Bruker-163290 Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Sjekk prosessene deres, er et hissig malwareprogram som heter ping.exe. Hadde det her om dagen, men de fleste anti-malware tar det (malwarebytes f.eks). Når du spiller, sjekk prosessene. Ping exe tar 100 av nettlinja i en liten periode for så å forsvinne. Hos meg var det gjerne 10 sek. Den starer å avslutter seg selv. Takk for meg. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Som jeg skrev tidligere i denne tråden: Sjekk om Windows Defender driver og går haywire. Den gjorde det hos meg, så endte opp med og eksludere wotlauncher.exe og worldoftanks.exe og da gikk ting bedre. Sjekk hva som stjeler prosessor kraft når du spiller. Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Purchased:'T49' sucessfully purchased. Spent credits: 2 380 000. Spilt noen runder. Moro moro Lenke til kommentar
Whitefall Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Windows Defender er allerede skrudd av, og malwarebytes fant litt snusk, ingen ping.exe dog. Iallefall renset litt opp så får vi se, men det er litt villkårlig når problemet dukker opp. Brodern har samme problem, og noen ganger så er det hipp som happ om det er en av oss eller to som har problemet. Kanskje noe snusk med linja eller den nye ruteren de kom med. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 http://www.noobmeter.com/player/eu/Noreng/509837866/ Tror du heller skal ta deg en pause i stedet for å ødelegge for laget ditt. Ser jo på noobmeter at du bare roter rundt for tiden.. Noreng, hva skjer?! Jeg, nooben, ligger nesten hundre poeng over deg på WN8 siste 1000 kamper... 1 Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 http://www.noobmeter.com/player/eu/Noreng/509837866/ Tror du heller skal ta deg en pause i stedet for å ødelegge for laget ditt. Ser jo på noobmeter at du bare roter rundt for tiden.. Noreng, hva skjer?! Jeg, nooben, ligger nesten hundre poeng over deg på WN8 siste 1000 kamper... 38 kamper i T10 og average damage uner 1000??? Han må være hacket :O 2 Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Hvorfor dinger denne? Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Uh, er det en mod som gjør minimapet så stort? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Hvorfor dinger denne? shot_002.jpg Du traff spaced armor og så gikk kula ut og bomma totalt på weakpointet. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Uh, er det en mod som gjør minimapet så stort? Trykk på \ Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Kjøpt T49 light i dag. Spilt 9 kamper gjort 1.600 i snitt-damage pr kamp. For et beist av en light. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Uh, er det en mod som gjør minimapet så stort? Du kan trykke + - på tastaturet for og gjøre det større. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Sykt hvor jeg skal plages med ping i disse dager, og kun opp mot WoT av en eller annen grunn. Lampa i rødt og 999, kjør på, rett i veggen. Under World of Tanks\res\ er det en mappe som heter "awesomium". Den kan med fordel slettes/flyttes/gis nytt navn, da mange får problemer med at spillet henger når f.eks. en vogn dukker opp i synsfeltet. Den eneste kjente funksjonen pr. øyeblikk er at den slo opp informasjon om Historical Battles, det er en slags nettleser som kjører i spillet. Dessuten kan du forsøke denne løsningen: http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/398115-possible-fix-for-a-lot-of-users-lag-updated-tcp-affects-udp-packet-loss/ Post #5 forklarer litt enklere. CMD i administratormodus får du lettest ved å høyreklikke på skrivebordet->ny->snarvei, skriv 'CMD'. Deretter høyreklikk på snarveien og velg "Kjør som administrator". Sjansen er dog stor for at akkurat din ISP benytter en node med høyt pakketap og at WoT-serveren også kan få litt hikke. I såfall kan det være lurt å installere Pingplotter og notere seg adressene til loginserverne (login.p1.worldoftanks.eu, login.p2.worldoftanks.eu). Da får du som regel en lettforståelig rapport på hvor problemet ligger. Ha i bakhodet at mange noder ikke svarer på ping eller ikke prioriterer å svare på ping, noe som kan gi "falskt" pakketap. Hvorfor dinger denne? Prøvde å ta skjermbilde av Tankinspector, men fikk det ikke til, så: Ideen er å treffe på den flate skinnen som går oppå hele tårnet. Trikset med å sikte etter den runde saken som stikker opp har noe for seg, men den i seg selv har ikke hitbox, det er bare en modul. Sikt etter bunnen av den i stedet, eller helst på skinnen i seg selv. 1 Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 http://www.noobmeter.com/player/eu/Noreng/509837866/ Tror du heller skal ta deg en pause i stedet for å ødelegge for laget ditt. Ser jo på noobmeter at du bare roter rundt for tiden.. Noreng, hva skjer?! Jeg, nooben, ligger nesten hundre poeng over deg på WN8 siste 1000 kamper... Han har vel solgt kontoen Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Pingplotter er flott, men windows har pathping, som gjør samme nytten, men ikke like pent. 1 Lenke til kommentar
Whitefall Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Sykt hvor jeg skal plages med ping i disse dager, og kun opp mot WoT av en eller annen grunn. Lampa i rødt og 999, kjør på, rett i veggen. Under World of Tanks\res\ er det en mappe som heter "awesomium". Den kan med fordel slettes/flyttes/gis nytt navn, da mange får problemer med at spillet henger når f.eks. en vogn dukker opp i synsfeltet. Den eneste kjente funksjonen pr. øyeblikk er at den slo opp informasjon om Historical Battles, det er en slags nettleser som kjører i spillet. Dessuten kan du forsøke denne løsningen: http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/398115-possible-fix-for-a-lot-of-users-lag-updated-tcp-affects-udp-packet-loss/ Post #5 forklarer litt enklere. CMD i administratormodus får du lettest ved å høyreklikke på skrivebordet->ny->snarvei, skriv 'CMD'. Deretter høyreklikk på snarveien og velg "Kjør som administrator". Sjansen er dog stor for at akkurat din ISP benytter en node med høyt pakketap og at WoT-serveren også kan få litt hikke. I såfall kan det være lurt å installere Pingplotter og notere seg adressene til loginserverne (login.p1.worldoftanks.eu, login.p2.worldoftanks.eu). Da får du som regel en lettforståelig rapport på hvor problemet ligger. Ha i bakhodet at mange noder ikke svarer på ping eller ikke prioriterer å svare på ping, noe som kan gi "falskt" pakketap. Takker for tips, slettet awesomnium og endret i CMD, så får vi se hvordan det går. Sitter på den her linja Har gått smidig nå på dagtid, før endringer, så får se hva som skjer i kveld når det blir mer press på serverene. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Pingtest er neppe dumt å bruke for å få resultater raskt. Prøv å kjør den mot Frankfurt (Tyskland, EU1) eller Utrecht (Nederland, EU2), som ligger relativt nær WoT-serverne. Merk at i tråden jeg linket til, påstås det at WoT sender relativt store pakker, og det gjør spillet ekstra sårbart for pakketap. Går ut fra at du ikke sitter på trådløst nett (som dog for mitt vedkommende fungerer svært bra), og du prøver både EU1 og EU2 når du får problemer. Trafikken går litt andre veier avhengig av server, og ofte er en av serverne langt fullere enn den andre. Av erfaring sjeldent at noder i Norge er kilden til problemet i seg selv, men kan jo være at ting ikke henger med helt lokalt - har fortsatt friskt i minne at Canal Digital satte tak på BitTorrent-trafikken for en del år siden, nettopp grunnet hastighet. Chris93: Aha, visste bare om traceroute. Takker for tipset, Pingplotter er litt tungvindt å bruke når prøvetiden har gått ut. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 (endret) Med godt signal og ikke for mye trafikk på wifi, synes jeg wot fungerer bra. Jeg har spilt det på stuebordet mens jeg har sett familie medlemmer tatt frem pads og div, og dermed kunne forutsett lagspikes Ang pathping så vil vel noe sånt funke pathping -p 10000 -q 100 internet.no > filbane\test.txt Der -p er ventetid i millisekunder mellom ping og -q antall ping per host, gi en grei test. Tiden blir da antall hopp x ventetid x ping. Hos meg, med 10s venting, 10 ping mot bt.no blir det da 900s Endret 9. desember 2014 av Chris93 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå