Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Har vært borte en stund fra Wot, tenker å sette igang igjen nå til uken :) Har det skjedd noen store endringer de siste 10 mnd?

Flere av banene har blitt endret så de fleste møter med fienden skjer på 200m avstand eller mindre.

Nye light tanker har kommet, men banene er så lite passende for dem nå at de i praksis fungerer som medium-tanker med mindre HP, panser, og ildkraft.

Flere kjøretøyer er nå i HD-kvalitet.

9.5 skal visstnok komme før jul, og med den patchen skal blant annet en ny britisk medium/TD-linje komme, og det ryktes at Chieftain skal erstatte FV215b som britisk tier 10 heavy tank.

 

 

 

Virker som om avdelingene hos WG prater godt sammen. La oss endre alle kart til brawling kart! GOD IDEE! La oss legge til masse nye scouts, som trenger åpne baner for og skinne!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Har vært borte en stund fra Wot, tenker å sette igang igjen nå til uken :) Har det skjedd noen store endringer de siste 10 mnd?

Flere av banene har blitt endret så de fleste møter med fienden skjer på 200m avstand eller mindre.

Nye light tanker har kommet, men banene er så lite passende for dem nå at de i praksis fungerer som medium-tanker med mindre HP, panser, og ildkraft.

Flere kjøretøyer er nå i HD-kvalitet.

9.5 skal visstnok komme før jul, og med den patchen skal blant annet en ny britisk medium/TD-linje komme, og det ryktes at Chieftain skal erstatte FV215b som britisk tier 10 heavy tank.

 

 

 

Virker som om avdelingene hos WG prater godt sammen. La oss endre alle kart til brawling kart! GOD IDEE! La oss legge til masse nye scouts, som trenger åpne baner for og skinne!

 

Og nå i 9.5:

La oss nerfe TDer på sniping, som var et problem for et år siden, men nå det er ingen muligheter for sniping pga kartdesign.

Lenke til kommentar

 

Og nå i 9.5:

 

La oss nerfe TDer på sniping, som var et problem for et år siden, men nå det er ingen muligheter for sniping pga kartdesign.

 

Hvis ikke TD kan snipe, så er vel i grunn hele poenget borte med den klassen... (for å sette det litt på spissen)

 

De har fortsatt langt større og styggere kanoner enn tilsvarende heavy-tank på sin tier, så poenget er på ingen måte borte.

Det er mer urovekkende at du tror at poenget med TDer er aggressiv sniping og vision-games, poenget med TDer har alltid vært og burde alltid være area-denial.

 

Ettersom jeg leser det så vil enkelte her inne at det kun skal være HT og MT som skal brukes siden resten av tankene generelt, og Arty spesielt, er styggemannes oppfinnelse.

Og at alle kartene skal være brawling kart, bare for å fjerne den siste delen av tvil om hvilken vogn man skal velge.

Har ingen problemer med TDer eller light tanks i prinsippet, problemet er bare at folka i WG ikke forstår hvordan spillet de har skapt fungerer.

Lenke til kommentar

Ettersom jeg leser det så vil enkelte her inne at det kun skal være HT og MT som skal brukes siden resten av tankene generelt, og Arty spesielt, er styggemannes oppfinnelse.

Og at alle kartene skal være brawling kart, bare for å fjerne den siste delen av tvil om hvilken vogn man skal velge.

Når man spiller SH så legger jo spillet opp til at man skal fylle opp hele laget med HT og kanskje en LT for litt spotting. Det sier jo litt om hvordan de har balansert kartene. Hadde vært mer moro om en SH-runde krevde vogner fra alle klasser, men da må selvfølgelig også kartene være utformet slik at de forskjellige egenskapene kan benyttes fullt ut i forskjellige strategier. Antar det er i overkant krevende, men så er det jobben dem også.

 

Brawling eller ei, jeg er mest bekymra for at alle kartene snart er symmetriske. Det burde være to helt forskjellige strategier å bruke avhengig av hvilken side man startet på kartet, det tror jeg ville vært mye mer spennende. Rent bortsett fra all klaginga som selvfølgelig vil komme i etterkant av det også :p

Lenke til kommentar

Har hamstret endel improved combat rations på salg, og koser meg med 121 fortiden.

Bare elsker den pakken med bra camo, høy alpha, brukbar armour og mobilitet.

Den kan fungere som en brawling heavy, sniper, og som en scout, utrolig nok.

Den fungerer egentlig bra i world of corridors.

 

Jevnt god på mange områder, men virkelig beast når du kan bruke turrett armour

og la kanonen få synge med reload på 7,75 sec og 440 alpha.

Lenke til kommentar

Nærmer meg elite med Jagdpanther II og kan følgelig velge å kjøpe Jagdtiger. Hva jeg ser av statsene så virker ikke den å være noe spesielt kul. Den skal tross alt spilles jækla mye før man evt får løst ut E100. Og er E100 egentlig verdt tida og penga?

Alternativet er å stoppe på JPII og bare bygge crewet for heller å fokusere på en annen linje. Synd å svi av 3.5mill credits for en vogn som ser ut som en campinghytte.

Lenke til kommentar

JT er definitivt verdt det. Det har en grei blanding av armor og fart(spesielt traverse) som gjør at du kan spille relativt aggressivt. Ikke sammenlignbart med JP2, men det fungerer. Den har også en fantastisk kanon. Du vil aldri komme unna sitasjoner der du må campe, men du er definitivt ikke på sidelinjen dersom du er top tier.

Lenke til kommentar

Helt enig med SirFoch og dere i tråden her som skriver om Jagdtiger. Men. Jagdpanzer E 100 er så verdt det! Så jeg ville valgt og ikke stresse med linja men heller ta en daily double maks og heller ta noen flere kamper hvis du er inspirert til det og så får du Jagdpanzer KABOOM til sommeren ca.

 

Endret av Gakks
Lenke til kommentar

Arght the pressure.

Pubbie i går etter at en på laget vårt sier vi vil tape, pga av den ene unicum spilleren på andre siden

"I have no fear, Lowlife will carry us, he is our best player".

 

Merkelig nok var vi begge i 50B, begge spilte nok omtrent unicum i den kampen, forskjellen var at jeg valgte riktig side.

 

Uansett, ikke se dere blind på XVM stats folkens!

 

Ett eksempel;

 

Encounter prokhorovka, south spawn, jeg i 183.

 

Velger og IKKE være camper på 1-2 line, som er booring as shit, og man stort sett har en bedre mulighet og influsere battles nærmere midten, så jeg valgte meg F5, der man har sideshots på hill.

 

Hill sakte men sikkert dør, og jeg sitter vel på 3k damage (ikke penna ett jævla skudd so far), alt vi har igjen er en M103, med 1100 WN8.

Han hørte på alt jeg sa, og gjorde alt riktig, spotted, holdt seg selv i livet, og var grunnen til at vi sammen tok ned E100 og JE100 fra full HPs og vant kampen.

Dvs jeg ga bare en par tips "stay alive" og senere "need spot", bortsett fra det, spilte han som en deep purple.

Lenke til kommentar

Xvm-stats er grei pekepinn, hverken mer eller mindre.

 

Men den winchance er jo ofte på bærtur. Virker som den legger alt for mye vekt på noen få spillere i beregningen.

Helt rart når man får 30% winchance med ett gjennomsnittlig godt lag mot ett betydelig dårligere lag som har en lilla spiller.

Så snart Mr. Purple var ute av bildet så ramlet jo det laget sammen.

Lenke til kommentar

Nærmer meg elite med Jagdpanther II og kan følgelig velge å kjøpe Jagdtiger. Hva jeg ser av statsene så virker ikke den å være noe spesielt kul. Den skal tross alt spilles jækla mye før man evt får løst ut E100. Og er E100 egentlig verdt tida og penga?

Alternativet er å stoppe på JPII og bare bygge crewet for heller å fokusere på en annen linje. Synd å svi av 3.5mill credits for en vogn som ser ut som en campinghytte.

 

Jeg har nå 599 kamper i JT med en winrate på 52%. Ikke allverden men den er nærmest utelukkende brukt i public. Jeg liker den godt. Bra panser og en hurtigladende, hardtslående kanon trekker mye opp. Snur overraskende fort og har helt grei fart med største motor. Panseret er tykt men ikke så veldig skrått. det betyr at du må angle for å dinge skudd. Bunnplata er Tysk, dvs sårbar. Jeg liker JT godt jeg.

Jpz 100 er en annen skål. En hysterisk alfa er det som gjør den vogna. bakdelen er at den er grusomt treg og har en reloadtime på over 20 sek. per pang. Den blir fort hjelpeløs i public om du ikke er i platoon, eller har noen som passer på deg.

Kan være enormt effektiv om forholdene ligger til rette for det. men kan være en XP pinjata om du blir alene. (har selv knødd en venneløs Jpz100 med en AMX13 90 i en kamp)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...