Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Prøv vårt nye program Wot Numbers :)

 

wotnumbers.com

Badbutton?

 

:D

 

Hvorfor skal vi/bør vi bruke dette istedenfor vbaddict?

 

 

Du vil nok finne noe overlappende funksjonalitet i disse programmene, men en teknisk forskjell er vel at vbAddict er webbasert og krever opplasting av dossierfil, mens Wot Numbers er en lokal Windowsapplikasjon. Resulatet blir da tilgjengelig så snart kampen er ferdig.

 

Wot Numbers er også "tilpasningsvennlig" på den måten at du kan velge selv hvordan bildene skal se ut, dvs hvilke datakolonner som skal vises, hvilke ratinger du vil benytte, osv.

 

Se igjennom screenshots-seksjonen på sida vår, så får du et visst innblikk i hvordan programmet fungerer.

 

For øvrig samarbeider vi jo med vbAddict, så her er det ingen direkte konkuranse. Man kan bruke begge verktøyene for den del :)

Endret av cmdrTrinity
Lenke til kommentar

 

 

Prøv vårt nye program Wot Numbers :)

 

wotnumbers.com

Badbutton?

 

:D

 

Hvorfor skal vi/bør vi bruke dette istedenfor vbaddict?

 

 

Du vil nok finne noe overlappende funksjonalitet i disse programmene, men en teknisk forskjell er vel at vbAddict er webbasert og krever opplasting av dossierfil, mens Wot Numbers er en lokal Windowsapplikasjon. Resulatet blir da tilgjengelig så snart kampen er ferdig.

 

Wot Numbers er også "tilpasningsvennlig" på den måten at du kan velge selv hvordan bildene skal se ut, dvs hvilke datakolonner som skal vises, hvilke ratinger du vil benytte, osv.

 

Se igjennom screenshots-seksjonen på sida vår, så får du et visst innblikk i hvordan programmet fungerer.

 

For øvrig samarbeider vi jo med vbAddict, så her er det ingen direkte konkuranse. Man kan bruke begge verktøyene for den del :)

 

 

For min egen del er det at det blir lastet opp en større fordel enn og ha ting lokalt.

Lenke til kommentar

Prøv vårt nye program Wot Numbers :)

 

wotnumbers.com

 

Wot Numbers er et norskutviklet rating- og statistikkverktøy for World of Tanks. Programmet logger kampdata fra WoT og regner ut WN8 og mye annet.

 

 

 

Jeg skulle gjerne hatt en logg på WinChance, er det mulig å få til? Kunne vært moro å sett en statistikk på estimert vinnersjanse og reell seiersrate over tid. Og gjerne mulighet for å kjøre rapporter på kart, ikke bare kjøretøyer. Dette blir selvfølgelig ganske smalt, men allikevel interessant.

Lenke til kommentar

 

Prøv vårt nye program Wot Numbers :)

 

wotnumbers.com

 

Wot Numbers er et norskutviklet rating- og statistikkverktøy for World of Tanks. Programmet logger kampdata fra WoT og regner ut WN8 og mye annet.

 

 

 

Jeg skulle gjerne hatt en logg på WinChance, er det mulig å få til? Kunne vært moro å sett en statistikk på estimert vinnersjanse og reell seiersrate over tid. Og gjerne mulighet for å kjøre rapporter på kart, ikke bare kjøretøyer. Dette blir selvfølgelig ganske smalt, men allikevel interessant.

 

 

å herreminhatt. Det er en CHANCE.

Gjør meg en tjeneste og skru det av siden du tydeligvis irriterter deg over det. OMG-vi-tapte-selv-om-det-var-70%-Winchance !

 

70% nettopp.

Lenke til kommentar

 

 

Prøv vårt nye program Wot Numbers :)

 

wotnumbers.com

 

Wot Numbers er et norskutviklet rating- og statistikkverktøy for World of Tanks. Programmet logger kampdata fra WoT og regner ut WN8 og mye annet.

 

 

 

Jeg skulle gjerne hatt en logg på WinChance, er det mulig å få til? Kunne vært moro å sett en statistikk på estimert vinnersjanse og reell seiersrate over tid. Og gjerne mulighet for å kjøre rapporter på kart, ikke bare kjøretøyer. Dette blir selvfølgelig ganske smalt, men allikevel interessant.

 

 

å herreminhatt. Det er en CHANCE.

Gjør meg en tjeneste og skru det av siden du tydeligvis irriterter deg over det. OMG-vi-tapte-selv-om-det-var-70%-Winchance !

 

70% nettopp.

 

Jeg har faktisk ikke aktivert den, for den er som du selv sier forstyrrende.

 

Poenget er at det kunne vært interessant å se om matchmakinga i WoT gir en skjev fordeling eller ei over tid. Jeg aner ikke, og lurer på om dette verktøyet faktisk kan logge slikt.

 

Når det er sagt, har man 70%++ win chance er det pokker ta meg nesten 90% sikkert at man taper, for alle tror det er bare å rase frem og plukke fi som modne epler ;)

Endret av Svantesvoken
Lenke til kommentar

Winchance er for det meste ubrukelig. Det tar jo kun høyde for spillerense ferdigheter. Men selv en tomat kan være toptier og vite at på akkurat denne banen på akkurat denne siden er det en fantastisk god hulldown posisjon, eller noe lignende. Man vet jo heller ikke om eventuelle unicorns er fulle eller ikke.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det interesant Svante?

 

MM tar ikke høyde for player skill, og dermed er det bare rein fluke om det er skeivhet over tid.

 

XVM stats er ingenting WG har funnet på må du huske på, og så vidt jeg vet er det ingen mulighet for og vise WG sin rating ingame utenom i garasjen.

