Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg omsider dratt opp heavy-linja til KV-1 og spilt 8-10 kamper så jeg har fått alle modulene. Var ganske heldig med MM og spilte som top-tier de fem første matchene så grindinga (med litt freeXP-hjelp) var jo en behagelig affære.

 

Jeg må få meg en tier6-vogn som kan brukes i Stronghold. Hvilken retning bør jeg gå i nå? Har tross alt tre valg; T-150, KV-1S og KV-2.

 

Edit:

I 9.3 er det vel strengt tatt: T-150, KV-2 og KV-85.

Sistnevnte har jeg møtt i mange stronghold-kamper siste uka, og da har jeg kjørt VK 30.02 (M) i mangel av noe annet. Men den penner KV-85 nesten uansett hvor du treffer den, så det virker å være en skikkelig drittvogn...

Ser ut til at T-150 gir mest for penga, men jeg har noen dager grinding før jeg har exp til å låse opp noen av de, så jeg har tid til å avvente.

Endret av Svantesvoken
Lenke til kommentar

Da har jeg omsider dratt opp heavy-linja til KV-1 og spilt 8-10 kamper så jeg har fått alle modulene. Var ganske heldig med MM og spilte som top-tier de fem første matchene så grindinga (med litt freeXP-hjelp) var jo en behagelig affære.

 

Jeg må få meg en tier6-vogn som kan brukes i Stronghold. Hvilken retning bør jeg gå i nå? Har tross alt tre valg; T-150, KV-1S og KV-2.

Spørs vel litt om hva du tenker litt frem i tid også... IS7 eller IS4.... eller begge ;) KV-85 blir mye brukt i Stronghold... og da er det KV-1S først... og tenker du videre til tier8 Stronghold så er vel IS-3 en bankers :) Men samtidig er KV-2 med derp artig når den funker ;) .... Blir uansett noe grind fremover.....

Lenke til kommentar

 

- 9.5 will be big and will have a lot of content, it will bring a British TD branch, which will start from medium tanks, tier 6 will be Sherman Firefly

 

 

Blah, gi meg heller den andre franske heavy-linja, som de har snakket om i to år nå!

 

 

Indeed! Fatter ikke at de på død og liv skal holde igjen info om spesialer og sånt. Det finnes da vel ingen grunn til ikke å planlegge de minst to måneder frem i tid og gi ut info? Det eneste de klarer med å holde info tilbake til den dagen spesialene begynner er at jeg spiller sjeldnere. Det hender faktisk at jeg legger planer for fritida, og da hadde det vært greit å vite om det er noen spesialer jeg kunne tenke meg å få med eller ikke. Når de lanserer infoen dagen før så er det ofte for seint for min del og jeg blir bare irritert over at jeg går glipp av det.

 

Noen som skjønner hvorfor de sitter på infoen så lenge?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sistnevnte har jeg møtt i mange stronghold-kamper siste uka, og da har jeg kjørt VK 30.02 (M) i mangel av noe annet. Men den penner KV-85 nesten uansett hvor du treffer den, så det virker å være en skikkelig drittvogn...

Ja jøss, god mobilitet, latterlig DPM, god alpha, god pen, mot dårlig gun depression og bare 60mm sidepanser er en horribel tier 6 heavy tank. Den gamle KV-1S med 122mm D-2-5T var OP, men KV-85 med 100mm er faktisk sterkere.

 

Når det er sagt, så er nok T-150 mer noob-vennlig, og lærer deg også hvordan du vinkler panseret. KV-85 og oppover er mer rettet mot aggressive spillere, mens T-150 er rettet mot defensive spillere, med unntak av IS-7 som rett og slett er bedre enn IS-4

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Da var vel M6 alltid OP da? http://tank-compare.com/en/compare/kv-85/m6/t-150#T1=541I440I233I652I173&T2=7I11I8I7I106&T3=390I300I272I489I173

 

Problemet med KV-1S, i min mening, var kombinasjonen av fart og aplha me god depression og brukbar DPM. KV-85 med 100mm er kanskje sterkere i kompetente hender, men den er mer balansert. Som i at den er jevnere på en måte.

 

Men det er moro å treffe på folk som fortsatt bruker 122mm :D

Lenke til kommentar

Da var vel M6 alltid OP da? http://tank-compare.com/en/compare/kv-85/m6/t-150#T1=541I440I233I652I173&T2=7I11I8I7I106&T3=390I300I272I489I173

 

Problemet med KV-1S, i min mening, var kombinasjonen av fart og aplha me god depression og brukbar DPM. KV-85 med 100mm er kanskje sterkere i kompetente hender, men den er mer balansert. Som i at den er jevnere på en måte.

 

Men det er moro å treffe på folk som fortsatt bruker 122mm :D

M6 har ikke i nærheten av samme sidepanser som KV-85, og den er heller ikke god på rygging. En annen ting å huske på er at nå som D-2-5T ikke lenger er brukbar på en tier 6 heavy er de med 240 alpha blitt mer relevante, og da er M6 mer relevant nå enn før (delvis pga alpha-reduksjonen og delvis fordi den ikke møter så mange 122mm-kanoner lengre.) Det blir veldig situasjonsavhengig angående hvilken som er best, men det er ikke til å unngå at KV-85 er farligere i nærkamp.

Lenke til kommentar

Kjøpte t54 for noen uker siden og herregud for en tank. 61% winrate på 130 battles og det er med stock grind. Helt vill tank å kontrollere battles med, ikke nødvendigvis bare damage. Nok bare å være ett uromoment eller spotte/tracke. 14 seiere på 17 battles idag og tror aldri jeg har fått så mye skryt ingame før. Nice for the ego :D

Lenke til kommentar

Er det feil av meg å si at jeg synes den beste HT i tier 6 er ARL44? Med 105 gønnern pumper den ut 330dmg per 10 sekund i strongholdkamper. bedre fart og armour en KV-85 har den også.

3 km/h bedre toppfart fremover, 4 km/h dårligere toppfart når den rygger, ergo er den tregere enn KV-85 der det virkelig gjelder. Skroget er dårligere enn KV-85, skyt den i beltene forfra med 125 pen for permatracking+damage, med rett posisjon kan du permatracke den til døde uten at han kan gjøre noe mot deg.

Den har elendig gun handling, og den har sannsynligvis det dårligste tårnet i spillet. Så det er veldig mye du ofrer for alpha/DPM/gun depression-komboen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så siden jeg da stort sett er å anse som noob, bør jeg kjøre i retning av T-150, for deretter (siden KV-1 er en keeper og skal vinkles og herjes med til pensjonsalder) løse ut KV-2 med derp-gun for fun run i random :)

 

Gå KV-85 så får du deg en IS-3 til tier 8 Stronghold. Det er uten tvil linja du bør gå siden IS-3 er en god tank som også er veldig vennlig å spille for en relativt fersk spiller som deg.

 

Etter at du har researchet KV-85 så kan du researche T-150 da og teste den ut også.

 

 

Over til noe helt annet, er det en her (Noreng f.eks.) som vet hvordan man får den prikken midt i siktet som SirFoch bruker? Den viser vel Server Reticle. Er det en mod eller noe man kan stille på ingame?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...