Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Fått sansen for E50 etter å ha spilt den ett par uker. Hvorfor har jeg ikke kjøpt den før.

Den har alt som skal til for å lykkes i i pubs/ solo-battles.

Herlig kanon, bra armour og tyngde for ramming. :p Kan gjøre mye selv.

Mangler litt på mobiliteten bare. Kan jo overkommes med premium consumables.

Sjokolade eller Gasoline.. hva er vanligst? Hva gjør dere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

N o r e n g, den 04 Sept 2015 - 10:18, sa:

 

 

 

https://www.reddit.com/r/WorldofTanks/comments/3hykht/resources_advice_what_ive_learnt_going_from_noob/

 

Drit i kommentarene om at han ikke er en unicum. 

Dette er en meget bra post og bør leses av alle som har lyst og forbrede seg.

 

Tror neppe skill basert MM har noen forskjell, men hvis det er utfordringer du er på jakt etter:

 

finn deg ett ESL team

finn deg en clan som er aktive på strongholds og CW.

 

Uansett hvor god man blir i spillet er og blir arty en forferdelig dårlig implementert klasse/mekanikk. Om det var en server der det ikke var mulig å bruke arty hadde jeg (og flere andre) fortsatt spilt i dag.

 

Det samme gjelder powercreep, uansett hvor god man blir i en heavy er det ikke mulig å benekte at høytier mediums er for fleksible.

En T62A er blant de raskeste mediumene i spillet, den har det nest-sterkeste tårnet i spillet, den trenger knapt stå stille for å treffe på 150-200m avstand, den har mer enn nok penetreringsevne til å gå gjennom fronten på enhver tank i spillet, den kan out-trade absolutt alt i nærkamp takket være ubegripelig god reload og mobilitet. Sammenlign T62A sin ytelse på tier 10 mot Pershing på tier 8: mobiliteten er vesentlig dårligere, DPMen går fra å være best i tieren til dårligst i tieren, penetreringsevnen går fra å kunne gå gjennom fronten på alt med standard-ammo til å måtte bruke ekstreme mengder premshells om man skal ta en 110 eller IS3 forfra på 200m avstand, tårnpanseret får svake punkter det er mulig å treffe, og camo er også dårligere.

WTF100, FV215b 183, Foch 155, og JPzE100 er tanker som gjør spillet dårligere, rett og slett fordi de er alt for gode i de riktige situasjonene, og helt forferdelig dårlige i feil situasjoner. WGs mål om å gi hver tank "sin greie" førte til at tier 10 TDene fikk latterlig mye alpha, softstats, camo, panser, og penetrering uten noen tanker om hvordan det ville passet inn i spillet. Object 268 var for eksempel nesten like god som en medium fra patch 8.6 til patch 9.0

 

 

 

 

Noreng: Vel reflektert og bra skrevet. Jeg er veldig enig med deg, og begynner selv å danne samme holdning til WoT/WG som du ser ut til å ha holdt lenge.

 

-iL- : jeg føler ikke at jeg helt nøyaktig fikk kommunisert problemstillingen jeg har til WoT. Når jeg sier at at spillet har grunnleggende feil og mangler, kan jeg sette opp en kjapp liste

  • ubalanserte tankser, 
  • store problemer med å håndtere trafikken på serverne sine,
  • tankser som dukker opp av ingenting fordi de kom i høy hastighet rundt et hjørne,
  • latterlig lag mellom klient og server som gjør at skudd forsvinner ut i luften fordi jeg ikke ventet på at serveren skulle oppdatere crosshair-placement,
  • økonomi/gullammo/premium-konto/tanks- problematikken
  • avskoging av og skapelse/utvikling av kart som i grunn er mange korridorer

mangel på MM er et bare en liten del av problemet. Clamwars, stronkholds, og ESL et forsøk på å unngå grunnleggende problem som burde være utrettet for lenge siden.

 

Reddit posten du refererer til er god - men jeg er allerede på det nivået, problemet ligger ikke hos meg, (i min ydmyke mening), men hos WG som ser ut til å ha glemt at dette er et competitive multiplayer game.

 

Jeg har vert uenig med deg tidligere, og jeg er ikke uenig av prinsipp eller noe i den duren, men jeg ønsker å få frem hva jeg mener er feilene med dette spillet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

-iL- : jeg føler ikke at jeg helt nøyaktig fikk kommunisert problemstillingen jeg har til WoT. Når jeg sier at at spillet har grunnleggende feil og mangler, kan jeg sette opp en kjapp liste

  • ubalanserte tankser, 
  • store problemer med å håndtere trafikken på serverne sine,
  • tankser som dukker opp av ingenting fordi de kom i høy hastighet rundt et hjørne,
  • latterlig lag mellom klient og server som gjør at skudd forsvinner ut i luften fordi jeg ikke ventet på at serveren skulle oppdatere crosshair-placement,
  • økonomi/gullammo/premium-konto/tanks- problematikken
  • avskoging av og skapelse/utvikling av kart som i grunn er mange korridorer

mangel på MM er et bare en liten del av problemet. Clamwars, stronkholds, og ESL et forsøk på å unngå grunnleggende problem som burde være utrettet for lenge siden.

 

Reddit posten du refererer til er god - men jeg er allerede på det nivået, problemet ligger ikke hos meg, (i min ydmyke mening), men hos WG som ser ut til å ha glemt at dette er et competitive multiplayer game.

 

Jeg har vert uenig med deg tidligere, og jeg er ikke uenig av prinsipp eller noe i den duren, men jeg ønsker å få frem hva jeg mener er feilene med dette spillet.

 

 

Jeg er ikke uenig i deg i det hele tatt, WoT er ett kjempebra spill, hvis ikke hadde jeg sluttet for lenge siden.

 

  • ubalanserte tanker er ett kjempeproblem, at de feks ikke skjønte at WTE100 var ett gedigent ubalansert tank, er helt ubegripelig. Istedenfor og innrømme dette, har de nå bare sagt den skal fjernes fordi den er made-up, og ikke historisk. En tank som passer meget bra, er fint balansert, FV215b, skal også fjernes av samme grunn. sukk.
  • server problemer  tja? Jeg har ikke store problemer med dette, og mistenker ISP problematikk
  • tankser so dukker opp av ingenting hæ? Denne skjønte jeg ikke. Hvordan skal du vite at tanken er der hvis ingen har sett den? Skal den alltid vises når den er bak hard cover? Vi har da ikke røntgen/laser syn på tankene våre. Er ille nok at alle tanker i 50m radius alltid er synlig.

    Ja vision/spotting i dette spillet er ikke bra implementert, men det er nå der, og når man har først skjønt det er det "logisk".

    Spotting skjer litt for sjelden også, jeg vil ha fler spotting spots på tankene, og oftere sjekks, men dette skaper vistnok for mye stress på serverene.

  • ghost shells tja, igjen. Dette skjer så sjelden at jeg ikke kan huske at det har skjedd meg. De som skriker oftest om det har som regel høy ping/packetloss når det skjer. Eller så ser de ikke at de faktisk bommer. Har sett på flere replays av folk som skriker om ghostshells, også er det brukerfeil.

    Dette problemet er så lite av det ikke trengs og nevnes.

  • økonomi Jeg synes faktisk det ikke er problemer lengre med økonomi. De som klager over at ett gratis spill er tregt og grinde, kan klappe igjen. Jeg har betalt for online spill med månedlig sum siden 1997 med Ultima Online, der 10$ i måneden var vesentlig høyere enn 10$ nå. I tillegg får man jo formelig slengt etter seg credits på diversje mission, strongholds, og å spille rett tier.
  • prem ammo Slutt og kalle det gold ammo vær så snill. Ingen skyter gold shells siden man kan kjøpe de for credits ingame. Ja det er ett lite problem, først og fremst mot super heavies, og gjør armor mindre relevant. De har prøvd diverse løsninger internt, på supertester, og på offisielle supertester. Alle har blitt dratt tilbake. Mange pubbies skriker om enkle løsninger, dog hadde det vært enkelt og fikse hadde WG gjort det for lenge siden.

    Ikke at jeg er noe særlig plaget av dette, da jeg først og fremst spiller meds, eller heaviums

  • corridor maps Fyfaen og jeg hater WG her. De "fikser" kart som ikke trengs og fikses, og lar problem kart være ufik
  • mangel på MM Her mener du skillbased MM? Den er jeg totalt uenig i, vil ikke fikse noenting.
Lenke til kommentar

Antageligvis er tanks som dukker opp fra ingenting pga trege spotchecks og delay. Da oppleverman at f.eks lights kan pesie forbi gater på Himmelsdorft og de blir ikke synlig før etter de har komt seg "halveis" over gaten. Ikke noe jeg synes er et stort problem, men det er irriterende dersom du ikke er klar.

Lenke til kommentar

 

-iL- : jeg føler ikke at jeg helt nøyaktig fikk kommunisert problemstillingen jeg har til WoT. Når jeg sier at at spillet har grunnleggende feil og mangler, kan jeg sette opp en kjapp liste

  • ubalanserte tankser, 
  • store problemer med å håndtere trafikken på serverne sine,
  • tankser som dukker opp av ingenting fordi de kom i høy hastighet rundt et hjørne,
  • latterlig lag mellom klient og server som gjør at skudd forsvinner ut i luften fordi jeg ikke ventet på at serveren skulle oppdatere crosshair-placement,
  • økonomi/gullammo/premium-konto/tanks- problematikken
  • avskoging av og skapelse/utvikling av kart som i grunn er mange korridorer

mangel på MM er et bare en liten del av problemet. Clamwars, stronkholds, og ESL et forsøk på å unngå grunnleggende problem som burde være utrettet for lenge siden.

