UriasX Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 trenger litt hjelp. driver å spiller på 2 TD`er nå fordi jeg ikke klarer å velge å liker seff begge 2 mye, men når man skal nå gå for tier 9 så går det ufattelig lang tid om jeg skal drive å spille på begge 2 slik jeg gjør nå. derfor skal jeg prøve å velge en av de jeg skal satse (hard) på. Har nå ISU-152 skal jeg satse på tier 9 - 10 på denne linjen eller skal jeg gå for AMX AC mle. 48 noen som har noen av disse på tier 9-10`? å kan gi noen tips, har seff sett noen youtube filmer, men klarer ikke velge helt hva jeg skal gå for.. Uten tvil kjør ISU til 704!! Kanskje beste T9 TD i spillet, utrolig god alrounder og sinnsyk kanon. Og så er det BL-10 (kanonen til ISU/704) på T8 da, det er en helt latterlig bra kanon! Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Borsig er best über alles 1 Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Kjøpe en høyere tier tank fordi man kan, er så feil det kan få blitt i dette spillet. Gudskjelov var du ikke en av de som kjøpte en tier 8 tank med engang. Man har ingenting og gjøre på høyere tier før man har lært seg og spille. Dog Churchill er ikke så ille i dette tilfelle. Det er ikke noe automatikk i at man lærer seg å spille bedre på lavere tier. Det er ikke noe tutorial som innfører nye elementer underveis når man stiger i gradene. Høy tier kaster dritten på deg fra dag en, noen lærer sikkert vel så bra av det. Men jeg er enig i at det kan være lurt å jobbe seg oppover, det har jeg stort sett gjort (sett bort fra E-25). Mer moro er det også, mestringsfølelsen vokser når man får løst ut nytt utstyr eller ny vogn. Jeg vil anbefale og re-traine crew til ny vogn fra tier 5 og oppover når man går oppoever en linje, og beholde dette crewet til tier 10. Slik får man best crew. Liker man feks tier 8 vogna i den linja, så lager man nytt crew til denne. Det er her spesielt prem vogner kommer inn som crew trenere. De vognene jeg har med godt crew er elite-vogner. Riktignok får man ikke prem-vogn-bonuser, men det er ikke så farlig. Jeg har nemlig ingen prem-vogner som er skikkelig morsomme å spille (bortsett fra Tetrach'en). Da føles det klønete å skulle trene crew, bedre at de jobber seg opp i sin egen vogn som jeg syntes er morsom å kjøre selv om dette tar noe lengre tid. Ser du tror du optimaliserer crew-xp ved og bare spille doubles. Dette er også en stor stor feil. Som jeg også gjorde når jeg var noob, og den x2 x3 etc er veldig fristende og fjerne. Jeg sier: drit i den. Tanks har veldig forskjellig spillestil, og man venner seg bare til en tank ved og spille den ofte. Da lærer man seg den best, og man får mest ut av tanken. Ved og bare gjøre doubles, så hopper du fra spillestil til spillestil, og det krever en meget god spiller for og da gjøre det bra i hver match. Man handicapper seg selv... Desuten har de doubles veldig lite og si i det store og det hele, på høyere tiers vel og merke. Her har du nok helt rett, skal man bli god på en vogn må man kjøre den mye. En typisk kveld for meg så spiller jeg gjennom hele spekteret fra tier II til VIII, mest TD, men også medium/heavy og gjerne en runde eller to i arty. Vinner jeg en match går jeg videre til neste vogn. Unødvendig å nevne at det kan være ganske varierende resultat på en slik kveld, men det går gradvis bedre og det er morsomt med variasjon. Så mine spillepreferanser er på ingen måte optimalisert for hverken grinding, crew trianing eller spissing av ferdigheter for en spesifikk vogn. Det er optimalisert for meg! Unner meg også en liten knert når jeg prikker inn en seier og en pen WN8-rating. ett eksempel på hvorfor spille samme tank flere ganger: http://wotreplays.com/site/1146618#mountain_pass-lowlife555-wz-120 Dette hadde jeg aldri gjort med mindre jeg bare har spilt den i det siste, og skjønt at jeg må komme meg til plasser som er hull down, og som jeg fremdeles klarer og skyte. Siden