N o r e n g Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Har snart grindet hele Caernarvon, så de fleste moduler er allerede låst opp i medium linjen som jo er en fordel. Og mediumene er morsomme nok de altså, spesielt sammenliknet med det droget Caernarvon er som stock, og forsåvidt fullt oppgradert også... Spørsmålet ligger heller mer på om jeg begynner å spille igjen, har vel 50 kamper det siste halve året Er det virkelig bare jeg som likte Caernarvon? Den har jo fantastiske softstats og er rimelig pålitelig hulldown takket være den ekstremt gode aimtimen.Fordi den har rask reload kan man også spamme skudd i stor grad. Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Har snart grindet hele Caernarvon, så de fleste moduler er allerede låst opp i medium linjen som jo er en fordel. Og mediumene er morsomme nok de altså, spesielt sammenliknet med det droget Caernarvon er som stock, og forsåvidt fullt oppgradert også... Spørsmålet ligger heller mer på om jeg begynner å spille igjen, har vel 50 kamper det siste halve året Er det virkelig bare jeg som likte Caernarvon? Den har jo fantastiske softstats og er rimelig pålitelig hulldown takket være den ekstremt gode aimtimen.Fordi den har rask reload kan man også spamme skudd i stor grad. Den er altfor treig kombinert med ubrukelig kropp og hvor stor den er så er det eneste den har gående for seg rask reload og god pen. Problemet er at den ikke gjør noe som noen andre ikke gjør bedre... Og den har sinnsyke mengder XP som trengs før den er oppgradert... Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Koste meg igjennom Caernarvon grind på tross av mindre heldig matchmaking. Realt monster om du fikk mulighet til å gå hull down. Kommer neppe til å kvitte meg med den vogna med det aller første selv om jeg har låst opp neste. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Ingenting er som litt carry! http://wotreplays.eu/site/1092939#self Lenke til kommentar
Valle79 Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Er det virkelig bare jeg som likte Caernarvon? Den har jo fantastiske softstats og er rimelig pålitelig hulldown takket være den ekstremt gode aimtimen. Men den er jo egentlig bare en treg Centurion med bedre softstats Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 (endret) Endret 19. august 2014 av SirJames Lenke til kommentar
Valle79 Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Balanced and historically accurate! Er ikke det en selvmotsigelse? 3 Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Godt sagt, Valle :-) Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 (endret) Mener nok en mix mellom "balance and historical accurate" Spillet var ganske balansert i gamle dager før tier 10 mediums og autoloaderne kom for fullt. Det råeste var tier 10 heavies, og panser hadde mer betydning. I dag er tier 10 battles nesten ødelagt med de fantasi-autoloaderne. Endret 19. august 2014 av SirJames 2 Lenke til kommentar
Valle79 Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Autoloaderne? Who cares? Det er da hovedsaklig tier 10 TD's (ok, WTE100 er autoloader) som har gjort ting utålelig. BLAM der røyk 1000+ hp. Festlig! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Noen som husker de sa at de ikke kunne legge inn T58 Heavy (3-shells 155mm autoloader med samme skrog som M103/T57) fordi den ville vært ubalansert? Et halvt år senere kom WTF100 med en 4-shells 150mm autoloader eller 6-shells 128mm autoloader Tier 10 mediums er forøvrig ikke et problem for balansen, mye fordi de ikke har latterlig høy alpha. Det store problemet på tier 9/10 er at høyalpha-kanoner blir betydelig mer pålitelige enn de er på tier 4/5/6/7/8, sammen med generelt mer kompetente spillere blir det derfor mer camping som igjen fører til kjedeligere gameplay. Lenke til kommentar
Whitefall Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 T58? Nei, den fikk jeg ikke med meg. Men at WG soser rundt sånn er jo ikke akkurat uventet. Uansett så er jo WT100 nede på 5-shells og litt kortere reload nå. Så den er jo mer enn balansert, personlig vil jeg si at de kanskje tok i litt for mye, det ville holdt å bare redusere reload. Jeg ser heller ikke på TX mediums som noe balanseproblem, det er dog litt irriterende når MM synes at ett lag skal ha tre MT på toppen av lista mens fienden får tre HT. Mine irritasjonsmomenter er i all hovedsak når MM synes at et lag skal balanseres helt uten vurdering for kompetansen til spillerene og du får ett lag med unicums og greens, et par gule og en rød, men det andre er røde, gule og en grønn. Men det er vel muligens allerede vurdert for å brekke WR ned på rundt 50%. Og den helvetes gullammoen, jeg er så lei. 2 Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 føler jeg er enig med Whitefall sine argumenter. MM kan være helt råtten i enkelte kamper. For egen del prøver jeg å gjøre det beste ut av det, men jeg registrerer jo dem som skriver "oooh no, loosing team again" før de dundrer rett på FI slik at de kan komme seg fort inn i garasjen og plukke frem en annen vogn. Men før dere tror at det vokser ut vinger på ryggen min og en glorie svever over hodet mitt, så hender det at jeg prøver på tricks som ikke står i boka når jeg skjønner at kampen er tapt uansett. Om ikke annet så for treningen skyld. Og ja, jeg har vært med på å vunnet kamper, slik som dere andre, der mitt lag har stått med 34% win. Men det er sikkert ikke så ofte som jeg liker å tro. 