Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet med wtf100 er ikke hvor sterk/svak den er i forhold til tieren sin, det er den latterlig store og raske bursten den får.

Høy alpha/burst sammen med laserpresis treffsikkerhet og penetreringsevne fører til camping, og tier 10 er nærmest uspillelig som følge av dette.

Er enig der. Tier 10 er ikke så gøy lenger. Spillet flyter bedre på tier 5-8.

Lenke til kommentar

Liker meg faktisk veldig godt på Tier 10 selv om det er WT og 183 til tusen nå.

Skaffet meg 183 for se hva folk maste om og ja, den er OP men kun på samme måte som KV-2 med derp-gun er OP.
80% av gangene du kan skyte noe er det spaced armor/tracks eller feil vinkel for å penne med HESH. Du treffer skjeldent weakspots på litt avstand heller pga accuracy og du sitter igjen med valget om å loade AP for 1100dmg (altså du er en JP-E100 uten armor men som kan snu turret) eller fortsette med HESH og gjøre 5-600 per skudd og håpe du kansje får den ene godtreffen i ny og ne.

På en annen side begynner jeg endelig å komme litt inn i det igjen etter nesten et års pause. siste 2 ukene har jeg WN8 på 2200+ og siste uka i overkant av 2400 med winrate i overkant av 60%.
http://www.noobmeter.com/player/eu/Thyr1stor/500570026/

Lenke til kommentar

Tøffet litt rundt med Borsigen i går og hadde meg noen gode runder med den. Kan være enig i påstanden om at den er OP så det holder. Jeg mener, når selv jeg får det til i den så er den noe utenom det vanlige.

I går var jeg og en skadet Tiger 2 igjen på vårt lag mot en småskadet Tiger, Tiger2 og Carnarvon samt en fullhelse IS-3 og Jagdpanther på Swamp-kartet.

"Min" Tiger2 sto på kanten av den åsen mellom toppene ved 4H og knallet løs på de som viste seg der. Jeg sto litt bak ham siden jeg hadde en svak mistanke om at det ville komme noen ved 2G for å kjøre på mot flagget vårt. Og det gjorde det. Plottselig hottsleig står det en Tiger2 der med 800 i HP. Jeg sikter fort og sender avgårde et skudd mot underplata og treffer!! 250hp igjen. Men nå skyter ham og bommer! fikk vel panikk og bare sende avgårde et skudd. Jeg har god til og gir ham et nytt drops i underplata selv om han nå prøver å rygge seg ut av faresonen.

Tigern min har spottet en IS-3 og en Tiger like ved ham. Jeg har vel ikke en vogn for å brawle sammen med ham, så jeg trykker pedalen i vater og snirkler meg opp mot der Tiger2ern til FI står og ryker. Ved vraket snur jeg og ser at Tigern2ern er i trøbbel. Carnavonen har kommet opp og pusher på. Jeg setter det første skuddet i siden på ham uten at jeg blir spottet. Han rygger fort tilbake men er nok litt forvirret over hvor skuddet kom fra for han stopper før han triller i dekning. Jeg er ferdigsiktet, så det neste skuddet sitter også der det skal.

Tigern min ser at Carnavoren dreier løpet sitt mot meg og benytter seg muligheten. Så han stuper over kanten og setter et skudd i den før han dundrer rett i den avslutter kampen. Men nå kommer den fiendlige IS-3ern og skyter vilt på Tiger2ern. Jeg setter mitt første skudd i den, mens Tiger2ern manøvrer febrlisk for å komme seg unna IS-3en. Det gjør egenltig bare at den fiendlige Tigern får satt inn et skudd til i hekken på Tiger2en. Jeg sender et nytt skudd mot IS-3ern og treffer nok en gang uten å bli oppdaget.

Men nå er Tigern min ferdig. Et skudd fra IS-3ern sender eieren inn i garasjen etter en ny vogn. Men de vet ikke enda hvor jeg er. IS-3ern har vel nå sine mistanker om hvor jeg er så han stikker inn bak en haug og gjemmer seg. Det betyr at Tigern får det neste dropset i frontplata si og gjør den om til et rykende vrak.

Nå er det på tide å regne på sine muligheter. Cappe? nei, det går ikke. IS-3ern står nok og bare klør atter at jeg skal gjøre noe sånt. Jeg vet heller ikke hvor Jagdpanthern deres er eller hvordan helsen er på den.

Jeg finner ut at jeg bør vel prøve å beskytte flagget vårt. Selv om halve laget mitt skriker i chatten at jeg skal gå for cap.

Jeg lusker meg langs åskanten 2G og prøver å ha busker mellom meg og den antatte plassen til IS-3ern. Jeg stopper for å scoute litt da jeg plutselig får se den skadede fiendlige Jagdpantheren kjøre for fulle mugger opp mot flagget vårt. Jeg sikter fort og treffer ham med et skudd som røsker beltet og nesten hele livet av ham. Dusten har ikke reppsett så han må bare stå og vente på det neste, og ødeleggende, skuddet fra meg.

Nå er det bare meg og IS-3ern igjen. Jeg regner fort på at jeg kan ta i mot en karamell men det kan ikke han. jeg snur og holder meg bak buskene mens jeg kjører opp 2er linja. Jeg snur og prøver å holde meg i dekning mens jeg snirkler meg opp mot der jeg tror IS-3ern er. Jeg finner ham og han står enda der jeg trodde han skulle stå med hekken til meg også. Et enkelt skudd senere er kampen over og jeg har 4,5 dmg på en kamp.

Mye er selvfølgelig takket være Tiger2ern som virkelig var kongen på haugen en stund der.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Plottselig hottsleig står det en Tiger2 der med 800 i HP. Jeg sikter fort og sender avgårde et skudd mot underplata og treffer!! 250hp igjen. Men nå skyter ham og bommer! fikk vel panikk og bare sende avgårde et skudd. Jeg har god til og gir ham et nytt drops i underplata selv om han nå prøver å rygge seg ut av faresonen.

Et lite tips: Tiger IIs frontplate er bare god for litt over 220 pen, det er ikke noe poeng i å sikte mot underplata når fronten er smør for Borsigen.

Cappe? nei, det går ikke. IS-3ern står nok og bare klør atter at jeg skal gjøre noe sånt. Jeg vet heller ikke hvor Jagdpanthern deres er eller hvordan helsen er på den. Jeg finner ut at jeg bør vel prøve å beskytte flagget vårt.

Da prøver du å få vision på IS-3en, du har en camo som er identisk til en stillestående IS-3 når du skyter og 50m ekstra base view range (i tillegg til binocs eller optics om du er lur.)

Du bør også være i nærheten av egen cap for å ikke bli cappet ut.

Selv om halve laget mitt skriker i chatten at jeg skal gå for cap.

Med mindre det er en blå/lilla (XVM) spiller som sier noe bør du ignorere chatten ;)

Jeg lusker meg langs åskanten 2G og prøver å ha busker mellom meg og den antatte plassen til IS-3ern. Jeg stopper for å scoute litt da jeg plutselig får se den skadede fiendlige Jagdpantheren kjøre for fulle mugger opp mot flagget vårt. Jeg sikter fort og treffer ham med et skudd som røsker beltet og nesten hele livet av ham. Dusten har ikke reppsett så han må bare stå og vente på det neste, og ødeleggende, skuddet fra meg.

Her burde du kjørt bakover til busken mot Jagdpantheren ble ugjennomsiktig før du skjøt, da beholder du camo fra busken ;)

Nå er det bare meg og IS-3ern igjen. Jeg regner fort på at jeg kan ta i mot en karamell men det kan ikke han.

Bra at du skjønte dette!

jeg snur og holder meg bak buskene mens jeg kjører opp 2er linja. Jeg snur og prøver å holde meg i dekning mens jeg snirkler meg opp mot der jeg tror IS-3ern er. Jeg finner ham og han står enda der jeg trodde han skulle stå med hekken til meg også. Et enkelt skudd senere er kampen over og jeg har 4,5 dmg på en kamp.

Mye er selvfølgelig takket være Tiger2ern som virkelig var kongen på haugen en stund der.

Velkommen til Borsig, har du trent camo på mannskapet har du fortsatt 25% camo når du er i bevegelse...

Personlig har jeg kjøpt tilbake Panther for å grinde Ace-tankeren på den, og har oppdaget at den faktisk er fullstendig kapabel (og en latterlig effektiv statpadder) nå som jeg har litt mer erfaring. Etter 13 kamper har gjennomsnittet vært 4800 WN8: 1950 dpb, 2.2 kpb, og 1.6 spots/b :wee:

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

*snipp*

Liker meg selv på Tier 10 Med E50M. Men jeg mener fortsatt fast og bestemt at det er noe veldig galt med WT E-100. Den har ganske enkel for syk burst damage. Med tradisjonelle TDer kan jeg alltids ta et skudd for å krysse ei gate eller lignende, men WTF100 har en tendens til å levere 2-3 skudd som blir 1100-1700 damage veldig presist, veldig raskt. Og da ha den fortsatt 3 laserskudd. fuk dat.

Lenke til kommentar

*snipp*

Liker meg selv på Tier 10 Med E50M. Men jeg mener fortsatt fast og bestemt at det er noe veldig galt med WT E-100. Den har ganske enkel for syk burst damage. Med tradisjonelle TDer kan jeg alltids ta et skudd for å krysse ei gate eller lignende, men WTF100 har en tendens til å levere 2-3 skudd som blir 1100-1700 damage veldig presist, veldig raskt. Og da ha den fortsatt 3 laserskudd. fuk dat.

Du burde planlegge bevegelsene dine bedre hvis du får 2-3 skudd i deg når du passerer en gate.

WT E-100 er en TD som er fantastisk bra i visse situasjoner og totalt håpløs i andre situasjoner.

Lenke til kommentar

Vel, jeg er offisielt blind. Ikke noe annet å si om det. Kanskje jeg bare burde stappe IS-7-en min med 50 % crew, spall liner, co2 og ekstra suspension og stille meg i midten av himmelsderp når jeg først er i gang.

Vil sikket fortsatt holde deg over snittet! Ellers så er jeg nok fast på US, orker ikke grinde de samme linjene om igjen akkurat nå...venter på det sagnomsuste roaming-systemet! Som sikkert kommer en gang dette århundret...

Lenke til kommentar

Jeeez, etter tre måneder på jobb uten wot, og samtidig slenge på et par oppdateringer.

For å sitere meg selv halvveis inn i første runde. "I forgot how to tank!" Underlig nok så havner jeg fortsatt opp mot toppen av lista.

Sanmme her for min del. Har ikke spillt på lenge, men tenkte å snuble innom for å kjenne om jeg husket foran og bak på tanksen. Ingen mods installert så endte jeg opp i T8 kamp med Nashorn på Mines som en av totalt 4 T6 tanks kombinert for begge lag. Tok det rolig i starten, fikk inn etpar skudd opp mot hill før jeg snek meg ned i vannet og hjalp de som hadde gått den veien, før vi gradvis beveget oss rundt og flanket motstander. Endte opp med 3 kills og en god del damage + Halonens som jeg kun hadde en av fra før :green: Tydelig at jeg ikke hadde glemt alt av gamle kunster, eller kanskje var det bare nybegynnerflaks? :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...