 

Reddit posten du refererer til er god - men jeg er allerede på det nivået, problemet ligger ikke hos meg, (i min ydmyke mening), men hos WG som ser ut til å ha glemt at dette er et competitive multiplayer game.

 

Jeg har vert uenig med deg tidligere, og jeg er ikke uenig av prinsipp eller noe i den duren, men jeg ønsker å få frem hva jeg mener er feilene med dette spillet.

 

 

Jeg er ikke uenig i deg i det hele tatt, WoT er ett kjempebra spill, hvis ikke hadde jeg sluttet for lenge siden.

 

  • ubalanserte tanker er ett kjempeproblem, at de feks ikke skjønte at WTE100 var ett gedigent ubalansert tank, er helt ubegripelig. Istedenfor og innrømme dette, har de nå bare sagt den skal fjernes fordi den er made-up, og ikke historisk. En tank som passer meget bra, er fint balansert, FV215b, skal også fjernes av samme grunn. sukk.

Har du noe info om når de skal fjernes, og hva som evt. skjer for oss som har dem i garasjen. Blir de byttet i nye tanks? Er det heavy tank FV215b du mener ja? Har nettopp låst den opp, men ikke kjøpt enda.

Lenke til kommentar

Har du noe info om når de skal fjernes, og hva som evt. skjer for oss som har dem i garasjen. Blir de byttet i nye tanks? Er det heavy tank FV215b du mener ja? Har nettopp låst den opp, men ikke kjøpt enda.

 

 

Nei, har hørt om de i en "evighet", og WG nekter og gi oss datoer.

En annen som skal byttes ut er jo FV4202, tier X med, med Action Cent X.

Lenke til kommentar

Har lyst på T32. Har hatt den låst opp lenge. Bare ikke prioritert den. Har andre sterke tier 8 heavies som FCM 50t, IS-6 og AMX 50 100.

 

T32 er noe annet. Virker som en godt pansret allround-pakke for pubs.. Liker dere den?

 

Kanskje litt avhengig av premium ammo pga lav pen på standard ammo. Men det er jo T-54 og E50 også hvis de virkelig skal skinne.

Lenke til kommentar

Må kanskje prøve T32 på testserver. Mulig den er for allround og litt for dårlig gun for meg.

 

Har blitt bortskjemt med E50 i det siste. Trenger man noe annet liksom?

Har jo alt man trenger :p til og med brukbar mobilitet.

 

Er spent på hvordan erstatteren til tier X ,WT E100 blir.

WT Panther

 

Er bare å samle credits på missions å se hva som kommer..

Endret av SirJames
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har lyst på T32. Har hatt den låst opp lenge. Bare ikke prioritert den. Har andre sterke tier 8 heavies som FCM 50t, IS-6 og AMX 50 100. T32 er noe annet. Virker som en godt pansret allround-pakke for pubs.. Liker dere den? Kanskje litt avhengig av premium ammo pga lav pen på standard ammo. Men det er jo T-54 og E50 også hvis de virkelig skal skinne.

T32 vs IS-3:

T32 er best til: turret tanking, gun depression, og spotting

IS-3 er best til: gjøre skade, ikke ta skade, mobilitet, snapshotting.

 

Med dagens baner er det ikke tvil om hvilken som er best, hadde du spurt samme spørsmål for to år siden hadde det helt klart vært T32.

Lenke til kommentar

Må kanskje prøve T32 på testserver. Mulig den er for allround og litt for dårlig gun for meg.

 

Har blitt bortskjemt med E50 i det siste. Trenger man noe annet liksom?

Har jo alt man trenger :p til og med brukbar mobilitet.

 

Er spent på hvordan erstatteren til tier X ,WT E100 blir.

WT Panther

 

Er bare å samle credits på missions å se hva som kommer..

Noe eta på når den kommer eller åssen den blir? Vi som har wt e100 får den automatisk eller må vi grinde og kjøpe på nytt?

Lenke til kommentar

 

Må kanskje prøve T32 på testserver. Mulig den er for allround og litt for dårlig gun for meg.

 

Har blitt bortskjemt med E50 i det siste. Trenger man noe annet liksom?

Har jo alt man trenger :p til og med brukbar mobilitet.

 

Er spent på hvordan erstatteren til tier X ,WT E100 blir.

WT Panther

 

Er bare å samle credits på missions å se hva som kommer..

Noe eta på når den kommer eller åssen den blir? Vi som har wt e100 får den automatisk eller må vi grinde og kjøpe på nytt?

 

WG gir aldri ut ETA på noe som helst.

 

Hvis en tank du har blir byttet ut med en ny vil du få den nye med tilsvarende unlocks som du hadde, altså hvis den er stock blir den stock, elite blir elite osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...