Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Jeg hadde nok hatt lavere win-prosent om jeg ikke hadde oppgradert tanksene mine fra start, veldig sjeldent kjørt helt stock over tier 5... Sikkert færre kills og cap/def-points også

 

Altså, har selvfølgelig ikke oppgradert alt på alle tanksene med en gang, det koster jo en formue. Men har prøvd å bytte ut de verste komponentene

Endret av major_stuen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Du kommer deg fortere igjennom grindinga, men det er litt stretch og kalle det pay to win for alle har muligheten til og kjøre tanks på samme premisser. Ja, du kan ta en snarvei dit ved og betale, men noe må jo betales for og holde liv i spillet, og jeg synes de har funnet en veldig god balanse her.

 

Bare ut av nysgjerrighet, har du premium konto Eaan?

 

 

Ja. Når man har gått premium er det ingen vei tilbake. Mye av det som holder meg i spillet er at jeg har investert mye tid (7k battles) og en god del penger.

 

Jeg har tatt opp denne problemstillingen tidligere, og velger å linke til et tidligere inlegg enn å greie ut på nytt. 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1313959&p=22184793

 

 

Fair enough, skal ikke dra den videre. Tror vi får være enige om at vi er uenige.

Lenke til kommentar

 

 

Penger -> premium konto/tanks -> raskere grinds -> mindre stock grinds -> mer crew skills, equipments, consumables -> større mulighet til å vinne spillet

 

Slik som jeg ser det gir man penger for å spille bedre tankser, noe som burde gi større mulighet til å vinne enn ikke-så-bra-tankser. 

Men jeg har tatt feil tidligere.

 

 

Igjen du får ting tidligere.

 

In the long run, så betyr ikke stock grinds noe, brorparten av matchene dine vil spilles med bra crew (og elite tanks)

 

Prem tanks trenger du ikke nevne enn gang, gud hvor jeg skulle ha slettet mine 1.1k kamper i Löwe, da hadde statsa mine vært mye bedre....

 

Er vel kanskje en par tanks som er average+; e-25 og SU-something....

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

 

 

 

Penger -> premium konto/tanks -> raskere grinds -> mindre stock grinds -> mer crew skills, equipments, consumables -> større mulighet til å vinne spillet

 

Slik som jeg ser det gir man penger for å spille bedre tankser, noe som burde gi større mulighet til å vinne enn ikke-så-bra-tankser. 

Men jeg har tatt feil tidligere.

 

 

Igjen du får ting tidligere.

 

In the long run, så betyr ikke stock grinds noe, brorparten av matchene dine vil spilles med bra crew (og elite tanks)

 

Prem tanks trenger du ikke nevne enn gang, gud hvor jeg skulle ha slettet mine 1.1k kamper i Löwe, da hadde statsa mine vært mye bedre....

 

Er vel kanskje en par tanks som er average+; e-25 og SU-something....

 

Glad jeg valgte Type-59 fremfor Löwe da valget stod mellom dem...

 

Spilte noen runder igår kveld, men gud hjelpe meg, helt håpløst...... håper det er lenge til 5x igjen. Hadde ikke mange wins, men hadde en bra runde i M41 Bulldog, ble vel 9500xp (5x), og tror det var ca 4400 dmg..  Liker den best med autoloader av en eller annen grunn :)

Lenke til kommentar

Glad jeg valgte Type-59 fremfor Löwe da valget stod mellom dem...

 

 

Spilte noen runder igår kveld, men gud hjelpe meg, helt håpløst...... håper det er lenge til 5x igjen. Hadde ikke mange wins, men hadde en bra runde i M41 Bulldog, ble vel 9500xp (5x), og tror det var ca 4400 dmg..  Liker den best med autoloader av en eller annen grunn :)

 

 

 

Jepp, det var kjempesmart. Type-59 var meget OP når den kom, nå er den vel mer en kuriositet.

Skulle gjerne hatt en selv, den er vel like type-54 i spillestil?

 

Löwe ble forøvrig giftet til meg, ville aldri brukt så mye penger på en tank for 4 år siden.

 

Er glad 5x eventen er ferdig, liker bedre 2x crew eventer, og drømmer om 3x+ eventer for crew.

Dog det blir vel ganske høy multiplikator når man stapper dem inn i en prem vogn i slike eventer.

 

Selv har jeg som tidligere nevnt, spilt T-20 i det siste. Nærmer meg #3 MOE, var på 94.48% i går, så hadde jeg 2 stykk kamper ~1k damage, da droppet jeg til 93.5 :/

 

Meget underholdende tank og spille, klarer meg greit i tier 9 også.

Lenke til kommentar

Jeg er sikkert kjempenoob, men jeg skjønner ikke bæret av reddit, blir helt kaos for hjernen min.

 

Reddit er utrolig bra, om man gjør det så. Men besøker man nettstedet uten RES (reddit enhancement suite) og ser på "default" sub-reddits så vil man ha en dårlig tid. Det blir noe det samme som å være på artige.no, 9gag og andre kreftfremkallende nettstadar, noe som vil skremme bort mange førstegangs-brukere. 

 

World of tanks - reddit(en) er forøvrig ganske dårlig i forhold til innhold.

 

På en relatert note; jeg vet nå reddit-brukeren til -iL- ,  :wee:

Lenke til kommentar

 

Ny damage rekord for STB'n min

 

http://wotreplays.com/site/1803884#self

 

:)

 

Nice damage, men var ikke mye xp du fikk for jobben synes jeg? Er vel fordi du ikke spottet selv, og det var lavere tiers.

 

STB blir min første T10, selv om det er maaange xp igjen foreløpig. 

 

 

 

tier Xs får som regel mindre XP en lavere tiers, grunnet at man ofte skyter på lavere targets.

Skyter man oppover, får man jo massiv XP bonus, det er en grunn til at scouts får ganske høy XP.

 

Det gamet der skjøyt jeg vel brorparten på tier Xs, men var nok minst 2k damage på lavere tiers.

Lenke til kommentar

Merker at de japanske tanksa fra T7 og oppover har en del gode spillere til tross for at de har litt frynsete rykte. Har vært over 1200 base XP på både STA og T-61, og det holdt bare til 1st class. RU-251 Ace er også en tøff nøtt å knekke ser det ut til. 

Det har kanskje like mye å gjøre med at alle japanske tanks fra tier 5 til tier 9 er søppel sammenlignet med tilsvarende mediums:

Chi-Nu er som de fleste tier 5 mediums ren drit.

Chi-To er minst like treg som og vesentlig dårligere pansret enn VK3002M

Chi-Ri er en større Chi-To med en autoloader som har alt for lite magasin til å være nyttig. Gi den 5 skudd og 15 sekunder reload, så er den i det minste brukbar til peek-a-boom.

STA-1... Den er litt raskere enn Centurion 1 og har mer DPM, men til gjengjeld har den ikke tårnpanser og HEAT som premshell...

Type 61 er en Leopard PTA med ekstra DPM, men dårligere softstats og vesentlig mindre fart...

 

Kort oppsummert er det ingen åpenbare lyspunkt i linja, som gjør at noobs hopper av grinden før de kommer til de høyere tierene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Merker at de japanske tanksa fra T7 og oppover har en del gode spillere til tross for at de har litt frynsete rykte. Har vært over 1200 base XP på både STA og T-61, og det holdt bare til 1st class. RU-251 Ace er også en tøff nøtt å knekke ser det ut til. 

Det har kanskje like mye å gjøre med at alle japanske tanks fra tier 5 til tier 9 er søppel sammenlignet med tilsvarende mediums:

Chi-Nu er som de fleste tier 5 mediums ren drit.

Chi-To er minst like treg som og vesentlig dårligere pansret enn VK3002M

Chi-Ri er en større Chi-To med en autoloader som har alt for lite magasin til å være nyttig. Gi den 5 skudd og 15 sekunder reload, så er den i det minste brukbar til peek-a-boom.

STA-1... Den er litt raskere enn Centurion 1 og har mer DPM, men til gjengjeld har den ikke tårnpanser og HEAT som premshell...

Type 61 er en Leopard PTA med ekstra DPM, men dårligere softstats og vesentlig mindre fart...

 

Kort oppsummert er det ingen åpenbare lyspunkt i linja, som gjør at noobs hopper av grinden før de kommer til de høyere tierene.

 

Ikke mye bra i japansk linje.... Chi-Ri hadde jeg noen gode kamper med, men den er veldig avhengig av hvilke tier du havner i.. Har unlocked STA-1, men ikke fått meg til å kjøpe den enda. Den har vel ikke noe fra tidligere vogner, og blir derfor helt stock.... noe som jeg ser for meg kan være en prøvelse... blir vel nødt til å bruke noe freexp på den etterhvert ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...