Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

FV4202 skal erstattes med Chieftain i år forresten :w00t:

Har de faktisk endelig bestemt seg? :D

Tar mer enn gjerne imot Chieftain som erstatning for FV4202, og håper den blir god nok til at den kan brukes i CW.

Jeg liker faktisk FV4202 i randoms selv om den ikke er fantastisk god i forhold til alle andre tier 10 mediums, men det skal bli spennende å se hva som eventuelt skjer med den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Damage per match ligger nå på 540 i snitt, hvilket bør være innafor mht egen HP. Spiller stort sett like mye Stug, Jagdpanzer, Jagdpanther, Hummel og Pz.Kpfw. III/IV. HP-snittet for disse vognene er 545. Spiller stort sett dagens "2 xp"-runde for Tier III og IV også.

Tunge vogner frister igrunn ikke så langt. Nå har jeg bare kjørt Churchill III, så det er vel ikke akkurat så mye grunnlag å konkludere på. Dette spillet krever en sinnssyk innsats for å løse ut vogner oppover i tiere, så det får være måte på hvor mange grener på treet som skal være med til enhver tid. Blir som nevnt Tier VIII så snart jeg får nok creds, har endelig XP til å løse ut JagdpantherII. Kjører ikke prem-konto nå som det nærmer seg sommer, så det kan ta litt tid. Prioriterer øl i sola fremfor PC i kjelleren! Ligger akkurat på målet om å teste 200 ølsorter i år, så jeg må holde tempoet oppe ;)

Lenke til kommentar

Damage per match ligger nå på 540 i snitt, hvilket bør være innafor mht egen HP. Spiller stort sett like mye Stug, Jagdpanzer, Jagdpanther, Hummel og Pz.Kpfw. III/IV. HP-snittet for disse vognene er 545. Spiller stort sett dagens "2 xp"-runde for Tier III og IV også.

Tunge vogner frister igrunn ikke så langt. Nå har jeg bare kjørt Churchill III, så det er vel ikke akkurat så mye grunnlag å konkludere på. Dette spillet krever en sinnssyk innsats for å løse ut vogner oppover i tiere, så det får være måte på hvor mange grener på treet som skal være med til enhver tid.

Påstanden min om at man burde gjøre sin egen HP i damage per match er mer gjeldende mediums og heavies, TDer burde ligge på nærmere 150% av egen HP fordi de har såpass mye bedre kanoner for sin tier og de ikke driver med spotting eller tanking.

JPzE100 er en særdeles tung vogn som oftest må spille close-mid-range lignende en heavy, bare så du er advart ;)

Håper det. Men har du en annen link enn denne?

- FV4202 will not change soon

- Evilly’s favourite tank to replace the FV4202 on tier 10 is Chieftain

http://ftr.wot-news.com/2014/04/22/qa-ask-me-anything-on-reddit/#more-10959

Leste det på ftr, men kan ikke huske å ha sett det i den setningen...

Lenke til kommentar
TDer burde ligge på nærmere 150% av egen HP fordi de har såpass mye bedre kanoner for sin tier og de ikke driver med spotting eller tanking.

Har nærmere 2300 i damage pr match med WT auf pz 4. Det er min beste tank sånn sett.

Men aner ikke om det er spesielt bra. Er bare en average spiller.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte inn TOG ll siden bla. Jingles skryter fælt av den. har ikke rukket å ta for mange kamper i den enda, men førsteintrykket er faktisk veldig bra. bounser noen skudd her og der og har en toppfart på avsindige 18 km/t så det er HP og kanonen som berger ryktet dens.

men jeg har vel aldri vært så omsvermet som jeg er når jeg tøffer rundt i den.

Lenke til kommentar

Må jo også nevnes at Jagdtiger på tier 9 også er en stor og tung tank, slik som JagdPz. E-100.

Jagdtigeren føles dobbelt så rask :p

TDer burde ligge på nærmere 150% av egen HP fordi de har såpass mye bedre kanoner for sin tier og de ikke driver med spotting eller tanking.

Har nærmere 2300 i damage pr match med WT auf pz 4. Det er min beste tank sånn sett.

Men aner ikke om det er spesielt bra. Er bare en average spiller.

Min er på 2539, men jeg har bare 8 kamper og har bare brukt stock 128mm på den hittil. På en annen side er min average i Rhm på 2244 etter 107 kamper, så jeg regner med jeg klarer å klatre opp til nærmere 2800-3000 damage per match med WTPz4 med toppkanonen.

Jeg kjøpte inn TOG ll siden bla. Jingles skryter fælt av den. har ikke rukket å ta for mange kamper i den enda, men førsteintrykket er faktisk veldig bra. bounser noen skudd her og der og har en toppfart på avsindige 18 km/t så det er HP og kanonen som berger ryktet dens.

men jeg har vel aldri vært så omsvermet som jeg er når jeg tøffer rundt i den.

TOG II* er fin så lenge laget ditt ikke feiler fullstendig, den gjør seg best i platoons med andre TOG II* så den kan smelte ned fienden med kontinuerlig DPM. Begrenset MM, masse HP, og en veldig god kanon er det som redder den fra å være en ubrukelig XP-sekk.

Lenke til kommentar

TOG II

ustoppelig

Does not compute! TOG II er jo og blir en XP-piñata! :p

Pøsj, du skulle logget EU og vært med meg for et par kvelder siden da jeg herja som en gal i min. Dro med meg en random EU-goon som kjørte rundt og shotgunna i en M41. Storveis, rett og slett.

Hadde så en svært lucky runde i Type-59-en, hvor jeg bounca så mange skudd fra ting som burde ha tatt livet av meg at halvparten var nok. Kom ut av det med top gun, high caliber, steel wall og spartan. Godt fornøyd, for å si det slik.

Lenke til kommentar

Hva burde jeg velge etter KV-1?

Det kommer ann på hva du vil.

KV-1S er starten på IS-7 linja som er mer mobile/raske heavy tanks.

T-150 er starten på IS-4 linja som er mer pansrede/trege heavy tanks.

KV-2 går enten mot SPG eller opp til T-150 og IS-4 linja.

Jeg vil uansett anbefale å spille en god del kamper i KV-1 for å lære angling osv.

Lenke til kommentar

KV-2, derfra går du mot S-51, spiller noen hundre kamper i den og lærer deg å zoome ut fra chat og folk som klager på arty. Lenge leve 48,5 sec reload og ugudelig treig sikting, selv med 100% bia og det beste utstyret man kan putte på en.

Ikke for det, det er fortsatt min favoritt-SPG, og den kan fortsatt oneshotte tier 9 og helt sikkert sin andel tier 10 også.

Lenke til kommentar

KV-2, derfra går du mot S-51, spiller noen hundre kamper i den og lærer deg å zoome ut fra chat og folk som klager på arty. Lenge leve 48,5 sec reload og ugudelig treig sikting, selv med 100% bia og det beste utstyret man kan

putte på en.

Ikke for det, det er fortsatt min favoritt-SPG, og den kan fortsatt oneshotte tier 9 og helt sikkert sin andel tier 10 også.

smurfen.. du må prøve FV304. Det er morsom arty ?

Lenke til kommentar

KV-2, derfra går du mot S-51, spiller noen hundre kamper i den og lærer deg å zoome ut fra chat og folk som klager på arty. Lenge leve 48,5 sec reload og ugudelig treig sikting, selv med 100% bia og det beste utstyret man kan putte på en.

KV-2 vil jeg sterkt fraråde, mye fordi den bare er en diger RNG-maskin. KV-1S er det eneste fornuftige svaret egentlig:

IS-4-linja har T-150, KV-3 og ST-I som høydepunkter, KV-4 har for dårlig view range til å fungere, du lærer litt om vinkling her da...

KV-2 leder til artilleri, og artilleri lærer deg bare å sitte stille.

KV-1S går gjennom IS, IS-3, IS-8, og ender på IS-7, alle har sine styrker.

Lenke til kommentar

KV-2 har derpgun og lærer deg å derpsnipe. En svært hendig egenskap, særlig når noe du absolutt ikke burde kunne kverke i en KV-2 eksploderer foran deg.

KV-3 er småtreg, men ganske fantastisk, og KV-4 er en veldig god tanks som du kan bruke til å carrye om laget ditt suger humlepung.

IS-8 er for øvrig fantastisk, og jeg burde ta meg sammen og bare spille Löwe og Type 59-en til jeg får grinda de restrerende 3 millionene jeg trenger for å kjøpe IS-7.

Lenke til kommentar

KV-2 har derpgun og lærer deg å derpsnipe. En svært hendig egenskap, særlig når noe du absolutt ikke burde kunne kverke i en KV-2 eksploderer foran deg.

KV-3 er småtreg, men ganske fantastisk, og KV-4 er en veldig god tanks som du kan bruke til å carrye om laget ditt suger humlepung.

IS-8 er for øvrig fantastisk, og jeg burde ta meg sammen og bare spille Löwe og Type 59-en til jeg får grinda de restrerende 3 millionene jeg trenger for å kjøpe IS-7.

KV-4 kan ikke bidra betydelig med mindre den er top tier og du får en bybane, panseret er en APCR/HEAT-magnet, den er vanvittig treg, tårnet kan autopennes i taket (som skjer veldig ofte,) og den har 350m view range som gjør enhver åpen bane et helvete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...