Så det kan godt forekomme 6 IS-4 på ett lag uten at matchmakinga har gjort det "bevisst". Jeg er litt redd for at utviklerne skal gi etter for denne kritikken og klagingen på for mange artilleri i samme kamp. Jeg synes det er kjempefint med den variasjonen vi får takket være disse mulighetene. Det kan selvsagt være kjedelig å være på det laget som blir overkjørt av 6 IS-4, men det skjer jo ikke akkurat ofte. Det samme gjelder kamper med 7 artilleri på hvert lag. Det er i overkant, greit, men det skjer ikke ofte. Og hvis de ikke hadde fått lov til å være 7 stykk i samme kamp, ville du garantert _aldri_ få spille kamper uten artilleri i det hele tatt. Jeg tar gladelig den variasjonen. Selv om det måtte medføre at en kamp i mellom ikke er helt optimal. 1 Lenke til kommentar
Gene_Pool Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Jeg er litt redd for at utviklerne skal gi etter for denne kritikken og klagingen på for mange artilleri i samme kamp. Jeg synes det er kjempefint med den variasjonen vi får takket være disse mulighetene. Enig i det, men jeg tror nok ikke de gir etter. De har i hvert fall uttalt at det er uaktuelt med kamper med kun tanks fra samme tier. Det ville fort blitt kjedelig om man ikke fikk noen vanskelige motstandere å bryne seg på, og tross alt ville også de kampene hvor man er på toppen av lista også forsvunnet. Rent forretningsmessig er det nok heller ingen god idé, da det er i deres interesse at folk får lyst på neste tank hele tiden. Det kan jo være litt vanskelig å spille tier 3 og 4, spesielt for folk som ikke har allverdens erfaring. Men grindingen er overkommelig, og når man kommer opp til tier 5 er det enklere igjen som regel. Med en begrensning på artililleri ville man sluppet de kampene der de er veldig mange, men uten disse tilfeldige opphopningene ville det også betydd at man hadde fått færre kamper uten artilleri, eller med kun ett på hvert lag, og disse kampene er en fin variasjon i ny og ne. Regner med WG tar med det i betraktningen. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Stort sett har jeg ingen problemer med matchmaking systemet. Men det er enkelte ting, noe er allerede nevnt. -I en match var vi syv (7!) Type 59 på samme lag. Synes de godt kan spre det litt rundt. -Har også opplevd å spille i kamp hvor laget mitt hadde en T8 tanks mer enn andre laget, vanligvis ikke noe problem da det løses ved at det andre laget får en T7 tanks mer. Men i denne kampen hadde laget mitt flere T8 tanks òg T7 tanks. Vi vant egentlig ganske greit. - Kamper hvor det ene laget for eksempel har ett T8 artilleri, mens det andre laget har TO T7 artilleri. Ingen tvil om hva som er best. - Kom i en kamp med Mausen min. Vi hadde ingen scouts på laget våres, stort sett bare skikkelig trege tanks. Mens det andre laget hadde to scouts (T-50-2 og Chaffee). Var på ett åpent brett. Vi med de tregeste tanksa ble spottet før vi hadde rukket å komme oss til skjulesteder og hadde jo ingen tanks til å countre scoutsa. Unødvendig å si det, men vi ble selvfølgelig eid av Arty. Hvorfor ikke splitte de to scoutsa på hvert sitt lag, de var ikke i platoon. Det er stort sett det eneste, og burde være ganske greit å fikse på. Lenke til kommentar
different Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) Har nå kommet til T4 med artilleriet mitt og matchmaking fungerer bedre synes jeg. Jeg kan ikke skade T9 i stor grad, men det er alltid noe små-plukk som dukker opp og går i jernkverna. Og så er det jo alltid ekstremt tilfredsstillende å ta ut fienden sitt artilleri (samtlige) tidlig i runden. Endret 27. desember 2011 av different Lenke til kommentar
Valle79 Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Snakker om artilleri...hadde en runde på Mines i går med GW Tigern min, der motstanderen sin GW Tiger konstant prøvde å kverke meg. Jeg ble aldri spotta, men det er jo ikke SÅ mange steder man kan stå som artilleri i south spawn på Mines. Skjøt, flytta på meg...noen sek senere BAM der jeg stod rett før. Men fyren gav seg ikke heller. 8 skudd kasta han vekk på å prøve å ta meg, før han ble spotta av en scout fra vår side og jeg blåste fyren til helvete. Er jo gøy med counterbattery men den fyren var litt vel enspora! Lenke til kommentar