du har Churchill vil jeg anbefale og gå den russiske heavy linja. I ly av natten og et par øl stod det plutselig en IS-6 i stallen. Mangler litt utstyr på den enda, så jeg skal absolutt gi den en real sjanse. Men den har så langt ikke gitt meg noen åpenbaringer i forhold til å satse på heavy. Hvis man ikke ligger i fronten så blir det bare kjeft på chatten og jeg er en fyr som liker å ligge litt andre/tredje linje. Ikke så rart med de papp-greiene jeg normalt har kjørt fra tysk linje. Nytter ikke brawle med en VK 30.01 (H).. Tysk linje blir nok forfulgt en stund til før jeg evt bytter til russisk. Selv om man kan si at russisk er den 'beste' linja å følge trenger den ikke passe min spillestil. Dessuten blir det jævli kjedelig om alle skal kjøre samme vogna Sånn nå fikk du litt tips i hulter og bulter. Takk for at du tok deg tid. Jeg leser og suger til meg fra mange her på forumet. Noe skal man bruke arbeidstida på også... Jo det er faktisk automatikk i at man lærer seg ting på lavere tier før man flytter seg oppover. Ett annet arugment er at de som kjøper seg en Lowe eller en annen tier 8 med engang, når man har null filla peiling på noenting, er at man ødelegger for de 29 andre som spiller, eller de 14 på laget ditt da, fordi man er ett handicap. Skjønner ikke helt kommentarene dine til crew training... Poenget mitt med ikke og kjøre "doubles" er at man får mer ut av hver vogn, man spiller bedre og bedre. Hoppe slik du gjør err ett stort handicap, blir som om man i fotball spiller en kamp som keeper, neste som forsvarer, så midtbane, så angrep. Hvis du insisterer på og gjøre doubles, gjør iallefall 1 og 1 klasse ferdig. dvs start i ene enden, først alle TDs, så heavies, så mediums, så light. (aldri spill arty ). IS-6 lærer deg masse, iallefall hvordan sidescrape, husker spes ett game der jeg hadde 11k potential damage Når du lærer deg og utnytte alpha'n, samt og bruke armor'n for det det er verdt, så får du åpenbaringen. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Nok en gang spørs det hva målet er. Hvis man spiller for å få best mulig stats, er det dumt å holde på med mange forskjellige tanks samtidig. Hvis man liker forandringen og trives med å låse opp nye moduler, tanks og jobbe seg oppover i trærne må man selvfølgelig få lov til det. Det er fullt mulig å gjøre det greit likevel. 2 Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Jeg hopper mellom mine godt og vel 100 tanks og har det ganske morro med WoT. Jeg er neppe noen ekspert på noen av dem, og man kan diskutere om jeg noen gang kommer til å bli det, men føler jeg gjør det greit nok på tross av dette. Jeg vet at det dreper statistikken min, spesielt når jeg hopper ned til lavere tiers for å spille med andre som ikke har kommet like langt opp i grindinga, men kjenner jeg ikke bryr meg. Heldigvis blir stats framdeles dratt ned av mine 2k første kamper hvor jeg ikke hadde noen som helst formening om hvordan spilmekanikken virket og aldri hadde hørt om vinkling. 45-46% wr i IS3 sier vel sitt. Tok pause i et par år, kom over videoene til Jingles og QB som inspirerte meg til å begynne på igjen, samt at de lærte meg ting som jeg skulle ha lært før om jeg hadde brydd meg om å gjøre litt research. Har i dag en recent (1k kamper) wn8 på rundt 1900 og WR på 59% og er fornøyd nok med det alt tatt i betraktning. Til syvende og sist handler det om å spille spillet på den måten du liker best som gjør at du har det morro. (Helst da ikke på bekostning av laget ditt, trolling er sikkert morro for dem som gjør det, men ikke særlige morro for noen andre) 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Nok en gang spørs det hva målet er. Hvis man spiller for å få best mulig stats, er det dumt å holde på med mange forskjellige tanks samtidig. Hvis man liker forandringen og trives med å låse opp nye moduler, tanks og jobbe seg oppover i trærne må man selvfølgelig få lov til det. Det er fullt mulig å gjøre det greit likevel. Her dømmer du iL til å være en statpadder bare fordi han syns det er gøy å vinne. Er det rart den typiske tomaten blir sett på med avsky på wotlabs? Til syvende og sist handler det om å spille spillet på den måten du liker best som gjør at du har det morro. (Helst da ikke på bekostning av laget ditt, trolling er sikkert morro for dem som gjør det, men ikke særlige morro for noen andre) Endret 13. september 2014 av N o r e n g 1 Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Jeg dømmer ingen, hver får spille slik de selv finner mest underholdende. Jeg reagerer imidlertid på at enkelte tilsynelatende tar det som en selvfølge at det som er riktig for dem er riktig for alle. 2 Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Jo det er faktisk automatikk i at man lærer seg ting på lavere tier før man flytter seg oppover. Ett annet arugment er at de som kjøper seg en Lowe eller en annen tier 8 med engang, når man har null filla peiling på noenting, er at man ødelegger for de 29 andre som spiller, eller de 14 på laget ditt da, fordi man er ett handicap. Ditt første argument er jeg fortsatt kun delvis enig i, men ditt andre er jeg helt enig i! Skjønner ikke helt kommentarene dine til crew training... Poenget mitt er at crew-training i premium-vogner sikkert er fint, gitt at man syntes premiumvognene er morsomme å spille. Null poeng for meg å trene opp et crew i en vogn jeg ikke liker. Da er det bedre å kjøre en kul vogn og blir bedre i den samtidig som crew'et trenes. Når en vogn får elite-status (fullt opplåst) trenes crew litt raskere uansett. Så ja, crew-trening i prem er prinsipielt effektivt, men da må man enten like vogna eller være veldig målrettet for å trene crew. Poenget mitt med ikke og kjøre "doubles" er at man får mer ut av hver vogn, man spiller bedre og bedre. Hoppe slik du gjør er ett stort handicap, blir som om man i fotball spiller en kamp som keeper, neste som forsvarer, så midtbane, så angrep. Hvis du insisterer på og gjøre doubles, gjør iallefall 1 og 1 klasse ferdig. dvs start i ene enden, først alle TDs, så heavies, så mediums, så light. (aldri spill arty ). Arty spilles alltid, men kun en runde eller to hver kveld som en avveksling Holder meg stort sett til en klasse om gangen, men det er ganske store forskjeller innenfor hver klasse også. Enig i at dagens dobbel forleder til å tro at man får masse xp, uten at det reelle bidraget er så stort. Så mulig min oppstykkede spillkveld gir meg slak lærekurve, men helt rævva er jeg nå heller ikke. IS-6 lærer deg masse, iallefall hvordan sidescrape, husker spes ett game der jeg hadde 11k potential damage Når du lærer deg og utnytte alpha'n, samt og bruke armor'n for det det er verdt, så får du åpenbaringen. Nå skal jeg plutselig lære masse på T8, skulle ikke alt dette sitte i ryggmargen fra spilling på lavere tiere? Har hatt noen tøffe runder, men også noen helt rævva noen. Vogna tåler juling, det er det liten tvil om. Må komme noe utstyr på tilbud snart, så jeg får ned ladehastighet. Lover å løse ut KV-1 i løpet av de neste ukene også, så kan jeg bli flink gutt og flytte crewet rundt etter boka. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 (endret) Jo det er faktisk automatikk i at man lærer seg ting på lavere tier før man flytter seg oppover. Ett annet arugment er at de som kjøper seg en Lowe eller en annen tier 8 med engang, når man har null filla peiling på noenting, er at man ødelegger for de 29 andre som spiller, eller de 14 på laget ditt da, fordi man er ett handicap. Ditt første argument er jeg fortsatt kun delvis enig i, men ditt andre er jeg helt enig i! Skjønner ikke helt kommentarene dine til crew training... Poenget mitt er at crew-training i premium-vogner sikkert er fint, gitt at man syntes premiumvognene er morsomme å spille. Null poeng for meg å trene opp et crew i en vogn jeg ikke liker. Da er det bedre å kjøre en kul vogn og blir bedre i den samtidig som crew'et trenes. Når en vogn får elite-status (fullt opplåst) trenes crew litt raskere uansett. Så ja, crew-trening i prem er prinsipielt effektivt, men da må man enten like vogna eller være veldig målrettet for å trene crew. Poenget mitt med ikke og kjøre "doubles" er at man får mer ut av hver vogn, man spiller bedre og bedre. Hoppe slik du gjør er ett stort handicap, blir som om man i fotball spiller en kamp som keeper, neste som forsvarer, så midtbane, så angrep. Hvis du insisterer på og gjøre doubles, gjør iallefall 1 og 1 klasse ferdig. dvs start i ene enden, først alle TDs, så heavies, så mediums, så light. (aldri spill arty ). Arty spilles alltid, men kun en runde eller to hver kveld som en avveksling Holder meg stort sett til en klasse om gangen, men det er ganske store forskjeller innenfor hver klasse også. Enig i at dagens dobbel forleder til å tro at man får masse xp, uten at det reelle bidraget er så stort. Så mulig min oppstykkede spillkveld gir meg slak lærekurve, men helt rævva er jeg nå heller ikke. IS-6 lærer deg masse, iallefall hvordan sidescrape, husker spes ett game der jeg hadde 11k potential damage Når du lærer deg og utnytte alpha'n, samt og bruke armor'n for det det er verdt, så får du åpenbaringen. Nå skal jeg plutselig lære masse på T8, skulle ikke alt dette sitte i ryggmargen fra spilling på lavere tiere? Har hatt noen tøffe runder, men også noen helt rævva noen. Vogna tåler juling, det er det liten tvil om. Må komme noe utstyr på tilbud snart, så jeg får ned ladehastighet. Lover å løse ut KV-1 i løpet av de neste ukene også, så kan jeg bli flink gutt og flytte crewet rundt etter boka. Problemet med å lære ting på lavere tiere er at du kun har spilt artilleri (lærer deg ingenting,) tyske TDer på tier 1-6 (lærer deg å campe,) og jpanther 1/2 som krever en godt over gjennomsnittlig spiller for å gjøre det bra i fordi de krever intelligent bruk av mobilitet og view range. Hadde du startet med heavies hadde du lært langt mer om hvordan spillet fungerer, dette er også basisen for det iL sier angående lavere tiere. Hvorfor du kjøpte is-6 når du ikke har noen erfaring med Heavy tanks skjønner jeg virkelig ikke. KV-1 er en tier 5 tank som i stor grad kan spilles akkurat som IS-6, de har omtrent samme svakheter og styrker, følgelig hadde du ikke hatt store problemer med å få IS-6 til å fungere om du faktisk hadde fulgt rådene du fikk i bøttevis der du ble anbefalt å vente med tier 8 premiums inntil du hadde låst opp og spilt tilsvarende tanker på tier 8. En annen måte å bli god på er å rushe til tier 10 for så å "synke eller svømme", men det tror jeg ærlig talt de fleste mangler tålmodighet og disiplin til. Da er man også nesten avhengig av å kjøre en mer fleksibel medium som T-62A eller E 50M, og kan bare glemme å rulle rundt i TDer eller noobtubes. Forresten, noen andre som tenker å skaffe seg Conqueror Game Crappifier nå som den er top of the tree? Endret 15. september 2014 av N o r e n g Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Hadde du startet med heavies hadde du lært langt mer om hvordan spillet fungerer, dette er også basisen for det iL sier angående lavere tiere. Det kan godt hende, men heavies er ikke det som tiltaler meg mest og ei heller hadde spillet vært moro om alle spilte det samme. Så jeg kan godt leve med å være camper der andre kan kjøre i første linje. Hvorfor du kjøpte is-6 når du ikke har noen erfaring med Heavy tanks skjønner jeg virkelig ikke. KV-1 er en tier 5 tank som i stor grad kan spilles akkurat som IS-6, de har omtrent samme svakheter og styrker, følgelig hadde du ikke hatt store problemer med å få IS-6 til å fungere om du faktisk hadde fulgt rådene du fikk i bøttevis der du ble anbefalt å vente med tier 8 premiums inntil du hadde låst opp og spilt tilsvarende tanker på tier 8. IS-6 ble anbefalt, så da testet jeg den. Er på vei til KV-1 så jeg hører faktisk på tips, men enkelte her inne legger frem sin vei til målet som den eneste riktige, hvilket blir litt i overkant sort/hvitt... Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Forresten, noen andre som tenker å skaffe seg Conqueror Game Crappifier nå som den er top of the tree? Har kun FV304 som eneste arty. Ser den blir nerfet i 9.3. Morsom liten sak. dog fått lite spilletid siste månedene. Hvordan er Crusader SP? Ser mange klager over toppkanonen. Relativt lav damage og flat kulebane/ vanskelig å treffe må bak hindringer. FV207 blir jo på salg... men vet ikke om den er verdt å bruke free xp på... Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Det er ikke min eller norengs måte, det er tips vi selv har lært fra de som er bedre enn oss, og som alle gode spillere er enige i. At du ikke tror på det får oss ikke veldig lystne på og legge fram flere tips.... Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Det er ikke min eller norengs måte, det er tips vi selv har lært fra de som er bedre enn oss, og som alle gode spillere er enige i. At du ikke tror på det får oss ikke veldig lystne på og legge fram flere tips.... Jeg hører jo på dere og beveger meg i den retningen, selv om jeg ikke følger det 1:1. Jeg har stort sett forklart bakgrunnen for de valgene jeg har gjort og jeg må jo få argumentere for min egen stil også? Mange gode tips legges frem, med bakgrunn i den enkeltes valgte retning og grad av dedikasjon. Jeg plukker i det som passer inn hos meg, noen ting legger jeg litt på vent og enkelte blir selvfølgelig glemt. Antar du har samme tilnærming når det kommer til stykket. En ting du nesten må være enig i er at det ikke finnes én spesifikk oppskrift for å lykkes i dette spillet. Så skal jeg være enig i at noen metoder selvfølgelig er mer effektive enn andre. Så jeg takker selvfølgelig for tips og innspill. Ingen grunn til å slutte med det, det er flere andre som leser i denne tråden også selv om du opplever at jeg kanskje svarer litt i opposisjon 1 Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Men, som svantesnoken skriver, det er flere veier som leder til Rom. Selv synes jeg ikke at det er morsomt å spille HT selv om jeg får gode resultater med både TOG, tiger 2 og E-75 når jeg lufter dem. Mens en vogn som jeg liker kjempegodt (AMX 50 100) ikke gir meg like gode resultater over tid. Jeg har spilt mye TD og har vel blitt litt lei av dem nå og spiller heller light tank siden det er mest morsomt for tiden. Det jeg "tapte" mest på i begynnelsen var at jeg ikke forsto det med crewet og retraining av det. 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 (endret) Har kun FV304 som eneste arty. Ser den blir nerfet i 9.3. Morsom liten sak. dog fått lite spilletid siste månedene. Hvordan er Crusader SP? Ser mange klager over toppkanonen. Relativt lav damage og flat kulebane/ vanskelig å treffe må bak hindringer. FV207 blir jo på salg... men vet ikke om den er verdt å bruke free xp på... Den eneste i linja som er brukbar etter FV304 frem til ConqGC er FV3805, både Crusader SP og FV207 er håpløse for sine tiere. Det er nok ikke verdt å freeXPe linjen helt opp til ConqGC, men om du skal ha et artilleri er det sannsynligvis det som er valget... Men, som svantesnoken skriver, det er flere veier som leder til Rom. Selv synes jeg ikke at det er morsomt å spille HT selv om jeg får gode resultater med både TOG, tiger 2 og E-75 når jeg lufter dem. Mens en vogn som jeg liker kjempegodt (AMX 50 100) ikke gir meg like gode resultater over tid. Jeg har spilt mye TD og har vel blitt litt lei av dem nå og spiller heller light tank siden det er mest morsomt for tiden. Det jeg "tapte" mest på i begynnelsen var at jeg ikke forsto det med crewet og retraining av det. Eneste måten å bli virkelig god på, ifølge de fleste Wotlabs-unicums, er ved å spille mediums. Det er definitivt ikke tilfelle at alle veier