Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, hvor ofte klarer du å komme deg over til enemy arty uten å bli detected? Spesielt på Malinovka?

 

 

Men jeg tror det er det som er formålet med den store undersøkelsen som går på hvilke kart man hater og elsker. Så enten forsvinner Malinovka, eller så modifiserer de den nok kraftig. Det er den som har kommet klart dårligst ut.

 

Av 3202 stemmer, er Malinovka top 5 verste map for 1985 spillere. Og bare 361 spillere har den på top 5 beste.

 

Komarin er i samme suppa, med bare 148 spillere som har den på top 5, og hele 1645 personer har den på bunn 5.

 

Det fører nok til at begge disse mapsene blir enten rikelig modifisert, byttet ut eller fjernet helt. Og at vi vil se flere maps som ligner mer på Himmelsdorf som er det eneste som klart stikker fram som positivt med 1801 stemmer for og 292 stemmer imot.

Endret av Leifen18
Lenke til kommentar

Vel, hvor ofte klarer du å komme deg over til enemy arty uten å bli detected? Spesielt på Malinovka?

Undetectet får så være, men i live lenge nok til å spotte / ta ut enemy arty, ofte nok når jeg prøver.

Delayede rush opp 2-linja 5 minutter inn i kampen om brorparten av laget har dratt opp mot vindmølla / byen / kirka og de som er igjen blir lurt til å skyte på en irriterende light tank som suser opp fra myra, gjør det hele rimelig enkelt.

Dog, det vanskelige er jo å få slike drømmematcher. Skjer vel omtrent én gang i måneden. :p

 

Men jeg liker Campinovka, til tross for at pubbies tabber seg forferdelig ut på det mappet.

Ensk og Arctic Region derimot ... :|

Samt Erlenberg, fydda!

 

Jeg mislikte Himmelsderp i betaen, men det var fordi jeg for det meste spilte arty (200 kamper i en T57, skremmende mange på nevnte bane).

I live, har jeg kommet til å like den mer og mer. Til og med når jeg spiller arty. Etter å ha funnet noen spots hvor jeg kan la gudenes vrede skyte ned fra himmelen og lage et Sodoma & Gomorra i heavy ally, liker jeg mappet enda bedre, selv om favoritten klart er å stå med en heavy ved tracksa og snipe av hjertens lyst. :D

Lenke til kommentar

Den er her.

 

Det kjiipeste med Malinovka, er at dersom man bare står helt stille (som i henter noe å spise eller lignende før kampen begynner og kommer litt seint) med Mausen, så blir den spottet no matter what. Men det er i det hele tatt et alt for åpent map for min smak. Det er ingen skjulesteder. Dersom man blir spottet, er det bare for arty å kose seg. Til og med husene på den ene siden er ikke gode nok. Eneste arty-coveret som er der, er den kirka som bare det ene laget får nytte av. Det er et ubalansert map i mine øyne...

Lenke til kommentar

Er arty etter deg, så beveger du deg ;)

 

Prøvde litt artillery, og merka hvor fort siktet spratt ut når jeg prøvde å følge en tanks.

Om man beveger siktet litt for raskt eller om man må vri hullet på SPG'en, så må man sikte inn på nytt. Beveger man siktet sent så går det bra, man kan eventuelt bruke piltastene til å bevege siktet med.

Lenke til kommentar

Å bevege seg er ingen beskyttelse imot arty. Jeg har spilt 17 kamper med Hummel, som mine eneste kamper med arty, vunnet 7 :-/ Drept 16... Avg exp på 385 per kamp........ Og JEG treffer ofte tanks som beveger seg... Kanskje er Hummel eksepsjonell på dette, men jeg tviler :-P Og tanksene kan gjerne forsvinne også, og allikevel treffe...

 

Og busker er ikke akkurat noe... Kanskje når man kjører light tanks og cammonet, men se for eksempel på Prokhorovka. Der er det en hel side som bare har masse, masse busker. Allikevel skal det ikke mye til å bli spottet der. (Nå må det også nevnes at jeg er vant med å kjøre tyske Tier 8+ tanks, som er dem med dårligst cammoverdi i hele spillet, men allikevel)

 

Dersom man skyter blir man oppdaget rimelig fort.

Til og med når jeg kjører T2 light og spurter opp i busken oppi toppen på den siden for å være spotter, og ikke skyter, blir jeg allikevel oppdaget relativt fort.

Det å gjemme seg bak en busk høyner forresten bare din cammoverdi relativ til busken. Du spotter alt som er innen 50m og i synsområdet ditt.

 

Angående radio, er det til alles beste å ha den beste radioen du kan ha til enhver tid.

Dette gjelder spesielt for arty. Arty vil ha beste radioen, og arty vil at andre skal ha beste radioen. Med en dårlig radio, finnes det ingen grunn til å scoute, da du ikke vil gi informasjonen til arty allikevel, så de kan faktisk ikke skyte etter det du tror dem ser på kartet.

På samme måte vil en scout aller helst ha den beste view range som den kan få tak i også, så den faktisk kan spotte forhåpentligvis før den blir spottet selv.

Lenke til kommentar

Jau, man kompenserer så godt man kan for fiendens fart og må planlegge litt mer i forkant som arty. Det kan være litt tricky som i blandt, men pokker så gøy det er å få direct hit på en som er i bevegelse og tror kan er i sikkerhet på andre siden av kartet.

Jepp. Som når man ser en Luchs kjøre irradikalt rundt, forsvinne i det du skyter der du håper den er og boom! Luchs død! :D

Samme gjelder Leopard og A-20. Jeg elsker å ta ut A-20 og Leopard i Hummelen min. Ikke mye cash og XP, men det føles så godt. Like godt som når jeg shotgunner folk som kommer for å ta meg. <3

Lenke til kommentar

Angående radio, er det til alles beste å ha den beste radioen du kan ha til enhver tid.

Dette gjelder spesielt for arty. Arty vil ha beste radioen, og arty vil at andre skal ha beste radioen. Med en dårlig radio, finnes det ingen grunn til å scoute, da du ikke vil gi informasjonen til arty allikevel, så de kan faktisk ikke skyte etter det du tror dem ser på kartet.

På samme måte vil en scout aller helst ha den beste view range som den kan få tak i også, så den faktisk kan spotte forhåpentligvis før den blir spottet selv.

 

Var egentlig det jeg tenkte. Oppgraderte radioen, og angrer ikke. Får mye mere artileristøtte nå!

Lenke til kommentar

Hummel er en av de gøyeste tanksene jeg har spilt, og jeg har 55 kamper og 104 kills med den i skrivende stund. I shotgun-mode er den helt fantastisk og det har reddet meg flere ganger.

Gleder meg til GW Panther. :)

Du som meg. Har ikke like mange kamper og kills som deg, men det er min favoritt-arty.

Dog, oddsen er stor for at jeg ender opp med S-51 før jeg ender opp med GW Panther.

Men kanskje GW Panther før 203 mm til S-51. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...