Gene_Pool Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) Er jo gøy med counterbattery men den fyren var litt vel enspora! I mitt hittil eneste artillerispill etter 0.7 så glemte jeg at tracers hadde blitt innført igjen, til glede for motstanderens artilleri :!: Får prøve en runde etterpå med SU-14. Hadde ikke startet å spille da de fjernet tracers første gangen, så det blir spennende å se hvordan det påvirker spillet mitt (skal huske å flytte neste gang selvsagt ) Endret 27. desember 2011 av Gene_Pool Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Spilte noen kamper igjen i ettermiddag. Var herlig å komme tilbake til spillet etter en pause på et par måneder eller så. Bare synd at jeg ikke tenkte over å oppdatere mods etter patchen, så jeg spilte den første kampen med fucka markers og så ikke hvem som tilhørte laget mitt og hvem som tilhørte fi om jeg ikke rulla rundt med "alt" kronisk holdt inn. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Snakker om artilleri...hadde en runde på Mines i går med GW Tigern min, der motstanderen sin GW Tiger konstant prøvde å kverke meg. Jeg ble aldri spotta, men det er jo ikke SÅ mange steder man kan stå som artilleri i south spawn på Mines. Skjøt, flytta på meg...noen sek senere BAM der jeg stod rett før. Men fyren gav seg ikke heller. 8 skudd kasta han vekk på å prøve å ta meg, før han ble spotta av en scout fra vår side og jeg blåste fyren til helvete. Er jo gøy med counterbattery men den fyren var litt vel enspora! Han skjøt nok ikke på måfå. Var nok tracerne dine han så og skjøt etter de. Hender jeg ser etter arty tracers selv tidlig i games. Men ser jeg ingen ganske kjapt fokuserer jeg heller på noe annet i mellomtiden. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Ooh, tracere er tilbake? Dette blir awesome! Lenke til kommentar
Valle79 Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Snakker om artilleri...hadde en runde på Mines i går med GW Tigern min, der motstanderen sin GW Tiger konstant prøvde å kverke meg. Jeg ble aldri spotta, men det er jo ikke SÅ mange steder man kan stå som artilleri i south spawn på Mines. Skjøt, flytta på meg...noen sek senere BAM der jeg stod rett før. Men fyren gav seg ikke heller. 8 skudd kasta han vekk på å prøve å ta meg, før han ble spotta av en scout fra vår side og jeg blåste fyren til helvete. Er jo gøy med counterbattery men den fyren var litt vel enspora! Han skjøt nok ikke på måfå. Var nok tracerne dine han så og skjøt etter de. Hender jeg ser etter arty tracers selv tidlig i games. Men ser jeg ingen ganske kjapt fokuserer jeg heller på noe annet i mellomtiden. Selvfølgelig var det tracerne mine han skjøt etter, men etter å ha bomma 2-3 ganger hadde jeg gitt opp i alle fall. Men når fyren bare fortsetter...8 skudd, samtlige bom? What? Lenke til kommentar
Quickcraft Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Snakker om artilleri...hadde en runde på Mines i går med GW Tigern min, der motstanderen sin GW Tiger konstant prøvde å kverke meg. Jeg ble aldri spotta, men det er jo ikke SÅ mange steder man kan stå som artilleri i south spawn på Mines. Skjøt, flytta på meg...noen sek senere BAM der jeg stod rett før. Men fyren gav seg ikke heller. 8 skudd kasta han vekk på å prøve å ta meg, før han ble spotta av en scout fra vår side og jeg blåste fyren til helvete. Er jo gøy med counterbattery men den fyren var litt vel enspora! Han skjøt nok ikke på måfå. Var nok tracerne dine han så og skjøt etter de. Hender jeg ser etter arty tracers selv tidlig i games. Men ser jeg ingen ganske kjapt fokuserer jeg heller på noe annet i mellomtiden. Selvfølgelig var det tracerne mine han skjøt etter, men etter å ha bomma 2-3 ganger hadde jeg gitt opp i alle fall. Men når fyren bare fortsetter...8 skudd, samtlige bom? What? Han gikk nok kraftig i minus den runden.. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Ja, det er bortkasta. Hadde to artilleri på laget på laget mitt en gang som bare å speida etter motstanderartyet i hvert fall i fem minutter. Det er jo bare måfå. Lenke til kommentar
sollie Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Spilte noen kamper igjen i ettermiddag. Var herlig å komme tilbake til spillet etter en pause på et par måneder eller så. Bare synd at jeg ikke tenkte over å oppdatere mods etter patchen, så jeg spilte den første kampen med fucka markers og så ikke hvem som tilhørte laget mitt og hvem som tilhørte fi om jeg ikke rulla rundt med "alt" kronisk holdt inn. har ikke lasta ned noen 'mods' i det hele tatt. Er det noen 'must have' som det kan linkes til og hva bruker 'folket' her på forumet ? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 har ikke lasta ned noen 'mods' i det hele tatt. Er det noen 'must have' som det kan linkes til og hva bruker 'folket' her på forumet ? Jeg bruker mange forskjellige. Går sikkert greit å spille uten også, men jeg liker å modde det som moddes kan. Bruker for øyeblikket "PogS_Contour_5 (0.7" med innebygd "OverTargetMarkers" (om jeg ikke husker helt feil nå da, kan hende de er separate også), en norsk hangar, n0rdis Timex Reloading Timer Crosshairs for SPG og skins opp og i mente. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå