Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

EU1 er nylig flyttet fra Amsterdam til Frankfurt, fant det ut da jeg kjørte PingPlotter for noen dager siden. Det gir altså bedre muligheter for å bytte server ved nettproblemer.

(...)

Får forresten ikke auto-mount/demount camo til å funke på versjon 9. XVM modden fra ProMod gir heller ikke estimert win rate lenger, hvilket har vært utrolig befriende for spillingen. Nå må man gi alt uansett hva slags lag man har...

AutoEquip inkludert i OMC ProMod monterer vel kun om den "lærer" hva som er riktig, kan det tenkes at den må "læres opp" på nytt?

For min del har AutoTelescope (inkludert i Aslain-tråden, p.t. AutoTelescope.rar) fungert godt. Den har ikke evnen til å "lære" hva som skal på hvilken vogn, men for min del er det kun en vogn som krever en annen prioritering enn "vanlig", og manuelt valgt utstyr blir uansett demontert etter kampen.

Dersom ProMod har en mulighet for "clean install"/"remove all mods", reinstaller med denne først og installer AutoTelescope i etterkant. Hvilken type utstyr den prioriterer må muligens justeres i konfigurasjonsfilen om man har preferanser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aslain sin modd setter du vel opp i prioritert rekkefølge hva som skal settes opp? eller husker jeg feil der? Og den spør vel også om du vil ha en "clean install" rett før du trykker "install", gjør den ikke? OMC sin modd har ikke det og må, som du skriver, lære hva som skal gjøres.

Lenke til kommentar

Aasgard: Håper de etterhvert klarer å lage grafikkmotoren mer robust, så den kan dra nytte av tilgjengelig maskinvare. Det er sikkert ikke gjort i en fei å skrive om en flere år gammel motor, men man kan jo håpe. Min CPU ligger på rundt 30%, det er en kjerne på max og fem på hvil. GPU ligger på 50-70% under spilling (bortsett fra i hangar, da pusher vi 100%, utrolig nok).

Allikevel får jeg kun FPS på 30-60 avhengig av kart og aktivitet. Lite endring om jeg skrur ned fra max, annet enn at det ser dritt ut. Til sammenligning drar Battlefield4 alt på 100% og flyter finfint, men de har jo privilegiet med å kunne skrive helt ny motor til hver nye utgivelse om de ønsker.

Serverene får ufortjent mye å gjøre, men det er vel kanskje også eneste måten å forhindre juks på klientsiden. Alt av spotting, sikting, skuddbaner og skademodell kjøres på server og det er ingen liten jobb. På den annen side: WoT er et av spillene som trekker inn mest penger per spiller, så det er ingen grunn til å ikke kunne skalere serverparken i takt med belastning. Men eierne er vel neppe idealister, så det gjelder å legge seg helt opp på sperrelinja for hva brukerne aksepterer...

Gårsdagens lille spillerunde gikk for øvrig så rævva for min del at det er selvpålagt spilleforbud ikveld. Øl, kjerringa og Game of Thrones får bli et bra substitutt.

Bare en ting til slutt. Er Löwe en heavy som er verdt et forsøk? Må på et tidspunkt inn på HT-linja, så det kan være greit å ha et crew klart. Tier8 bør vel også gi et greit innblikk i nivået "der oppe", selv om man kanskje blir uglesett i premium på høyere tiere :p

Endret av Svantesvoken
Lenke til kommentar

Aasgard: Håper de etterhvert klarer å lage grafikkmotoren mer robust, så den kan dra nytte av tilgjengelig maskinvare. Det er sikkert ikke gjort i en fei å skrive om en flere år gammel motor, men man kan jo håpe. Min CPU ligger på rundt 30%, det er en kjerne på max og fem på hvil. GPU ligger på 50-70% under spilling (bortsett fra i hangar, da pusher vi 100%, utrolig nok).

Allikevel får jeg kun FPS på 30-60 avhengig av kart og aktivitet. Lite endring om jeg skrur ned fra max, annet enn at det ser dritt ut. Til sammenligning drar Battlefield4 alt på 100% og flyter finfint, men de har jo privilegiet med å kunne skrive helt ny motor til hver nye utgivelse om de ønsker.

Serverene får ufortjent mye å gjøre, men det er vel kanskje også eneste måten å forhindre juks på klientsiden. Alt av spotting, sikting, skuddbaner og skademodell kjøres på server og det er ingen liten jobb. På den annen side: WoT er et av spillene som trekker inn mest penger per spiller, så det er ingen grunn til å ikke kunne skalere serverparken i takt med belastning. Men eierne er vel neppe idealister, så det gjelder å legge seg helt opp på sperrelinja for hva brukerne aksepterer...

Gårsdagens lille spillerunde gikk for øvrig så rævva for min del at det er selvpålagt spilleforbud ikveld. Øl, kjerringa og Game of Thrones får bli et bra substitutt.

Bare en ting til slutt. Er Löwe en heavy som er verdt et forsøk? Må på et tidspunkt inn på HT-linja, så det kan være greit å ha et crew klart. Tier8 bør vel også gi et greit innblikk i nivået "der oppe", selv om man kanskje blir uglesett i premium på høyere tiere :p

nei nei nei. Löwe er forferdelig, selv etter den lille buffen den fikk.

Lenke til kommentar

Ville valgt IS-6 over løva anyday.

Lenke til kommentar

Aslain sin modd setter du vel opp i prioritert rekkefølge hva som skal settes opp? eller husker jeg feil der? Og den spør vel også om du vil ha en "clean install" rett før du trykker "install", gjør den ikke? OMC sin modd har ikke det og må, som du skriver, lære hva som skal gjøres.

Stemmer det, fremgikk kanskje ikke klart at man må sette opp prioriteringen på forhånd. Aslain inkluderer både AutoEquip og AutoTelescope, førstnevnte "lærer", men fikk den ikke til å fungere selv. Prøvde sistnevnte på slump, og det har blitt med den. Tiden jeg brukte på å finne ut hvor utstyret var montert var nok det største irritasjonsmomentet for egen del.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke prøvd IS-6 så der kan jeg ikke uttale meg noe om, men jeg har kjørt Løve og kunne godt tenkt meg å kjøpe den. "Problemet" med Løve er jo at det er mange noob ratter rundt med den og ødelegger ryktet til den. En erfaren spiller kan gjøre mye galt i en Løve samt at den tar inn mye sølv i løpet av en kamp.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke prøvd IS-6 så der kan jeg ikke uttale meg noe om, men jeg har kjørt Løve og kunne godt tenkt meg å kjøpe den. "Problemet" med Løve er jo at det er mange noob ratter rundt med den og ødelegger ryktet til den. En erfaren spiller kan gjøre mye galt i en Løve samt at den tar inn mye sølv i løpet av en kamp.

IS-6 har:

Sterkt skrogpanser mot alt annet enn tier 8 TDer

Premium-MM, så den møter sjelden mer enn 5 stk tier 9 og veldig ofte er den topptier.

God pris/alpha for ammo.

Veldig god ROF, raskere reload enn Löwe.

God DPM, over 2000 med 390 alpha gjør det lett å få ut skade for å tjene credits.

Grei mobilitet for heavies.

Dårlig treffsikkerhet/aimtime, men det er irrellevant ettersom den er en brawler.

Dårlig viewrange, men igjen ikke et problem om du spiller den riktig.

Dårlig panser mot tier 9, dette er det store problemet med den.

Dårlig penetrering, som igjen sliter mot tier 9, mot en E 75 har du ikke annet valg enn å stikke av ettersom selv APCR ikke vil gå gjennom underplata.

Löwe har:

Veldig god penetrering og treffsikkerhet, Tiger II er hakket svakere her.

Grei aimtime, Tiger II er bedre her.

Horribel mobilitet, Tiger II er en ELC i forhold.

Horribelt panser (200 pen går rett gjennom hele fronten,) Tiger II har betydelig bedre panser forfra og sidepanseret duger kun til sidescraping.

Horribel DPM, Tiger II får ut nesten et helt skudd ekstra i minuttet, noe som gjør det vanskelig å tjene mye credits.

Grei turret, relativt få svake punkter på den i motsetning til Tiger II.

Grei alpha, 320 er ikke noe å hoppe i taket for på tier 8.

