Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

 

Finnes værre grinds...

 

Hvilken da? IS-4 med stock kanon vil jo være et flott eksempel, og T32 stock er fryktelig trist men kommer ikke på så mange jeg har mislikt mer enn Caern.

 

Mange mange helt jævlige tanks i spillet, tanker som er plassert der for og free-xp forbi. (noe WG har innrømmet)

T28->T95 er så forferdelige at jeg freeXPa forbi de feks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Finnes værre grinds...

 

Hvilken da? IS-4 med stock kanon vil jo være et flott eksempel, og T32 stock er fryktelig trist men kommer ikke på så mange jeg har mislikt mer enn Caern.

 

Mange mange helt jævlige tanks i spillet, tanker som er plassert der for og free-xp forbi. (noe WG har innrømmet)

T28->T95 er så forferdelige at jeg freeXPa forbi de feks.

 

Jeg vil jo gjette på at Caernarvon havner inn under nettopp denne kategorien.

 

Har ikke testet T28, men driver på med T28 prot med målet om å gå ned til T28 og T95. T28 prot er ikke en spennende tanks for å si det sånn, og gjetter at T28 ikke er bedre. Men litt selvtortur er kanskje sunt for helsa...

Lenke til kommentar

Har Black Prince høy Dpm? Jeg regnet ut 1800, og med en ganske meh pen til t7 å være blir effektiv dpm ganske laber. Sidescraping funker frem til man møter 200+ kanoner, da sliter man veldig. Med armorutregneren ser jeg at jeg ikke får noe særlig over 200 effektiv pansring når jeg sidescraper. Det er klart, du er en langt bedre spiller enn meg så du vil sikkert klare å få til black prince godt, men jeg regner med at du i en annen T7 heavy ville gjort det bedre.

Lenke til kommentar

Spørs litt hvilken verdi du bruker. Den i spillet er forskjellig fra den faktiske med 100% mannskap (1832), med vents/rammer på viser den 2132. DPM er lav i.f.t. at kanonen gjør lite skade/skudd, samme problem som Caernarvaron. DPM-messig er det vel stort sett bare Tiger P og M4 45 som er verre av T7 HT, og sistnevnte kun med DCA45.

 

Tårnet på Black Prince er forresten den beste delen av pansringen. Det ser ikke sånn ut, men det er stort sett 250mm+ rett forfra. Fronten på skroget er ikke noe voldsomme greier. Noen ganger fungerer det, andre ganger fungerer det ikke. Det er uansett topphastigheten som tar livet av BP, i likhet med visse andre vogner hadde det nok vært en fordel å flytte Churchill-variantene et hakk nedover og smekke inn den det snakkes om at skal bli T7 premium HT på vanlig T7-plass.

Endret av AiKi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har Black Prince høy Dpm? Jeg regnet ut 1800, og med en ganske meh pen til t7 å være blir effektiv dpm ganske laber. Sidescraping funker frem til man møter 200+ kanoner, da sliter man veldig. Med armorutregneren ser jeg at jeg ikke får noe særlig over 200 effektiv pansring når jeg sidescraper. Det er klart, du er en langt bedre spiller enn meg så du vil sikkert klare å få til black prince godt, men jeg regner med at du i en annen T7 heavy ville gjort det bedre.

 

Det er litt vanskelig å sammenlikne, fordi jeg spilte BP "på høyden" av min WoT spilling og stats vil derfor være bedre for denne enn for de andre, ikke minst IS som var den første jeg skaffet meg.

 

Når det er sagt så har jeg høyere damage done og kills/battle med T29, med samme WR, men 1007 avg XP i BP mot 968 i T29. Skjønner ikke helt hvorfor, men det kan fort være fordi T29 ble spillt mens MM hadde større spredning og dermed er flere av killene på lavere tier targets...

 

Og jeg er relativt sikker på at jeg per i dag hadde gjort det bedre i f.eks T29 enn i BP :)

Lenke til kommentar

T95 er jo en konge tanks, bare litt vanskelig å spille, kunne trengt litt mer speed

T95

Vanskelig å spille

....................

 

 

wat

 

 

WHAT????