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 T58? Nei, den fikk jeg ikke med meg. Men at WG soser rundt sånn er jo ikke akkurat uventet. Uansett så er jo WT100 nede på 5-shells og litt kortere reload nå. Så den er jo mer enn balansert, personlig vil jeg si at de kanskje tok i litt for mye, det ville holdt å bare redusere reload. Og den helvetes gullammoen, jeg er så lei. WTF100 er umulig å balansere: gimmicken dens er at den er 100% ubeseirlig 1v1, men du kan ikke fjerne gimmicken uten å gjøre den totalt ubrukelig. Jeg mener forøvrig fortsatt at den er OP og ødelegger spillet, mest fordi den gjør samme nytten som artilleri gjør: hindrer deg i å kjøre til det området den er på. Alle TDer er i utgangspunktet fokusert på area denial, men det er ingen TD i spillet som kommer i nærheten av like effektiv area denial som WTF100. En autoloader burde ikke designes som et area denial-verktøy, WTF100 baserer seg på å sitte rundt et hjørne og vente på at en uheldig sjel dukker opp så runden kan ødelegges. Premshells er forøvrig en del av spillet, og har vært en stealth-nerf til TDer og spesielt heavy-tanker. Problemet til WG er at de har designet spillet med mer enn nok AP-penetrering på de fleste tanker, som dermed resulterer i at mange heavy-tanker kan fungere som pseudo-TDer når de lader APCR. En mulig fiks for å gjør panser mer relevant igjen hadde vært å begrense MM ytterligere til +1/-1, men på en annen side hadde spillet da sannsynligvis fått en høyere skillcap som sannsynligvis ikke hadde vært lønnsomt fordi det er så himla mange idioter i WoT som hadde irritert seg over at de hadde tapt 70-75% av tida. 1 Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Og der er Noreng inne på et vesentlig punkt. WOT skal vel være et spill som skal kunne spilles av alle og må dermed lages slik. om bare spillere fra grønn og opp kunne fått til noe hadde det fort blitt merkbart mindre spillere, og det vil neppe WG. Og det samme at WTF100 er i overkant god. jeg lufter av og til JP-100 og selv om den kan sende av gårde 1100 smertefulle dmg. per pang, er den er aldri i nærheten av den dmg. som man kan gjøre med en WTF100 per kamp. Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Flere som følger MrFalkers her? Han er god med medium tanks. Voksen kar, som jeg Har fulgt han en stund på youtube. Begynte å streame på twitch nå. Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Jeg har sett på noen av de videoene so han har lagt ut. Er uten tvil en god MT sjåfør. Og så må han vel være fra det blide sørlandet?? har også et par gullkorn, som da han sier at han ikke må gå for langt inn i byen alene siden han da kan bli omringet av en BatChat. Det er sånt tull som jeg kan sitte å humre over i lang tid. Lenke til kommentar
Valle79 Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 føler jeg er enig med Whitefall sine argumenter. MM kan være helt råtten i enkelte kamper. For egen del prøver jeg å gjøre det beste ut av det, men jeg registrerer jo dem som skriver "oooh no, loosing team again" før de dundrer rett på FI slik at de kan komme seg fort inn i garasjen og plukke frem en annen vogn. Bonuspoeng dersom fyren som sier dette er den dårligste spilleren på laget! Eller blant de dårligste. Urovekkende ofte er det ræva spillere som klager over dårlige lag. Selvinnsikt står i ordlista men de vet ikke hva det er... En mulig fiks for å gjør panser mer relevant igjen hadde vært å begrense MM ytterligere til +1/-1, men på en annen side hadde spillet da sannsynligvis fått en høyere skillcap som sannsynligvis ikke hadde vært lønnsomt fordi det er så himla mange idioter i WoT som hadde irritert seg over at de hadde tapt 70-75% av tida. Næh, se på alle idiotene som grinder seg opp til en E-100 og så spiller kun den tanksen hele føkkings tiden, fordi tier 10 er endgame og de vil være top tier hver kamp, og så sitter de der med 40% i den tanksen. De vinner mindre i tier 10 enn andre tiers, fordi de kan ikke bli båret til seier av kompetente folk like mye, men 70-75% er en smuuuule overdrevet Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Jeg har sett på noen av de videoene so han har lagt ut. Er uten tvil en god MT sjåfør. Og så må han vel være fra det blide sørlandet?? har også et par gullkorn, som da han sier at han ikke må gå for langt inn i byen alene siden han da kan bli omringet av en BatChat. Det er sånt tull som jeg kan sitte å humre over i lang tid. Hehe.. ja artig kar. Han er faktisk Super Unicum. Sett noen videoer og han har faktisk fått meg til å spille mer mediums. http://www.noobmeter.com/player/eu/falkers/500555196/ Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 (endret) WTF100 alså... E50M, Windstorm. Laget mitt dør ganske raskt, men takket fordi E50M så har jeg fortsatt 100% av hitpoints når laget er død. 4 tankser igjen, kjører rundt, flytter posisjon og leter etter flanker, resetter cap osv, mens jeg unngår, eller utsetter, problemet som er WTF100. Spol frem til 42 sekunder igjen. Har akkurat tatt ut ISU152 i vår cap, og har ~1000 hp og 7 kills, eneste motstander er wtE100. Han har planter et skudd rett etter jeg er ferdig med ISU'en, så jeg er nå one-shot. Beveger meg til en liten høyde for å spotte han, noe jeg gjør. Før jeg rekker å skyte, treffer han det lille som stikker ut av vognen min, i fart. Når jeg ser tilbake på runden var vel sjangsene små for å ta han ut, 1vs1. Kanskje, hadde jeg truffet og redusert HP tidligere.. Men det var ikke tilfellet. /rant Endret 21. august 2014 av Eaan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå