Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Valachio posted en 121 battle så jeg.

 

https://www.youtube.com/watch?v=I2O9069Ga4Y

 

sikkert verdt og se, da han er superunicum.

Takk, den skal jeg se. 

 

 

Kjøpte 121 for få dager siden og hadde en veldig hyggelig/heldig runde med den igår. ACE, 6468 dmg, 8278 wn8 på kampen. 

 

http://wotreplays.com/site/1868127#arctic_region-bzerkverr-121  :xmas:

 

Har bare 17 kamper så langt, og trenger nok noen fler for å få vogna inn under huden for den er ikke så mobil som jeg innbilte meg ;-) Har en lei tendens å bli litt for tøff i trynet med tier 10 vogn.  :grumpy:

 

Har dere noen gode tips til hvordan det kan lønne seg å kjøre 121'en

Bra jobba.

 

121 er artig å spille den. Det er en litt stor og heavy medium med god camo.  Kan brukes til nesten alt. 

Du bør unngå steder der du bør ha god gun depression.  Fin til brawling/ sidescraping i byområder.

Særlig hvis du er top tier, og møter tier 8, kan man bølle med den gode DPMen.

 

Takker, var en moro runde ja, hadde flaks med at mesteparten av de tyngste vognene deres gikk andre veien da, hehe.

 

Jeg har nok en del å lære på bybrett når jeg ikke får brukt camofaktoren.  må nok øve mer på Sidescraping.

Lenke til kommentar

Kjøpte 121 for få dager siden og hadde en veldig hyggelig/heldig runde med den igår. ACE, 6468 dmg, 8278 wn8 på kampen. 

 

http://wotreplays.com/site/1868127#arctic_region-bzerkverr-121  :xmas:

 

Har bare 17 kamper så langt, og trenger nok noen fler for å få vogna inn under huden for den er ikke så mobil som jeg innbilte meg ;-) Har en lei tendens å bli litt for tøff i trynet med tier 10 vogn.  :grumpy:

 

Har dere noen gode tips til hvordan det kan lønne seg å kjøre 121'en

 

bra kamp!

 

litt kritikk/tips:

 

Jeg hadde pusha T-34 minst 30 sekunder før, se på minimap, alle top tierene dems er spotted.

Når du så pusher ham, så ikke nøl, dette kostet deg damage, og ett dårlig førsteskudd.

Mange mekaniske småfeil som koster deg ALT for mye damage.

 

Fin utnyttelese av turret på slutten, selv om jeg tror kanskje de kan treffe engine dekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kjøpte 121 for få dager siden og hadde en veldig hyggelig/heldig runde med den igår. ACE, 6468 dmg, 8278 wn8 på kampen. 

 

http://wotreplays.com/site/1868127#arctic_region-bzerkverr-121  :xmas:

 

Har bare 17 kamper så langt, og trenger nok noen fler for å få vogna inn under huden for den er ikke så mobil som jeg innbilte meg ;-) Har en lei tendens å bli litt for tøff i trynet med tier 10 vogn.  :grumpy:

 

Har dere noen gode tips til hvordan det kan lønne seg å kjøre 121'en

 

bra kamp!

 

litt kritikk/tips:

 

Jeg hadde pusha T-34 minst 30 sekunder før, se på minimap, alle top tierene dems er spotted.

Når du så pusher ham, så ikke nøl, dette kostet deg damage, og ett dårlig førsteskudd.

Mange mekaniske småfeil som koster deg ALT for mye damage.

 

Fin utnyttelese av turret på slutten, selv om jeg tror kanskje de kan treffe engine dekk.

 

 

Takk for tipsene, jeg skal se over kampen igjen ikveld.

Ut fra det jeg husker, mener jeg at jeg ble veldig stressa oppå toppen der når det kom inn noen treff som jeg ikke skjønnte hvor kom fra (gammel mann med tunellsyn, hehe) . Dermed mista jeg litt oversikten både over venner og fiender. Føltes skikkelig godt å straffe den Leopard Prototypen etterpå, spesiellt det skuddet som gikk inn mens jeg kjørte ned bakken (rene julekvelden).og at jeg klarte å komme meg i dekning og vente til han måtte trekke seg litt bakover. 

