Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stats er viktig, for det viser til en spillers evne til å levere resultater på et konsistent basis. Winrate er noe uheldig å basere en spillers ferdighet på siden den kan ''paddes'' (påvirkes) veldig lett med å spille i platoon eller bruke mye heavy tanks i dagens meta.

 

WN8 er spesifikk for hver enkelt vogn, men har også en modifier basert på hvor godt andre spillere gjør det i denne vognen, som igjen gir en indikasjon på prestasjon i forhold til resten av spillerbasen.

 

Når jeg sier at stats er viktig, så har det med min filosofi i forhold til spill og gjøre.

"M-men men, play for fun"

Å ikke bidra eller være en statistisk belastning for laget er dumt, føler jeg, når det tross alt er et lagspill.

For å dra et metafor til den virkelige verden, så kan man spille fotball med tåskudd hele dagen (jeg hater fotball, men som eksempel). Men man blir fort lagt i grus når en luring har funnet ut at man kan ''drible'' (eller hva f. det heter på fotballspråk) og føler seg både ydmykt og eid. Her er ting face2face, så det er noe mer personlig, og ønsket om personlig forbedring vil melde seg raskere.

 

Jeg har tidligere nevnt i denne tråden at jeg spiller CS:GO, da med en venn som er ganske kompetent i det spillet. Han utfordrer meg slik at læringskurven er bratt, men følelsen av mestring gjennom godt spill over flere runder, fremfor fragmenterte headshots og tilfedige ''gode'' runder, er en seier i seg selv.

 

Nå blir vel dette et (filosofisk) spørsmål om ambisjoner og følelsen av mestring, men at dette ikke skal overføre til World Of Tanks ser jeg ingen grunn til.

 

Men whatever, dette er jo bare min mening.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

WN7 og WN8 er uinteresant. Stop focussing on stats!

 

Alle blir målt etter "farge" i dette spillet, med Tomat som nederst trinn på rangstigen. Dette gjenspeiles her i forumet og spesielt i chatten under spill. Stort sett alt som er av modder farger også navnet til med og motspillere for at alle skal vite om dette er en statistisk sett god eller dårlig spiller. Så på en måte har du rett, fokuset er for stort, på den annen side er det også er godt verktøy om det brukes riktig.

For min egen del er jeg ikke så veldig nøye på den spesifikke verdien av min WN8-rating, men jeg følger med på utviklingskurven. Så lenge den peker litt oppover så antyder den i det minste at jeg også har en positiv utvikling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

WN7 og WN8 er uinteresant. Stop focussing on stats!

 

Alle blir målt etter "farge" i dette spillet, med Tomat som nederst trinn på rangstigen. Dette gjenspeiles her i forumet og spesielt i chatten under spill. Stort sett alt som er av modder farger også navnet til med og motspillere for at alle skal vite om dette er en statistisk sett god eller dårlig spiller. Så på en måte har du rett, fokuset er for stort, på den annen side er det også er godt verktøy om det brukes riktig.

For min egen del er jeg ikke så veldig nøye på den spesifikke verdien av min WN8-rating, men jeg følger med på utviklingskurven. Så lenge den peker litt oppover så antyder den i det minste at jeg også har en positiv utvikling.

 

Alternativt at du kom lavt ut fra hoppkanten ;)

Lenke til kommentar

XVM stats er en pest og en plage. Spiller delvis med denne funksjonen og uten men mener at det beste for alle ville vært om disse moddene hadde blitt sperret på et eller annet vis da jeg ser at statsen til med og modspillere åpenbart påvirker mine valg og andres...

Lenke til kommentar

WN7 og WN8 er uinteresant. Stop focussing on stats!

 

 

 

trodde grensen gikk på 2000 :)

 

alt over 2000 er irrelevant, det er bare hvor flink man er til og spille rette tanks.

Etter det er det WR som gjelder.

 

 

-iL-, please. Du mener faktisk ikke at 2k vs 3,5k WN8 er to like gode spillere? Bare så jeg kan plassere deg i riktig bås, kan du linke til din profil i tanks?

Lenke til kommentar

 

WN7 og WN8 er uinteresant. Stop focussing on stats!

 

 

 

trodde grensen gikk på 2000 :)

 

alt over 2000 er irrelevant, det er bare hvor flink man er til og spille rette tanks.

Etter det er det WR som gjelder.

 

 

-iL-, please. Du mener faktisk ikke at 2k vs 3,5k WN8 er to like gode spillere? Bare så jeg kan plassere deg i riktig bås, kan du linke til din profil i tanks?

 

 

 

du burde skjønne meg såpass nå at jeg tar i litt for og skape litt humær/temperement her inne :p

 

Har delt profilen min mange ganger i tråden, er bare og se litt bakover.

 

Men ja, jeg mener at for ett vist tall over 2k, så er skill forskjellen omtrent negliserbar. Jeg spiller med mange såkalte unicums, med over 3k, eller litt under, de har for det meste inflated stats.

Dette sier WN8 makerene selv også, den fungerer ikke på outlinerene.

 

Over til noe mer morsomt

 

 

 

- shell distribution within aim circle changes (pure accuracy nerf, shells will fall less to the center of the circle, fewer weakspot hits)

- TD viewrange nerf

- light tank buffs (and nerf of M41 and T37)

- slight changes to map landscape (“flattening” of the maps) of Redshire, Prokhorovka and Steppes

- retraining of crews to a different role (radioman to commander for example)

- stronghold consumables: air raid and artillery strike

 

Gleder meg STERKT til accuracy nerf, snapshot monkeys vil nå misse mye mye mer enn de treffer nå.

Ingenting i spillet som irriterer meg mer!

Lenke til kommentar

Hva, ingen fler 300++m on the move snap shots med KV-2? Awww :)

 

Snapshots svir virkelig når man selv tar seg tid til å sikte inn og bommer mens fienden snapshotter deg. Håper bare de ikke overnerfer.

 

Test serveren skulle komme opp i dag om jeg skjønte riktig.

 

Blir vel en mellomting mellom hva accuracy'n var i 0.8.6 (?), og hva den er i 0.9.5

Lenke til kommentar

 

 

Ingenting i spillet som irriterer meg mer!

 

 

Begynt å bli litt mer arty-vennlig på dine gamle dager?

Trodde nemlig det var den ene tingen som virkelig fikk blodomløpet ditt igang ;)

 

 

platooner ikke med folk som spiller arty.

 

sky-ebola klaginga hjelper ikke, wg skjønner ikke at det er detrimental for gameplay.

Lenke til kommentar

 

 

 

Ingenting i spillet som irriterer meg mer!

 

 

Begynt å bli litt mer arty-vennlig på dine gamle dager?

Trodde nemlig det var den ene tingen som virkelig fikk blodomløpet ditt igang ;)

 

 

platooner ikke med folk som spiller arty.

 

sky-ebola klaginga hjelper ikke, wg skjønner ikke at det er detrimental for gameplay.

 

En løsning blir å installere arty-spotte-cheaten, og så suicide etterpå ;)

Lenke til kommentar

De mission-greiene genererer muligens mer arty i spill enn det var tidligere. Men det aller mest jævlie de oppdragene har ført med seg en CAP-oppdraget. Nå skal jo alle cappe uansett faan. Det skal mye til å hisse meg opp under spilling (bortsett fra bedriten egeninnsats), men igår måtte jeg slå i bordet og banne høyt pga ape-capping når vi har full kontroll på laget.

 

En annen fiffig liten sak var at jeg fikk SPOTTER-badge med KV-2. Det skal jo egentlig ikke gå an ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...