Lenke til kommentar

 

Prøv vårt nye program Wot Numbers :)

 

wotnumbers.com

 

Wot Numbers er et norskutviklet rating- og statistikkverktøy for World of Tanks. Programmet logger kampdata fra WoT og regner ut WN8 og mye annet.

 

 

 

Jeg skulle gjerne hatt en logg på WinChance, er det mulig å få til? Kunne vært moro å sett en statistikk på estimert vinnersjanse og reell seiersrate over tid. Og gjerne mulighet for å kjøre rapporter på kart, ikke bare kjøretøyer. Dette blir selvfølgelig ganske smalt, men allikevel interessant.

 

 

Wot Numbers logger i utgangspunktet bare data som raporteres fra WoT klienten, og vi kalkulerer f.eks wn8 utfra dette. Formelen for win chance er også publisert, så vi har nok muligheten til å kalkulere denne også. Mulig vi vurderer det etter hvert, men foreløpig jobbes det med andre ting :)

Lenke til kommentar

 

Er blå ja. Og det vil si jeg er blandt de 5% beste. Tør nesten ikke tenke på hvor dårlige de 95% andre er da :/

 

Det er dette som skremmer meg. Ser liksom på meg selv som litt over gjennomsnittet, men er jo i top 2% eller noe. Skjønner det ikke!

 

 

Akkurat. Syns jeg selv er helt average og dette skremmer meg virkelig. Men når men ser hvilke kommentarer man får fra de med under 50% WR så kan man jo skjønne det mange ganger :)

Lenke til kommentar

Hvorfor er det interesant Svante?

 

MM tar ikke høyde for player skill, og dermed er det bare rein fluke om det er skeivhet over tid.

 

XVM stats er ingenting WG har funnet på må du huske på, og så vidt jeg vet er det ingen mulighet for og vise WG sin rating ingame utenom i garasjen.

 

Alle her blir mer eller mindre målt utelukkende etter WR og fargen man får av den. Det kunne derved vært interessant å se hvordan den slår ut mot WC. WG bruker tydeligvis en annen metode for klassifisering av spillere enn XVM og egentlig vet vi vel ikke hvilken som egentlig representerer det mest riktige. Mulig du ikke syntes det, men det syntes jeg. Jeg syntes også WR alene er et crappy mål på om man er "god" eller "dårlig". Og som nevnt bruker jeg ingen mod som viser WC før kamp, men det kunne vært kult å sett hva WC var når man er ferdig.

 

edit: Det er forresten forskjellig WN8 tall man får i denne appen og hva som vises ingame etter matchen...

Endret av Svantesvoken
Lenke til kommentar

Jeg bruker WR for å se hvordan jeg skal spille kampen. Om WR er på vår side så må jeg være mer aggresiv om jeg skal ha XP. om vi ligger dårlig ann så prøver jeg å være mer forsiktig og holder et ekstra øye med minimap og så sette vogna inn der det ser ut til å være til mest nytte. ved 50/50 blir det litt blanding og da prøver jeg og samkjøre med noen av de bedre på mitt lag siden det som regel blir bedre da.

Lenke til kommentar

Alle her blir mer eller mindre målt utelukkende etter WR og fargen man får av den.

 

 

Eh nei.

 

Hvis du mener målt i spillet, for de som har XVM aktivert?

 

Det er WN8 man blir katogerisert etter, de som har utviklert WN8 kalkulasjonen er wotlabs, som for en par dager siden forandret på fargene slik at de tilsvarer populasjonen, dvs gult skal være average, som er 650-899 Wn8.

Fargetabellen kan du se på forsiden her: http://wotlabs.net

 

Ingame kan det hende du har en annen XVM konfigurasjon, som bruker en gammel colors.xc, uansett prinsippet er det samme.

 

WG bruker tydeligvis en annen metode for klassifisering av spillere enn XVM

WG sin metode har de publisert, og den kan du finne lett med ett google søk, WN8 sin kalkulasjon finner du her: http://wiki.wnefficiency.net/pages/WN8

og egentlig vet vi vel ikke hvilken som egentlig representerer det mest riktige.

Det er ingen som har påstått hviken kalkulasjon som er riktig, wotlabs gjengen sier sågår at WN8 ikke kan brukes til og måle hvor god en spiller er, det gir bare en indikasjon.

Mulig du ikke syntes det, men det syntes jeg. Jeg syntes også WR alene er et crappy mål på om man er "god" eller "dårlig". Og som nevnt bruker jeg ingen mod som viser WC før kamp, men det kunne vært kult å sett hva WC var når man er ferdig.

Du henger deg for mye opp i WC. WC er en kalkulasjon som XVM teamet har laget, og den er egentlig ganske komplisert, sjekk her

http://www.koreanrandom.com/forum/topic/2598-%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0-%D1%80%D0%B0%D1%81%D1%87%D0%B5%D1%82%D0%B0-%D1%88%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BE%D0%B2-%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D0%B1%D0%B5%D0%B4%D1%83-chance-to-win-formula/

Tror du surrer litt egnetlig og blander begreper.

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

Er fremdels mørkegrønn. Men jeg ser nå ikke så mye på det. I går vant vi en kamp helt overlegent enda vi hadde 28% wc. Og nå så kjører jeg en god del på de Franske vognene slik som AMX13 90, 13 75, 50 100 og 50 120.For og lære dem og kjenne og da går man nødvendigvis på et par smeller i løpet av en kveld.

Hadde jeg utelukkende skulle kjørt på for å få opp WR og WN8 så hadde jeg bare rattet rundt i de vognene som jeg vet jeg gjør det bra i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...