Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

Faen atlså. Jeg blir så lei av å være på et lag med røde idioter og til dels gule idioter. Gjør det ganske bra i T-54 men ender i kamper der lagmedlemmer skyter hverandre eller de dasser det så jævlig til. Winrate i tanksen synker som faen av det, godt jeg free-xp'a alt utstyret og ihvertfall kan gjøre noe. Har ikke mer en 100 kamper heldigvis.

Endret av Sulphuras
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har flyttet siste ukene og har av naturlige grunner (er gift!) ikke prioritert å legge opp nettverkskabler og koble opp riggen. Det er tydeligvis lite jeg har gått glipp av etter å ha lest noen sider back log her på forumet.

Men det skal sies at jeg har hatt litt abstinenser. Heldigvis har det roet seg. Kanskje jeg bør benytte muligheten til å kutte ut spillinga og gjøre noe annet i stedet.

Problemet er vel da at man bare finner seg et annet spill... Nei, skit samma. Jeg er online over helga! ;)

Benytt sjansen, snart er alle abstinenser borte, og du er friiiii :dribble: hehehe!!

Er selv gift og har unger.. har trappet ned de siste månedene og har en sommerpause nå. Vært inne og spilt litt av og til. Har 17 kamper siste 7 dager i følge noobmeter.

Gått litt lei spillet.. Spilt over 10.000 battles, har mange bra tanks, been there, done that, og hva nå liksom??

Tok meg kraftig sammen igår og trakk opp resten av ethernet-kablinga, satt opp kontaktbokser og alt skjult i kabelgater. Ble så fint atte. Full 10 ports switch i boden, kun behov for trådløst til mobil/brett.

Har ca 2000 kamper siden jeg begynte i jula 2013, så jeg har brukt min andel kveldstid på WoT dette halvåret. Blir litt mindre fremover, før hadde jeg eget 'kontor' i kjelleren, nå har jeg fått tildelt et hjørne på lekerommet til unga. Ikke bare fordeler å flytte til mindre hus :p

Kutter jeg ut WoT blir det vel tilbakefall på BF4, der har jeg en kompisgjeng som fortsatt lurer på hvor i all verden jeg ble av..

Lenke til kommentar

Hmmm. da er det vel bedre med WOT siden kampene der har en tendens til å ta kortere tid. Og så kom man til et punkt i BF der utviklingen stoppet opp og alt ble forutsigbart og kjedelig.

Du har rett i at en runde WoT tar kortere tid enn en runde BF4. Men WoT har en vesentlig lavere terskel når det kommer til "bare en runde til, må banke inn dagens 2x bonus på denne vogna" ;)

BF4 er/var (i og med at jeg har sluttet) ganske kult når man spilte full squad med kompiser på TS.

Øl og BF har vært fast innslag en dag i uka i årevis. Selvfølgelig da også med folk jeg ble kjent med i forsvaret på 90-tallet (til tross for at vi var i saniteten...)

Endret av Svantesvoken
Lenke til kommentar

Er helt enig i at det er lettere og ta "bare en runde til" på WOT. Jeg brukte ikke å squade i BF, eller WOT for den saks skyld, så der har jeg ikke så mange preferanser.

Men de gangene jeg prøvde meg på å platoone i WOT så fikk jeg dårligere runder en det som er snittet når jeg ratter rundt alene.

Lenke til kommentar

....."bare en runde til, bare en runde til , bare en runde til , bare en runde til, og så en runde i T-54, da er det nok"

" Nei, må ha en skikkelig god-runde i T-54, daaa er jeg ferdig."

"Tar en kjapp runde i Centurion 7/1 også, det går jo så fort uansett" :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, jeg spilte mye WoT før, fram til de franske tankene kom (De rakk akkurat å komme, men jeg spilte ikke lenge nok til lære annet enn at de hadde en flerskuddsmekanikk i flere..). Jeg sluttet fordi PCen gikk i stykker, og i og med at WoT var det eneste spillet jeg spilte, så følte jeg ikke så veldig på at det var nødvendig å reparere den, da jeg også hadde en bærbar. Men i løpet av uka får jeg PC som kan spille WoT igjen! Og da lurer jeg ganske enkelt på om det er veldig mye som har skjedd? Jeg har prøvd en kamp eller fem med physics, og jeg har skjønt at det er mange flere lag, og slikt. Men har det forandra seg så mye at hvis jeg nå kommer med mine IS7, IS4, Maus, E100 og T34, at de rett og slett ikke er like bra lenger, eller noe slikt? Jeg pleide også å spille med Löve og M6A4E1 (Hvis jeg husker riktig? I hvert fall M6 Premium fra beta ?)

Det er rimelig mye å lese, og vanskelig å få oversikt synes jeg ☺ Så om noen kunne gitt sånn noenlunde oversikt over de største tingene som har skjedd? Og er det noen aspekter som virkelig påvirker spillet? Jeg antar for eksempel at fysikken har påvirket i veldig stor grad ☺

Lenke til kommentar

Hei, jeg spilte mye WoT før, fram til de franske tankene kom (De rakk akkurat å komme, men jeg spilte ikke lenge nok til lære annet enn at de hadde en flerskuddsmekanikk i flere..). Jeg sluttet fordi PCen gikk i stykker, og i og med at WoT var det eneste spillet jeg spilte, så følte jeg ikke så veldig på at det var nødvendig å reparere den, da jeg også hadde en bærbar. Men i løpet av uka får jeg PC som kan spille WoT igjen! Og da lurer jeg ganske enkelt på om det er veldig mye som har skjedd? Jeg har prøvd en kamp eller fem med physics, og jeg har skjønt at det er mange flere lag, og slikt. Men har det forandra seg så mye at hvis jeg nå kommer med mine IS7, IS4, Maus, E100 og T34, at de rett og slett ikke er like bra lenger, eller noe slikt? Jeg pleide også å spille med Löve og M6A4E1 (Hvis jeg husker riktig? I hvert fall M6 Premium fra beta )

Det er rimelig mye å lese, og vanskelig å få oversikt synes jeg ☺ Så om noen kunne gitt sånn noenlunde oversikt over de største tingene som har skjedd? Og er det noen aspekter som virkelig påvirker spillet? Jeg antar for eksempel at fysikken har påvirket i veldig stor grad ☺

Sånn kort oppsummert av dagens WoT:

• Matchmaking er +2/-2 tier for medium/heavy/TD/artillery, Lights har nylig blitt redusert til +3/-1 tier MM
  • Tier 10 mediums, TDs, og artillery har kommet.
  • Treffsikkerheten er langt bedre nå som følge av en patch som kom for et år siden, unøyaktige kanoner som på E-100, ISU-152, og IS-3 er som følge langt bedre mens snipere som Jagdtiger og Löwe ikke har fått store fordeler av dette.
  • Baner blir stadig omdesignet for å presse deg inn i nærkamp, dette får snipere som Jagdtiger og Löwe til å være enda dårligere.
  • Gullammo og -consumables kan nå kjøpes for credits, spesielt E-100 og T-54 har blitt langt bedre som følge av dette.
  • Tier 10 heavy tanks tåler generelt mindre nå enn de gjorde før som følge av økt treffsikkerhet, tier 10 TDer (ca 300 pen med AP,) tier 10 mediums (ca 270 pen med APCR,) og gullammo for credits.
  • HEAT-ammo har blitt ekstremt svakt mot spaced armor, og mange tanker har fått HEAT-ammoen nerfet kraftig.

Tier 10 er forresten fylt med monstere nå: Foch 155 med en tre-klippet 155mm autoloader (2250 burst) er den mest balanserte, så har man FV215b 183 med et HE-skudd med 1750 damage og 275mm pen, T57 Heavy med en fire-skudds 400 alpha autoloader som reloader på 25 sekunder og tømmer magasinet på 8 sekunder, og Waffenträger auf E-100 som har en 6-klipps autoloader med Jagdtiger-kanonen for en clip damage på 3360 damage og den tømmer magasinet på 10 sekunder (!)

E-100 og IS-7 er ansett for å være veldig gode på tier 10, Maus og IS-4 er ansett for å være blant de svakeste. Mediums og autoloadere har vært "det store" i over et halvt år nå.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

For å legge til noe som Noreng ikke nevnte, physics gjør jo at du nå kan kjøre utfor kanter. Før hang du der bare og kunne rygge opp igjen, nå går det utfor. Går det for fort utfor tar du skade, til dels mye om det er bratt nok/du hopper. Men du kan nå dure utfor en kant og lande på en tanks under kanten, og så tar dere begge skade (men den underste som regel mest). Goomba stomp!

Minuset med physics er at raske lights som før kunne dure rundt mellom fiendetanks nå plutselig begynner å drifte om du prøver å svinge for kjapt. I tillegg gjorde physics at de rett og slett ble noe tregere på aks og mistet gjerne mer fart i sving. Sleng på den bedrede accuracyen og vips så er zoom-scouting glemt og begravet. Du har nå mer eller mindre valget mellom suicide scout og passive scout. Før kunne du gå ut ifra at de fleste slet med å treffe et mål i stor fart, men når fullbloom snapshots stadig vekk treffer så...welp.

Lenke til kommentar

WT E-100 blir nerfet i 9.2 ser det ut som:

http://ftr.wot-news.com/2014/07/01/0-9-2-supertest-patchnotes/#more-13787

- gun accuracy spread from moving and turning the hull nerfed by 25 percent
- 128mm gun lost 1 shell in the autoloader, reload time of the 128mm autoloader buffed from 60 s to 52 s

Synes ikke den er så morsom og OP som alle vil ha det til. Den er veldig map-avhengig.

Greit, den har sykt burst-potensiale. Men det er verre å komme seg i posisjon, man blir spotta utrolig lett. Nå får den seg en nerf, da blir den sikkert greit balansert. Synes uansett 15 cm gun er morsomst. Særlig når man penner med HE. 950 average damage.

Og som nevnt tidligere i tråden... bidrar til camp-fester i tier X-kamper. Ikke bra.

Endret av SirJames
Lenke til kommentar

Ser det er mange som bruker den som peek-a-boo. Den setter jo lett 3-4 skudd før FI får laddet om. Og det er ikke mange som er så dum at de titter rundt et hjørne der det står en slik en og venter full av krutt og aggressjon.

Og på åpne kart er den jo konge om den står riktig plassert og har oppegående scouter.

Lenke til kommentar

Ser det er mange som bruker den som peek-a-boo. Den setter jo lett 3-4 skudd før FI får laddet om. Og det er ikke mange som er så dum at de titter rundt et hjørne der det står en slik en og venter full av krutt og aggressjon.

Og på åpne kart er den jo konge om den står riktig plassert og har oppegående scouter.

Ja, kan være fin på å poppe frem rundt hjørner. På åpne kart er du avhengig av god scouting og hard covers. På Prokhorovka f.eks er det bare å holde seg bakerst.. Man blir spottet utrolig lett, og ingenting å hjemme seg bak. Angrer på at jeg solgt WT auf pz 4, for den er mye mer fleksibel... god camo, mindre , raskere, bedre på peekaboo, bedre MM.

Lenke til kommentar

FV215 183 sin HESH fra 275mm til 230mm pen.

Det er feil type nerf, akkurat som artillerinerfen, dette kommer bare til å øke frustrasjonen for begge parter. Bedre forslag til nerf av HESHen: -50% alpha og den beholder 75% av skaden om den splasher i stedet for 50% som på HE, om de så forbedrer softstats og ROF ørlitte grann vil den bli helt fin.

Synes ikke den er så morsom og OP som alle vil ha det til. Den er veldig map-avhengig.

Greit, den har sykt burst-potensiale. Men det er verre å komme seg i posisjon, man blir spotta utrolig lett. Nå får den seg en nerf, da blir den sikkert greit balansert.

WTF100 er den eneste TDen i spillet som er garantert å ta med seg den stakkaren som spotter ham så lenge han har et fullt magasin, da hjelper det ikke at den har 60 sekunders ladetid og papirpanser. Den har en helt enorm fearfactor som gjør den istand til å låse ned områder langt mer effektivt enn noen annen tank i spillet, og dermed. Nerfen i magasinkapasitet er ikke spesielt effektiv heller, den kan fortsatt klippe 99.9% av alle tanker i spillet og den reduserte ladetiden gjør den mer fleksibel.

På en annen side kan jeg forstå at du ikke syns den er spesielt OP om du bruker 150mm-kanonen med HE.

Lenke til kommentar

Synes uansett 15 cm gun er morsomst. Særlig når man penner med HE. 950 average damage.

Wait what? Sier du seriøst at du durer rundt i WT E-100 med 150mm og HE?

Haha.. ja jeg tar en selvnerf for ikke å være så OP.. hahaha lol jeg durer seff ikke rundt med HE hele tiden. Men kan finne på å lade om til et magasin med HE av og til hvis situasjonen tilsier det.

Så en stream med Circon på Siegfred Line, der han spilte en runde med kun HE og 15 cm på WT E100. Gikk veldig bra faktisk. Hvis man har mye soft targets på fiendelaget er det ikke så dumt.

Endret av SirJames
Lenke til kommentar

Haha.. ja jeg tar en selvnerf for ikke å være så OP.. hahaha lol jeg durer seff ikke rundt med HE hele tiden. Men kan finne på å lade om til et magasin med HE av og til hvis situasjonen tilsier det.

KV-2 er vel en av få vogner jeg ser bruker HE ofte, for øvrig med god grunn hvis man ser på speccen.

Hvilke situasjoner krever egentlig HE? Generelt spørsmål for alle typer vogner, da jeg ikke helt ser nytten av ammo som ikke penner en dritt med mindre man har direkte innsyn i rævva på en Nashorn eller åpent artilleri...

Lenke til kommentar

Eneste jeg kan komme på er å få resatt cap i basen på om du har noe lugubert i basen som du har problemer med å penne.

Har som regel med meg 2-3 HE skudd på alle vogner unntatt de som har veldig begrenset med plass til ammo. Men det er ytterst sjelden den blir brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...