Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har kun JPII, men valgte den pga bedre manøvrerbarhet. Ferdinand's fordeler er derimot bedre gun depression og bredere travers, man kan mao dekke et større område uten å bevege seg. Kanonen er den samme, men Ferdinand har også marginalt kortere ladetid. Og utrolig nok enda mer rævva camo enn JPII, hvilket også var utslagsgivende for min del. JPII snur også på femøringen kjappere enn de fleste mediums som forsøker å komme seg rundt og på baksiden.

Wiki: Ferdinand og JagdtpantherII

1 stykk tier 8 md 46% winrate og gir tips :hmm:

Så vi som ikke har brukt 1000 timer på spillet skal generelt holde kjeft og ikke ha mulighet til å dele våre erfaringer?

Post ivei så mye du vil, men post heller om de tankene du gjør det bra i så det du sier i det minste blir troverdig.

Lenke til kommentar

Prøv NORH: http://worldoftanks.eu/community/clans/500017200-NORH/

Uformelt, kun norske og stort sett voksne folk. Lite top-tier så vi kjører stort sett Stronghold i tier6 eller 8. Ikke krav om trening osv, men at man er med en gang i blant og bruker Mumble.

Skal sjekke det ut. Må bare finne ut om det er noe håp for klanen jeg er i. Virker som mange har der gått over til NOVI.

Men passer meg bra at det ikke er så mye topptier kjøring. Jeg synes tier 6-8 er mest variert og morsomt.

Lenke til kommentar

Hva er ellers weak spots på IS-6?

Sett forfra (inn i kanonen, om du vil), er det ganske greit å treffe fronten på tårnet til venstre for mantlet og rett til høyre for kanonen. Må nok treffe midt på, men det er av erfaring et lettere mål enn cupolas om man stirrer ned i løpet og ikke kan skyte ned i taket.

Sidepansringen er ganske artig. Den øvre delen er fint vinklet, midt på er det 100mm flatt dekket av belter og delvis et frekt lite sideskjørt, helt nederst er det 50mm pansring i en eller annen syk autobounce-vinkel.

Har man kjørt medium-vogner og vet hva/hvor man skal sikte, er det lite som kan stoppe en IS-6. DPM er også ganske rå (til å være en T8 premium-vogn), mener å huske at KV-5 er en av de få som er bedre.

Endret av AiKi
Lenke til kommentar

Post ivei så mye du vil, men post heller om de tankene du gjør det bra i så det du sier i det minste blir troverdig.

Hadde du giddet å sjekke noe som helst så ser du at jeg, siden jeg fikk toppkanonen for noen uker tilbake, ligger på 58% WR på JPII og en WN8 rating på 1630 for samme periode (riktignok for alle vogner jeg har i spill). Mitt valg av nevnte vogn var veloverveid, med begrunnelsen jeg postet tidligere.

Fra og med nå kommer jeg ikke ikke til å forholde meg til dine innlegg før du evner å vise en annen tone. Dette er et åpent forum som dekker et spill som alle kan delta på, uansett nivå. Om du kun kan omgåes l33t's og bedømmer folk utelukkende etter XVM-farge så er det du som er på feil sted og ikke oss andre.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Hadde du giddet å sjekke noe som helst så ser du at jeg, siden jeg fikk toppkanonen for noen uker tilbake, ligger på 58% WR på JPII og en WN8 rating på 1630 for samme periode (riktignok for alle vogner jeg har i spill). Mitt valg av nevnte vogn var veloverveid, med begrunnelsen jeg postet tidligere.

Fra og med nå kommer jeg ikke ikke til å forholde meg til dine innlegg før du evner å vise en annen tone. Dette er et åpent forum som dekker et spill som alle kan delta på, uansett nivå. Om du kun kan omgåes l33t's og bedømmer folk utelukkende etter XVM-farge så er det du som er på feil sted og ikke oss andre.

+1

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har kun JPII, men valgte den pga bedre manøvrerbarhet. Ferdinand's fordeler er derimot bedre gun depression og bredere travers, man kan mao dekke et større område uten å bevege seg. Kanonen er den samme, men Ferdinand har også marginalt kortere ladetid. Og utrolig nok enda mer rævva camo enn JPII, hvilket også var utslagsgivende for min del. JPII snur også på femøringen kjappere enn de fleste mediums som forsøker å komme seg rundt og på baksiden.

Wiki: Ferdinand og JagdtpantherII

1 stykk tier 8 md 46% winrate og gir tips :hmm:

Så vi som ikke har brukt 1000 timer på spillet skal generelt holde kjeft og ikke ha mulighet til å dele våre erfaringer?

Kan du si hva som er feil i det Svante her skriver?? Gjorde i min tid valg på samme grunnlag som han, bedre mobilitet.

Og som flere her sier, så er dette et åpent forum for ALLE som spiller Wot...... ikke bare for slike som deg. Blir litt for dumt med de utsagn du kommer med, og spesielt siden det Svante skrev ikke er feil.....

Så +1 til Svante :w00t:

Lenke til kommentar

Top of the Tree: 121

På 30% salg nå. Noen som har kinesisk medium 121 her?

Ser at det er litt elsk/hat - forhold til den på forumene.

440 damage og knapt 8 sek reload på en medium er heftig.

-3 gun depression er ikke så kult.

Men er en av favoritt-mediumene til youtuberen MrFalkers.

Han mener kanonen føles mer presis enn statsene sier, og at den tåler mye mer enn andre mediums. Turret og UFP bouncer ganske mye.

God til sidescraping.

Har Object 140 og FV4202 fra før. 121 blir noe helt annet igjen :)

Endret av SirJames
Lenke til kommentar

Top of the Tree: 121

På 30% salg nå. Noen som har kinesisk medium 121 her?

Ser at det er litt elsk/hat - forhold til den på forumene.

440 damage og knapt 8 sek reload på en medium er heftig.

-3 gun depression er ikke så kult.

Men er en av favoritt-mediumene til youtuberen MrFalkers.

Han mener kanonen føles mer presis enn statsene sier, og at den tåler mye mer enn andre mediums. Turret og UFP bouncer ganske mye.

God til sidescraping.

Har Object 140 og FV4202 fra før. 121 blir noe helt annet igjen :)

121 har like "godt" skrog som T-54 med bedre turret. Kanonen skyter jo AP og er derfor mindre presis enn alle andre mediums, sammen med den forferdelige aimtimen og dårlig gun depression og mye bloom er det ikke mye å hoppe i taket for.

SirFoch mener den ikke er verdt det.

Personlig tenker jeg å skaffe WZ-120 siden jeg har nesten låst den opp allerede fra WZ-132, men jeg er veldig skeptisk til 121 fordi det er mange credits for ikke nødvendigvis så mye nytte.

Hvis du leter etter en tier 10 medium å skaffe, så må det være E 50M. E 50M er den beste mediumen for pubs i tier 10.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Kjøpte WZ-120 for en par dager siden, og første 20 kamper har vært en veldig opp og ned opplevelse. Har glemt hvor ræva gun depression er.

Men den er en mye bedre tank en forgjengeren T-34-2.

Har også spilt meg opp til Obj416, der A44 også har horribel gun depression, så har lært meg hvor man kan gå, og hvor man ikke kan gå på kart.

Airfield feks er vel omtrent det værste kartet man kan få, har man ikke god nok spawn til balcony, så kan man omtrent glemme og ha en bra kamp.

Anyway, her er min beste kamp so far med WZ, den viser generelt hvordan man bør spille den, bully bully bully.

(dog jeg tok vel ut en scout med ett sniping skudd også)

http://wotreplays.com/site/1137726#lakeville-lowlife555-wz-120

Ellers kan dere jo ta en titt på vår blide vestflending MrFalkers, han har vel en review på youtube sida hans, og nå som han streamer, er det rett som det er han spiller WZ eller 121.

Lenke til kommentar

WZ-120 er en ok tank. Har testet den på testserver.. Men har lyst å free xp forbi.

Det kjipe med den er den sinnsyke grinden med de 100 mm kanonene,

som egentlig gjør den til en Type 59/dårlig T-54. Når du endelig får 122 mm kanonen,

har den 3,4 sek aimtime og ganske dårlig RoF. Jeg kommer ikke til å grinde WZ-120 fra stock og kommer til å bruke free xp, og når jeg uansett vil komme til å sikle etter

121, kan jeg likegodt free-xpe rett til 121. Som har 122 mm med bedre pen, bedre aim time(2,7), bedre reload. Den har også bedre armour, og mer hp. Quickybaby har en review av WZ-120, der han sier på slutten at 121 er en stor oppgradering, og at han ikke vil beholde WZen.

Endret av SirJames
Lenke til kommentar

WZ-120 er en ok tank. Har testet den på testserver.. Men har lyst å free xp forbi.

Det kjipe med den er den sinnsyke grinden med de 100 mm kanonene,

som egentlig gjør den til en Type 59/dårlig T-54. Når du endelig får 122 mm kanonen,

har den 3,4 sek aimtime og ganske dårlig RoF. Jeg kommer ikke til å grinde WZ-120 fra stock og kommer til å bruke free xp, og når jeg uansett vil komme til å sikle etter

121, kan jeg likegodt free-xpe rett til 121. Som har 122 mm med bedre pen, bedre aim time(2,7), bedre reload. Den har også bedre armour, og mer hp. Quickybaby har en review av WZ-120, der han sier på slutten at 121 er en stor oppgradering, og at han ikke vil beholde WZen.

Eh, stor oppgradering og stor oppgradering...WZ-120 har kanskje dårlig gun depression og land aimtime, men det er nå liksom gimmicken til kinesiske tanks, sammen med bra turret armor. Forresten så kan du få låst opp toppkanonen ved å researche 113, og den første 100mm kanonen på WZ-132. Andre 100mm låser du opp allerede på 110, så ikkeno grunn til å strø om seg med free exp. På den annen side, om du har så mye free exp at du kan dure rett til 121 så driter du vel egentlig i det :p

Men om jeg hadde hatt så mye free exp til å blåse hadde jeg nok brukt det på en annen linje...

Lenke til kommentar

Skal prøve 121 på testserver, så får vi se.

Har researchet WZ-132. Ikke lenger :p Og har ikke gått kinesisk heavy.

Kinesiske heavies har den beste tier 8 og tier 9en i spillet, hvorfor har du ikke gått for dem?

T-34-1 er forøvrig en av de beste tier 7 mediumene.

Har ikke lyst på flere heavies, men kunne tenkt meg flere mediums, tier 9 og 10.

Vurderer M46 Patton, er ikke så langt unna den. Leopard PTA er også en kandidat, men kanskje den dårligste tier 9 med.? E50?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...