fører til Rom, WoT er langt fra så balansert at alle tanker har like stor mulighet til å påvirke vinnersjansene. Artilleri er helt på bunnen når det kommer til brukbarhet og påvirkende for runden, der 90% av resultatet ditt er avhengig av flaks og taket ligger på 52-54% for det meste. Light tanks er rimelig nerfet nå takket være inkompetent mapdesign, og det er slik jeg ser det få muligheter til å passere 60% solo. TDer er noe høyere, enkelte TDer (268, E3, E4, Foch155) bør det være mulig å passere 60% solo med, mens de fleste andre vil klare ca 58-60% solo. Heavy tanker varierer voldsomt også, men på generell basis bør det være mulig å oppnå 60-65% solo. MTs fra tier 5 og oppover bør være mulig å passere 65% solo med i de fleste tilfeller, med unntak av de som rett og slett er for dårlige som T-34-3, A-44, Super Pershing, og KV-13. Alle autoloadere bør kunne klare 65% solo... Endret 15. september 2014 av N o r e n g Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 nå tenkte jeg mest på at og kjøpe en tier 8 prem er idiotisk når man ikke har spilt seg frem til tier 8 i en normal linje først. 2 Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 (endret) Har kun FV304 som eneste arty. Ser den blir nerfet i 9.3. Morsom liten sak. dog fått lite spilletid siste månedene. Hvordan er Crusader SP? Ser mange klager over toppkanonen. Relativt lav damage og flat kulebane/ vanskelig å treffe må bak hindringer. FV207 blir jo på salg... men vet ikke om den er verdt å bruke free xp på... Den eneste i linja som er brukbar etter FV304 frem til ConqGC er FV3805, både Crusader SP og FV207 er håpløse for sine tiere. Det er nok ikke verdt å freeXPe linjen helt opp til ConqGC, men om du skal ha et artilleri er det sannsynligvis det som er valget... Mulig jeg tester Crusader SP på testserver. Den er låst opp og jeg har pengene. Mange som ikke liker den ser jeg, mener den er for upresis, men tror den spilles feil av mange. Den skyter jo mye lengre enn FV304. Men jeg tror den må spilles nærmere frontlinjen for økt treffsikkerhet. Har jo 44 kmt toppfart. Og så er den bra i TD mode. Har faktisk -5 i gun depression Har hatt russiske arty helt opp til tier 9 så jeg kan jo kjøpe igjen en av de. Da har man ihvertfall litt punch. Nå høres jeg jo ut som den clickeren, hehe, jeg som bare kjører mediums fortiden Men, som svantesnoken skriver, det er flere veier som leder til Rom. Selv synes jeg ikke at det er morsomt å spille HT selv om jeg får gode resultater med både TOG, tiger 2 og E-75 når jeg lufter dem. Mens en vogn som jeg liker kjempegodt (AMX 50 100) ikke gir meg like gode resultater over tid. Jeg har spilt mye TD og har vel blitt litt lei av dem nå og spiller heller light tank siden det er mest morsomt for tiden. Det jeg "tapte" mest på i begynnelsen var at jeg ikke forsto det med crewet og retraining av det. Eneste måten å bli virkelig god på, ifølge de fleste Wotlabs-unicums, er ved å spille mediums. Det er definitivt ikke tilfelle at alle veier fører til Rom, WoT er langt fra så balansert at alle tanker har like stor mulighet til å påvirke vinnersjansene. Artilleri er helt på bunnen når det kommer til brukbarhet og påvirkende for runden, der 90% av resultatet ditt er avhengig av flaks og taket ligger på 52-54% for det meste. Light tanks er rimelig nerfet nå takket være inkompetent mapdesign, og det er slik jeg ser det få muligheter til å passere 60% solo. TDer er noe høyere, enkelte TDer (268, E3, E4, Foch155) bør det være mulig å passere 60% solo med, mens de fleste andre vil klare ca 58-60% solo. Heavy tanker varierer voldsomt også, men på generell basis bør det være mulig å oppnå 60-65% solo. MTs fra tier 5 og oppover bør være mulig å passere 65% solo med i de fleste tilfeller, med unntak av de som rett og slett er for dårlige som T-34-3, A-44, Super Pershing, og KV-13. Alle autoloadere bør kunne klare 65% solo... Jeg liker relativt raske tanks med gode kanonener. Kjekt å kunne fly rundt i mid/end game og renske opp. High tier mediums er det jeg liker best fortiden. Har FV4202, Object 140 og 121. Alle gode tanks når du spiller dem på deres styrker. Og gode til å påvirke utfallet i kampen. Endret 15. september 2014 av SirJames Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Har kun FV304 som eneste arty. Ser den blir nerfet i 9.3. Morsom liten sak. dog fått lite spilletid siste månedene. Hvordan er Crusader SP? Ser mange klager over toppkanonen. Relativt lav damage og flat kulebane/ vanskelig å treffe må bak hindringer. FV207 blir jo på salg... men vet ikke om den er verdt å bruke free xp på... Den eneste i linja som er brukbar etter FV304 frem til ConqGC er FV3805, både Crusader SP og FV207 er håpløse for sine tiere. Det er nok ikke verdt å freeXPe linjen helt opp til ConqGC, men om du skal ha et artilleri er det sannsynligvis det som er valget... Men, som svantesnoken skriver, det er flere veier som leder til Rom. Selv synes jeg ikke at det er morsomt å spille HT selv om jeg får gode resultater med både TOG, tiger 2 og E-75 når jeg lufter dem. Mens en vogn som jeg liker kjempegodt (AMX 50 100) ikke gir meg like gode resultater over tid. Jeg har spilt mye TD og har vel blitt litt lei av dem nå og spiller heller light tank siden det er mest morsomt for tiden. Det jeg "tapte" mest på i begynnelsen var at jeg ikke forsto det med crewet og retraining av det. Eneste måten å bli virkelig god på, ifølge de fleste Wotlabs-unicums, er ved å spille mediums. Det er definitivt ikke tilfelle at alle veier fører til Rom, WoT er langt fra så balansert at alle tanker har like stor mulighet til å påvirke vinnersjansene. Artilleri er helt på bunnen når det kommer til brukbarhet og påvirkende for runden, der 90% av resultatet ditt er avhengig av flaks og taket ligger på 52-54% for det meste. Light tanks er rimelig nerfet nå takket være inkompetent mapdesign, og det er slik jeg ser det få muligheter til å passere 60% solo. TDer er noe høyere, enkelte TDer (268, E3, E4, Foch155) bør det være mulig å passere 60% solo med, mens de fleste andre vil klare ca 58-60% solo. Heavy tanker varierer voldsomt også, men på generell basis bør det være mulig å oppnå 60-65% solo. MTs fra tier 5 og oppover bør være mulig å passere 65% solo med i de fleste tilfeller, med unntak av de som rett og slett er for dårlige som T-34-3, A-44, Super Pershing, og KV-13. Alle autoloadere bør kunne klare 65% solo... tja, jeg har 57% winrate på G.W.Panther der det kun er kjørt solo. Men nå er det lenge siden jeg kjørte den og den er tuppet ut av garasjen min. men jeg har 67% winrate i Panther 2 og den spiller jeg skjelden. Så du har vel et poeng i det du skriver selv om jeg synes det ser høyt ut å kunne oppnå 65% solo selv med autoloadere. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 tja, jeg har 57% winrate på G.W.Panther der det kun er kjørt solo. Men nå er det lenge siden jeg kjørte den og den er tuppet ut av garasjen min. men jeg har 67% winrate i Panther 2 og den spiller jeg skjelden. Så du har vel et poeng i det du skriver selv om jeg synes det ser høyt ut å kunne oppnå 65% solo selv med autoloadere. Autoloadere er den klassen som belønner deg mest for å lese situasjonen riktig, og straffer deg hardest for å lese den feil. Et unicum vil oppnå høyere winrate gjennomsnittlig med en autoloader enn han ville oppnådd med en vanlig tank, mens en tomat ville oppnådd lavere winrate enn han ville med en vanlig tank. Hvor mange kamper har du i din GWPanther da? Under 500 regner jeg med? Avvik vil alltid eksistere Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 . Hvor mange kamper har du i din GWPanther da? Under 500 regner jeg med? Avvik vil alltid eksistere Hehe, jeg har ingen vogner over 500 matcher. Følgelig kan jeg ikke dømmes på resultat så langt, avvik forekommer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå