Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

 

faens clicker.

 

du gjør deg selv og alle andre en tjeneste å ikke spille clicker :)

 

clicker, skycancer, scumbag.. hehehe.. kjært barn har mange navn

 

Det var morsomt ihvertfall. Må straffe spillere som ikke vet å bevege seg. Står du i ro i 10 sec

så får du bare ha det så godt :lol:

 

 

 

1 uke sida ble jeg 1-shotta i min 112, TRE ganger på ~20 battles, og jeg står aldri stille....

 

hjelper litt og bevege seg, men faen ikke mye.

 

Da tenkte jeg, best og slutte for i dag, men prøver ett battle til. Hva skjedde? Jo jeg ble ammo racket fra full health. lol.

okok jeg tok hintet og sluttet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

faens clicker.

 

du gjør deg selv og alle andre en tjeneste å ikke spille clicker :)

 

clicker, skycancer, scumbag.. hehehe.. kjært barn har mange navn

 

Det var morsomt ihvertfall. Må straffe spillere som ikke vet å bevege seg. Står du i ro i 10 sec

så får du bare ha det så godt :lol:

 

På et eller annet tidspunkt innser man at "skill" med skycancer betyr å holde reloaden løpende konstant, det betyr i praksis at man driter i om målet står stille eller ikke så lenge det holdes spottet over lengre tid.

Hvilke typer spillere er det som blir spottet over lengre tid uten å ta skade? Kort oppsummert: gode spillere som vet hvordan de utnytter panseret på tanken sin.

Bryr skycancer seg om hull-down? Nei

Bryr skycancer seg om vinkling av skroget? Nei

Bryr skycancer seg om pansertykkelse? Nesten ikke

Bryr skycancer seg om å treffe? Nei

 

Er skycancer designet for å appellere til utviklingshemmede enarmede treåringer? Ja

Er eneste muligheten til å unngå skycancer å gjemme seg bak en sten eller campe? Ja

Er WoT et dårligere spill på grunn av skycancer? Ja

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Er WoT et dårligere spill på grunn av skycancer? Ja

 

Der er nok ikke alle enige.

Artilleri var historisk mer upresist enn i dette spillet, så tilfeldighetene var strengt tatt enda større. En god vognfører tilpasser bevegelser, taktikk, dekning osv etter hvilke farer som truer i spillets gang. Du av alle er god nok til å i alle fall blir mindre rammet av arty enn mange andre. Jeg banner når jeg blir tatt av arty, men jeg banner enda høyere når jeg dauer pga totalt feiltolkning av situasjonen. Det er tross alt noe jeg kan påvirke selv.

Ikveld skal jeg spiller arty til ære for Norengs! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Er WoT et dårligere spill på grunn av skycancer? Ja

 

Der er nok ikke alle enige.

Artilleri var historisk mer upresist enn i dette spillet, så tilfeldighetene var strengt tatt enda større. En god vognfører tilpasser bevegelser, taktikk, dekning osv etter hvilke farer som truer i spillets gang. Du av alle er god nok til å i alle fall blir mindre rammet av arty enn mange andre. Jeg banner når jeg blir tatt av arty, men jeg banner enda høyere når jeg dauer pga totalt feiltolkning av situasjonen. Det er tross alt noe jeg kan påvirke selv.

Ikveld skal jeg spiller arty til ære for Norengs! ;)

 

 

Enig! det er irriterende å bli one-shotet av Arty, men ikke noe mer en det. Det som får meg til å miste følelsen i høyre armen (lettere hjerteinfarkt) er når jeg gjør ting der jeg vet det ikke er smart men gjør det likavel. Og blir straffet knallhardt for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Arty ble puttet i spillet for å motvirke camping. Fungerer det slik? Nei. Tvert imot så har det aldri vært så mye camping som da det var 5 arty på hvert lag, og om du blei spottet så var det BAMBAMBAM så var du dau.

 

Så nerfer de arty i hytt og pine, og nå er det nesten ubrukelig. Det tar et halvt år å reloade, men det er jo like greit for det tar et halvt år å sikte inn også. Og når du først har sikta inn så er jo siktet fortsatt så stort at det er rent lykkespill om du treffer eller ikke. Og i clan wars har det fått heller redusert bruk, rett og slett fordi det har blitt nerfet så hardt.

 

Så om det ikke tjener funksjonen det var ment å ha, og det hovedsaklig er en pine å spille, hvorfor spiller folk det fremdeles da? Jo, fordi at når de først treffer skikkelig, så oneshotter du jo folk! Og hvorfor er det morsomt? Fordi fyren blir steik forbanna! Og det er jo alltid morsomt å få folk sint, ikke sant? I alle fall om du er et rasshøl av typen hvis største hobby er å å være jævlig irriterende. Det er artilleriets eneste funksjon. Det eneste "morsomme" med å spille artilleri er at det lar deg være et rasshøl mot andre spillere.

 

Ergo, arty er for rasshøl. Fjortiskommentar meg midt i brunøyet!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Arty fortjente en nerf. Det var helt urealistisk presise som det var pre-8.6. OG med 4-5 arty på lagene var det ikke gøy mer.

Nå er det mer realisme. Du må regne med å bomme litt, eller at du bare skader folk med litt splash.

Du blir kanskje steik forbanna hvis du blir one-shotta eller maltraktert av arty.

Jeg blir ikke det. Har jeg blitt one-shotta, noe som skjer svært sjelden, har jeg gjort en grov feil. Virker som om visse andre her på forumet blir det titt og ofte, og at de tar det svært tungt. Men kom igjen, dette er bare et spill.

Og jeg liker ikke å gjøre folk sint. Jeg liker å hjelpe laget til seier, uansett hva jeg spiller med.

Hehe, høres ut som en som elsker arty, men jeg har nesten ikke spilt arty siden 8.6 bortsett fra litt FV304, men avvekslingen er gøy. Spiller mest mediums.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir ikke oneshotta ofte nei, men tar gjerne stor skade av et skudd i trynet. Og nei, det kommer ikke av at jeg "har gjort en stor feil", det kommer av at en fyr satt der og trykte på automaten lenge nok og til slutt så lina det opp 3 Jackpot. Joda, artilleri har litt med posisjonering og skill å gjøre, men det er ingenting som krever så mye flaks som artilleri. Om du liker å hjelpe laget til seier bør du definitivt slutte å spille artilleri med en gang, for det er ingenting som gjennomsnittlig har så liten innvirkning på kampene som akkurat det.

 

Når det gjelder realisme, så driter jeg langt oppi om forandringen har gjort artilleri mer realistisk. Dette er en arcadey tank sim. Du har hit points, avstandene er latterlig små i forhold til hva tankskamper var på i WW2, spotting-systemet, need I go on? Det de BURDE gjøre er å forandre artilleri sånn at det faktisk kan fylle den funksjonen det var ment å ha: anti-camping. Å nerfe det gjør at ferre folk spiller det, så det er mindre av det. Men det gjør ikke en døyt med problemet, nemlig hele mekanismen med hvordan artilleri fungerer.

 

Kort fortalt: sånn som artilleri er nå så er det hovedsaklig til irritasjon for de få folka som blir truffet i løpet av en runde, som regel ikke de som camper mest heller. Og det er til irritasjon for de som spiller det, pga lang reload, lang aimtime, og skudd som går i hytt og pine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å spille arty gjør jeg mest fordi å utagere. Som regel ender det med sæbanning og steiking fordi jeg aldri treffer, men det er moro å få inn det ene skuddet i ny og ne. Jeg gir strengt tatt faen i det, fordi det er så sljeldent nå for tiden at jeg opplever at arty skaper problemer i kamper. At det er dårlig implementert betyr ikke så mye når man ikke ser så ofte til detxat det er et problem.

Lenke til kommentar

 

90% av spillerne i World of Tanks spiller eller har spilt arty. Kilde: http://ftr.wot-news.com/2014/09/03/insider-wargaming-thoughts-on-arty/

 

Dere sitter altså og klager over dere selv.

Så klart må man spille arty. Det er jo eneste måten lære hvordan man skal unngå det i andre tankser.

 

Trenger ikke å spille arty for å lære at man er trygg når man er i skyggen av en sten/knaus/vegg eller ikke er spottet.

Lenke til kommentar

 

 

 

90% av spillerne i World of Tanks spiller eller har spilt arty. Kilde: http://ftr.wot-news.com/2014/09/03/insider-wargaming-thoughts-on-arty/

 

Dere sitter altså og klager over dere selv.

Så klart må man spille arty. Det er jo eneste måten lære hvordan man skal unngå det i andre tankser.

Trenger ikke å spille arty for å lære at man er trygg når man er i skyggen av en sten/knaus/vegg eller ikke er spottet.

Nei, men det gir ett bedre bilde av hvordan det funker.

Lenke til kommentar

Det er ingen hemmelighet. Men å finne ut akkurat hvor lett ller vanskelig det er å få finn et skudd eller ikke trenger man gjerne litt erfaring selv. Hvor mye som trengs får heller diskuteres, men at noe trengs er ikke noe stor overraskelse.

 

Nuvel, betent tema som skaper dårlig stemning og som heller ikke kommer noen vei. Jeg tror vi har vært gjennom dettr før.

Lenke til kommentar

Jeg kjørte noen runder med Arty denne helgen bare for å mimre litt og fikk det sånn høvelig til. Problemet er bare det at jeg gjør det så mye bedre i stort sett uansett annen vogn. Og da føler jeg at det blir litt galt og bruke en maskin som faktisk gjør laget vårt dårligere. Men som avveksling sånn helt av og til kan den brukes. Men det er nå rimelig kjedelig å sitte og vente på det neste røde blippet da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...