Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

Heh, husker jeg spilte BabyJT på nordsiden av South Coast. Jeg og han andre som også spilte BabyJT kjørte mot stranden pga det var få folk der. Vi var toptier. En del campet i cap eller gikk mot mini town. To Type 59 rushet mot de som campet i midten, ikke der man kan skyte mini town og hold på der. Toonmaten min kom seg bort til "hjørnet" på stranden mens jeg kom meg nesten forbi åpningen inn mot byen. 2 min har gått. Ca fem igjen i live på våres lag. Vi snur og prøver å kjøre tilbake mot cap. Jeg klarer å ta meg en kikk på cap før jeg blir rushet mens toonamte er rett bak og får inn noen skudd også.

Kampen varte i underkant av fire minutter, mener jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heh, husker jeg spilte BabyJT på nordsiden av South Coast. Jeg og han andre som også spilte BabyJT kjørte mot stranden pga det var få folk der. Vi var toptier. En del campet i cap eller gikk mot mini town. To Type 59 rushet mot de som campet i midten, ikke der man kan skyte mini town og hold på der. Toonmaten min kom seg bort til "hjørnet" på stranden mens jeg kom meg nesten forbi åpningen inn mot byen. 2 min har gått. Ca fem igjen i live på våres lag. Vi snur og prøver å kjøre tilbake mot cap. Jeg klarer å ta meg en kikk på cap før jeg blir rushet mens toonamte er rett bak og får inn noen skudd også.

Kampen varte i underkant av fire minutter, mener jeg.

BabyJT? :)

Lenke til kommentar

Det er vel fordi det er noe jeg selv kom opp med. Liten og stor JT, da må jo den lille mini eller noe, tenkte jeg.

Også Panzerslafs da, men det er fordi jeg sa fuckit på å uttale det egentlige navnet, spesielt pga jeg prøvde å gjette meg til hva forkortelsen betydde.

Lenke til kommentar

For en ræva kveld, har blitt most av artilleri, dødsstjerner, og ammoracks i 15 av 20 kamper før jeg har fått gjort mer enn to skudd med skade.

Selvfølgelig vant laget hver jævla gang jeg ble most før 3 minutter, slik at alle trippelrundene ble kastet vekk. Og når jeg selv vinner flanken egenhendig presterer selvfølgelig den andre flanken å bli fullstendig most til tross for overtall..

Lenke til kommentar

Du er i godt selskap Noreng! :)

Banka inn 1500-2000 dmg med Hummel flere runder på rad igår og tapte hver gang. Ny runde, får inn ett treff på 240 gmd, dauer og vinner. På'n igjen med E-25, taper runden med Mater Gunner og Reaper på diplomet, vinner neste hvor jeg ryker ut tidlig etter et ublidt møte med en tier IX vogn.

Satt imidlertid ny rekord med JagdPz IV og hanka inn drøyt 6000xp med 3x bonus på slutten av kvelden, så jeg kunne legge meg med et smil.

Jeg har tidligere klaget fælt over MM som gir "win chance" fra 18-25%. En ting som er verre er imidlertid når man har 75+ win chance, da kan du ta deg F på at alle på laget tror de er uovervinnelige supermenn som vinner uansett. Der tar dem skammelig feil, for makan til magaplask skal man lete lenge etter.

Lenke til kommentar

Moro med andre som liker Jagdpanzer IV. Fantastisk liten snik.

Det beste med XVM er når folk klager på at vi skal tape, og laget vårt mopper gulvet med motstanderne.

For en ræva kveld, har blitt most av artilleri, (...)

På hvilket lag? I det siste har artilleriet på eget lag gjort sitt beste for å skyte når det passer aller dårligst, typisk når jeg er oppi trynet på en eller annen farlig tung vogn. Ved to anledninger har de klart å ta 90-100% av total HP fra T-54/WZ-120, typisk i situasjoner hvor det er åpenbart hvem som står for julingen, fi er alene og på lav helse og det er åpenbar risiko for å ta knekken på flere vogner med ett skudd.

En skulle tro jeg bare hadde uflaks, men har hørt om flere lignende tilfeller. Åpenbart var kvelden min også heller begredelig, særlig fordi spillet lagget voldsomt sent på ettermiddagen.

Endret av AiKi
Lenke til kommentar

hadde en runde i går på Prohorvka standard, som faktisk ente i draw, fordi laget vår var en utrolig gjeng med campy bitches.

Jeg i STA-1 gikk hill, mens toonmate gikk middle.

Alt vi spotta ble omtrent ikke truffet, og han måtte kaste inn håndkle, jeg relokerte fort til middle for og ha noe som helst sjans for og vinne matchen.

En STA-1 kan bare ikke løpe inn i fiender da den er laget av papp, men når det var 3 minutter igjen med 5 tanker på fiendelaget igjen, stormet jeg fremover i ett vagt håp om og vinne, samtidig som jeg spammet attack.

2 av våre gjenværende 6 campers kom, og med nød og neppe tok jeg ut borsigen og en tiger, mens de 2 tok ut arty.

så gikk tida ut.

herreminhatt er det mulig...sukk.

Noen kart har for mange busker og trær som innfrir til camping. Håper de gjør noe med dette......

Lenke til kommentar

hadde en runde i går på Prohorvka standard, som faktisk ente i draw, fordi laget vår var en utrolig gjeng med campy bitches.

Alt vi spotta ble omtrent ikke truffet, og han måtte kaste inn håndkle, jeg relokerte fort til middle for og ha noe som helst sjans for og vinne matchen.

En STA-1 kan bare ikke løpe inn i fiender da den er laget av papp, men når det var 3 minutter igjen med 5 tanker på fiendelaget igjen, stormet jeg fremover i ett vagt håp om og vinne, samtidig som jeg spammet attack.

2 av våre gjenværende 6 campers kom, og med nød og neppe tok jeg ut borsigen og en tiger, mens de 2 tok ut arty.

så gikk tida ut.

Noen kart har for mange busker og trær som innfrir til camping. Håper de gjør noe med dette......

Kan jeg få dine lag? 6 campere som "worst-case" er langt bedre enn 6 campere hver match som i går.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Det er spillerne som må gjøre noe med seg selv

Det vet du aldri skjer. Man må lage kart som ikke innbyr til excessive camping.

Feks nye swamp, noen få busker rundt hver camp, ikke for mye,

så gikk tida ut.

Kan jeg få dine lag? 6 campere som "worst-case" er langt bedre enn 6 campere hver match som i går.

Du fikk ikke med deg ordet "gjenværende"

Alle campet utenom meg og toonmaten.

Lenke til kommentar

For en ræva kveld, har blitt most av artilleri, dødsstjerner, og ammoracks i 15 av 20 kamper før jeg har fått gjort mer enn to skudd med skade.

Selvfølgelig vant laget hver jævla gang jeg ble most før 3 minutter, slik at alle trippelrundene ble kastet vekk. Og når jeg selv vinner flanken egenhendig presterer selvfølgelig den andre flanken å bli fullstendig most til tross for overtall..

Så utrolig godt at flere har det slik.... ga rett og slett opp å spille i helga, 3x xp får så være, for så utrolig mye hodeløse kyllinger som var ute i helga har jeg nesten ikke sett....

Og det med at xvm gir laget en overlegen sjanse til seier, endte i 9 av 10 tilfeller med tap...

Og jeg som sårt trenger creds til Batchat og Amx50B..... samt noe annet snacks ;) Litt usikker på om det er stor forskjell på amx50 120 og 50B.... mtp om jeg skal beholde 120'n :hmm: Er jo en utrolig morro tanks da...

Samme dillemma vedr. Lorraine også...

Lenke til kommentar

spill noe som er enkelt og få 4 kills med da vel? slik som hellkitty eller t49.

Jeg kjører alltid noen runder StugIII om verden går meg imot. Der har jeg 55% WR og det er en lekker kjerre. Jeg burde dog vært flinkere til å enten spille litt BF4, se på TV eller evt harve over kjerringa, fremfor å irritere meg en hel kveld foran WoT. Ikke alltid like lett å se på det som "bare et spill" ;)

Lenke til kommentar

For et par uker siden kjøpte jeg meg en Maus, hadde valget mellom E 100, Jagdpanzer E 100 og Maus. Men jeg gikk for Maus, siden det var vel den jeg sikta mot når jeg starta under Wot betaen for lenge siden. Jeg har ikke spesielt mye lyst til å bytte ut jagdtigern, det er liksom godvogna. Når jeg har nok kreds igjen blir det E 100.

