Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

KV-2 har derpgun og lærer deg å derpsnipe. En svært hendig egenskap, særlig når noe du absolutt ikke burde kunne kverke i en KV-2 eksploderer foran deg.

KV-3 er småtreg, men ganske fantastisk, og KV-4 er en veldig god tanks som du kan bruke til å carrye om laget ditt suger humlepung.

IS-8 er for øvrig fantastisk, og jeg burde ta meg sammen og bare spille Löwe og Type 59-en til jeg får grinda de restrerende 3 millionene jeg trenger for å kjøpe IS-7.

IS-7 er en god all-round heavy. Bør spille den mer enn jeg gjør. Troll armour, ganske mobil og rask, særlig i bratte nedoverbakker. Kan lett komme opp i 50-60 kmt. Fin å komme seg i gode posisjoner raskt. Lede angrep. Kanonen ble jo også mye bedre i accuracy-buffen i 8.6 eller 8.7...

Endret av James King
Lenke til kommentar

Derpsnipe som i man tar en derpkanon, som 152mm, og sniper folk over lange avstander, på samme måte man gjør med en Panther II.

Jeg sniper aldri med KV-2, og jeg har en rimelig respektabel average damage på 1300 om jeg husker rett....

Jeg sniper ofte med den, det var sånn jeg grindet S-51 etter å ha researchet alt annet på KV-en i sin tid. Det er min favorittaktivitet, sånn bortsett fra å platoone tre KV(-2)-er, hvor alle har 152mm, kjører sammen og skifter på å skyte, så det alltid er en som har et skudd klar mens de andre to reloader.

Lenke til kommentar

Alle sier det der, men jeg orker ikke spille de som er før, ei heller har jeg noen interesse av å bruke freexpen min på det. Jeg sparer så jeg kan skippe Jagdpanzer IV-en, samt få en fullt utrusta Jagdpanther.

Du kan jo alltids gå via Valentine! Selv om den er rimelig ubrukelig. Bishop vil gi en liten forsmak på FV304, i og med at de vel kjører samme kanon. Forskjellen er at der Bishop bruker samme gamle føkkings Valentine-skroget, og har ca 5cm gun traverse, så kjører FV304 fra flere light tanks, og har halvturret på 70 grader hver vei eller deromkring.

Lenke til kommentar

Hva skal signal range være godt for? Oppdage fiender som er lenger unna?

Nei. Det er den avstanden som du kan sende/motta signaler fra dine allierte. Om du stiller deg i et hjørne på et kart (ikke uvanlig om du kjører Arty eller sniker deg unna de innledende kampene) så vil du se at dine allierte "forsvinner" på minimappen. Det som da har skjedd er at de er utenfor din "signalrange" og du får ikke inn deres signal slik at du ikke får opp fiender som de har oppdaget, eller vet sikkert hvor de befinner seg på kartet.

Men ikke noe som du trenger å legge så voldsomt vekt på når du kjøper en ny vogn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alle sier det der, men jeg orker ikke spille de som er før, ei heller har jeg noen interesse av å bruke freexpen min på det. Jeg sparer så jeg kan skippe Jagdpanzer IV-en, samt få en fullt utrusta Jagdpanther.

Du kan jo alltids gå via Valentine! Selv om den er rimelig ubrukelig. Bishop vil gi en liten forsmak på FV304, i og med at de vel kjører samme kanon. Forskjellen er at der Bishop bruker samme gamle føkkings Valentine-skroget, og har ca 5cm gun traverse, så kjører FV304 fra flere light tanks, og har halvturret på 70 grader hver vei eller deromkring.

Jeg skal gå via Valentine om jeg noen sinne går for den. Det er 2k billigere siden jeg allerede har den researcha. Jeg har bare ingen interesse av noen sinne å kjøre den. :p

Lenke til kommentar

(hmm klarte hvist ikke og sitere KV-1 spørsmålet ditt).

For og legge til hva de andre har sagt; Går du får KV-1S, blir du bortskjemt med VELDIG stor alpha, dog siden den har relativ lang reload, så lærer det deg og sikte etter weakspot, fordi du MÅ gjøre skade på vært skudd, hvis ikke blir du DPMt ned i en brawl.

Mange mener denne er OP, og det har blitt varslet at den skal bli splittet i 2 tanks. Dog dette har de sagt lenge nå.

Har du noen nye replays og vise foresten fordi, det er meget viktig at du lærer deg grunnleggende ting som vinkling, hvor armor er tøffest, dvs slike ting som ikke stille deg med siden til en enemy.

Hva er den beste WoT nettside for mods?
Ser etter en ryddig og oppdatert side, med mye gode modifikasjoner. :)

Tja, jeg bruker ingen side, heller modpacks.

OM (sin har omtrent innebygd alle mods som er der ute, og man kan selecte/deselecte mods fra en installer, med screenshots.

Aslain sin er også anbefalt, da han sin XVM konfig er meget polished.

Aslain sin konfig (ikke modpack) er også inkludert i OM sin for og forvirre deg ytterligere.

Disse modpackene kan være litt overvelmende for en som er ny til slike ting, så du er advart.

Nei. Det er den avstanden som du kan sende/motta signaler fra dine allierte. Om du stiller deg i et hjørne på et kart (ikke uvanlig om du kjører Arty eller sniker deg unna de innledende kampene) så vil du se at dine allierte "forsvinner" på minimappen. Det som da har skjedd er at de er utenfor din "signalrange" og du får ikke inn deres signal slik at du ikke får opp fiender som de har oppdaget, eller vet sikkert hvor de befinner seg på kartet.

Men ikke noe som du trenger å legge så voldsomt vekt på når du kjøper en ny vogn.

Er den minst nyttige perken/equipment i spillet, siden kartene er relativt små. Synes best på tier 1-5 der radioene som regel har så liten range, at du ikke har kommunikasjon med alle på teamet ditt, så du er "in the dark".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror jeg foretrekker mix and match fra Curse og WoT-forumet, altså. Og Mirtankov nå og da når jeg finner noe annet interessant der enn skins. Men så er jeg en av de som foretrekker å lage min egen XVM-config, og har gjort det siden før target markerne ble en del av XVM. :p

Jeg tror jeg mimrer for mye, jeg savner at KV-1 og -2 var én tank, og at KV-1S ble sett på som en tanks som kun fungerte for drive-bys i nedoverbakke, da det var den eneste måten den fikk opp nok fart til å leve opp til navnet sitt. Alle disse forandringene som har kommet siden release begynner å bli vanskelige å forholde seg til. Spesielt physics og arty-normaliseringa.

Lenke til kommentar

OK. Eneste tingen jeg ikke har oppgradert på KV-1. =P Trenger den heller ikke for å oppgradere til ny tanks. :)
Lenke til kommentar

OK. Eneste tingen jeg ikke har oppgradert på KV-1. =P Trenger den heller ikke for å oppgradere til ny tanks. :)

Oppgrader alltid radioen, men den bør ikke prioriteres over de andre oppgraderingene (Turret, Kanon, tracks, motor).

Lenke til kommentar

Litt morsom runde. Endte opp med Draw =P

http://www.wotreplays.com/site/802270#swamp-turbonello-t-43

Oppgrader alltid radioen, men den bør ikke prioriteres over de andre oppgraderingene (Turret, Kanon, tracks, motor).

OK =)

Men altså: De poengene man får, de må man jo også bruke på å kjøpe helt ny tanks.

Er det ikke bedre å spare så mye som mulig så man får kjøpt helt ny tanks? =)

Lenke til kommentar

OK =)

Men altså: De poengene man får, de må man jo også bruke på å kjøpe helt ny tanks.

Det beste er å lære seg å spille tanken og oppgradere alle moduler før man går opp til neste tank.

Spesielt som nybegynner så er det viktig å ta seg tid til å lære hvordan mekanikken (spotting/camo, angling, forskjellige typer ammo osv.) i spillet fungerer og ikke bare satse på å komme til neste tank så fort som mulig.

Jeg vil faktisk anbefale deg å sette ned for å lese deg opp på hvordan spillet fungerer:

http://wiki.worldoftanks.com/Battle_Mechanics

Det er så enormt mange spillere som ikke forstår mekanikken og hvordan helt basic ting i spillet faktisk fungerer, og i høyere tiers så får man virkelig bruk for all denne kunnskapen.

Jeg vet det er mye informasjon og sette seg inn i, men personlig så tjente jeg veldig mye på å lese meg opp på dette. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke glem wiki-linken jeg gav deg her om dagen ;)

Der er f.eks stort sett alle vogner omtalt med fordeler/bakdeler, tips til taktikk og også tips til rekkefølge for oppgradering. KV-1 finner du f.eks her: http://wiki.worldoftanks.com/KV-1

Endret av Svantesvoken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt morsom runde. Endte opp med Draw =P

http://www.wotreplays.com/site/802270#swamp-turbonello-t-43

Vil nå ikke akkurat si at Draw er en morsom opplevelse. Posisjonen du tok i begynnelsen av gamet var interessant, du kan definitivt se en del derifra, men fienden har også gode mulgiheter til å se deg fra nord og det er nesten alltid noen som kjører nord i svampen som også skjedde denne gang. Da du oppdaget M4 og ble skutt burde du skutt en gang for så å trekke deg tilbake i cover, T-43 har nok panser for å takle ild fra M4 og Type 58, men du vinklet ikke korrekt og det var ingen garanti for at ikke en tyngre og mer skummel fiende skulle vise seg og mose deg.

Om du er litt skeptisk til hvor du burde kjøre kan du ta en kikk her: http://forum.wotlabs.net/index.php?/topic/2760-okeanos-guide-on-where-not-go-to-on-maps-updated/

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...