Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om man synes wtE100 er WTF, så blir det ikke mer morro enn når man har en platoon på motstanderlaget med 2 eller 3 som er samkjørte.

Den kampen jeg kjørte i går med 2 som var veldig godt samkjørt var over ganske kjapt for å si det sånn :\

Det går vel for de fleste T10 tanks samkjørt, er ikke spesielt morsomt uavhengig av hvilken tank de kjører da :p

Lenke til kommentar

Hvor stor forskjell er det på Amx50B og 50 120? 50B har jo litt mer armor i front, men er vel mindre på sidene. Er jo samme gunner, med litt bedre reload. Er oppgradering verdt det?

Mangler sølv til å få skaffet meg 50B og Jg.Pz E100... og snart også FV215B (183)....

Likte 50 120 godt, men liker også TD's. Har BatChat fra før, så vet ikke om 50B er tingen?

Noen synspunkter??

Lenke til kommentar

Bedre reload, bedre aimtime, bedre elevasjon på kanonen, større fart, bedre og mer bouncy armour. Og så havner du stort sett i de samme kampene. Jeg skal i allefall kjøpe den når jeg får skrapt sammen sølv nok.

 

Og JgPz100 er ikke den store oppgraderingen. Jeg har bedre resultater i JagdTigern. Grunnen til det er at JP100 er så treig at du ofte blir overlatt til deg selv og da er det vanskelig å få gjort noe fornuftig. Og reloaden er så lang at man som regel ikke får fyrt av mer en to-tre skudd per kamp. Men de gangene du treffer med den kanonen.... Da er det som regel verdt ventetiden.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg liker JgPZ100 enda. Stoler ikke på den kanonen, skuddene har en veldig lei tendens til å bounce eller bomme. Men det er så herlig når dem treffer og man river 1000 hp av motstanderen i en jafs. Og så har man jo god rundene der alt klaffer.

 

Men foreløpig ikke helt overbevist

Lenke til kommentar

Lite aktivitet her...

Kjedet meg og kjøpte 100 pudding and tea til FV4202.

Er på halv pris nå.

Nice DPM etter buffen og med pudding. Reload på omtrent 7 blank.

Man får den vel ned på 6-tallet med vents og brothers in arms.

Prioriterer view range. Så jeg kjører optics, vert stab og rammer.

100% på sit.awereness og 50% på recon, så den spotter "alt" :p

 

 

Begynner å like denne vogna... :)

Lenke til kommentar

Britiske med linja er jo så som så, spes Cent vognene er jo trege som bøffler, og eier ikke camo.

 

Har tatt meg lang tid og komme igjenom de, har vel låst opp FV, men ikke kjøpt.

 

Britiske linja er bra synes jeg. FV4202 har faktisk god camo.

Dårlig toppfart er mest irriterende ned bakker... i oppoverbakke og i i humpete terreng går det unna med FV4202. Herlig gun depression gjør denne mediumen gøy og spille. Skulle gjerne hatt litt mer pålitelig turret. Samtidig ville en T-62A-lignende turret ville gjort den skikkelig OP

 

Er min beste medium på snittdamage,med 1900 damage pr kamp.

Endret av SirJames
Lenke til kommentar

Hvordan du får deg til og si at FV har camo når jeg sier Cent vognene ikke har camo skjønner jeg ikke helt.

 

FV er helt ordinær medium, ingenting spesielt, og den har vel ingenting den er bedre på en de russiske mediumene. Mulig den er bedre en Patton nå, men den er helt ærlig blitt powercreepet forbi for lenge siden. Hvordan de klarer og buffe tier 9 patton og ikke tier 10, er for meg en gåte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan du får deg til og si at FV har camo når jeg sier Cent vognene ikke har camo skjønner jeg ikke helt.

 

FV er helt ordinær medium, ingenting spesielt, og den har vel ingenting den er bedre på en de russiske mediumene. Mulig den er bedre en Patton nå, men den er helt ærlig blitt powercreepet forbi for lenge siden. Hvordan de klarer og buffe tier 9 patton og ikke tier 10, er for meg en gåte.

 

Fordi FV har bedre camo enn Cent vognene. Mye bedre enn Pattons og nesten like bra camo som de russiske mediumene. Sjekk selv her : http://www.wotinfo.net/en/camo-calculator

 

Har ikke sagt at FV er den beste mediumen. Men jeg liker å spille med den. OG det er gøy å få undervurderte tanks til å fungere. Den har sine styrker som nevnt. Liker også T-54 og Object 140 svært godt. 140 er lav og utrolig fin å spille med, men liker å spille forskjellige tanks skjønner du :p

Lenke til kommentar

Hvordan du får deg til og si at FV har camo når jeg sier Cent vognene ikke har camo skjønner jeg ikke helt.

 

FV er helt ordinær medium, ingenting spesielt, og den har vel ingenting den er bedre på en de russiske mediumene. Mulig den er bedre en Patton nå, men den er helt ærlig blitt powercreepet forbi for lenge siden. Hvordan de klarer og buffe tier 9 patton og ikke tier 10, er for meg en gåte.

FVen har bedre camo enn Centurion 7/1 og M48/M60 Patton, men i dagens meta er camo rimelig meningsløst og da er det strengt tatt irrellevant. Mer relevant er vel kanskje at frontplata er autobounce og at den har 3350 base DPM med 210 pen HESH som i det minste gir den en interessant gimmick (selv om den hadde vært bedre med HEAT-ammo.)

 

Object 430 skal buffes i 9.3 forresten, den får nå best DPM av alle tier 10 mediums og betydelig bedre softstats mot dårligere treffsikkerhet stillestående.

 

Og Wargaming fortsetter å ødelegge fikse banene, RIP Murovanka. Eneste de klarte å fikse der i min mening var at den magiske skogen nå ikke blir dominert så kraftig av den ene siden på standard battle.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

 

 

Og Wargaming fortsetter å ødelegge fikse banene, RIP Murovanka. Eneste de klarte å fikse der i min mening var at den magiske skogen nå ikke blir dominert så kraftig av den ene siden på standard battle.

 

 

Skogen ser riktig så fin ut, men jeg er mer usikker på resten av kartet... Det virker større enn før, kan det stemme? Det er uansett litt klønete å la et kart flate ut mot kantene, det gir jo ingen mening å kjøre flanke hvis alt skjer i midten og man ikke har noe dekning noe sted rundt.

Litt synd også at de fleste kartene nå blir mer og mer "symmetriske" i utformingen for å opprettholde balansen. Det er selvfølgelig krevende å lage et asymmetrisk kart som krever to helt forskjellige strategier avhengig av hvilken side man starter på. De har årevis med erfaringer fra dette spillet nå, så den jobben får de ta.

Men jeg er neimen ikke sikker på om den gemene hop vil ha det slik, unga nå til dags skal rett på topp-tier og få masse badges som kan postes direkte på Facebook ;)

Lenke til kommentar

 

 

 

Og Wargaming fortsetter å ødelegge fikse banene, RIP Murovanka. Eneste de klarte å fikse der i min mening var at den magiske skogen nå ikke blir dominert så kraftig av den ene siden på standard battle.

 

 

Skogen ser riktig så fin ut, men jeg er mer usikker på resten av kartet... Det virker større enn før, kan det stemme? Det er uansett litt klønete å la et kart flate ut mot kantene, det gir jo ingen mening å kjøre flanke hvis alt skjer i midten og man ikke har noe dekning noe sted rundt.

Litt synd også at de fleste kartene nå blir mer og mer "symmetriske" i utformingen for å opprettholde balansen. Det er selvfølgelig krevende å lage et asymmetrisk kart som krever to helt forskjellige strategier avhengig av hvilken side man starter på. De har årevis med erfaringer fra dette spillet nå, så den jobben får de ta.

Men jeg er neimen ikke sikker på om den gemene hop vil ha det slik, unga nå til dags skal rett på topp-tier og få masse badges som kan postes direkte på Facebook ;)

 

Slik jeg ser det kommer disse endringene bare til å føre til at det blir enda mer camping, det virker i hvert fall ikke interessant for min del å pushe noen av flankene når man kan vente at TDer camper hardt langt bak i banen fordi det er først der de kan få gode skuddlinjer. Spesielt på siden med haugene vil det bli betydelig mer camping fordi man blir skutt av artilleri og TDer om man stikker nesa ut fra tungene med cover.

 

Men tomatene kommer til å elske disse endringene uansett, for nå blir det ikke mulig å bli skutt av usynlige tanker lengre...

Nesten så jeg vurderer å droppe binocs for camonett på TDer nå, det er bare fire baner WG har fikset som har blitt bedre: Redshire, Erlenberg, Serene Coast, og El Halluf, alle andre "fikser" har skapt mer camping, åpnet opp for artilleri, og fjernet muligheter for heavies, mediums, lights, og/eller TDer.

Lenke til kommentar

Blir spennende å prøve ut dette kartet. Første jeg tenker på er at mer humpete terreng og små hauger i skogen vil gi mulighet for å rykke frem med hull down-sterke tanks. Gjerne russiske mediums, Cents/FVs, som er mobile nok til å unngå arty.

I kamper med null arty blir det mye lettere å pushe frem med heavies.

Lenke til kommentar
Slik jeg ser det kommer disse endringene bare til å føre til at det blir enda mer camping, det virker i hvert fall ikke interessant for min del å pushe noen av flankene når man kan vente at TDer camper hardt langt bak i banen fordi det er først der de kan få gode skuddlinjer.

 

Men tomatene kommer til å elske disse endringene uansett, for nå blir det ikke mulig å bli skutt av usynlige tanker lengre...

 

 

Du mener det blir mer camping fordi man ikke kan bli skutt av usynlige tanks? Er ikke det en liten motsigelse i seg selv? Kan du utdype det mer?

Lenke til kommentar

Lagde min første lille youtube snutt i går :D

 

Ser ikke ut som youtube har lagt på noe HD resolution enda dog, så ta kvaliteten med en klype salt.

Og ja jeg la på 4x hastighet i begynnelsen med vilje.

Endret av -iL-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lagde min første lille youtube snutt i går :D

 

 

Ser ikke ut som youtube har lagt på noe HD resolution enda dog, så ta kvaliteten med en klype salt.

Og ja jeg la på 4x hastighet i begynnelsen med vilje.

 

 

Bra kjørt :thumbup:

 

Kan være lurt å hjelpe lemming trains, sånn at de ikke stopper opp.

Lenke til kommentar

 

Slik jeg ser det kommer disse endringene bare til å føre til at det blir enda mer camping, det virker i hvert fall ikke interessant for min del å pushe noen av flankene når man kan vente at TDer camper hardt langt bak i banen fordi det er først der de kan få gode skuddlinjer.

 

Men tomatene kommer til å elske disse endringene uansett, for nå blir det ikke mulig å bli skutt av usynlige tanker lengre...

 

Du mener det blir mer camping fordi man ikke kan bli skutt av usynlige tanks? Er ikke det en liten motsigelse i seg selv? Kan du utdype det mer?

post-221391-0-37274100-1409060382_thumb.png

Litt klarere nå?

Lenke til kommentar

Jeg var ikke så glad i den skogen selv, men brettet hadde i alle fall litt egenart. Vet ikke om det er så fornuftig av Wargaming å justere flest mulig brett mer eller mindre etter samme oppskrift.

 

Vel, folk har jo i årevis mast om mulighet til å velge hvilke kart de vil spille på. WG har sagt igjen og igjen at dette skjer ikke, men de har liflet med tanken på at du KANSKJE skulle få muligheten til å velge bort ett kart. Når de nå gjør alle kart mer eller mindre like, så er jo dette for å unngå maset! Når alle kart er like er det ikke lenger noe poeng i muligheten til å velge bort kart og vips så er de kvitt et problem :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...