Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

Jeg har kun JPII, men valgte den pga bedre manøvrerbarhet. Ferdinand's fordeler er derimot bedre gun depression og bredere travers, man kan mao dekke et større område uten å bevege seg. Kanonen er den samme, men Ferdinand har også marginalt kortere ladetid. Og utrolig nok enda mer rævva camo enn JPII, hvilket også var utslagsgivende for min del. JPII snur også på femøringen kjappere enn de fleste mediums som forsøker å komme seg rundt og på baksiden.

Wiki: Ferdinand og JagdtpantherII

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kun JPII, men valgte den pga bedre manøvrerbarhet. Ferdinand's fordeler er derimot bedre gun depression og bredere travers, man kan mao dekke et større område uten å bevege seg. Kanonen er den samme, men Ferdinand har også marginalt kortere ladetid. Og utrolig nok enda mer rævva camo enn JPII, hvilket også var utslagsgivende for min del. JPII snur også på femøringen kjappere enn de fleste mediums som forsøker å komme seg rundt og på baksiden.

Takk for tips! Jeg kan jo alltids ta meg noen testgames med begge vognene når 9.3 test kommer (muligens neste uke)

edit; Fra Wiki: Ferdinand og JagdtpantherII

Performance

The JagdPanther II is a very versatile TD ,much more so than Ferdinand. It can fit and perform adequately in pretty much every situation. It's not limited to sniping and supporting the main force like typical tank destroyers, but can also be used as a brawler and flanker if needed. You can even wolfpack with mediums and support them with your firepower if you want. The 128mm gun can easily penetrate any tier 8 and below without any trouble. Another good thing is because of your agility, it is very hard for a medium tank to circle.

Dette passer nok meg best - da blir det JP2 !! :)

Endret av tstuka
Lenke til kommentar

Eneste jeg ikke liker om dagen er overhyppighet av IS-3, den er ikke god å penetrere fra front på lang avstand, da skal man treffe jækla godt.

Hvis du sliter med å gå gjennom en IS-3 med 246 pen gjør du noe alvorlig galt, uansett avstand. IS-3s frontpanser er bare godt for 175 pen på lengre avstand, tårnet er bare godt for mantlet og fronten forfra mot 246 pen.

Jeg har akkurat maxet ut JagdPanther - har du noen tips om hvilken TD jeg bør velge? Ferdinand eller JP2? Jeg har hørt Ferdi er litt treig, og heller derfor mot JP2.

Jagdpanther II er bedre på nesten alle måter:

Bedre mobilitet

Bedre hull traverse unngår at du blir sirklet

Bedre ROF

Bedre superstructure for hulldown.

Ferdinand er bedre på få områder:

Frontpanseret er sterkere, men det er fortsatt bare 200mm tykt som alle tier 8 TDer går gjennom og premshells gjør panseret totalt irrellevant, i tillegg er det to biter i fronten som er bare 80mm tykke med litt vinkling.

Camo er marginalt bedre, men ingen av disse har god camo.

Sidepanseret er tykkere, men 80mm er såpass tynt at det bare er godt for sidescraping, og takket være den håpløse layouten på fronten samt 200mm superstructure er sidescraping totalt meningsløst.

En ekstra lader, som gjør klart mannskapet til Jagdtiger.

Jagdtiger en slags hybrid mellom disse to, noen ganger brukbar superstructure, enkelte ganger brukbart skrog, fortsatt svakt punkt gjennom gun mantlet...

Lenke til kommentar

men Ferdinand har også marginalt kortere ladetid.

Nei. Det er JP2 som har best ladetid. 5 mot 5.13 skudd i minuttet. Det som også er verdt å merke seg er at Ferdinand har mye bedre hullarmor. Store weakspots også. Derfor vil Ferdi kunne ta i mot mye mer. Armoren er ikke så sterk, så det varierer på hvem som skyter på deg.

Lenke til kommentar

men Ferdinand har også marginalt kortere ladetid.

Nei. Det er JP2 som har best ladetid. 5 mot 5.13 skudd i minuttet. Det som også er verdt å merke seg er at Ferdinand har mye bedre hullarmor. Store weakspots også. Derfor vil Ferdi kunne ta i mot mye mer. Armoren er ikke så sterk, så det varierer på hvem som skyter på deg.

Ferdinand har bra panser mot tier 7er forfra, men har ikke mobiliteten til å flanke i tier 9 og 10 som Jagdpanther II

Lenke til kommentar

Derav, "så det varierer på hvem som skyter på deg". JP2 er klart bedre i alle tilfeller, men dersom man er en av få tier 8 så kan man knuse tomater i Ferdinand "uten" å ta i mot skade. Men i slike tilfeller er jo det mye gøyere å knuse mediums i JP2.

Lenke til kommentar

Derav, "så det varierer på hvem som skyter på deg". JP2 er klart bedre i alle tilfeller, men dersom man er en av få tier 8 så kan man knuse tomater i Ferdinand "uten" å ta i mot skade. Men i slike tilfeller er jo det mye gøyere å knuse mediums i JP2.

Hvis det er det du ønsker å gjøre vil jeg anbefale IS-6 (god pga MM) eller KV-4 (dårlig pga MM) ;)

Lenke til kommentar

noen som har arty http://wiki.wargaming.net/en/Tank:Bat_Chatillon155_55 eller tier 10?

er dem bra?

Bra? Nei, tvert imot. Det er ikke mye som er verre en å ha brukt repkit, for å så bli tracket av en fuckings autoloader-arty. Man vet at alt er over når den første granaten treffer, og hitlog sier ''batchat'' eller noe sånt. Er livredd tier 9 vognen siden den har nesten samme navn.

Er den bra? Være SS offisier er sikkert ''bra'', om du er inn i denslags. Du sprer hvertfall like mye glede.

Lenke til kommentar

noen som har arty http://wiki.wargaming.net/en/Tank:Bat_Chatillon155_55 eller tier 10?

er dem bra?

Artilleri gjør jobben det er designet for: stopper camping får spillere til å campe enda hardere som følge av at hvis de beveger seg ut i det åpne for å skyte på fiender vil de bli skutt ned av artilleri. Batchat-artilleriet er ekstremt farlig irriterende i pubs fordi det er istand til å klippe istykker en hvilken som helst tier 10 medium og de fleste heavy tankene uten sinnsyke mengder panser/HP, for så å reloade i 72 sekunder, men det betyr ikke nødvendigvis at du har gode muligheter til å påvirke hvordan runden ender.

Fransk artilleri er ikke spesielt ønsket i CW/TCs pga lav DPM, liten alpha/splash, og dårlig bue på skuddene, og i pubs vil du ikke kjøre tier 10 artilleri for annet enn å bygge crew skills.

Lenke til kommentar

Eneste jeg ikke liker om dagen er overhyppighet av IS-3, den er ikke god å penetrere fra front på lang avstand, da skal man treffe jækla godt.

Hvis du sliter med å gå gjennom en IS-3 med 246 pen gjør du noe alvorlig galt, uansett avstand. IS-3s frontpanser er bare godt for 175 pen på lengre avstand, tårnet er bare godt for mantlet og fronten forfra mot 246 pen.

Husk at jeg er en vanlig fyr i gata, ikke et lilla unikum ;)

Nebbet på IS-3 har hatt en lei tendens til å bounce for meg siste uka når den kommer rett forfra. Bunnplata er ikke diger, ei heller står den stille, samt at kanonen har tross alt noe spredning fra senter av siktet. Det er ikke umulig med IS-3, men jeg trenger på noen måte å ikke like den kjerra...

Lenke til kommentar

snur på femøringen er tingen! Jeg spilte min som brawler, og kjørte heller MED mediums, en og ligge bak og snipe.

Selv om det er tier 10 kamper. En kjempemorsom spillestil, og passer nok en som skjønner hvordan utnytte svake flanker, og når det er trygt og skyte.

er dem bra?

fuck arty.

Hater dem så jævlig, og spillet ville ha vært mye bedre uten de i dem.

Husk at jeg er en vanlig fyr i gata, ikke et lilla unikum ;)

Nebbet på IS-3 har hatt en lei tendens til å bounce for meg siste uka når den kommer rett forfra. Bunnplata er ikke diger, ei heller står den stille, samt at kanonen har tross alt noe spredning fra senter av siktet. Det er ikke umulig med IS-3, men jeg trenger på noen måte å ikke like den kjerra...

det er vel ikke noreng heller sist jeg sjekket :)

Dog det er ikke vanskelig og skyte riktig på IS-3....

Noen som har IS-6? Lurer på å kjøpe den. Er den like bouncy som IS-7 på tier 8-nivå?

IS-6 har en veldig troll armor, men det er ikke bare dure rett forover på slagmarken.

Den er super til og sidescrape, husker spesielt en runde der jeg hadde 11k potensial damage.

Gun'en er veldig dårlig, 217 prem pen, og 175 AP pen, gjør at du har veldig problemer med en rekke tier 9 tanks, og sågar noen tier 8.

I det siste ser jeg manger VK B i tillegg til de jeg normalt har probelmer med at det har blitt lite damage.

Den har bra mobilitet, så havner du i rette kamper, kan man totalt herje og carry kamper.

Lenke til kommentar

Husk også at IS-6 har preferential MM, det tror jeg ikke FCM har (?)

Jo, FCM 50t har pref. MM. Jeg har FCM. Den er ganske bra synes jeg, mye pga pref MM, mobilitet og bra gun. Men du kan ikke regne med å bounce noe. Må holde litt avstand til fienden. Mest support-rolle, og bruke den gode DPM.

Er nysgjerrig på å kjøpe IS-6, som blir en annen spillestil. Som avveksling, money maker og for moroa sin skyld. Ser at du må mer opp i trynet på fienden og bruke armour. Den er jo også ganske mobil.

Lenke til kommentar

Av tier 8 kunne jeg tengt meg Løven. Mest pga. at de fleste som kjøper den er tomater og den blir liksom litt oversett pga. det. Så derfor kunne jeg tenkt meg å kjøpe den for å se om den er noe tess.

Men jeg synes uansett tier8 vognene blir for dyr i forhold til hva man får i retur når man allerede har tier8 HT og TD.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...