Blake Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 (endret) Modding: Jeg bruker flere modder aktivt så dette er muligens litt steinkasting. Men jeg mener det er en liten uting siden det gir fordeler som egentlig ikke skulle vært gitt. Og jeg forstår på en måte WG at de tillater det siden du får mer dedikerte fans. Men på en annen side så fratar det dem inntekter mtp. den modden som automatisk setter opp camonett/kikkert/verktøykasse. Selvfølgelig kan man gjøre det manuelt men det er det jo ingen som gidder. WG tjener mer på å la folk kjøre med mods enn om dem bannlyste mods. Dem kan jo også lære litt fra modderne selv om det tar tid for dem å implementere disse tingene slik som f-eks reload timeren. Kamonett/binocs/verktøykasse er jo heller ikke noe WG tjener penger på uansett, så dem går ikke glipp av noen inntekter der. Han siktet vel til at folk gjerne kjøper flere stykk. Ja de er "gratis" i og med at de koster sølv, men tid er penger, og det er MANGE som kjøper de bundlene med 10+ mill sølv i (samt gull) Om Wargaming følte dem hadde tapt penger på disse tingene så hadde de garantert gjordt slik som med alt annet equipment og innført en liten kostnad på 10 gull for å fjerne dem fra en tank. Jeg tror ikke folk hamstrer inn kamonett/binocs/verktøykasser i like stor grad som dem hamstrer inn alt annet equipment når det er salg. Man har tross alt ikke bruk for mer enn 1-3 av disse tingene ettersom de er gratis å flytte til andre tanks, og kjøper man fler av dem så er det bare rent sløseri. Endret 28. april 2014 av Blake Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Ingen av de 3 tingene koster det gull og fjerne, ei heller finnes det mod som gjør det gratis og fjerne det utstyret som koster gull. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Folk vil alltid prøve få urettferdige fordeler. Dette er en lovlig (enda) måte å cheate på. Flere modder som gir deg til dels store fordeler fremfor å kjøre uten. F.eks mod hvor man ser hvilken retning andre vogner ser i. Utrolig praktisk om man skal flanke rundt et hus eller stein å vite om man kommer inn foran eller bak. For ikke å snakke om omrisset man kan få på minimap på hvor langt man kan spotte og hvor langt frem ting blir tegnet opp på skjerm. Nesten rart ikke flere av disse moddene har blitt implementert i spillet for å opprettholde balansen. De burde heller banne disse moddene, da det tar vekk alt for mye av spenningen. De kan også ta vekk Sixth Sense med det samme de er i gang. Kjører selv uten en eneste mod og klarer meg helt OK og vet med meg selv at det jeg som har opparbeidet meg mine (mediocre) stats uten hjelp fra noe som helst. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Modden med reload timer for fiender, hvilken reting de ser osv er bannet på den amerikanske serveren. EU har ingen spesifikk liste, men nevner at mods som gir deg informasjon utover det du normalt kan få er forbudt. Så last position er lov fordi den kun hjelper deg å huske, jeg lurer på om funksjonen man får i locanstans mapmod skal implementeres. Mener det stod i FTR en gang http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/339063-policy-on-prohibited-modifications/ Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Modden med reload timer for fiender, hvilken reting de ser osv er bannet på den amerikanske serveren. EU har ingen spesifikk liste, men nevner at mods som gir deg informasjon utover det du normalt kan få er forbudt. Så last position er lov fordi den kun hjelper deg å huske, jeg lurer på om funksjonen man får i locanstans mapmod skal implementeres. Mener det stod i FTR en gang http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/339063-policy-on-prohibited-modifications/ Last position modden må være vanvittig hjelpsom mange ganger og en av moddene jeg sikkert hadde brukt om jeg hadde brukt modder. Ikke alltid lett å få med seg hvor de forskjellige tanksene er og den kan være helt avgjørdene om man f.eks pusher rundt et hjørne eller ikke. Enklere hvis man vet at den WT 100 er på andre siden av kartet Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Vel, man må ta hensyn til at det kan være lenge siden han var spottet sist. Last position og tanknavn på minimap samt proxyspot, spotting range og viewrange kan hjelpe godt med, og omvendt. Jeg har i tifeller plassert meg slik at jeg tror jeg ikke kan spottes, men glemte at jeg kjørte en tank med ingen viewrange. Dette er ting som meng mener å huske at det har vært nevnt i FTR at det skal komme i vanilla, i alle fall deler av det. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Pershing http://wotreplays.com/site/814967 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Den moden du linket til gjør samme greia, får ikke zoomet. Ah, venstre skift gjør susen ja. Da får jeg prøve det Kommer litt an på hvilken mod osv, men sjekk WorldOfTanks\res_mods\0.9.0\gui og se etter en fil som heter NoScroll.xml Åpn opp den fila i notepad, og så er det en bit der det står <noscroll>True</noscroll> og om du da endrer True til False så vil du kunne zoome inn som før, med mushjulet. Når det er sagt så kan det faktisk være en fordel å lære seg å bruke shift, da du lettere kan skifte mellom zoomet godt ut og sniper. Brukte mushjulet i evigheter før noscroll kom inn på en mod jeg brukte, og var nesten umulig å venne seg til, men i en del situasjoner kan det være en fordel Jepp. Takk for tips! Men ser større fordeler med sånn det er nå ang. venstre shift. som du også påpeker. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 (endret) Pershing http://wotreplays.com/site/814967 Pershing er godvogna si, det. M46 Patton var likevel hakket bedre med oppgradert motor og kanon, uten at jeg trodde det på forhånd. Endret 28. april 2014 av AiKi Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Folk vil alltid prøve få urettferdige fordeler. Dette er en lovlig (enda) måte å cheate på.Flere modder som gir deg til dels store fordeler fremfor å kjøre uten. F.eks mod hvor man ser hvilken retning andre vogner ser i. Utrolig praktisk om man skal flanke rundt et hus eller stein å vite om man kommer inn foran eller bak. For ikke å snakke om omrisset man kan få på minimap på hvor langt man kan spotte og hvor langt frem ting blir tegnet opp på skjerm. Nesten rart ikke flere av disse moddene har blitt implementert i spillet for å opprettholde balansen. Ja, disse tingene er svært gode. Men om man implementerte det, så kunne det ha blitt for avansert for nybegynnere. I stedet så kan folk lese om mods før de installerer dem, i etterkant. Spillet er jo veldig sosialt, og om man ønsker balanse, så er det jo bare å nevne at slike ting er mulig for nybegynnere. En annen ting er jo at mods er litt smak og behag. Du har flere moder som gjør samme tingene, men som ser litt annerledes ut osv. Slik at brukere kan velge ut i fra smak og behag. =) Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 (endret) Hva er egentlig greia med zoom-modder? Synes man får zoomet inn mer enn godt nok slik det er i spillet. Folk vil alltid prøve få urettferdige fordeler. Dette er en lovlig (enda) måte å cheate på. Det er ikke cheating/juksing om det er lov. Det er de som lager spillet som bestemmer regelene, og om det er lov, er det ikke juks. Men det er enkelte moder som ikke er lov, og blir betraktet som juks (medfører utestengelse hviss tatt) og det er blant annet disse: Disse er legit: Endret 28. april 2014 av turbonello Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Jeg har aldri jukset på online-spill, men alle har vel brukt noen koder og småfikser på spill opp gjennom historien. Problemet er den dagen du begynner å jukse, da er det ingen vei tilbake. For min egen del stopper all moro med spill når man tar ibruk juksekoder. Starten på slutten før spillet avinstalleres og et nytt overtar. Det er veldig bra at WOT er tilpasset modding, men det er litt rart det tillates å modde rett i hovedspillet med enkelte varianter som gir brukerne klare fordeler. For mange andre spill vil moddet innhold spilles på egne servere unntatt fra den offisielle rankinga, det var i alle fall slik da jeg spilte mye mods til BF2 i sin tid Det er også variasjon mellom RU, US og EU-serverne for hva som er lov, men terskelen er svært høy. På den annen side er modding helt åpent presentert og enkelt tilrettelagt, så det er ikke kun noen enkeltbrukere som drar nytte av det. Det er noe for alle der ute. Får forresten ikke auto-mount/demount camo til å funke på versjon 9. XVM modden fra ProMod gir heller ikke estimert win rate lenger, hvilket har vært utrolig befriende for spillingen. Nå må man gi alt uansett hva slags lag man har... Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Selv om jeg bruker modder selv så føler jeg det hadde vært mest rettferdig at WG hadde implementert noen få funksjoner i selve oppsettet slik at de som føler de må ha et annet sikte kunne byttet til et slik et. Slik som det er nå så får jeg vite vilken vei kanonen til FI peker. Jeg vet hvor lang ladetid den har. Jeg vet hvor god/dårlig han er. Jeg vet hvor mange kamper han har. Jeg vet hvor mange skudd jeg må sette i ham for å fjerne ham fra kampen. Og jeg er likevel ikke sikker på at dette øker min spilleopplevelse. Jeg bruker det siden jeg går ut fra at han bruker det og jeg er ikke interessert i å gi ham noen fordeler. 2 Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Har hatt lag-problemer i går kveld, og testet litt WoT nettopp. Samme laggen. Bare jeg? Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Rattet litt rundt i går kveld og hadde ingen problemer. Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Det spørs hva du har da? har du sjekket internettlinja di? startet problemet etter oppdateringen til 9.0? jeg har ikke opplevd dropp i fps eller ping etter oppdateringen og jeg har ikke allverden av utstyr heller. Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 (endret) Linja er god. Problemene startet i går kveld. Vært bra ellers. Skal prøve å blåse ut støv.. Har bare en laptop. Asus KV53SV laptop med i5 prosessor og GT540M skjermkort Men den kjørte spillet smooth på medium/low settings i 8.11. Har blitt litt verre i 9.0. Endret 29. april 2014 av James King Lenke til kommentar
Blake Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Etter 9.0 har det vært en hel del forskjellige problemer, blandt annet ping/lag problemer. Jeg har kun spilt i platoon når det har skjedd, men plutselig kan meg eller en av de andre få enormt høy ping som varer ut hele kampen, og gjerne de neste kampene også. Det som er litt rart er at det bare skjer med en av oss om gangen men vi har alle opplevd det samme problemet. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Serverne sliter litt. Er for mye packet loss til tider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå