Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

trodde grensen gikk på 2000 :)

 

alt over 2000 er irrelevant, det er bare hvor flink man er til og spille rette tanks.

Etter det er det WR som gjelder.

 

 

Du har jo rundt 2000 wn8, så da er det jo ganske hendig at ingen med bedre stats er bedre enn deg, men alle med verre stats er dårligere enn deg. Fin måte og finne sin plass på toppen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

trodde grensen gikk på 2000 :)

 

alt over 2000 er irrelevant, det er bare hvor flink man er til og spille rette tanks.

Etter det er det WR som gjelder.

 

 

Du har jo rundt 2000 wn8, så da er det jo ganske hendig at ingen med bedre stats er bedre enn deg, men alle med verre stats er dårligere enn deg. Fin måte og finne sin plass på toppen.

 

 

ja det var jo AKKURAT det jeg mente!

jeg er best best best!!! hurraaaa!

 

[/sarcasm]

 

når man kommer opp på ett vist skill nivå, skjønner man fort at wn8 er veldig flawet

Lenke til kommentar

Sier ikke at det var det du mente, men det stemmer vel ganske godt overens med det du skrev. Men uansett, tror ikke det er sånn du ser på det. Er bedre på og utøve sarkasme enn og oppfatte det kanskje... ;)

 

Når det er sagt så er vel ikke: "du er ikke god nok til og forstå", ett kjempe argument akkurat.

 

Er fullt klar over att wn8, og alle andre ratinger for den del, er upålitelige, men jeg synes det er greit og følge med min egen utvikling. Inngame har jeg ratingen avslått, har funnet ut at det er mye mer behagelig og være lykkelig uvitende til om hele laget mitt er rød eller grønn. Vi har alle sett "tomater" bære kamper, og unicums drite seg ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

trodde grensen gikk på 2000 :)

 

alt over 2000 er irrelevant, det er bare hvor flink man er til og spille rette tanks.

Etter det er det WR som gjelder.

 

 

Du har jo rundt 2000 wn8, så da er det jo ganske hendig at ingen med bedre stats er bedre enn deg, men alle med verre stats er dårligere enn deg. Fin måte og finne sin plass på toppen.

 

 

ja det var jo AKKURAT det jeg mente!

jeg er best best best!!! hurraaaa!

 

[/sarcasm]

 

når man kommer opp på ett vist skill nivå, skjønner man fort at wn8 er veldig flawet

 

WN8 blir en dårlig målingsteknikk når man skjønner hvordan man "fikser systemet," så lenge spilleren ikke bryr seg om WN8 er det et veldig godt mål på ferdighet

Lenke til kommentar

Det er relativt enkelt å skaffe seg en god wn8 rating, men det er også veldig enkelt å skaffe seg en dårlig wn8 rating.

 

Det er jo bare å ta en titt her på wnefficiency expected, så ser man jo at enkelte tanks er stikk umulig å få en god score i. Man ser jo også hvorfor det er en del spillere med over 2k wn8 rating som konstant kjører de samme tanksene.

Lenke til kommentar

Det er relativt enkelt å skaffe seg en god wn8 rating, men det er også veldig enkelt å skaffe seg en dårlig wn8 rating.

 

Det er jo bare å ta en titt her på wnefficiency expected, så ser man jo at enkelte tanks er stikk umulig å få en god score i. Man ser jo også hvorfor det er en del spillere med over 2k wn8 rating som konstant kjører de samme tanksene.

Hvis du ser litt etter vil du se at det er light tanks. WN8 er dårlig for lights fordi den legger mye vekt på skade og kills.

Lenke til kommentar

 

 

Det er relativt enkelt å skaffe seg en god wn8 rating, men det er også veldig enkelt å skaffe seg en dårlig wn8 rating.

 

Det er jo bare å ta en titt her på wnefficiency expected, så ser man jo at enkelte tanks er stikk umulig å få en god score i. Man ser jo også hvorfor det er en del spillere med over 2k wn8 rating som konstant kjører de samme tanksene.

Hvis du ser litt etter vil du se at det er light tanks. WN8 er dårlig for lights fordi den legger mye vekt på skade og kills.
Det er jo med light tanks det virkelig er lett å farme wn8. Gjør 2-3k skade med bulldogen, så snakker vi nesten 5siffret wn8. Endret av Gromle
Lenke til kommentar

 

Det er relativt enkelt å skaffe seg en god wn8 rating, men det er også veldig enkelt å skaffe seg en dårlig wn8 rating.

 

Det er jo bare å ta en titt her på wnefficiency expected, så ser man jo at enkelte tanks er stikk umulig å få en god score i. Man ser jo også hvorfor det er en del spillere med over 2k wn8 rating som konstant kjører de samme tanksene.

Hvis du ser litt etter vil du se at det er light tanks. WN8 er dårlig for lights fordi den legger mye vekt på skade og kills.

 

Hvis du fokuserer 90% av tiden i en light på å scoute og lyse opp fiender i dagens WoT gjør du noe grunnleggende galt, banene er lagt opp slik at ren scouting kan du kun gjøre 5-10% av tida effektivt. Dessuten bør du aldri stole på at laget ditt er istand til å treffe en stillestående fiende.

Lenke til kommentar

Jeg vet godt at WN8 padding gjøres i light tanks, det er et resultat av nettop det at expected WN er lav for disse tanksene. For average joe er det vanskelig å gjøre noe spesielt med skade i en light, og dermed er expected lav.

 

Når det er sagt er det mange light tanks som ikke har noen spesielt god rolle i spillet slik situasjonen er i dag. Det de kan gjøre, kan andre tanks gjøre bedre samtidig som de har ekstra fordeler som mer HP.

Lenke til kommentar

 

 

Det er relativt enkelt å skaffe seg en god wn8 rating, men det er også veldig enkelt å skaffe seg en dårlig wn8 rating.

 

Det er jo bare å ta en titt her på wnefficiency expected, så ser man jo at enkelte tanks er stikk umulig å få en god score i. Man ser jo også hvorfor det er en del spillere med over 2k wn8 rating som konstant kjører de samme tanksene.

Hvis du ser litt etter vil du se at det er light tanks. WN8 er dårlig for lights fordi den legger mye vekt på skade og kills.

 

Hvis du fokuserer 90% av tiden i en light på å scoute og lyse opp fiender i dagens WoT gjør du noe grunnleggende galt, banene er lagt opp slik at ren scouting kan du kun gjøre 5-10% av tida effektivt. Dessuten bør du aldri stole på at laget ditt er istand til å treffe en stillestående fiende.

 

 

Jeg har prøvd å rendyrke scouting i 1 tank, og har vel ikke blitt særlig bra,

bruker en T21 som har 60% på 3dje perk+ net og binocs, men kan si at det gir bedre effekt

(for meg) om man ser hvem som er bak og har mulighet til å skyte, selv om det er vanskelig å vite på forhånd.

Hvis jeg har 3 tomater i ryggen med 42% på XVM, så kan jeg stort sett si på forhånd at dette

ikke har høy sannsynlighet for å lykkes. Da bytter jeg gjerne og går til en annen flanke.

Eller prøver å hjelpe der jeg kan.

 

Noen matches er det bare helt håpløst og man vurderer å slenge et skudd etter sine egne for å påkalle oppmerksomhet. Før matchen er tapt får man høre den sedvanlige drittslengingen fra de som du trodde skulle skyte på dine spots. :-(

Andre dager treffer man et villig team og alt lykkes. Så : se litt på minimap bak deg ;-)

 

mvh

Andersch ( 0 stat padding )

 

Og min scout bruker jeg gjerne til å assistere, dvs forvirre og flanke og skyte litt.

WR 52.11% i scouten, det er omtrent der jeg er average. Så noen T29 er det ikke ;-)

Lenke til kommentar

Hadde en artig kamp med Bulldogen på missionet LT-3 Pursuit:

 

http://wotreplays.com/site/1564462#sand_river-bobleplast-m41_walker_bulldog

 

3086 damage og Mastery Badge 1. Artig med den Type 59en i starten :)

Bulldogen er morsom ja!

Og sånn her gjorde jeg LT oppdraget om å tracke en fiende. Desverre ble ikke secondary objective oppfylt da den tracka fienden ble drept, ikke bare skada...

 

http://wotreplays.com/site/1552548#erlenberg-gromle-m41_walker_bulldog

Lenke til kommentar

 

Er det noen her som elsker Black Prince eller?

 

Da er de rare i såfall. Makan til møkkatank.

Britiske heavy linja har ikke mange høydepunkt, utenom tier 10, og til dels Conq.

 

Vel som top tier, og veldig få andre toptier, er den konge, det skal den ha.

 

 

 

Jeg hatern. Og som toptier heavy skal man bawle uansett. Gleder meg til churchill platformen er ferdig, utrolig kjipe vogner. Håpløst treg, meh kanon og jaggu dårlig pansret også :)

 

Fikk 3. Klasse med 400 skade.

Jeg har:

60% WR i Churchill 1 over 73 kamper

67% WR i Churchill 7 over 52 kamper

64% WR i Black Prince over 63 kamper

 

Har også hatt gode resultater i spesielt de to siste, med tett oppmot 1000 average XP per kamp.

 

MEN jeg hatet å kjøre dem, de var så jævlig treige... For meg funket sidescraping utrolig bra i de to siste, og med høy DPM på kanonen ble det mange gode resultater men jeg spillte dem ikke 1 kamp etter at jeg unlocket neste nivå.

 

Forøvrig, det er ikke noe å glede seg til på T8. Caernarvon er like treig som de andre, har ubrukelig armor og gjennomsnittlig kanon. Dessuten er det omtrent ingenting som er unlocket så du må enten blåse av masse XP eller lide deg gjennom en av de drøyere grindene i spillet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes værre grinds...

 

Hvilken da? IS-4 med stock kanon vil jo være et flott eksempel, og T32 stock er fryktelig trist men kommer ikke på så mange jeg har mislikt mer enn Caern.

 

Problemet er at selv når den er fullt oppgradert er den dårlig. Det er en support tank uten spesielt høy skade, den er diger som et hus og har nesten ikke armor og den er treig. Den har rett og slett ingen ting den gjør bedre enn andre tanks, som har flere sterke sider i tillegg...

Dette reflekteres også i tank stats fra noobmeter der de eneste som gjør det dårligere er VK Ausf A og Löwe. I tillegg ligger Tiger2 under der, men det tror jeg har mer å gjøre med det at det er sykt mye folk som spiller den, og gjerne nyere spillere pga legenden om tigertanks...

 

Så oppsummert er den statmessig den dårligste T8 heavy tanksen med unntak av de tyske.

Endret av UriasX
Lenke til kommentar

Enig at Churchill og BP ikke var noe å skryte av. Du kan sidescrape med BP, men det er igrunn alt.. Caernarvon ble ikke "bra" før den var fult oppgradert... Men liker Conq. med top gun (samme som Tortoise) liker jeg godt, gjør bra med skade, grei reload... armor er vel det som ikke er helt topp.... Er spent på tierX'n..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...