God viewrange, like god som Tiger II.

Grei gundepression, like god som Tiger II, men bedre hulldown pga turret.

Dyr ammo/alpha, dette gjør at du tjener mindre credits.

Ærlig talt ville jeg heller kjørt IS-6, Löwe er rett og slett ikke god.

Personlig foretrekker jeg 112 over begge to da.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Har hatt lag-problemer i går kveld, og testet litt WoT nettopp. Samme laggen. Bare jeg?

Defragmenterte harddisken og nå funker alt bra :)

Angående tier 8 premium så anbefaler jeg FCM 50t. Den er morsom å fly rundt med.

Glimrende mobilitet og fart. Ser max tier 9 battles. Bra view range. God penetration og presis gun og relativt rask reload. Armour er ikke bra. Kan bounce noen tier 6 og 7 kanoner i fronten. Og billig ammo, så den tjener bra med sølv.

Endret av James King
Lenke til kommentar

Hva tenker du på der? Jeg får heller ikke autocamoen til å fungere på Aslain og OMC. Så hva er det du gjør?

At det egentlig var viktigere at utstyret ble demontert etter kamp enn automatisk montert før. Har for mange vogner til at det er lett å finne ut hvilke som på et gitt tidspunkt står med kikkert montert.

Ettersom jeg ikke har gjort noe spesielt er det vanskelig å være sikker på hva som kan gjøre utslag. Gitt at man bruker "clean install"-muligheten til Aslain burde ikke rester av en gammel mod være noe problem. En annen mulighet er at jeg har en annen versjon av Python installert (som tydeligvis brukes i scriptet i modden) fra da XVM krevde det. Har 2.7.3 installert, i følge kommandolinjen.

Det siste er at en annen av moddene lager problemer. Min Aslain-logg sier følgende:

World of Tanks folder? ->> Yes
Clean res_mods folder? ->> Yes
Current date: 24-04-2014 and time: 09:45:12
Build date: 24-04-2014
Mod-Pack Installer by Aslain
Version: 3.4.20
~~~~~~~~~~~~~~
Destination location:
C:\Games\World_of_Tanks
Setup type:
Custom installation
Selected components:
-------- Aslain's XVM mod v3.4.20 --------------------------------------------
Modern vehicle contour icons
with arabic tier numerals
[over target markers]
Roman tier number
Player name
Vehicle names colored by ally/enemy
the WN marker icon
star
Stock turret marker
show
Low HP exclamation mark (below 25% hp)
show
Tank name over destroyed vehicles
show
The angel wings of destroyed tank
with damage value
[the other XVM settings]
Advanced Minimap settings
Show auto-detection circle (50m)
Show maximum detection range circle (445m)
Show maximum drawing distance square (500m)
Show gun traverse lines
Show vehicle direction line
Show icons for destroyed tanks
Labels on the minimap
Vehicle names
Short
Enable minimap zoom on CTRL button
Hitlog settings
variant #3 (compact, without player name)
number of lines
5
Enable Auto-login to the game
Skip intro movie
The XVM player statistics
Enabled
Winchance [OFF]
The hangar XVM settings
The price button in the tech tree & research page
show
The mastery mark in tank carousel
show
The mastery mark in the tech tree
show
Extra data in profile
show
-------- The Mod Pack ----------------------------------------------
Koshnaranek camera scripts [upd.15/04] [settings]
Zoom settings
16x Zoom-in with 4 steps
Zoom-out (extends default zoom out range)
Disable gun shake effect after shot
Automatic equipment mounting/dismounting
AutoTelescope v0.0.6
1st in sequence
Binocs
2nd in sequence
Camonet
3rd in sequence
Repair Kit
Battle Shell Cooldown Buttons mod
Chat mods
BattleMessenger
Chat filter & antispam v2.6 (config by Aslain)
Crosshair mods
Custom crosshairs
J1mB0's Crosshair v1.38
ServerCross (server crosshair, must enable it in game menu!)
Blue
Damage Panels
Damage Panel GambitER 0811_v2
Position
left side
Multilined TankCarousel v1.5 + ModSettings API
3 rows
Hellinger Minimal Hangar (black hangar only)
Tree Sway Remover (stops flora movement)
-------- Downloadable Content (DLC) --------------------------
Sound mods (might lower your fps!)
Kriegstreiber's WWIIHWA mods
Engine sounds v2.0
Gun sounds v1.8
Additional tasks:
Installation type
Clean install [ATTENTION! Will remove all mods inside RES_MODS folder!]

Prøv å legg deg til tilsvarende modder, særlig hvilken rekkefølge utstyret skal monteres i (binos->nett->verktøykasse). Vanskelig å si om det er litt slapp koding i modden.
Lenke til kommentar

Til sammenligning drar Battlefield4 alt på 100% og flyter finfint, men de har jo privilegiet med å kunne skrive helt ny motor til hver nye utgivelse om de ønsker.

..Og vi ser jo hvor godt det har fungert... :) Uten at den diskusjonen skal dras inn hit. Skal de komme opp med en ny motor, bør de for all del bruke lang tid på den!

Edit: Noe de har en tendens til å gjøre

Endret av olefurz
Lenke til kommentar

Svantesvoken: World of Tanks er veldig CPU-avhengig. Hvis du har en CPU som ikke henger helt med, men et kraftig skjermkort, vil du oppleve at det er lite ytelsesforskjell på høye/lave grafiske innstillinger. Noe skal vel flyttes over på andre kjerner etterhvert, men enn så lenge kjører det på én kjerne dessverre.

Löwe synes jeg får ufortjent mye pepper. Löwe er helt grei. Den har sine svakheter, men den er ganske tilgivende å spille. Den har ikke fantastisk armor, men fiender dinger jammen en del likevel. Det er en god sniper, og det er direkte feil at den ikke tjener godt med credits. Den ligger på plass nummer fire når det gjelder nettoinntekt (etter JagdTiger 8.8, T34 og Type 59).

Jeg tror den blir mislikt fordi den er ganske "allround". Tanks som T34 og IS-6 er mer spissede, og det er mulig å briljere med dem når de brukes til sitt optimale i spesifikke situasjoner (hull down med T34 etc).

Lenke til kommentar

Har en CPU som burde holde følge, men nå takler ikke WoT-motoren flere kjerner spesielt godt, så det er som sagt en kjerne som ligger på 100% og resten mer eller mindre i dvale :p

CPU:AMD FX-6350 Black Edition 4,2GHz
GPU: Sapphire HD 7950 Vapor-X

Löve-bundelen er vel uansett over nå, så da blir det evt ved neste korsvei. De andre premium T8 vognene er for andre nasjoner, så de er foreløpig ikke interessante uansett.

Lenke til kommentar

Har en CPU som burde holde følge, men nå takler ikke WoT-motoren flere kjerner spesielt godt, så det er som sagt en kjerne som ligger på 100% og resten mer eller mindre i dvale :p

CPU:AMD FX-6350 Black Edition 4,2GHz

GPU: Sapphire HD 7950 Vapor-X

Löve-bundelen er vel uansett over nå, så da blir det evt ved neste korsvei. De andre premium T8 vognene er for andre nasjoner, så de er foreløpig ikke interessante uansett.

Bare fordi CPUen din har høy klokkefrekvens betyr ikke det at den har god ytelse, AMDs prosessorer leverer betydelig mindre ytelse per MHz enn Intel gjør :/

For å spille World of Tanks på maksimal grafikk med over 60 fps konstant er du nødt til å ha en 4670k og et relativt kraftig Nvidia-kort som 770.

Löwe-bundelen er enda ikke over, men jeg vil fortsatt ikke anbefale deg å kjøpe den.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Vi skal ikke starte en Intel/AMD diskusjon her, men mitt argument om at grafikkmotoren ikke på noen måte er skrevet for moderne maskiner står ved like.

Jeg vil uansett påstå at mine specs ligger over snittet på WoT brukere verden over og har potensiale for å få vesentlig høyere FPS for en så relativt sett 'enkel' grafikk.

Löwe-bundelen er over for min del. I alle fall for denne gang. Ikke at jeg ikke har råd til å svi av noen hundrelapper på en vogn, men jeg liker ikke å pøse mer og mer penger inn på et og samme spill av reint prinsipp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...