Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk vil alltid prøve få urettferdige fordeler. Dette er en lovlig (enda) måte å cheate på.

Flere modder som gir deg til dels store fordeler fremfor å kjøre uten. F.eks mod hvor man ser hvilken retning andre vogner ser i. Utrolig praktisk om man skal flanke rundt et hus eller stein å vite om man kommer inn foran eller bak. For ikke å snakke om omrisset man kan få på minimap på hvor langt man kan spotte og hvor langt frem ting blir tegnet opp på skjerm. Nesten rart ikke flere av disse moddene har blitt implementert i spillet for å opprettholde balansen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bishop har jo ekstremt høy bane, det er et av få artilleri som kan være en betydelig trussel på Himmelsdorf og Ensk,

Hvor har du det fra? +15° er vel et av de dårligste elevetaion arcs av alle arty i hele spillet?

Bytt kanon, så endrer det seg radikalt.

Lenke til kommentar

Bishop har jo ekstremt høy bane, det er et av få artilleri som kan være en betydelig trussel på Himmelsdorf og Ensk,

Hvor har du det fra? +15° er vel et av de dårligste elevetaion arcs av alle arty i hele spillet?

Bytt kanon, så endrer det seg radikalt.

Der skal jeg legge meg flat; kanon #2 har +45°. Da er det håp.

Grindinga dit er imidlertid er helvete, det kan vi vel være enig om ;)

Lenke til kommentar

Flere modder som gir deg til dels store fordeler fremfor å kjøre uten. F.eks mod hvor man ser hvilken retning andre vogner ser i. Utrolig praktisk om man skal flanke rundt et hus eller stein å vite om man kommer inn foran eller bak. For ikke å snakke om omrisset man kan få på minimap på hvor langt man kan spotte og hvor langt frem ting blir tegnet opp på skjerm. Nesten rart ikke flere av disse moddene har blitt implementert i spillet for å opprettholde balansen.

Grunnen til at de ikke blir implementert er at det vil forvirre de fleste spillerne ifølge utviklerne, burde ikke komme som en overraskelse at den gjennomsnittlige spilleren i WoT har en IQ på 80

Der skal jeg legge meg flat; kanon #2 har +45°. Da er det håp.

Grindinga dit er imidlertid er helvete, det kan vi vel være enig om ;)

Hva er free experience? Stock-kanonen er jo samme piss som på Birch Gun, og det eneste den duger til er å tracklocke heavies.
Lenke til kommentar

Hva er free experience? Stock-kanonen er jo samme piss som på Birch Gun, og det eneste den duger til er å tracklocke heavies.

Sparer free xp til et eller annet ubestemt langt inn i fremtida, men har vurdert å freeXP'e meg rett til FV304, hvilket i så fall hadde tømt meg helt for freeXP. Howitzeren kan vel løses ut i løpet av kort tid, så da kan jo Bishopen i beste fall få en ny sjanse. "Piss" er en meget god beskrivelse av Bishopen slik den er idag :)

Ser av Noobmeter at du gav deg etter 30 matcher med vogna, så den var tydeligvis kun akkurat så lenge i stallen som den trengte og ikke et minutt lengre.

Lenke til kommentar

Ser av Noobmeter at du gav deg etter 30 matcher med vogna, så den var tydeligvis kun akkurat så lenge i stallen som den trengte og ikke et minutt lengre.

Trengte vel egentlig bare 15 matcher for å låse opp FV304 :p, jeg er på generelt grunnlag lite glad i arty rett og slett på grunn av at det har liten påvirkning på matchen og er en veldig passiv spillestil. Bishop solgte jeg fordi jeg ville ha FV304, den var egentlig ganske god.

Lenke til kommentar

Trengte vel egentlig bare 15 matcher for å låse opp FV304 :p,

Drøyt 2000 exp per match med stock-utstyr er friskt til å være Bishop. Nå tror jeg du legger på litt for kjente her ;)

Arty spilles mest for avvekslingen, det er ikke like intenst som å farte rundt i en papir-medium og er vel eneste klasse som greit kan spilles uten headset/lyd, hvilket jeg må gjøre endel kvelder for å høre om poden sover eller ei.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig greia med zoom-modder?

Synes man får zoomet inn mer enn godt nok slik det er i spillet.

Folk vil alltid prøve få urettferdige fordeler. Dette er en lovlig (enda) måte å cheate på.

Men hva er fordelen med zoom? Kanonen blir jo ikke mer presis selv om du zoomer mer.

Men er enig med deg, mange modder som gir store fordeler, hadde ikke blitt trist om Wargaming hadde satt igang en skikkelig kampanje for å fjerne en stabel av moddene.

Lenke til kommentar

Men hva er fordelen med zoom? Kanonen blir jo ikke mer presis selv om du zoomer mer.

Men er enig med deg, mange modder som gir store fordeler, hadde ikke blitt trist om Wargaming hadde satt igang en skikkelig kampanje for å fjerne en stabel av moddene.

Du kan sikte inn på et mindre område, som betyr at selv om kanonen er like upresis så vil den være like upresis rundt et mer presist område.

Forøvrig er det langt mer nytting med zoom-OUT modden. Ved å zoome lenger ut kan du få bedre oversikt over kartet samt det gir mulighet for å titte rundt hjørner og se hvor folk peker kanonen osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen som tvinger deg til å i det hele tatt bruke zoom når du skal skyte, det er ofte skudd treffer i tredjepersons perspektiv også.

Jeg liker zoom mods, spesielt den som lar meg zoome langt ut for å få bedre oversikt over omgivelsene.

De kommer ikke til å fjerne mods med det første, de nevnte vel ganske nylig at WoT skal bli mer "mod friendly" i fremtiden. :)

Lenke til kommentar

Hvordan har helgen vært på arty special? Selv har jeg omtrent bare spilt DS2, men tok en dobbel på waffen i går.

Den har vel vært akkurat slik som du tror. En stund hadde jeg et seriøst syreflashback tilbake til de tider da arty var overrepresentert på kartene. Var på det meste 5 arty per lag. Gøy?? ikke i det hele tatt.

Fikk dog tatt ut en del scumbags med AMXene mine. Var lettere å gå YOLO når det er såpass mange arty per lag. Mindre "seriøse" vogner som vokter nøkkelplasser.

Modding: Jeg bruker flere modder aktivt så dette er muligens litt steinkasting. Men jeg mener det er en liten uting siden det gir fordeler som egentlig ikke skulle vært gitt. Og jeg forstår på en måte WG at de tillater det siden du får mer dedikerte fans. Men på en annen side så fratar det dem inntekter mtp. den modden som automatisk setter opp camonett/kikkert/verktøykasse. Selvfølgelig kan man gjøre det manuelt men det er det jo ingen som gidder.

Lenke til kommentar

Modding: Jeg bruker flere modder aktivt så dette er muligens litt steinkasting. Men jeg mener det er en liten uting siden det gir fordeler som egentlig ikke skulle vært gitt. Og jeg forstår på en måte WG at de tillater det siden du får mer dedikerte fans. Men på en annen side så fratar det dem inntekter mtp. den modden som automatisk setter opp camonett/kikkert/verktøykasse. Selvfølgelig kan man gjøre det manuelt men det er det jo ingen som gidder.

WG tjener mer på å la folk kjøre med mods enn om dem bannlyste mods. Dem kan jo også lære litt fra modderne selv om det tar tid for dem å implementere disse tingene slik som f-eks reload timeren.

Kamonett/binocs/verktøykasse er jo heller ikke noe WG tjener penger på uansett, så dem går ikke glipp av noen inntekter der.

Lenke til kommentar

WG tjener mer på å la folk kjøre med mods enn om dem bannlyste mods. Dem kan jo også lære litt fra modderne selv om det tar tid for dem å implementere disse tingene slik som f-eks reload timeren.

Kamonett/binocs/verktøykasse er jo heller ikke noe WG tjener penger på uansett, så dem går ikke glipp av noen inntekter der.

Han siktet vel til at folk gjerne kjøper flere stykk.

Ja de er "gratis" i og med at de koster sølv, men tid er penger, og det er MANGE som kjøper de bundlene med 10+ mill sølv i (samt gull)

Lenke til kommentar

Greit nok at mange modder er nyttige, men mange gir for store fordeler.

Som f.eks laserpointermod, zoom ut så du ser mer enn du skal, xvm i den forstand at du lett finner hvem som potensielt er farligst ++.

Men må innrømme jeg bruker xvm selv pga minimap.

Lenke til kommentar

Hvordan har helgen vært på arty special? Selv har jeg omtrent bare spilt DS2, men tok en dobbel på waffen i går.

Har begynt å spare opp sølv. Skal ha litt sunnere økonomi har jeg funnet ut, og bygge opp cash til WT E100 som jeg skal ha om en måned eller to, eller tre . :p Spilt endel FV304 for moro skyld og for den gir litt mer cash i helgen. Artig sak. Ellers så har jeg spilt endel WZ-131, bare litt Waffen pz 4 og mye FCM 50t. Sistnevnte franskmann er egentlig ganske digg. Har bra crew , med bl.a 100% recon og sit.awareness + optics, vert stab og rammer. Blir ganske mye spotting damage på de rette kartene også, så den tjener greit med cash.

Lenke til kommentar

Drøyt 2000 exp per match med stock-utstyr er friskt til å være Bishop. Nå tror jeg du legger på litt for kjente her ;)

Jeg free-XPet alle moduler på Bishop, og jeg gidder nesten aldri å grinde en tank etter at dobbeltrunden er fullført.

den modden som automatisk setter opp camonett/kikkert/verktøykasse. Selvfølgelig kan man gjøre det manuelt men det er det jo ingen som gidder.

Jeg gidder.

xvm i den forstand at du lett finner hvem som potensielt er farligst ++.

10-åringslogikk det der, hvis du kun fokuserer på de blå og lilla spillerne og ignorerer de grønne og gule taper du kampen. Se heller på hvilke tanker du kan forvente vil ta en farlig posisjon, om du ser en blå eller lilla spiller i en Rhm, ISU, Hellcat, eller lignende vet du at du bør passe deg for åpne områder, mens en tilsvarende i en E 75 eller 110 kommer til å dominere chokepoints. Det gjelder å bruke informasjonen til å planlegge hvor du bør gå/ikke gå (smart) framfor å bruke informasjonen til å finne ut hvem du bør lade APCR/HEAT mot (dust.)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...