Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Windows Defender er allerede skrudd av, og malwarebytes fant litt snusk, ingen ping.exe dog. Iallefall renset litt opp så får vi se, men det er litt villkårlig når problemet dukker opp. Brodern har samme problem, og noen ganger så er det hipp som happ om det er en av oss eller to som har problemet. Kanskje noe snusk med linja eller den nye ruteren de kom med.

Lenke til kommentar

Sykt hvor jeg skal plages med ping i disse dager, og kun opp mot WoT av en eller annen grunn. Lampa i rødt og 999, kjør på, rett i veggen.

 

Under World of Tanks\res\ er det en mappe som heter "awesomium". Den kan med fordel slettes/flyttes/gis nytt navn, da mange får problemer med at spillet henger når f.eks. en vogn dukker opp i synsfeltet. Den eneste kjente funksjonen pr. øyeblikk er at den slo opp informasjon om Historical Battles, det er en slags nettleser som kjører i spillet.

 

Dessuten kan du forsøke denne løsningen:

http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/398115-possible-fix-for-a-lot-of-users-lag-updated-tcp-affects-udp-packet-loss/

 

Post #5 forklarer litt enklere. CMD i administratormodus får du lettest ved å høyreklikke på skrivebordet->ny->snarvei, skriv 'CMD'. Deretter høyreklikk på snarveien og velg "Kjør som administrator".

 

Sjansen er dog stor for at akkurat din ISP benytter en node med høyt pakketap og at WoT-serveren også kan få litt hikke. I såfall kan det være lurt å installere Pingplotter og notere seg adressene til loginserverne (login.p1.worldoftanks.eu, login.p2.worldoftanks.eu). Da får du som regel en lettforståelig rapport på hvor problemet ligger. Ha i bakhodet at mange noder ikke svarer på ping eller ikke prioriterer å svare på ping, noe som kan gi "falskt" pakketap.

 

Hvorfor dinger denne?

 

Prøvde å ta skjermbilde av Tankinspector, men fikk det ikke til, så: Ideen er å treffe på den flate skinnen som går oppå hele tårnet. Trikset med å sikte etter den runde saken som stikker opp har noe for seg, men den i seg selv har ikke hitbox, det er bare en modul. Sikt etter bunnen av den i stedet, eller helst på skinnen i seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Sykt hvor jeg skal plages med ping i disse dager, og kun opp mot WoT av en eller annen grunn. Lampa i rødt og 999, kjør på, rett i veggen.

 

Under World of Tanks\res\ er det en mappe som heter "awesomium". Den kan med fordel slettes/flyttes/gis nytt navn, da mange får problemer med at spillet henger når f.eks. en vogn dukker opp i synsfeltet. Den eneste kjente funksjonen pr. øyeblikk er at den slo opp informasjon om Historical Battles, det er en slags nettleser som kjører i spillet.

 

Dessuten kan du forsøke denne løsningen:

http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/398115-possible-fix-for-a-lot-of-users-lag-updated-tcp-affects-udp-packet-loss/

 

Post #5 forklarer litt enklere. CMD i administratormodus får du lettest ved å høyreklikke på skrivebordet->ny->snarvei, skriv 'CMD'. Deretter høyreklikk på snarveien og velg "Kjør som administrator".

 

Sjansen er dog stor for at akkurat din ISP benytter en node med høyt pakketap og at WoT-serveren også kan få litt hikke. I såfall kan det være lurt å installere Pingplotter og notere seg adressene til loginserverne (login.p1.worldoftanks.eu, login.p2.worldoftanks.eu). Da får du som regel en lettforståelig rapport på hvor problemet ligger. Ha i bakhodet at mange noder ikke svarer på ping eller ikke prioriterer å svare på ping, noe som kan gi "falskt" pakketap.

 

Takker for tips, slettet awesomnium og endret i CMD, så får vi se hvordan det går. Sitter på den her linja

 

112314275.png

 

Har gått smidig nå på dagtid, før endringer, så får se hva som skjer i kveld når det blir mer press på serverene.

Lenke til kommentar

Pingtest er neppe dumt å bruke for å få resultater raskt. Prøv å kjør den mot Frankfurt (Tyskland, EU1) eller Utrecht (Nederland, EU2), som ligger relativt nær WoT-serverne.

Merk at i tråden jeg linket til, påstås det at WoT sender relativt store pakker, og det gjør spillet ekstra sårbart for pakketap. Går ut fra at du ikke sitter på trådløst nett (som dog for mitt vedkommende fungerer svært bra), og du prøver både EU1 og EU2 når du får problemer. Trafikken går litt andre veier avhengig av server, og ofte er en av serverne langt fullere enn den andre. Av erfaring sjeldent at noder i Norge er kilden til problemet i seg selv, men kan jo være at ting ikke henger med helt lokalt - har fortsatt friskt i minne at Canal Digital satte tak på BitTorrent-trafikken for en del år siden, nettopp grunnet hastighet.

 

Chris93: Aha, visste bare om traceroute. Takker for tipset, Pingplotter er litt tungvindt å bruke når prøvetiden har gått ut. :)

Lenke til kommentar

Med godt signal og ikke for mye trafikk på wifi, synes jeg wot fungerer bra. Jeg har spilt det på stuebordet mens jeg har sett familie medlemmer tatt frem pads og div, og dermed kunne forutsett lagspikes :D

 

Ang pathping så vil vel noe sånt funke

pathping -p 10000 -q 100 internet.no > filbane\test.txt

Der -p er ventetid i millisekunder mellom ping og -q antall ping per host, gi en grei test.

 

Tiden blir da antall hopp x ventetid x ping. Hos meg, med 10s venting, 10 ping mot bt.no blir det da 900s

Endret av Chris93
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...