Må si jeg liker Mausen veldig godt. selv om jeg føler kanonen til den svikter meg mye til tider. Mye bounce selv om jeg går for weak spots.

Så her er en liten advarsel til andre som vurderer å handle inn en Maus eller en annen type top tier vogn. Da mest heavy og tankdestroyer.

Man VIL få mye kjeft.

Det er min feil når 10 personer fra laget går til høyresiden av kartet og blir wipa før det har gått 3 minutter av kampen. Med en topp speed på 20 km/t på flatmark, så er det vistnok jeg som skal dekke hele kartet. Generelt er tendensen at går laget på et tap så er det min feil. Ifølge alle de gode taktikkerene der ute skulle jeg ha campa der, charga her, avbrutt en cap og samtidig cappa basen til motstanderene. Og alt dette mens jeg bruker Mausens gode armor til å beskytte mine medspillere ifra skade.

Angrer likevel ikke innkjøpet av Mausen

Lenke til kommentar

Så utrolig godt at flere har det slik.... ga rett og slett opp å spille i helga, 3x xp får så være, for så utrolig mye hodeløse kyllinger som var ute i helga har jeg nesten ikke sett....

Og det med at xvm gir laget en overlegen sjanse til seier, endte i 9 av 10 tilfeller med tap...

Og jeg som sårt trenger creds til Batchat og Amx50B..... samt noe annet snacks ;) Litt usikker på om det er stor forskjell på amx50 120 og 50B.... mtp om jeg skal beholde 120'n :hmm: Er jo en utrolig morro tanks da...

Samme dillemma vedr. Lorraine også...

selv har jeg ikke kjørt heavy linja til frankrike, men har foch155, batchat, og artilleriet...

valgte å selge unna tier 9 vognene såfort muligheten bød seg.. hatet lorraine som pesten men savnet 1390 som jeg da kjøpte tilbake ved en senere anledning...

ang heavy linja så har jeg hørt folk si at dem foretrekker 50-100 over 50-120

Lenke til kommentar

Velkommen til hvordan jeg har det:

post-221391-0-46105200-1395767370_thumb.jpg

5 av de bouncene var APCR mot en Tiger II på 300m avstand. Alle skudd var fullt siktet inn.

Sånn "flaks" har jeg hatt hver ***** runde i dag:

Medium eller light tank: enten bestemmer laget seg for at det er best å gjemme seg i et hjørne av banen så jeg ikke får gjort noe som helst fornuftig, eller så blir jeg most av artilleri.

Heavy tank: artilleri, derpende ISUer/704er/Jagdtigre, og ender alltid opp mot tier 10-tanker med KV-4.

TD: Umulig å skade noe som helst, jeg bouncer selv på 13 90er, eller så kommer en tilfeldig tomat rushende og oppdager meg før jeg rekker å komme i posisjon så jeg blir most av artilleri.

Nå avinstallerer jeg dette pisset!

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

50 100 er en herlig tier 8 heavy... Ikke noe easy-mode, men du så gøy når man spiller denne riktig.

Jeg selger aldri 50 100, og blir nok ikke å kjøpe 50 120 heller.

Lenke til kommentar

50 100 er en herlig tier 8 heavy... Ikke noe easy-mode, men du så gøy når man spiller denne riktig.

Jeg selger aldri 50 100, og blir nok ikke å kjøpe 50 120 heller.

50 120 er på mange måter en bedre vogn. har "bare" 4 egg i kammeret men det betyr at det er fortere å lade dem. Og fearfactoren er helt klar høyere. Om du tror at 50 100 skaper nervøse rykkninger når du entrer banen så har du ikke kjørt 50 120. Når en slik vogn plutselig dukker opp i sluttminuttene kan den skape kvalmetokter hos fiender med lav helse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...