 

Det er jo den desidert letteste TDen å spille, krever absolutt null hjerne, bare kjør inn i en gate og knus alt som våger å kjøre mot deg.

Den gjør ingenting annet bra, som gjør den både kjedelig og enkel å spille, skillcapen ligger på under 2000 WN8 i motsetning til for eksempel T-62A eller Object 140.

Lenke til kommentar

og 1 feil så har alle tanks som møter deg kjørt rundt deg å du er dø

Med dagens baner er det praktisk talt umulig å bli flanket utenom Malinovka, og selv den banen er grei skuring på encounter.

 

EDIT:

Dessuten er sidepanseret såpass tykt at du kan plante ræva i veggen og være praktisk talt udødelig mot tier 8-tanker og mange tier 9er...

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

greit når du snakker om bykart, men der er jo en del andre kart også

Malinovka, Fiery Salient, Redshire, Serene Coast, El Halluf, Erlenberg, Airfield, Fisherman's Bay, Komarin, Murovanka, Sand River, South Coast, Steppes, Swamp, Westfield, Cliff, Live Oaks, Pearl River, Sacred Valley, Severogorsk,

Ja, må si det er mange baner der T95 sliter hardt nå i dag, men jeg hadde vært helt enig med deg for halvannet år siden før WG "forbedret" banene.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Finnes værre grinds...

Hvilken da? IS-4 med stock kanon vil jo være et flott eksempel, og T32 stock er fryktelig trist men kommer ikke på så mange jeg har mislikt mer enn Caern.

Mange mange helt jævlige tanks i spillet, tanker som er plassert der for og free-xp forbi. (noe WG har innrømmet)

T28->T95 er så forferdelige at jeg freeXPa forbi de feks.

Jeg vil jo gjette på at Caernarvon havner inn under nettopp denne kategorien.

 

Har ikke testet T28, men driver på med T28 prot med målet om å gå ned til T28 og T95. T28 prot er ikke en spennende tanks for å si det sånn, og gjetter at T28 ikke er bedre. Men litt selvtortur er kanskje sunt for helsa...

Digger protoen. Alle tror den er så dårlig og undervurderer den kraftig. Helt til du planter noen 120mm Shells i trynet på dem.

Lenke til kommentar

Problemet med T28prot er at den har ekstremt dårlig armor, spesielt på turret. Så du har en treig tanks uten armor, og sammenliknet med andre kanoner på T8 TDer er den ikke spesielt bra.

Det funker av og til, som topptier er den livsfarlig på de rette kartene, men stort sett er det ikke spesielt givende å spille den :(

Lenke til kommentar

Den har absolutt sine svakheter, men av en eller annen merkelig grunn liker jeg den.

Og det virker som de fleste skyter den rett i fronten, ikke turret. Med litt vinkling så bouncer den mye.

Mange tanker som er gode mot dårlige folk ;)

Forøvrig, etter at de nye missionene kom har det vært en kraftig økning i artilleri. Den tanksen er en magnet for sånne skudd...

Lenke til kommentar

Hvilken ammo kjører dere med på FV 215b 183? Bare HESH som gjelder eller noe AP/HE?

 

AP har 310 pen og bør pløye gjennom det meste.

Prøvde med HE på testserver, og det fungerer egentlig like bra, eller kanskje litt bedre, enn HESH som ikke penner.

På soft targets som AMX og waffelpressere så er HE helt flott :) Virker jo veldig bra i sidene på mediums også. Tror HE er litt undervurdert på FVen...

Endret av SirJames
Lenke til kommentar

Så lenge du har 120mm+ kanon så er det vel trøkk nok også i HE-ammo til at det merkes godt. På mindre kanoner har det visstnok ikke noe særlig for seg utenom i særskilte situasjoner. Disclaimer:Nå har ikke jeg mange vogner på høye tiere, så dette er lest/hørt og ikke selvopplevd. ;)

 

Men jeg har merket meg den siste tida at endel meds på tier 5-7 bruker HE. Er dette for å komme seg forbi oppdraget om å herpe moduler og tracke andre vogner? Ser liksom ikke helt nytten av HE mist i en runde med med, det gir jo sånn ca 50+- i skade per skudd...

Endret av Svantesvoken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...