Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Min "slemme" Sherman. https://www.dropbox.com/s/fktlwo359g4dk16/MyMeanSHERMAN.jpg?dl=0

 

Hadde kanon mannskap på den før, men så nerfet de den gang på gang og det ble litt kjipt å spille den. Rage-flytta manskapet over på en annen mediumtanks og så ble det enda kjipere å spille M4. Etter en god Sherman pause, har jeg begynt å spille en to-tre kamper innimellom med den igjen, bygget opp crew med SuperPersing og Ram2 og igår så jeg plutselig at det var kommet en ekstra stjerne :w00t: *opptur*

:green:

Endret av Mister-JG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Challenger, eller "challenged" tank som jeg kalte den, er en møkka tank. Free XP hele greia om du har nok. Den bruker samme gunnen som achilles!!!

Jeg spilte igjennom hele og angrer bittert.

 

Tror jeg har klart å rote meg opp i en del triste grinds for øyeblikket. Er ganske fersk spiller, så har ingen tanks over T7. Skal nå gjennom

- Challenger, ikke startet, men ingen grunn til å glede seg ser jeg. Kom via Shermans, og det var ikke spesielt givende. Firefly er ok med top gun.

- Chi-Ri, et hav med XP og unike moduler som må låses opp, halvveis nå. Tortur.

- Awfulpanther, ikke startet, har hørt mye stygt. VK 16.02 og VK 28.01 var heller ikke spesielt givende.

- MT-25, ikke den verste, men ikke mye glede heller. LTTB skal vel heller ikke være noe særlig. BT-2, BT-7 og A-20 var helt sykt ræva.

 

Nylig lidd meg gjennom 59-16 også, heldigvis på WZ-131 nå så da blir det straks bedre. Samme med T29, en nytelse etter å ha spilt Lee, T1 og M6. Tror jeg bare er på et "uheldig" nivå i mange trær samtidig, det kan fort bli litt frustrerende.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor du grinder light tanks, som er den vanskeligste klassen og spille. (i og med at du er fersk spiller).

Anbefalingen for ferske spillere er heavy linjer først, så meds.

Challenger og Chi-Ri er begge laget dårlig med vilje, slik at folk skal bruke free-XP.

 

Selv elsket jeg Chi-Ri når jeg fikk autoloaderen, hadde flere 3k+ damage games med den.

Lenke til kommentar

 

Ja, men du er ikke MrFalkers ;)

 

at du har bro-crush på han kan ikke jeg noe for!

 

dog det settet er minst like bra som han klarer og spille, og de er ikke cherry picked, er spilt etterhverandre, solo.

 

 

Haha :) Skjønner. Du er sikkert god.

 

Det var bare noe ekstra med MrFalkers. Litt opp i årene, slik som jeg.

Gøy å følge med han på twitch.

Satt der med siggen og spilte :p Artige kommentarer.

Så han var innlogget i begynnelsen av januar sist gang.

 

Var god med 121 også: www.youtube.com/watch?v=uEQiufZ9uKw

Det var den mediumen han kom oftest opp mot 10.000 damage med.

Kanskje ikke den beste mediumen overall, men moro å spille.

 

Kanskje du må begynne å streame du også? :)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor du grinder light tanks, som er den vanskeligste klassen og spille. (i og med at du er fersk spiller).

Anbefalingen for ferske spillere er heavy linjer først, så meds.

Challenger og Chi-Ri er begge laget dårlig med vilje, slik at folk skal bruke free-XP.

 

Selv elsket jeg Chi-Ri når jeg fikk autoloaderen, hadde flere 3k+ damage games med den.

 

Nei det var vel litt tilfeldig og kanskje ikke så strategisk. Hadde ikke valgt å satse så mye på light tanks igjen, i hvert fall ikke 4 ulike linjer samtidig!

 

Chi-Ri er nok også en tank for erfarne spillere, gun er jo decent som du sier, selv med litt lite pen. Og det koster å bruke gull... Viktig å lese spillet, hvis man blir tatt litt med buksene nede er det umulig å komme seg ut av en vanskelig situasjon pga. elendig manøvrerbarhet. Av og til går det bra, hadde et 10k WN8 game på Ensk i går der jeg virkelig fikk utnyttet flankene.

Dog ender det alt for ofte med at jeg blir tatt på senga og ganka etter å ha tømt 2 magasiner, med et 400 xp tap som resultat. Da virker det som en lang vei til de 110.000 xpa til STA-1...

Lenke til kommentar

 

Challenger, eller "challenged" tank som jeg kalte den, er en møkka tank. Free XP hele greia om du har nok. Den bruker samme gunnen som achilles!!!

Jeg spilte igjennom hele og angrer bittert.

 

Tror jeg har klart å rote meg opp i en del triste grinds for øyeblikket. Er ganske fersk spiller, så har ingen tanks over T7. Skal nå gjennom

- Challenger, ikke startet, men ingen grunn til å glede seg ser jeg. Kom via Shermans, og det var ikke spesielt givende. Firefly er ok med top gun.

- Chi-Ri, et hav med XP og unike moduler som må låses opp, halvveis nå. Tortur.

- Awfulpanther, ikke startet, har hørt mye stygt. VK 16.02 og VK 28.01 var heller ikke spesielt givende.

- MT-25, ikke den verste, men ikke mye glede heller. LTTB skal vel heller ikke være noe særlig. BT-2, BT-7 og A-20 var helt sykt ræva.

 

Nylig lidd meg gjennom 59-16 også, heldigvis på WZ-131 nå så da blir det straks bedre. Samme med T29, en nytelse etter å ha spilt Lee, T1 og M6. Tror jeg bare er på et "uheldig" nivå i mange trær samtidig, det kan fort bli litt frustrerende.

 

 

Tror du vil deg selv mye vondt siden du starter med light tank. Kan være enig i at det er trist å få bank av en LT og at man da automatisk starter på en slik grind selv men det er en vanskelig sak å starte med.

Som du skriver så kan det funke noen ganger. Men hvor mange rævva kamper har du før den ene gullkampen? Gjør deg selv, og tastaturet ditt, en tjeneste ved å begynne på HT linja først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ja, men du er ikke MrFalkers ;)

 

at du har bro-crush på han kan ikke jeg noe for!

 

dog det settet er minst like bra som han klarer og spille, og de er ikke cherry picked, er spilt etterhverandre, solo.

 

 

Haha :) Skjønner. Du er sikkert god.

 

Det var bare noe ekstra med MrFalkers. Litt opp i årene, slik som jeg.

Gøy å følge med han på twitch.

Satt der med siggen og spilte :p Artige kommentarer.

Så han var innlogget i begynnelsen av januar sist gang.

 

Var god med 121 også: www.youtube.com/watch?v=uEQiufZ9uKw

Det var den mediumen han kom oftest opp mot 10.000 damage med.

Kanskje ikke den beste mediumen overall, men moro å spille.

 

Kanskje du må begynne å streame du også? :)

 

 

Jepp artig personlighet, har platoona noen ganger med ham, og er vel med på en par av youtube klippene hans.

 

Hvem har sagt jeg ikke er oppe i årene :)

Begynte på en youtube kanal, men er ikke mye der https://www.youtube.com/channel/UC_0vh8dfkyUfPnvLqGKcc1Q/videos

tviler sterkt på om jeg gidder og streame.

Lenke til kommentar

"skycancer" og tier 10 :wallbash:

 

Swamp: 15 minutter med vill camping i den beste arty-safe posisjonen jeg fant. 10 vogner overlevde kampen, de som poket og utfordret var drept innen et minutt. Resultat: ingen tørte å faktisk spille.

 

De som jobber hos Wargaming har mye å lære.

Lenke til kommentar

Artilleri er et mislykket prosjekt for å begrense camping. Jeg har bare 6k kamper, men dey er en befrielse å spille uten arty. Plutselig er hele kartet lekeplass, man velger aggressive åpne veie, artysikre chokeholds blir unngått.

 

Mitt forslag er å gjøre det valgfritt som i mange andre spill. Se på bf med kjkjøretøyfrie servere f.eks. De får det tiltil?

 

Play without arty ville blitt 97% av alle spillere gitt at vi fikk valget.

Lenke til kommentar

Spillerbasen har også mye å lære. Å whine over arty hjelper ikke, alikevel virker det som mange ikke gjør annet.

 

Man klager stort sett over hva som plager en. Hva enn motivasjonen til Wargaming var, så har de nerfet arty betydelig. Jeg håper at de hørte på spillerbasen, men jeg har mine tvil.

 

Problemet til arty er at de er under-powered, selv en god spiller vil i stor grad være overlatt til tilfeldige faktorer, og en E-100, T-62 osv. vil styre flowen i spillet langt mer betydelig enn hva et artilleri kan gjøre. Så hva man har er en mekanikk som tvinger spillere til å holde seg i visse "trygge" områder, for å ikke oppleve en sterkt varierende sannsynlighet for å miste 0-100% av hitpoints.

 

Det kan være, som du sier, at spillerbasen har ting å lære. Men personlig så mener jeg at en slik spill-mekanikk (tilfeldig død) er kjedelig og oppfordrer til passivt spill.

 

Men jeg lar saken ligge. Det er ingen mangel på forumposter hvor folk uttrykker sin misnøye over arilleri.

Lenke til kommentar

 

Spillerbasen har også mye å lære. Å whine over arty hjelper ikke, alikevel virker det som mange ikke gjør annet.

 

Man klager stort sett over hva som plager en. Hva enn motivasjonen til Wargaming var, så har de nerfet arty betydelig. Jeg håper at de hørte på spillerbasen, men jeg har mine tvil.

 

Problemet til arty er at de er under-powered, selv en god spiller vil i stor grad være overlatt til tilfeldige faktorer, og en E-100, T-62 osv. vil styre flowen i spillet langt mer betydelig enn hva et artilleri kan gjøre. Så hva man har er en mekanikk som tvinger spillere til å holde seg i visse "trygge" områder, for å ikke oppleve en sterkt varierende sannsynlighet for å miste 0-100% av hitpoints.

 

Det kan være, som du sier, at spillerbasen har ting å lære. Men personlig så mener jeg at en slik spill-mekanikk (tilfeldig død) er kjedelig og oppfordrer til passivt spill.

 

Men jeg lar saken ligge. Det er ingen mangel på forumposter hvor folk uttrykker sin misnøye over arilleri.

 

arty er et helvette om de som bruker dem kan sakene sine,ene kampen jeg spillte i går,så var det 3 arty på hvert lag, en t9 og to t10,de 3 på laget mitt,klarte 2 kill,de 3 på andre laget klarte 9 kill,værste jeg har sett,men stortsett så er det bare ubrukelige spillere som bruker arty virker det som.

 

noen som kan anbefale en bra t10 tanks,har noen hundre tusen erfaringspoeng jeg skulle ha brukt.

 

har disse fra før:

t92

t57

fv215b 183

waffentrager auf e 100

jagdpanzer e100

maus

bat-chatillon 25t

Lenke til kommentar

ubrukerlige spillere, flokker til de gameplay elementene som er lettest og få ett resultat av.

 

Det er derfor man ser overvekt av slike spillere i Maus, E100 WTE100, og arties.

 

http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/250898-terrible-e-100-driver-meme-thread/

maus er en forferdelig tanks,stor og treig,hadde den bare hatt en kanon som hadde stått i stil,wte100 er en grei tanks så lenge man kan søke dekning bak noe.

 

liker rhm-borsig waffentrager best,spesielt om man kun kommer i kamp med maks t8 tankser,da denne har en grei kanon.

 

ang erfaringspoeng,står at jeg har ca 363k der du trykker på konvertering,men når jeg går inn på konvertering,så står det at jeg har ca 3mill på alle kjøretøyene,er det da 3mill jeg har?om det så er,så koster det jo en formue og konvertere alt det,skulle ha vert mulig og gi bort noe :)

Lenke til kommentar

 

ubrukerlige spillere, flokker til de gameplay elementene som er lettest og få ett resultat av.

 

Det er derfor man ser overvekt av slike spillere i Maus, E100 WTE100, og arties.

 

http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/250898-terrible-e-100-driver-meme-thread/

maus er en forferdelig tanks,stor og treig,hadde den bare hatt en kanon som hadde stått i stil,wte100 er en grei tanks så lenge man kan søke dekning bak noe.

 

liker rhm-borsig waffentrager best,spesielt om man kun kommer i kamp med maks t8 tankser,da denne har en grei kanon.

 

ang erfaringspoeng,står at jeg har ca 363k der du trykker på konvertering,men når jeg går inn på konvertering,så står det at jeg har ca 3mill på alle kjøretøyene,er det da 3mill jeg har?om det så er,så koster det jo en formue og konvertere alt det,skulle ha vert mulig og gi bort noe :)

 

 

Haha, du gikk i WG-fellen. Å konvertere den XP-en vill koste deg tusenvis av gullmynter. Jeg anbefaler å velge "accelerated crew training" over mannskapet i vognet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...