Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

 

2 AP, resten HESH.

 

Må regne med å spille en premium tank og FV hver sin tur for å finansiere HESH-forbruket da.. hehe

 

Eventuelt laste opp maksimalt når ammo er på salg.

 

 

 

Bah, det er ingenting, går som regel i pluss så lenge man gjør nok damage.

 

Værre med 50B med full CW layout.... Må omtrent gjøre 5k skade før man går i pluss :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du har 120mm+ kanon så er det vel trøkk nok også i HE-ammo til at det merkes godt. På mindre kanoner har det visstnok ikke noe særlig for seg utenom i særskilte situasjoner. Disclaimer:Nå har ikke jeg mange vogner på høye tiere, så dette er lest/hørt og ikke selvopplevd. ;)

 

Men jeg har merket meg den siste tida at endel meds på tier 5-7 bruker HE. Er dette for å komme seg forbi oppdraget om å herpe moduler og tracke andre vogner? Ser liksom ikke helt nytten av HE mist i en runde med med, det gir jo sånn ca 50+- i skade per skudd...

Jeg bruker kun HE på M4A3E2, det gir lav men konsistent skade på alle tanks med litt armor uavhengig av tier, og god sjanse til å herpe moduler. Er du heldig å kommer over en papptank er det stort sett game over for ham :D

Lenke til kommentar

Det er jo en del som "ikke har noe valg" med tanke på bruk av HE. Jeg spiller med Hetzer (IV) og VK 28.01 (VI), begge disse har en 105 mm howitzer som har 64 mm pen med AP. Da er det mye bedre å bruke HE (53 pen) som "garantert" gjør noe skade, og som virkelig svir ved pen.

 

Har også "gleden" av å grinde meg gjennom de japanske medium tanksa på dette nivået, og folk elsker å loade HE mot meg.

Lenke til kommentar

 

 

Den har absolutt sine svakheter, men av en eller annen merkelig grunn liker jeg den.

Og det virker som de fleste skyter den rett i fronten, ikke turret. Med litt vinkling så bouncer den mye.

Mange tanker som er gode mot dårlige folk ;)

Forøvrig, etter at de nye missionene kom har det vært en kraftig økning i artilleri. Den tanksen er en magnet for sånne skudd...

Enda godt de fleste er ganske middelmådige da ;)

Arty har ikke vært noe stort problem, enda....

Lenke til kommentar

Om du tenker 75mm så drit i det. Du kommer til å gjøre 10 i skade per skudd, HE lønner seg somregel om du har fra 120mm og oppover som tidligere nevnt her. Panthern er genial sånn som den er, ligge på lang avstand og pirke i folk med L100.

 

Testet ørlite grann igår, men det ble bare 4-5 kamper. Var heldig og havnet som top-tier og da var HE veldig moro. Riktignok noen 50hp treff, men fikk jeg inn noen rett fra sida eller bakfra smalt det godt. Som laveste tier gjorde jeg ikke mye fra eller til i en match, ei heller speseilt mye modul-skade. Og smeller man på 2-3 skudd som ikke penner så er heller ikke folk redd deg. Da ligger man litt tynt an i Pantheren som laveste tier, ikke mye panser å skryte av på den karen når det virkelig blir varmt ;)

 

Men jeg tar i alle fall med meg 10-15 HE på Pantheren fremover i tilfelle jeg ender som top-tier. Tror dog ikke jeg kommer til å få noe HE-renessanse på andre vogner. 3sek ladetid gjør det jo mulig å skifte ammo underveis i kamper, ikke alle vogner det er like praktisk for.

Lenke til kommentar

Jeg har HE på Panther, men det var nok fordi jeg ville ha 64 AP skudd en gang i tiden. Jeg bruker dem aldri. He funker dersom du skal finishe en fiende og ikke vil/kan sikte inn. Så lenge man har stort nok kaliber og RNG ikke bestemmer at du skal gjøre 0 skade. Ellers er HE gull når man skal decappe. Jeg pleier som regel å loade HE for andret skuddet dersom jeg bommer, eller enda verre, bouncer.

Endret av Chris93
Lenke til kommentar

Hvorfor gidder dere og diskutere supertest stats? Vent til de er på testserver.

 

Hvorfor gidder vi å diskutere noe som helst? Det er jo bare et spill, ingenting som er verdt å engasjere seg over, ikke noe folk gidder å bry seg om.

 

Supertest kan gi en indikasjon på hvordan ting blir, og folk bryr seg om fremtiden. Det er hvorfor folk gidder å diskutere supertest stats.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...