Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Jeg har nå 599 kamper i JT med en winrate på 52%. Ikke allverden men den er nærmest utelukkende brukt i public. Jeg liker den godt. Bra panser og en hurtigladende, hardtslående kanon trekker mye opp. Snur overraskende fort og har helt grei fart med største motor. Panseret er tykt men ikke så veldig skrått. det betyr at du må angle for å dinge skudd. Bunnplata er Tysk, dvs sårbar. Jeg liker JT godt jeg.

:confused:

Overplata til JT er 220 effektiv mot AP (bortsett fra maskingeværporten på 170,) det er langt fra bra panser. Og selv om du gjemmer overplata er det bare å stikke av fra den eller flanke den, for med 26 traverse tar det nesten fire sekunder å snu 90 grader. Selv Tortoise er en større trussel på kort avstand takket være bedre panser, betraktelig bedre DPM (6.8s reload vs 10.9s,) og ekstra HP.

 

Jagdtiger er en TD som fungerer best på 250+ meter avstand, problemet er at banene i dag ikke er designet på en slik måte at dette er lett oppnåelig, og 704 er betraktelig bedre uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yes. Severogorsk forsvinner i 9.5 :)

 

http://ftr.wot-news.com/

 

Ellers så lurer jeg på om jeg skal gå for Panther.

Har VK3002M. Den er ganske bra på tier 6 føler jeg.

Panther har nesten dobbelt med HP, litt mer armour og sånt.

Men er vel tyngre og tregere? Og er den noe morsom? Samme råe alpha damage på 135... pew pew :p

 

Panther 2 er neste. Den virker jo utdatert. mye whining på forumene om at den er dårlig nå for tiden... E50 virker litt forlokkende. Men hva kan egentlig slå T-54 som tier 9 med.

 

Ender vel opp med å spille 121 som jeg har gjort i det siste. Hadde en runde i går med 6116 damage. Ble tap da... men moro likevel.

Endret av SirJames
Lenke til kommentar

Ser ut som om jeg ikke følger helt med i tiden :wee:

Husk også at track traverse er oppgitt med standard motor, oppgraderer du motoren får du bedre traverse. Traverse i praksis på tyske tanks endret seg ikke da de fjernet motorene, men stats endert seg. Det er fordi de skulle ha samme traverse med topp motor som før, og da mp traverse med stock buffes.

JT snur seg raskere enn 704 selv om det ikke skulle se slik ut. Det var en video som demonstrerte dette for en god stund siden.

 



 

Endret av Chris93
Lenke til kommentar

Ellers så lurer jeg på om jeg skal gå for Panther.

Har VK3002M. Den er ganske bra på tier 6 føler jeg.

Panther har nesten dobbelt med HP, litt mer armour og sånt.

Men er vel tyngre og tregere? Og er den noe morsom? Samme råe alpha damage på 135... pew pew :p

 

Hiver meg på den. JT koster 3,5mill og tømmer kassa. Panther er neste steg på med-linja for min del også. VK3002M penner jo alt man skyter på, så den er ganske morsom. Hvis Panther viderefører den biten så er saken klar for min del, til tross for at PantherII ikke uten videre er noe SH Tier8-vogn etter hva jeg skjønner..

Lenke til kommentar

Panther har "heavy" penetrering for sitt tier. Stort sett null problem å penetrere det du kommer over. Bra treffsikkerthet og ROF gjør at du klarer som regel å inn skudd i weakspots. Det er en pew pew pew tank og du vil som regel holde deg unna nærkamp til tross for at du har nesten like god DPM som en Comet.

 

Panther er ikke så mobil og den er stor, og har mer(mest?) armor enn de fleste t7 mediums, men mediums er mediums. Det er hovedsaklig en sniper/support tank, men du kan være nokså kreativ til tider dersom mm er snill.

Lenke til kommentar

Panther har "heavy" penetrering for sitt tier. Stort sett null problem å penetrere det du kommer over. Bra treffsikkerthet og ROF gjør at du klarer som regel å inn skudd i weakspots. Det er en pew pew pew tank og du vil som regel holde deg unna nærkamp til tross for at du har nesten like god DPM som en Comet.

 

Panther er ikke så mobil og den er stor, og har mer(mest?) armor enn de fleste t7 mediums, men mediums er mediums. Det er hovedsaklig en sniper/support tank, men du kan være nokså kreativ til tider dersom mm er snill.

 

Liker den gode penetrationen på Panther. Det virker lovende. Hvis man i tillegg kan sidecrape litt mot tier 6-8 tanks så blir det bra.

 

Ja Svantesvoken, gå for Panther :) Det blir bra. JT er ikke verdt det. Det er jo mediums som er gøy :thumbup:

Lenke til kommentar

 

Ellers så lurer jeg på om jeg skal gå for Panther.

Har VK3002M. Den er ganske bra på tier 6 føler jeg.

Panther har nesten dobbelt med HP, litt mer armour og sånt.

Men er vel tyngre og tregere? Og er den noe morsom? Samme råe alpha damage på 135... pew pew :p

 

Hiver meg på den. JT koster 3,5mill og tømmer kassa. Panther er neste steg på med-linja for min del også. VK3002M penner jo alt man skyter på, så den er ganske morsom. Hvis Panther viderefører den biten så er saken klar for min del, til tross for at PantherII ikke uten videre er noe SH Tier8-vogn etter hva jeg skjønner..

 

 

Jeg grinder på Panther II for tiden. Har 75 kamper og helt nøyaktig 60% winrate. har brukt den utelukkende på public og bare noen få runder i platoon. Er faktisk den vogna som har fått øynene mine opp for mediums og hva de er i stand til. Jeg virkelig liker den vogna og skjønner ikke hva andre whiner om. Men nå har min mor bestandig sakt at jeg er en spesiel unge med spesielle behov, da.

Endret av bytrollet
Lenke til kommentar

Det er jo alltid det var som på P2 sin side, men buffet de ikke Indien sin 9cm slik at den hadde samme aim time?

 

I-P har fått bedre aimtime på 90mm BK (2,7s) vs 2.3 på P2. Gun handling er fortsatt en god del dårligere på I-P. Det er meningsløst å hente opp alle tallene fra STI, men jevnt over 20-30% bedre.

 

DPM på I-P er nå et lite hakk bedre enn I-P. Ingen tvil om hva som er den beste vogna, men Panther II er ganske behagelig å spille. Muligheten til å måke 53 tonn i trynet på andre vogner kan fort bli en finfin fordel, fantastisk gøy er det også.

Lenke til kommentar

Men da er det vel strengt tatt en enda bedre grunn til å skaffe seg E-50 :D

 

Definitivt. E50 får riktignok litt mer oppmerksomhet på slagmarken, av en eller annen grunn.

 

En særlig minneverdig episode var på Pearl River, hvor en STB-1 sniker seg opp fra vannkanten og blir borte igjen. Ser en mulighet, slenger klampen i bånn, og to sekunder senere var det bare sushi igjen. Det finnes til og med en mod som viser vekt på vogner man sikter på, tror den er inkludert i Aslains pakke. ;)

Lenke til kommentar

Få unntak, det er en del. Amerikanse heavies har ca samme vekt og T-seiren (untatt T32) er tyngre enn E-50. Britiske heavies er generelt tyngre, og britiske meds like tunge. osv osv osv

 

Lenge siden jeg tok en runde på hva som kan rammes, så jeg ble litt overrasket hvor mye som er no go. Vel det er jo selfølgelig russiske mediums man skal ramme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...