På slutten er jeg nok redd for at motordekket var litt utsatt ja, men prøvde å følge med på hvor de sikta, og tenkte de var ganske skeptisk til den T110E4 som stod foran der.

Lenke til kommentar

Ett annet tips på 121, er at den er jævla god på in-your-face, da turreten er meget god.

Det jeg liker og gjøre, er og kjøre inn i sida på folk. Da er det omtrent umulig for dem og treffe noe annet en turreten, mens du kan skyte inn i sida på dem.

 

Er det noen som trenger replay analyse, så kan jeg godt gjøre noen. 

Post replay her, og noen linjer om hva du gjorde og hvorfor. Gidder ikke kjøre analyse på "hva gjorde jeg feil her".

Lenke til kommentar

Hvordan er grinden til 121? Jeg er på T-54, og sikter på Obj. 140. Fra linjen beholdte jeg Obj. 416, da jeg likte denne veldig godt.

 

Er Kineserne sin tier 8/9 medium god med andre ord?

T-34-2 spiller du ikke, det er bare en T-44 med dårligere kanon og panser. Spill heller WZ-132

WZ-120 er morsom, men oppleves veldig klønete til tider grunnet manglende gun depression, vesentlig bedre kanon enn på T-34-2 heldigvis.

T-34-1 er sex, samme gjelder WZ-131

Type 58 er æsj, samme gjelder 59-16

Lenke til kommentar

Tar gjerne i mot en replay-analyse. Ikke noe spektakulær battle. Top Gun og Pascucci's Medal med Bat Chat.

 

Artig medium. Kjøpte den tilbake nylig. Tanken var å være forsiktig i starten og spotte fra høyden.

Vente på muligheter.

Pimpet opp vogna med strong coffee og har top view rangeskills. Kom til nytte i starten. Var endel nordmenn med i kampen. Vet ikke om noen her kjenner de. Se chatten.

 

http://wotreplays.com/site/1875396#south_coast-bobleplast-bat_-ch_tillon_25_t

Endret av SirJames
Lenke til kommentar

Tar gjerne i mot en replay-analyse. Ikke noe spektakulær battle. Top Gun og Pascucci's Medal med Bat Chat.

 

Artig medium. Kjøpte den tilbake nylig. Tanken var å være forsiktig i starten og spotte fra høyden.

Vente på muligheter.

Pimpet opp vogna med strong coffee og har top view rangeskills. Kom til nytte i starten. Var endel nordmenn med i kampen. Vet ikke om noen her kjenner de. Se chatten.

 

http://wotreplays.com/site/1875396#south_coast-bobleplast-bat_-ch_tillon_25_t

 

Til å starte med gjør du det godt. God viewrange og grei kanon tillater deg å snipe og holde mid-prescense som vil blokkere evt. scouts som tar veien opp for å spise artilleri. Nordflanken utvikler seg tidlig, og du sniper fortsatt fra midten. Jeg ville likt å se deg utnytte mobiliteten og burst-potensialet til batchat bedre. Den har riktignok ingen armor, men med 1800 hitpoints kan den trade godt.

 

 

 motraG0.jpg

 

Denne skjermdumpen er 4 minutter inn i kampen. Fienden har 2/3 ditt lag sin healthpool, og deres 3 beste spillere/vogner er langt ute av posisjon. Her spiller du alt for passivt, og er ikke i posisjon til å utnytte brawlen som foregår på andre siden av fjellet. Dette spillet utviklet seg veldig raskt, men du reagerte for sent, som førte til at fienden fikk tradet mye mer damage enn hva som var nødvendig. Innen du hadde kommet deg i rundt var spillet i praksis ferdig.

 

Men nå skal det også sies at BatChat er en av de vanskeligste vognene å møte potensialet til. Den krever en proaktiv spillestil og god map-awarenes.

I forhold til hvordan du kan forbedre deg: minimap. Dette er hva som holder deg tilbake. Du er i stand til å skyte, aime, treffe weakpoints osv, men du reagerer på situasjonene fremfor å skape de selv. (reaktiv)

 

Anyways, bare min mening.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding. Er blitt mer forsiktig i Bat Chat, og føler at det betaler seg.

Men greit å få feedback på hva jeg bør gjøre annerledes.

 

Her en til fra i går kveld. Planen her er å gå rett i en offensiv posisjon bak noen busker,

for å spotte og få inn kjapp damage. Trekker meg tilbake til en defensiv posisjon og

klarer å straffe fienden for sine feil, og drar i land seieren. Noe jeg burde gjort annerledes?

Får pepper i chatten for ikke å være mer frempå/spotte..

 

http://wotreplays.com/site/1876065#karelia-bobleplast-bat_-ch_tillon_25_t

Lenke til kommentar

T-34-2 spiller du ikke, det er bare en T-44 med dårligere kanon og panser. Spill heller WZ-132

WZ-120 er morsom, men oppleves veldig klønete til tider grunnet manglende gun depression, vesentlig bedre kanon enn på T-34-2 heldigvis.

T-34-1 er sex, samme gjelder WZ-131

Type 58 er æsj, samme gjelder 59-16

 

Enig med WZ120, den er virkelig gøy så lenge man unngår posisjoner hvor man trenger gundepression.

Men jeg er ikke enig med deg angående Type 58 og 59-16.  Type 58 fungerer veldig bra som en allrounder, og 59-16 har en fantastisk camo :)

Lenke til kommentar

 

Får pepper i chatten for ikke å være mer frempå/spotte..

 

Fikk også pepper av av en som hadde "over a 1000 games in batchat". Han mente jeg burde være frempå å scoute.

Sjekket etter kampen og han hadde en survivalrate på batchat på rundt 8% ellerno ;) og ikke spesielt imponerende stats.

Lenke til kommentar

 

T-34-2 spiller du ikke, det er bare en T-44 med dårligere kanon og panser. Spill heller WZ-132

WZ-120 er morsom, men oppleves veldig klønete til tider grunnet manglende gun depression, vesentlig bedre kanon enn på T-34-2 heldigvis.

T-34-1 er sex, samme gjelder WZ-131

Type 58 er æsj, samme gjelder 59-16

 

Enig med WZ120, den er virkelig gøy så lenge man unngår posisjoner hvor man trenger gundepression.

Men jeg er ikke enig med deg angående Type 58 og 59-16.  Type 58 fungerer veldig bra som en allrounder, og 59-16 har en fantastisk camo :)

 

Type 58 er en T-34-85, bortsett fra at den har en vesentlig dårligere kanon. Samme greia som med T-34-2 og T-44

Camo har ikke vært en relevant stat siden 2013, og light tanks er ikke bedre enn kanonen de har montert på det patetiske skroget sitt.

 

Ja, jeg mener faktisk at light tanks ikke har en reell rolle i spillet.

Lenke til kommentar

Type 58 er en T-34-85, bortsett fra at den har en vesentlig dårligere kanon. Samme greia som med T-34-2 og T-44

 

Camo har ikke vært en relevant stat siden 2013, og light tanks er ikke bedre enn kanonen de har montert på det patetiske skroget sitt.

 

Ja, jeg mener faktisk at light tanks ikke har en reell rolle i spillet.

 

Da er vi uenig :)

Lenke til kommentar

 

Type 58 er en T-34-85, bortsett fra at den har en vesentlig dårligere kanon. Samme greia som med T-34-2 og T-44

 

Camo har ikke vært en relevant stat siden 2013, og light tanks er ikke bedre enn kanonen de har montert på det patetiske skroget sitt.

 

Ja, jeg mener faktisk at light tanks ikke har en reell rolle i spillet.

 

Da er vi uenig :)

 

På hvilken måte?

Det er jo fakta at Type 58 og T-34-85 bruker samme skrog og tårn, forskjellen er bare at T-34-85 får 16mm ekstra pen, 20 ekstra alpha, vesentlig bedre gun handling, og 2 grader ekstra gun depression mot 5% lavere DPM.

 

Det er også fakta at camo er tilnærmet ubrukelig i dagens WoT, du har ingen effektive sniperposisjoner (over 300m avstand fra fienden) takket være åskammer og bygninger som blokkerer for sikten på de stedene der det kunne vært aktuelt og på under 300m avstand fra fienden blir du spottet uansett om du har 25% camo eller 5% camo på tanken.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

På hvilken måte?

 

Det er jo fakta at Type 58 og T-34-85 bruker samme skrog og tårn, forskjellen er bare at T-34-85 får 16mm ekstra pen, 20 ekstra alpha, vesentlig bedre gun handling, og 2 grader ekstra gun depression mot 5% lavere DPM.

 

Det er også fakta at camo er tilnærmet ubrukelig i dagens WoT, du har ingen effektive sniperposisjoner (over 300m avstand fra fienden) takket være åskammer og bygninger som blokkerer for sikten på de stedene der det kunne vært aktuelt og på under 300m avstand fra fienden blir du spottet uansett om du har 25% camo eller 5% camo på tanken.

 

Type 58 har bedre nøyaktighet og aimtime og er litt mer agile. Føles rett og slett litt bedre. Men det er personlig preferanse. 

 

Jeg har et fult camocrew på 59-16 og har flere ganger blitt overasket over hvor nært noen må komme for å se meg. Selv helt ute i åpent terreng. Så jeg er ikke enig i at camo er ubrukelig. 

Lights kan også bevege seg uten at camo forsvinner.

Lenke til kommentar

Type 58 har bedre nøyaktighet og aimtime og er litt mer agile. Føles rett og slett litt bedre. Men det er personlig preferanse. 

 

Jeg har et fult camocrew på 59-16 og har flere ganger blitt overasket over hvor nært noen må komme for å se meg. Selv helt ute i åpent terreng. Så jeg er ikke enig i at camo er ubrukelig. 

Lights kan også bevege seg uten at camo forsvinner.

Åpenbart har vi ikke spilt samme spill, ettersom T-34-85 har 0.37m/100m dispersion mens Type 58 har 0.38m/100m dispersion. I tillegg har Type 58 mer bloom ved flytting av skrog og tårn enn T-34-85.

EDIT: T-34-85 har også 7.5% camo mens den beveger seg mens Type 58 har bare 6.85%

 

Har du sixth sense på din 59-16? Selv med 100% camo-trening og maling på din kjære 59-16 vil du bli spottet fra 291m avstand av en Comet med kun Coated Optics og ingen view-range trening. En Comet har forøvrig samme MM som 59-16, og jeg regner med at vi begge er enig i at en Comet moser 59-16.

Endret av N o r e n g
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Åpenbart har vi ikke spilt samme spill, ettersom T-34-85 har 0.37m/100m dispersion mens Type 58 har 0.38m/100m dispersion. I tillegg har Type 58 mer bloom ved flytting av skrog og tårn enn T-34-85.

EDIT: T-34-85 har også 7.5% camo mens den beveger seg mens Type 58 har bare 6.85%

 

Har du sixth sense på din 59-16? Selv med 100% camo-trening og maling på din kjære 59-16 vil du bli spottet fra 291m avstand av en Comet med kun Coated Optics og ingen view-range trening. En Comet har forøvrig samme MM som 59-16, og jeg regner med at vi begge er enig i at en Comet moser 59-16.

 

Du er veldig bastant. Helt umulig at andre kan ha en annen oppfatning?

Type 58 har litt bedre vekt/hp ratio, litt bedre traverse, litt bedre turret traverse, litt mindre terrain resistance, litt mer hp, litt høyere top speed...  

 

Jeg synes Type 58 føles bedre enn T-34-85. Jeg liker godt begge, men at Type 58 er helt håpløs er jeg ikke enig i.

 

Sammenligning av en god medium vs en light er rimelig meningsløs. Min erfaring er at ditt regnestykke ikke helt stemmer.  Vi kjørte endel tester på dette og det kan virke som det er noe du ikke har med i regnestykket ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...