Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

attachicon.gifcancervanka.png

Litt klarere nå?

Jeg trodde du mente på mer generell basis. jeg ser heller ikke ut fra tegningen din hvordan campeposisjoner og killzones er så forskjellig fra før på den banen. Jeg vil ikke si for mye nå før jeg i det hele tatt har spilt banen.

På mer generell basis så har jeg ikke noe i mot usynlige tanks, men jeg liker ikke situasjoner der gjerne begge sider må velge mellom å kjøre inn i massive killzones eller å campe i posisjoner der man ikke kan spotte fienden. Det finnes selvfølgelig unntak dersom det gjøres feil, man er heldig eller er en scout med stålkontroll. Jeg vet ærlig talt hva jeg helt mener om dette, og heller ikke hvordan jeg vil det skal løses. Som du skriver så er det ikke riktig å gjøre banene veldig vanskelig for enkelte roller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er man selvfølgelig eneste top tier på laget i en T9 med som har ca samme armor som T8 heavies.

Si fra når du har funnet en effektiv måte å angripe VK4502B med protoleo på Severogorsk er du grei

Ikke så vanskelig det. Kommer helt an på situasjonen, hvem du har med deg, om VKen er alene eller ikke.

Men det finnes mange raske og sterke mediums. F.eks T-54, Object 140, FV... som klarer å hamle opp med heavies her.

Lenke til kommentar

Jeg var ikke så glad i den skogen selv, men brettet hadde i alle fall litt egenart. Vet ikke om det er så fornuftig av Wargaming å justere flest mulig brett mer eller mindre etter samme oppskrift.

Vel, folk har jo i årevis mast om mulighet til å velge hvilke kart de vil spille på. WG har sagt igjen og igjen at dette skjer ikke, men de har liflet med tanken på at du KANSKJE skulle få muligheten til å velge bort ett kart. Når de nå gjør alle kart mer eller mindre like, så er jo dette for å unngå maset! Når alle kart er like er det ikke lenger noe poeng i muligheten til å velge bort kart og vips så er de kvitt et problem :p

Ja, og jeg synes det blir en dårligere og dårligere idé å ikke la spillerne ha noen innflytelse over brett jo flere de får. Mange har nok et par-tre brett de er veldig glade i, men du kan spille tre dager uten om å få se dem. Jeg synes de burde vurdere et eller annet system som i det minste gav deg mulighet til å gi brettene + eller -, så kunne MM prioritert deg til + istedet for - dersom de kom opp som relativt like balanserte muligheter. Mer jobb for MM, men man måtte fortsatt spille på en mengde forskjellige brett. Hadde bare fått de man trives med litt oftere og de man avskyr litt sjeldnere.

Lenke til kommentar

Da er man selvfølgelig eneste top tier på laget i en T9 med som har ca samme armor som T8 heavies.

Si fra når du har funnet en effektiv måte å angripe VK4502B med protoleo på Severogorsk er du grei

Ikke vær så negativ da Noreng!

Severogorsk er ikke snill mot meds generelt, men det der var ett dårlig eksempel.

VK B i en lane? Jeg relokerer...

Lenke til kommentar

Ugh.

Har 1100 HP i min IS-2 og skal jumpe en IS med 230 HP på slutten av en runde, han har nettopp fyrt av og står bak cover. Jeg håpte på at jeg skulle rekke frem før han reloadet, men uansett så vil jo jeg drepe han. Høres greit ut? Joda, bortsett fra at han fikk reloadet og ammoracket meg :(

• Liker 4
Lenke til kommentar

Børstet støvet av min AMX 50 100 ,og luftet den i kveld. Hvorfor bruker jeg ikke den mer? :p

Crewet og noe equipment har stått i FCM 50t i lengre tid. AMX 50 100 er et beist av en tank. Du går ikke alene og brawler med den. Men den er helt rå i en support rolle, og til å avlive folk i mid/end game. Den beste tier 8 i spillet er min mening.

Men nå har jeg et sinnsykt bra crew i den også.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Børstet støvet av min AMX 50 100 ,og luftet den i kveld. Hvorfor bruker jeg ikke den mer? :p

Crewet og noe equipment har stått i FCM 50t i lengre tid. AMX 50 100 er et beist av en tank. Du går ikke alene og brawler med den. Men den er helt rå i en support rolle, og til å avlive folk i mid/end game. Den beste tier 8 i spillet er min mening.

Men nå har jeg et sinnsykt bra crew i den også.

Har selv vurdert å skaffe tilbake 50 100, men har lyst på 50B først :) Som du sier så er det ikke noe brawler... men spillere har respekt når du kommer i en autoloader...... merker det spesielt godt i 50 120, som er en tanks jeg trives i....

Har idag også KV-4, men finner det ikke like morro å kjøre den for tiden....så lurer på hvordan ST-1 er i forhold, er det verdt det liksom??

Gikk tilbake og skaffet SU-100, og kan ikke huske at den var så morro før :hmm: Utrolig morro sak i de riktige matchene :w00t:

Lenke til kommentar

Reloaden kan være kjip på 50 100, men vogna er ganske kjapp så man får ofte lurt seg unna.

Lurt å spille den forsiktig i starten, se hvor de andre drar. Forsøk å snipe.

Klarer man å posisjonere seg riktig mellom hver reload så kan man herje ganske kraftig i kampen.

En annen sterk tier 8 er Rhm Borsig WT. Spiller den bare med 15 cm for tiden.

For at den ikke skal bli for OP, hehe neida, jeg synes den er utrolig morsom med den kanonen.

Og så har jeg erfart at den høye alphaen har berget meg noen ganger.

Spiller den også i en close-combat support-rolle hvis kartet tillater det. Moro å poppe frem rundt hjørner med 15 cm.

Endret av SirJames
Lenke til kommentar

En annen sterk tier 8 er Rhm Borsig WT. Spiller den bare med 15 cm for tiden.

For at den ikke skal bli for OP, hehe neida, jeg synes den er utrolig morsom med den kanonen.

Og så har jeg erfart at den høye alphaen har berget meg noen ganger.

Spiller den også i en close-combat support-rolle hvis kartet tillater det. Moro å poppe frem rundt hjørner med 15 cm.

Jeg har ikke Borsigen selv enda, men JPII. Den er imidlertid veldig glad i Borsig :) Har stort sett med meg et par HE-skudd i tilfellet en Borsig skulle dukke opp. Lite er mer tilfredsstillende enn når man kliner inn rundt 800 i dmg på en TD som står gjemt inne i en busk...

Lenke til kommentar

AMXen er brutalt effektiv når ting drar seg til på slutten av kampene. spesielt om man har plukket kampene med omhu og har en del HP igjen. husker en kamp da vi lå godt under, da jeg alene tippet kampen over i vår favør ved å komme inn fra siden og foreta 4 kills på noen sekunder. hadde vel bare noen hundre HP igjen når jeg var ferdig, men laget vårt vant på grunn av den manøveren. Og det er det ingen andre vogner som har vært i stand til.

Selvfølgelig kjipt å bli oppdaget i begynnelsen av kampene siden AMX er en vogn med, skal vi si, mangelfull armour og alle liker jo en XP-pinjata, som da AMXen plutselig blir.

Borsigen er en svært god vogn men krever en mer "snike-seg-rundt-bak-busker-og-relativt-sikkert-langt-fra-fronten" taktikk for å lykkes en det som er tilfellet med JP2. Man kan selvfølgelig bruke Borsigen mer aktivt men man risikerer mer da. Det samme med JP2, man trenger ikke være en snikende tiger, men det kan lønne seg. Men Borsigen er en mer sniper/støtte TD i mine øyne.

Lenke til kommentar

Borsigen er en svært god vogn men krever en mer "snike-seg-rundt-bak-busker-og-relativt-sikkert-langt-fra-fronten" taktikk for å lykkes en det som er tilfellet med JP2. Man kan selvfølgelig bruke Borsigen mer aktivt men man risikerer mer da. Det samme med JP2, man trenger ikke være en snikende tiger, men det kan lønne seg. Men Borsigen er en mer sniper/støtte TD i mine øyne.

Har spilt uten Premium-.konto siste halve året og topp-kanonen på JPII kom følgelig ikke helt av seg selv. Det har vært en vond vogn å kjøre inntil nå i det siste hvor jeg endelig har begynt å holde igjen lenger bak og luske rundt i skyggene. Har vært bortskjemt av camo-rating til Stug og E-25, og en JPII uten Sixth Sense og standard kanon passet dårlig inn i min spillestil. Nå er både kanon, skills på plass og ikke minst er min egen spillestil mer i henhold. Var som å få en helt ny vogn i stallen når den ble spilt mer "riktig" og det er mye mer å gå på. Folk rygger fort når de mister 500hp uten å se hvor skuddet kom fra. Eneste jeg ikke liker om dagen er overhyppighet av IS-3, den er ikke god å penetrere fra front på lang avstand, da skal man treffe jækla godt.

Lenke til kommentar

Enig der.. Borsigen har så god camo at man kan kjøre den rimelig nært fronten å støtte mediums/heavies. Er utrolig kjedelig å ligge bakerst i en busk. Liker å spille min offensivt. Nesten som medium hvis mapet tillater det. Utnytte turret, og den gode view rangen. Hadde en morsom runde i går der jeg gikk til venstre opp mot hill på Fiery Salient(Prokhorovka). Startet fra nord. Bruker buskene, til å spotte for arty og få inn skudd på tanks på hill og samtidig skyte ned på tanks ved bebyggelsen. De har store problemer med å spotte meg. :p Men man kan ikke tillate seg å gjøre noen feil, da sliter man...

50 100 er min beste tank når det gjelder snitt xp pr kamp. Har vel nesten 900 xp i snitt.

Spiller den ganske offensivt.. og lykkes ganske bra, men har forbedringspotensiale i at jeg bør holde litt igjen i starten og bevare litt hp til end-game.

Lenke til kommentar

Har spilt uten Premium-.konto siste halve året og topp-kanonen på JPII kom følgelig ikke helt av seg selv. Det har vært en vond vogn å kjøre inntil nå i det siste hvor jeg endelig har begynt å holde igjen lenger bak og luske rundt i skyggene. Har vært bortskjemt av camo-rating til Stug og E-25, og en JPII uten Sixth Sense og standard kanon passet dårlig inn i min spillestil. Nå er både kanon, skills på plass og ikke minst er min egen spillestil mer i henhold. Var som å få en helt ny vogn i stallen når den ble spilt mer "riktig" og det er mye mer å gå på. Folk rygger fort når de mister 500hp uten å se hvor skuddet kom fra. Eneste jeg ikke liker om dagen er overhyppighet av IS-3, den er ikke god å penetrere fra front på lang avstand, da skal man treffe jækla godt.

Jeg har akkurat maxet ut JagdPanther - har du noen tips om hvilken TD jeg bør velge? Ferdinand eller JP2? Jeg har hørt Ferdi er litt treig, og heller derfor mot JP2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...