Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

Hvilke situasjoner krever egentlig HE?

Fienden har så lite HP at du kan drepe han med et HE skudd, du ikke har råd til å ta i mot et skudd eller bomme.

Decap. I litt det samme som over. Man kan forøvrig også tracke

Papptanks, evt visse weakspots.

I situasjoner der du ikke kan penetrere.

Det er også verdt å nevne at å bruke HE er nærmest bortkastet dersom du har mindre enn 100mm kaliber.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jøssda, HE kan gjøre mer skade enn AP når du penetrerer, men da skal du ha det i kanonen på rett tid. Og plutselig så bouncer du på gunshielden til en Rhoomba like fordømt (egentlig traff den tracks men jeg sverger den traff gun shielden!) Jevnt over er det veldig få situasjoner der du bør laste HE over AP, og du skal være oppe i unicum-nivå for å velge rett. HE over APCR/HEAT er i grunn aldri. Om du trenger å resette cap og det er en kis der med høy armor så er det sjangs for at HE ikke gjør noe skade heller. Like greit å laste APCR/HEAT.

Og å laste et helt magasin på WT E-100 med HE, når du vet hvor lang reloaden er? Welp. Å si at du så en video av en kis som hadde griseflaks og fikk det til å funke en gang er ikke akkurat noe godt grunnlag for å velge HE. Så en video av en fyr som kjørte Patoon M46 med 105mm derp fra M4 Sherman, fyren gjorde 4k damage! Men så var'n både type 68% spiller og hadde litt flaks med å møte på noen tanks han faktisk kunne penne fra siden og greier.

Lenke til kommentar

Hvis du vet at målet ditt ikke bry seg om deg, eller ikke vil ha tid til å reagere så er det forsåvidt lett å fyre av HE i siden eller i ræven deres.

For decap så trenger du kun å gjøre skade, moduler teller. Så kan man treffe tracks. I situasjoner der du kun skal finishe noen og absolutt vil skyte først er HE ganske greit. 20 HP E-75? HE. Blam. Ded. Man har også de gangen man klarer å gjøre mindre skade, men det avhenger mer av mål og alpha.

Jeg bruker nesten aldri HE selv pga det er vanskelig i praksis og jeg er ikke alt for kjent med penetring med HE skudd, bortsett fra med KV-2 høh. Vafler er grei skuring.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en grei runde i E 50M i går der jeg skjøt tre HE-skudd: et av dem pennet en WT E100 for ~300 HP og drepte den, et pennet en WTPz4 for ~500 HP, og et splashet en GWE-100 for ~200 HP. I alle tre tilfellene var bruken av HE riktig fordi:

WT E100 var den eneste jeg kunne møte i øyeblikket.

WTPz4 var det eneste målet da jeg ladet HE og pennet.

GWE100 ville reduseres til et kill med APCR uansett om jeg pennet eller splashet med HE, og muligens få skadet kanon eller belter om jeg splashet.

Replay om noen er interessert: http://wotreplays.com/site/979327#self

Lenke til kommentar

Og å laste et helt magasin på WT E-100 med HE, når du vet hvor lang reloaden er? Welp. Å si at du så en video av en kis som hadde griseflaks og fikk det til å funke en gang er ikke akkurat noe godt grunnlag for å velge HE. Så en video av en fyr som kjørte Patoon M46 med 105mm derp fra M4 Sherman, fyren gjorde 4k damage! Men så var'n både type 68% spiller og hadde litt flaks med å møte på noen tanks han faktisk kunne penne fra siden og greier.

Hehehe.. ro deg ned da :)

Har ikke sagt at man skal velge HE på 15 cm.

Men er det så farlig å teste det ut? Høres helt krise ut i din verden. Risikerer kanskje å ødelegge statsan dine med et magasin HE eller ødelegge for laget. Hehe, artigkar.. :p

Lenke til kommentar

Jeg hadde en grei runde i E 50M i går der jeg skjøt tre HE-skudd: et av dem pennet en WT E100 for ~300 HP og drepte den, et pennet en WTPz4 for ~500 HP, og et splashet en GWE-100 for ~200 HP. I alle tre tilfellene var bruken av HE riktig fordi:

GWE100 ville reduseres til et kill med APCR uansett om jeg pennet eller splashet med HE, og muligens få skadet kanon eller belter om jeg splashet.

Bra spilt det, hyggelig å se at fler setter pris på E-50M.

Men, large rep/med-kit og ingen sjokolade?

Lenke til kommentar

Bra spilt det, hyggelig å se at fler setter pris på E-50M.

Men, large rep/med-kit og ingen sjokolade?

Har masse large repair/med kits på lager som følge av events, men ingen sjokoloade, og jeg gidder ikke bruke 20K per match.

Lenke til kommentar

Chieftain er mer en heavy enn en medium da, 13.4 hp/ton, en overplate på 120mm med 72 (!) grader vinkel, et tårn som er praktisk talt upenetrerbart utenom sannsynligvis cupolaen, 10 grader gun depression, og en 120mm med god ROF. På papiret ser det ut som en tregere variant av 113 med langt bedre gun depression og beskyttelse.

Lenke til kommentar

WT E-100 blir nerfet i 9.2 ser det ut som:

http://ftr.wot-news.com/2014/07/01/0-9-2-supertest-patchnotes/#more-13787

- gun accuracy spread from moving and turning the hull nerfed by 25 percent

- 128mm gun lost 1 shell in the autoloader, reload time of the 128mm autoloader buffed from 60 s to 52 s

Synes ikke den er så morsom og OP som alle vil ha det til. Den er veldig map-avhengig.

Greit, den har sykt burst-potensiale. Men det er verre å komme seg i posisjon, man blir spotta utrolig lett. Nå får den seg en nerf, da blir den sikkert greit balansert. Synes uansett 15 cm gun er morsomst. Særlig når man penner med HE. 950 average damage.

Og som nevnt tidligere i tråden... bidrar til camp-fester i tier X-kamper. Ikke bra.

nerf og nerf, det der er en buff.

8 sekunder kjappere ladetid for og miste 1 shell? ja takk! Man lader jo som oftest på nytt før man bruker alle shellsa alikevel.

Som Noreng nevnte på 183, det er feil nerf.

For min del så klager jeg ikke om de faktisk ender opp med å nerfe WT E-100 fra 6 til 5 shells i magasinet og FV215 183 sin HESH fra 275mm til 230mm pen.

Det der er omtrent døden for 183, svært få kommer til og spille den nå. MEd 230 pen er HESH omtrent ubrukelig, og da sitter man igjen med og bruke AP, som gjør den til en veldig dårlig JPE100.

http://ftr.wot-news.com/2014/07/04/4-7-2014/

- FV4202 replacement confirmed (“when it’s done it’s done”)

Da blir det spennende å se hva som kommer. Chieftain eller Centurion X?

FV4202 får jo buff i 8.2 eller huske jeg feil?

Lenke til kommentar

FV4202 buffes i 9.2 ja: 6.97 ROF

Andre buffs:

263-linja fra tier 7 får bedre DPM generelt sett.

T-44 får bedre DPM med toppkanonen, 122mm-kanonen blir ikke rørt om det var noen som håpet på det :p

Indien Panzer får bedre DPM og aimtime, protoleo får bedre DPM.

Aufklärungspanzer Panther får 17.65 ROF og 2382 DPM uten rammer, det er nok ikke nok :p

50B får 2.5s aimtime, bør hjelpe betraktelig på treffsikkerhet når man klipper, men den trenger nok litt bedre DPM også.

M46 Patton får bedre gun handling, M48 er urørt :p

VK4502B får muligens en 200mm tykk frontplate :wee: da blir det jo kanskje et poeng i å kjøre den.

Lenke til kommentar

VK4502B får muligens en 200mm tykk frontplate :wee: da blir det jo kanskje et poeng i å kjøre den.

Tja. Selv om under testting kan den penetreres av 128 var frontplaten aldri noe problem. Kulen var tidvis et problem. Den store svakheten er at sidene er såpass tynne at de må være i auto bounce vinkel for at de skal være effektive. Nei, buff heller sidene til 120mm.

Lenke til kommentar

Tja. Selv om under testting kan den penetreres av 128 var frontplaten aldri noe problem. Kulen var tidvis et problem. Den store svakheten er at sidene er såpass tynne at de må være i auto bounce vinkel for at de skal være effektive. Nei, buff heller sidene til 120mm.

Med den tykkelsen er den praktisk talt immun mot alt utenom tier 10 TDer forfra, så hvorfor bry seg om vinkling :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...