Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

M103 har gjerne en tendens til å bounce flere skudd. Det er vel omtrent det.

Det er jo som å påstå at STB-1 har bedre panser enn Leo 1, det er jo praktisk talt ingen forskjell?

Jaja, jeg kommer aldri til å kjøpe tilbake Møkk-103, så det er jo irrellevant.

EDIT:

Ace tanker i FV207, ren AP med et slikt artillery er latterlig.

post-221391-0-56567100-1407189031_thumb.jpg

http://wotreplays.com/site/1055103#self

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(...)

Har du installert noen modifikasjoner som endrer lydene til motorer og/eller kanoner? Om en slik er installert før man oppdaterer, blir det ofte krøll.

Uansett årsak, WoT-launcheren skal være i stand til å kjøre en gjennomgang av spillmappen for å sjekke at alt er som det skal. Lag en snarvei til launcheren ("World of Tanks Launcher", den som dukker opp før man starter selve spillet) på skrivebordet. Høyreklikk på denne og velg "egenskaper". I feltet "mål" legger du til parameteret "-integrity". For min del står det "C:\Games\World_of_Tanks\WOTLauncher.exe -integrity". Den skal da kjøre en sjekk av alle spillfiler når du benytter snarveien.

Problemet er at dette ikke fungerer så bra på Windows 8(.1?), av en eller annen grunn. Da gjenstår enten en ny installasjon av spillet eller å installere nye lydmodder på vanlig måte. Nyinstallasjon kan anbefales, særlig om du holder på med modder (man kan kopiere mappen til spillet for å ha en "frisk" kopi tilgjengelig om noe skjærer seg) eller har litt problemer med ytelse (mapper blir fragmentert, og det blir neppe verre etter fem-ti oppdateringer).

Endret av AiKi
Lenke til kommentar

Jeg registrer at det er flere som plages med den nye oppdateringen. Har sett litt på Jingles sine Youtube filemer, og der klager han litt over at han måtte laste ned og reinstalere spillet pga. lydproblemer.

Ellers så er det ikke bare fryd med 9.2. Jeg ser at light tankene igjen må være spottere i høytierkamper. Var morsommere når man kunne suse rundt med AMXen i tier 5-6 kamper. Og så synes jeg at jeg får lite kredits for TDkampene, er det noen forandring der?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hæ, hva mener du med "igjen"? Light tanks har jo fått snillere MM!

jeg havnet i tier 8 kamp med AMXen (tier5) og i tier 10 kamp med AMX 75ern i går og da er ikke mm snill med meg.

tier 5 lights har tier 6 mm

tier 7 lights har tier 8 mm

Hva er egentlig problemet?

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

"problemet" er at light tank ikke ser ut til å ha den fordelaktige mm etter oppdatering som den hadde i 9.1. da kunne jeg med AMXen være med i en tier 5 kamp og faktisk ha en reel mulighet for å skade fiende tanks. (og være den som hadde størst dmg. av alle på mitt lag) men nå som man igjen havner i tier 8 kamper er den muligheten igjen mye mindre.

Og jeg synes, som mange andre, det er rimelig kjedelig å være en passiv scout.

• Liker 1
Lenke til kommentar

"problemet" er at light tank ikke ser ut til å ha den fordelaktige mm etter oppdatering som den hadde i 9.1. da kunne jeg med AMXen være med i en tier 5 kamp og faktisk ha en reel mulighet for å skade fiende tanks. (og være den som hadde størst dmg. av alle på mitt lag) men nå som man igjen havner i tier 8 kamper er den muligheten igjen mye mindre.

Jeg skjønner ærlig talt ikke hva du prater om.

Lights har fått mye snevere MM, men det betyr ikke at du skal være top tier.

Lenke til kommentar

Spilte du 2 kamper totalt i 9.1 eller? Mulig du hadde rimelig griseflaks med light-kampene dine i 9.1, men mest sannsynlig så er det bare confirmation bias :p

Lenke til kommentar

du ligner litt på de som klager over MM

10 kamper på rad i tier 10! (de er tier 8).

mitt svar til slike folk: klager du like mye når du er top tier også?

Det er confirmation bias.

Jeg sa til en platoonmate, som klagde særs mye sist vi grindet en tier 8, skriv ned antall vi er top, mid og bunn tier.

Snodig nok ble det tilslutt ~33.33% gitt.

Lenke til kommentar

nja, klager vel litt på mm jeg også når jeg stødig cowboy havner på lag med evneveike spillere. ser nå at jeg muligens bare har hatt flaks med nevnte mm på light når jeg har spilt i 9.1.

Men det rare var at jeg stort sett havnet i kamper som var i den tieren som jeg kjørte i. Og det er enormt mye mer morsomt med en AMX90 i tier 8 kamper en i tier 10 kamper. Eller når man kjører "hit and run" med AMXen i tier 5 kamper. Da er det mange tomater som plutselig føler at de må ha en slik en zoom-zoom i et vilt håp om å klare det samme.

Lenke til kommentar

Ja, jo. Jeg ser jo nytten av en passiv scout på de rette banene. Men det er jo så KJEDELIG!!! slik som i går da jeg skulle være snill gutt og være passiv scout på den ørkenbanen. Og det funket veldig bra...i ca 4 sekunder. da måtte jeg sette noen skudd i en Lorraine. Men det var ikke min feil, han viste nemlig hele siden til meg og når man da har et fullt magasin på en AMX90 da er det vel ikke rare valget? Men den runden gjorde jeg mye for laget. Jeg knertet en E-100 (riktignok bakfra) og en E-50M som også var så vennlig og vise hekken til meg. det, samt den nevnte Lorraine og en arty, ga meg mye XP og creditts på den runden. og 3dje mest dmg. på mitt lag. måtte nesten puste litt i en papirpose etter en slik runde.

Lenke til kommentar

Ja, jo. Jeg ser jo nytten av en passiv scout på de rette banene. Men det er jo så KJEDELIG!!! slik som i går da jeg skulle være snill gutt og være passiv scout på den ørkenbanen. Og det funket veldig bra...i ca 4 sekunder. da måtte jeg sette noen skudd i en Lorraine. Men det var ikke min feil, han viste nemlig hele siden til meg og når man da har et fullt magasin på en AMX90 da er det vel ikke rare valget? Men den runden gjorde jeg mye for laget. Jeg knertet en E-100 (riktignok bakfra) og en E-50M som også var så vennlig og vise hekken til meg. det, samt den nevnte Lorraine og en arty, ga meg mye XP og creditts på den runden. og 3dje mest dmg. på mitt lag. måtte nesten puste litt i en papirpose etter en slik runde.

Passiv scouting er helt håpløst i dag, det var langt mer brukbart i gamle dager før 8.6 da høytier-lights kunne få bortimot 100% camo bare ved å gjemme seg bak en busk med et greit mannskap. De eneste mediumene som kom godt ut av camo-endringene i 8.6 var den tyske Panther-linja.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte ikke på passiv scouting, vel kanskje litt. Jeg tenkte mer på situasjoner der begge sider camper og ikke kan/vil spotte hverandre pga nubs eller at alle kjører TD og feite heavies. Da er det greit med noen som kan seg en runde og prøve å spotte. Ikke alltid det går så bra dersom skogen er for magisk, men noen prøver uansett, høhø.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...