Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

IS-6 :w00t: :w00t: :w00t:

 

Victory!

 

Map: Abbey

Vehicle: IS-6

Exp: 6 399 Credits: 98 704 (compensation for damage caused by allies: 168)

Battle achievements: Top Gun, High Caliber, Steel Wall, Defender, Reaper, Radley-Walters's Medal, Kolobanov's Medal, Mastery Badge: "Ace Tanker"

 

Repairs: -8 740

Ammunition: -39 050

Consumables: -1 500

Total: 49 414 WN8: 5 677 (100

Nice!!!! Jeg har ennå tilgode å Ace IS-6, men vi får tro det kommer :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IS-6 :w00t: :w00t: :w00t:

 

Victory!

 

Map: Abbey

Vehicle: IS-6

Exp: 6 399 Credits: 98 704 (compensation for damage caused by allies: 168)

Battle achievements: Top Gun, High Caliber, Steel Wall, Defender, Reaper, Radley-Walters's Medal, Kolobanov's Medal, Mastery Badge: "Ace Tanker"

 

Repairs: -8 740

Ammunition: -39 050

Consumables: -1 500

Total: 49 414 WN8: 5 677 (100

Det var dårlig med profitt for en Ace må jeg si:

http://wotreplays.com/site/1149979#prokhorovka-noreng-112

 

Jeg bare tuller ;) Men gjerne replay! Kolobanov's er alltid gøy å se!

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

 

Mange som ikke er klar nok i dette. Man kan spille fordi det er gøy, uavhengig av resultatet. Mens andre spiller fordi det er gøy å vinne.

 

 

Mnja...vil si at alle spiller for å ha det gøy. Og de fleste kan ha det gøy uten å vinne hele tiden (siden ingen vinner hele tiden), menneh....det er jo som regel artigere å vinne! Eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jau. Jeg tenker du forstår hva jeg mener. :p Noen, slike som meg, kan være ganske kompetive selv om man egentlig kun spiller for gøy. Da synes man gjerne det ikke er så gøyt når man taper.

 

Slik som når jeg spiller Mario Kart etter noen øl. Fikk høre i helgen at reaksjonene mine var underholding nok i seg selv. :hmm:

Lenke til kommentar

 

IS-6 :w00t: :w00t: :w00t:

 

Victory!

 

Map: Abbey

Vehicle: IS-6

Exp: 6 399 Credits: 98 704 (compensation for damage caused by allies: 168)

Battle achievements: Top Gun, High Caliber, Steel Wall, Defender, Reaper, Radley-Walters's Medal, Kolobanov's Medal, Mastery Badge: "Ace Tanker"

 

Repairs: -8 740

Ammunition: -39 050

Consumables: -1 500

Total: 49 414 WN8: 5 677 (100

Det var dårlig med profitt for en Ace må jeg si:

http://wotreplays.com/site/1149979#prokhorovka-noreng-112

 

Jeg bare tuller ;) Men gjerne replay! Kolobanov's er alltid gøy å se!

 

Her er replay :)

 

http://wotreplays.com/site/1150678#abbey-bobleplast-is-6

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kjøpe en høyere tier tank fordi man kan, er så feil det kan få blitt i dette spillet. Gudskjelov var du ikke en av de som kjøpte en tier 8 tank med engang.

Man har ingenting og gjøre på høyere tier før man har lært seg og spille.

Dog Churchill er ikke så ille i dette tilfelle.

Det er ikke noe automatikk i at man lærer seg å spille bedre på lavere tier. Det er ikke noe tutorial som innfører nye elementer underveis når man stiger i gradene. Høy tier kaster dritten på deg fra dag en, noen lærer sikkert vel så bra av det.

Men jeg er enig i at det kan være lurt å jobbe seg oppover, det har jeg stort sett gjort (sett bort fra E-25). Mer moro er det også, mestringsfølelsen vokser når man får løst ut nytt utstyr eller ny vogn.

 

Jeg vil anbefale og re-traine crew til ny vogn fra tier 5 og oppover når man går oppoever en linje, og beholde dette crewet til tier 10. Slik får man best crew.

Liker man feks tier 8 vogna i den linja, så lager man nytt crew til denne.

Det er her spesielt prem vogner kommer inn som crew trenere.

De vognene jeg har med godt crew er elite-vogner. Riktignok får man ikke prem-vogn-bonuser, men det er ikke så farlig. Jeg har nemlig ingen prem-vogner som er skikkelig morsomme å spille (bortsett fra Tetrach'en). Da føles det klønete å skulle trene crew, bedre at de jobber seg opp i sin egen vogn som jeg syntes er morsom å kjøre selv om dette tar noe lengre tid.

 

Ser du tror du optimaliserer crew-xp ved og bare spille doubles. Dette er også en stor stor feil. Som jeg også gjorde når jeg var noob, og den x2 x3 etc er veldig fristende og fjerne.

Jeg sier: drit i den. Tanks har veldig forskjellig spillestil, og man venner seg bare til en tank ved og spille den ofte. Da lærer man seg den best, og man får mest ut av tanken.

Ved og bare gjøre doubles, så hopper du fra spillestil til spillestil, og det krever en meget god spiller for og da gjøre det bra i hver match. Man handicapper seg selv...

Desuten har de doubles veldig lite og si i det store og det hele, på høyere tiers vel og merke.

Her har du nok helt rett, skal man bli god på en vogn må man kjøre den mye. En typisk kveld for meg så spiller jeg gjennom hele spekteret fra tier II til VIII, mest TD, men også medium/heavy og gjerne en runde eller to i arty. Vinner jeg en match går jeg videre til neste vogn. Unødvendig å nevne at det kan være ganske varierende resultat på en slik kveld, men det går gradvis bedre og det er morsomt med variasjon. Så mine spillepreferanser er på ingen måte optimalisert for hverken grinding, crew trianing eller spissing av ferdigheter for en spesifikk vogn. Det er optimalisert for meg! Unner meg også en liten knert når jeg prikker inn en seier og en pen WN8-rating. ;)

 

ett eksempel på hvorfor spille samme tank flere ganger:

http://wotreplays.com/site/1146618#mountain_pass-lowlife555-wz-120

 

Dette hadde jeg aldri gjort med mindre jeg bare har spilt den i det siste, og skjønt at jeg må komme meg til plasser som er hull down, og som jeg fremdeles klarer og skyte.

 

Siden du har Churchill vil jeg anbefale og gå den russiske heavy linja.

I ly av natten og et par øl stod det plutselig en IS-6 i stallen. Mangler litt utstyr på den enda, så jeg skal absolutt gi den en real sjanse. Men den har så langt ikke gitt meg noen åpenbaringer i forhold til å satse på heavy. Hvis man ikke ligger i fronten så blir det bare kjeft på chatten og jeg er en fyr som liker å ligge litt andre/tredje linje. Ikke så rart med de papp-greiene jeg normalt har kjørt fra tysk linje. Nytter ikke brawle med en VK 30.01 (H).. Tysk linje blir nok forfulgt en stund til før jeg evt bytter til russisk. Selv om man kan si at russisk er den 'beste' linja å følge trenger den ikke passe min spillestil. Dessuten blir det jævli kjedelig om alle skal kjøre samme vogna ;)

 

Sånn nå fikk du litt tips i hulter og bulter.

Takk for at du tok deg tid. Jeg leser og suger til meg fra mange her på forumet. Noe skal man bruke arbeidstida på også...

Lenke til kommentar

Kontroversiell påstand: hvis du ikke klarer over 1000 damage per battle i en IS-6 gjennomsnittlig bør du ikke spille høyere enn tier 5.

Det er en grunn til at KV-1 er en av de mest anbefalte tankene å skaffe seg i begynnelsen fordi den tillater deg å lære mye om vinkling og smart spilling, men om du virkelig vil lære fort går du opp russisk medium-linje ettersom denne har en rimelig høy skillcap som stiger voldsomt fra tier 6 og oppover.

På en annen side trenger du kunne fint lite om spillet for å ligge på 1200 WN8 i en tier 8 TD, det er to skudd fra din JPanther II, og du lærer derfor nærmest ingenting av å spille dem. Artilleri er den klassen som krever absolutt minst kunnskap og ferdighet for å spille med, og er derfor svært vanskelig å anbefale for spillere som ønsker å forbedre seg.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Den påstanden var ikke kontroversiell til å komme fra deg, har etterhvert lært meg å kjenne din sort/hvitt måte å skrive på ;)

Jeg har ikke løst ut noen tunge vogner høyere enn TierV enda, så sånn sett er jeg innafor. VK 30.01(H) har tatt tid å få til, men nå begynner den å løsne og bli litt morsom. En ting er vinkling, men den må jo for enhver pris ikke bli truffet av noe som helst, så spillestilen er nok et stykke unna en evt KV-1. Om ikke annet så kan jeg med IS-6 i stallen ha et noenlunde oppegående crew klart til jeg kommer meg opp til russisk tierV. Nå som høstmørket faller på blir det nok premium-abonnement og da skjer ting litt kjappere. MEN, jeg står fortsatt på at tung linje ikke er den mest tiltalende for min del. Medium virker mer fristende og tysk Panther-linje er sånn sett den som virker nærmest min spillestil per nå.

Når det gjelder arty så er det kun til avveksling. Tar frem FV304 hvis jeg har hatt et par dårlige runder, da kommer ofte humøret tilbake igjen.

Lenke til kommentar

 

I ly av natten og et par øl stod det plutselig en IS-6 i stallen. Mangler litt utstyr på den enda, så jeg skal absolutt gi den en real sjanse. Men den har så langt ikke gitt meg noen åpenbaringer i forhold til å satse på heavy. Hvis man ikke ligger i fronten så blir det bare kjeft på chatten og jeg er en fyr som liker å ligge litt andre/tredje linje. Ikke så rart med de papp-greiene jeg normalt har kjørt fra tysk linje. Nytter ikke brawle med en VK 30.01 (H).. Tysk linje blir nok forfulgt en stund til før jeg evt bytter til russisk. Selv om man kan si at russisk er den 'beste' linja å følge trenger den ikke passe min spillestil. Dessuten blir det jævli kjedelig om alle skal kjøre samme vogna ;)

 

 

 

IS-6 skal kjøres i første linje og rimelig aggressivt. Sidescrape, bruke armour og DPM.

Ligger du i andre og tredje linje med IS-6 fortjener du kjeft :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Saken er vel den at om man skal være i fremste linje så krever det en god del mer om man skal være god. Jeg er heller ikke den som kjører mye HT og roter meg fast inne i byer. Men av og til så lufter jeg en Tiger 2 eller E-75 og da kan jeg få svært gode resultater. Men jeg føler vel at det er mer at motstanderne gjør feil en at det er jeg som har en strategisk aha-opplevelse.

Nå for tiden synes jeg det er morsomt med de kjappe vognene som deler ut tung og vedvarende smerte. Slik som Hellcat og den Franske AMX serien.

Har et par Arty stående men de er ikke mye brukt nå for tiden. Ei heller medium linja rører jeg for mye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Saken er vel den at om man skal være i fremste linje så krever det en god del mer om man skal være god. Jeg er heller ikke den som kjører mye HT og roter meg fast inne i byer. Men av og til så lufter jeg en Tiger 2 eller E-75 og da kan jeg få svært gode resultater. Men jeg føler vel at det er mer at motstanderne gjør feil en at det er jeg som har en strategisk aha-opplevelse.

Nå for tiden synes jeg det er morsomt med de kjappe vognene som deler ut tung og vedvarende smerte. Slik som Hellcat og den Franske AMX serien.

Har et par Arty stående men de er ikke mye brukt nå for tiden. Ei heller medium linja rører jeg for mye.

Dine hitpoints i en heavy som E 75 er en ressurs du bruker for å skape muligheter, hvis du forstår implikasjonene av dette vinner du mye mer. Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

 

 

 

IS-6 skal kjøres i første linje og rimelig aggressivt. Sidescrape, bruke armour og DPM.

Ligger du i andre og tredje linje med IS-6 fortjener du kjeft :)

 

Nettopp! Så den vogna kan være så bra den bare vil, men den kler foreløpig ikke meg. Da er vi endelig enige :)
Lowe hadde nok ikke vært stort bedre, det er svært sjelden den bør spilles 3. Linje og selv da er den langt svakere enn en tradisjonell TD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...