Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Den er meget treg ja, man må ha med seg noen. Nå bruker jeg ikke toppkanonen, bruker 105mm. Siktetid og ladetid er såppass bra at jeg ikke føler det er noe møkkagrind. Henger med tungvognene i byen :)

105 mm er grei nok mot T8, men du kommer ikke langt med 198mm pen i T10 kamper. Er ikke akkurat sånn at du kan flanke noen for å få siden på dem... 248mm pen på toppkanonen + høyere alfa (og littegrann høyere dpm og bedre acc) gjør toppkanonen til en svær oppgradering!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Det hadde vært awesome! Sliter med t28 prototype om dagen, Jesus for en kjip sak etter herlige t67, finfine hellcat og supre t25/2.

 

den er ikke så ille, men som bunn-tier er den crap.

Her er jeg sterkt uenig, hva ser du i en TD med elendig panser mot alt sterkere enn tier 7 mediums, og halve farten til en KV-4? Den har brukbar Alpha, men det er fortsatt ikke i nærheten av å være like potent som Jagdpanther2 eller isu-152, og i dagens Meta er ikke TDer spesielt bra uansett.
Lenke til kommentar

 

 

Det hadde vært awesome! Sliter med t28 prototype om dagen, Jesus for en kjip sak etter herlige t67, finfine hellcat og supre t25/2.

 

den er ikke så ille, men som bunn-tier er den crap.

Her er jeg sterkt uenig, hva ser du i en TD med elendig panser mot alt sterkere enn tier 7 mediums, og halve farten til en KV-4? Den har brukbar Alpha, men det er fortsatt ikke i nærheten av å være like potent som Jagdpanther2 eller isu-152, og i dagens Meta er ikke TDer spesielt bra uansett

 

 

hmm? tror vi er enig, jeg sa den  er crap :)

 

anyways dagens Meta er det jævla vanskelig og spille non-turreted TDs.

 

Sjekk denne 

 

http://wotreplays.com/site/1913800#team

 

Spol frem til 12:30, hvor jeg virkelig er i deep shit, og hvor fokuser T-54 er på meg :)

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

 

 

 

Det hadde vært awesome! Sliter med t28 prototype om dagen, Jesus for en kjip sak etter herlige t67, finfine hellcat og supre t25/2.

den er ikke så ille, men som bunn-tier er den crap.
Her er jeg sterkt uenig, hva ser du i en TD med elendig panser mot alt sterkere enn tier 7 mediums, og halve farten til en KV-4? Den har brukbar Alpha, men det er fortsatt ikke i nærheten av å være like potent som Jagdpanther2 eller isu-152, og i dagens Meta er ikke TDer spesielt bra uansett.
Jeg elsker protoen. Alle undervurderer de, helt den står der og deler ut 120mm gaver.

Turreten gjør det svært enkelt å gjemme seg mellom skudd. Og 1 mot 1 er den farlig om man kan hindre andre å flanke.

 

Har 572 kamper i den, WR på 56% og wn8 på 1877. Så og si bare solo.

Endret av Gromle
Lenke til kommentar

 

 

 

Det hadde vært awesome! Sliter med t28 prototype om dagen, Jesus for en kjip sak etter herlige t67, finfine hellcat og supre t25/2.

den er ikke så ille, men som bunn-tier er den crap.
Her er jeg sterkt uenig, hva ser du i en TD med elendig panser mot alt sterkere enn tier 7 mediums, og halve farten til en KV-4? Den har brukbar Alpha, men det er fortsatt ikke i nærheten av å være like potent som Jagdpanther2 eller isu-152, og i dagens Meta er ikke TDer spesielt bra uansett.
Jeg elsker protoen. Alle undervurderer de, helt den står der og deler ut 120mm gaver.

Turreten gjør det svært enkelt å gjemme seg mellom skudd. Og 1 mot 1 er den farlig om man kan hindre andre å flanke.

 

Har 572 kamper i den, WR på 56% og wn8 på 1877. Så og si bare solo.

 

Det er en grunn til at den undervurderes, bare skyt til høyre eller venstre for mantleten med 200+ pen for å gå rett gjennom fronten på den, og når den verken har alphaen til å virkelig true heavies eller farten til å plante et ekstra skudd inn for å dra nytte av raskere reload blir den omtrent like truende som en Löwe.

Lenke til kommentar

 

 

Storm confirms that the Domination mode will be like an event (football, races, Karl) and a temporary one, it was indeed delayed because of mods not working in it (XVM), Evilly confirms this info as well, mods are now affecting WG schedules.

 

jaja like greit, de eventene prøvde jeg max 10 ganger, og gikk lei.

Lenke til kommentar

Jeg elsker protoen. Alle undervurderer de, helt den står der og deler ut 120mm gaver.

Turreten gjør det svært enkelt å gjemme seg mellom skudd. Og 1 mot 1 er den farlig om man kan hindre andre å flanke.

 

Har 572 kamper i den, WR på 56% og wn8 på 1877. Så og si bare solo.

 

Vil du prøve en annen undervurdert TD så test ut S35 CA. Den kanonen brukes helt opp til tier 7 i franske heavies.

Lenke til kommentar

 

Jeg elsker protoen. Alle undervurderer de, helt den står der og deler ut 120mm gaver.

Turreten gjør det svært enkelt å gjemme seg mellom skudd. Og 1 mot 1 er den farlig om man kan hindre andre å flanke.

 

Har 572 kamper i den, WR på 56% og wn8 på 1877. Så og si bare solo.

 

Vil du prøve en annen undervurdert TD så test ut S35 CA. Den kanonen brukes helt opp til tier 7 i franske heavies.

 

 

 

Og stopp der, resten av linja er crap.

Dog ARL ble vel buffa i 9.8, muligens den er ok nå.

Lenke til kommentar

Leste noe bekymringverdig i kommentarfeltet på Wot Esport saken på gamer.no; Wg gidder ikke adressere folk som bruker warpack? Altså fil med aimbots osv.

 

Jeg kan ikke si jeg har sett mye cheating i spillet til dags dato, ikke som jeg kan garantere var cheats i så tilfelle.

 

Har dere opplevd mye åpenbar cheating i spillet? Hva er deres erfaringer med reporting osv?

Lenke til kommentar

Leste noe bekymringverdig i kommentarfeltet på Wot Esport saken på gamer.no; Wg gidder ikke adressere folk som bruker warpack? Altså fil med aimbots osv.

 

Jeg kan ikke si jeg har sett mye cheating i spillet til dags dato, ikke som jeg kan garantere var cheats i så tilfelle.

 

Har dere opplevd mye åpenbar cheating i spillet? Hva er deres erfaringer med reporting osv?

 

Synes i grunn ikke at jeg opplever juksing fra motparten i det hele tatt. Blir man skutt ser man lett på treffet hvor det kom fra og tanksen som skjøt. I de tilfellene hvor du ikke ser tanksen er det stort sett noen andre i nærheten som har spottet deg, og han som skyter sitter gjemt i noen busker. 

Når jeg spiller arty for missions opplever jeg aldri å bli skutt blind av motstanders ary enda jeg står stille halve kampen, så det tyder jo på at tracer hacks og liknende ikke er i bruk.

 

I det hele tatt er det aller aller meste av det folk skriker om som cheats og hacks, kun en egen mangel på forståelse av spillmekanikk og udugelighet ift at de eksponerer seg unødvendig for skade. Jeg sier ikke at det ikke finnes, men jeg gjetter på at det betyr langt mer hvor god spilleren er i utgangspunktet enn hvor mange "hacks" han har installert...

Lenke til kommentar

I det hele tatt er det aller aller meste av det folk skriker om som cheats og hacks, kun en egen mangel på forståelse av spillmekanikk og udugelighet ift at de eksponerer seg unødvendig for skade. Jeg sier ikke at det ikke finnes, men jeg gjetter på at det betyr langt mer hvor god spilleren er i utgangspunktet enn hvor mange "hacks" han har installert...

 

Enig. Folk som roper cheat er uten unntak (som jeg har observert) folk med total mangel på forståelse om hvordan spillmekanikken fungerer.

Lenke til kommentar

 

 

Når jeg spiller arty for missions opplever jeg aldri å bli skutt blind av motstanders ary enda jeg står stille halve kampen, så det tyder jo på at tracer hacks og liknende ikke er i bruk.

 

 

 

Trenger ingen tracer hacks for counter arty.

 

Jeg bruker ikke mods, og det er ingen problem å ta ut motstander arty pga tracer. Tok ut flere arty i går på den måten, så lenge du vet om de meste brukte arty plassene på kartene og er litt tålmodig, så vil man til slutt se en tracer, og da er det bare å sikte seg inn. Ble også selv tatt ut på den måten i en av kampene. En annen ting, arty spillere er late, flytter seg knappt og derfor blir det lett å lokalisere.

 

Dette var veldig utbredd i starten av wot, og det førte til at arty konstant flytta på seg etter et skudd, men siden dem nerfa den visuelle biten på arty tracerene så ser det ut som den lærdommen har gått i glemme boka. 

Endret av 1969
Lenke til kommentar

Dersom folk roper hax til meg pleier jeg å spille med. :D

 

Counterarty var mye mer effektivt før da alle kunne se alle tracere, og da var det lett å modde hvor lenge de var synlige. Pga dette fjernet de tracerr en god stund før de innførte systemet som er i dag.

 

Husker jeg spilte i en artytoon og tok et fiendtlig arty på tracer. Jeg begynte å flytte på meg, men var for sen og ble counteret. Toonmaten min cointeret han igjen. Det ble litt lulz i chat da.

Lenke til kommentar

 

 

 

Når jeg spiller arty for missions opplever jeg aldri å bli skutt blind av motstanders ary enda jeg står stille halve kampen, så det tyder jo på at tracer hacks og liknende ikke er i bruk.

 

 

 

Trenger ingen tracer hacks for counter arty.

 

Jeg bruker ikke mods, og det er ingen problem å ta ut motstander arty pga tracer. Tok ut flere arty i går på den måten, så lenge du vet om de meste brukte arty plassene på kartene og er litt tålmodig, så vil man til slutt se en tracer, og da er det bare å sikte seg inn. Ble også selv tatt ut på den måten i en av kampene. En annen ting, arty spillere er late, flytter seg knappt og derfor blir det lett å lokalisere.

 

Dette var veldig utbredd i starten av wot, og det førte til at arty konstant flytta på seg etter et skudd, men siden dem nerfa den visuelle biten på arty tracerene så ser det ut som den lærdommen har gått i glemme boka. 

 

 

Jeg vet godt at man ikke trenger tracer hack for å spotte arty tracers, og bedrev aktiv counter arty tidligere når tracere var lettere å se. Nå er de nesten umulige å oppdage, ikke minst på snøkart eller kart med grå bakke. Hjelper vel heller ikke å være fargeblind på dette punktet...

 

Nå om dagen er arty en langt mindre trussel enn det de var på den tiden, og kombinert med bedriten accuracy, lang reload og lite synlige tracers er det lite effektivt å prøve seg på counter. Bedre å bruke tiden sin på å hjelpe vennlige tanks med å ta ut synlige targets. Det ser også ut til å være generell oppfatning blant de fleste som spiller arty. Jeg kan stå stille hele kampen uten å få et eneste blindskudd i min retning, samme hvor åpenbart stedet du gjemmer deg er.

Lenke til kommentar

Domination ble fort kjedelig. Var kun et par kamper der folk flest forsto hva målet var, og spilte deretter. Ellers virka det som flest mulig campa på lang avstand og var opptatt med å gjøre mest mulig skade på vogner som ikke var i nærheten av flag carrier. Mulig det blir bedre etterhvert.

 

Ellers var det noen artige øyeblikk, 7- 10 tanks som var i nærkamp og sirkla rundt hverandre, ikke mye av det i standard wot

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...