Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

Listen over T9 mediums på tank stats fra noobmeter sortert etter recent WR gir:

57,2% Object 430 II

55,8% Type 61

54,6% T-54

53,0% M46 Patton

52,9% T54E1

52,5% Cent 7

52,3% E-50

52,2% WZ-120

51,0% Leo pt A

49,3% Lorraine

Så det ser ut som Cent 7 er ca i midten av haugen av T9 meds og jevn med dem, med etpar tanks som stikker seg voldsomt ut i positiv retning, og lorraine som bunnfall...

Endret av UriasX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke så rart at Lorraine og PTA ligger i bunn, de er jo papertanks som noobs ikke klarer og utnytte.

WZ har ikke gundepression, som igjen krever en god spiller.

At E-50 ligger der, har jeg ingen forklaring på, den er ett monster som har alt, utenom god camo.

Hvordan ligger Cent 7 an i forhold til WN8 expected values update 18 ?

Lenke til kommentar

Noen her som har IS-4? Hvordan er den i forhold til St-1? Jeg vurderer å kjøpe den, men på papiret ser det ut som en svært liten oppgradering ifra St1.

Har ikke noen av tanksene, men jeg antar IS-4 har bedre mobilitet og mindre synlig "lower plate". I tillegg er jo IS-4 mindre av størrelse. Antar DPM-en er bedre også, om enn noe minimalt.

ST-1 er nok bedre pansret for sin "tier" enn det IS-4 er. Er du top tier i ST-I, og du skjuler lower plate, er det nok veldig lett å bounce skudd. I en IS-4 blir det verre da upper plate er sårbar mot tier 10- spesielt TD.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Ikke direkte relatert til World of Tanks, men mer av nysgjerrighet:

Når dere sier "tanks" i entall, sier dere da "tank" eller "tanks". "En tank" eller "en tanks"? Personlig synes jeg det er mer naturlig å si "tank", men jeg tipper det er få som gjør det samme.

Det heter 'stridsvogn' hvis du skal være pinlig korrekt. På engelsk er det: 'a tank', 'two tanks'

Lenke til kommentar

Når dere sier "tanks" i entall, sier dere da "tank" eller "tanks". "En tank" eller "en tanks"? Personlig synes jeg det er mer naturlig å si "tank", men jeg tipper det er få som gjør det samme.

Det heter 'stridsvogn' hvis du skal være pinlig korrekt. På engelsk er det: 'a tank', 'two tanks'

Selvsagt klar over det, men er tungvint å hele tiden bruke benevnelsen "stridsvogn". Så hva ville du sagt? en tank eller en tanks?

Lenke til kommentar

Selvsagt klar over det, men er tungvint å hele tiden bruke benevnelsen "stridsvogn". Så hva ville du sagt? en tank eller en tanks?

hehe - jeg sier tanks!! :)

Lenke til kommentar

Jeg prøver å være konsekvent på norske ord, men dere finner nok avvik på meg bakover her også ;)

Hvis du syntes stridsvogn/panservogn er for langt, så kall det vogn, enkelt og greit.

Jeg er såpass sær at jeg sender mail til journalister som bruker order "tanks" i avisartikler. Samme med det avleggse ordet "dampveivals" og ikke minst feil bruk av "pistol" og "revolver". Noe skal man bruke tida på, hehe

Endret av Svantesvoken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen her som har IS-4? Hvordan er den i forhold til St-1? Jeg vurderer å kjøpe den, men på papiret ser det ut som en svært liten oppgradering ifra St1.

Kan egentlig ikke sammenlignes. ST-1 har meget bra front armor, og nesten upennbart tårn for sitt tier.

IS-4 er ett monster til og sidescrape, og svak front armor, tårnet er heller ikke så veldig bra.

Lenke til kommentar

HELP!

Har prøvd 3 ganger nå og installere WOT på nytt. da jeg fikk en kræsj etter den bitte lille oppdateringa for ca 1 uke siden..

har slettet alt av filer, og lasta ned downloader clienten på WOT hjemmesider. men etter dem 8gb er lasta ned, får jeg bare bedskjed om at oppdateringen er avbrutt. hvorfor?

INGEN!?

Endret av Yippee
Lenke til kommentar

VK 30.01(P) var jo helt horribel i 2011(?), egentlig det samme med VK30.02(DB), L56 var det eneste bukbare da, men jeg var jo også meganub på den tiden.

Jeg må si at å hjelpe en kamerat å grinde gjennom Durchburch ikke var en særlig givende tid. Jeg likte ikke Type 34 heller, men det er vel heller jeg som ikke gadd å bli vant med den. Ellers har jeg ingen særlig utpekte tanks som jeg synes er shit.

Lenke til kommentar

Hvilken vogn synes dere er aller verst, og hvorfor?

Jeg begynner med Churchill VII. Sinnsykt treg, kanon har dårlig alpha og normal pen for sin tier, horribelt dårlig pansret, elendig depression og ekstremt stor.

Skal vi se:

AT8: tregere enn Churchill VII, hele høyre siden er et digert weakspot, den har en diger svulst på toppen, smal gun traverse, ingen alpha, normal pen for tieren...

AMX AC 46: sidene er 40mm "tykke," siktetiden er latterlig lang, det er nesten ikke gun traverse, alphaen er maksimalt 300, DPM-messig er den svært mangelfull på noe rundt 1800, den har dobbelt opp med svulster på toppen for å sikre at du ikke kan utnytte 10° gun depression :huh:

AMX M4 45: sidene er 40mm "tykke" her også, siktetiden er igjen utrolig lang, ildkraften er enda verre enn på AC 46, og den har bare 35 km/h som toppfart. Oppleves omtrent som å kjøre M103 med enda dårligere gun handling, og det er selvfølgelig en lignende tank på samme tier som gjør alt bedre (Tiger.) På den positive siden har den et tårn og god DPM med 105mm-kanonen skytende APCR...

Dumpwagen 2: null fart, minimalt med panser, ingen ildkraft med mindre du skyter ren APCR med 5cm-kanonen, ingen HP, dårlig traverse på skrog og tårn... Her møter du i det minste stort sett idioter, og tier 4 er generelt en elendig tier å spille på med alle tier 6-tankene som kan en- og to-shotte dem.

Men ingenting kommer i nærheten av kronen selv:

Churchill Garbage Carrier. Dette er et mesterverk, ingen tank eller TD i spillet er i nærheten av like håpløs som dette beistet: ingen gun traverse, enorm papir-tynn superstructure med kanonen montert godt og lavt, ok alpha, kjempebra penetrering med elendig aimtime eller ræva penetrering med dårlig aimtime, ikke nok HP, alpha, eller DPM til å trade, ingen camo, ingen hull traverse, farten går fra stillestående til snegletempo, selv ikke radioen er spesielt bra for tieren sin med 550m range...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...