Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Jeg hadde et par fine JP-runder igår, liker min nye 105mm kanon. Folk rygger unna når de mister 3-400HP på et skudd, føler jeg møter litt mer respekt. Men jeg har selv vesentlig mer nerver når jeg spiller JP enn f.eks Stug. Men det har selvsagt med mestringsfølelsen å gjøre. Som laveste tier med JP møter jeg vogner jeg har sett lite til tidligere. Stug'en møter jo bare kjentfolk, på godt og vont. Det var den første vogna jeg virkelig likte i dette spillet, så den blir nok værende i hangaren til evig tid.

 

Nå er det en god stund til jeg får bygget opp nok XP til å velge Ferdinand eller JPII. Sistnevnte er vel vesentlig mer manøvrerbar, men tåler lite sammenligner med Ferdinand. På den annen side så er jeg ikke spesielt godt vant med pansring, så jeg holder vel en knapp på JPII. Virker å være mest sammenlignbar mht spillestilen til JP'n jeg har idag.

 

Har også 'lidd' meg gjennom britisk Vickers Medium I, II og III (sistnevnte var strengt tatt litt morsom), men i enden av tunnelen stod ei lita berte med navn Matilda. Det var en vogn man kunne like godt, selv om jeg så langt tidvis har spilt som den skulle være "udødelig". Man kommer dog fort ned på bakken igjen når en Hetzer kliner til med gullammo... Synd den linja fører til Churchill og ikke Cromwell/Comet, de liker jeg ikke å møte i skauen. Burde hatt en slik selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde absolutt gå for JP2 i stedet for Ferdinand. Den har høyere DPM og mye bedre mobilitet, og armoren til Ferdi er bare piss. Den er langt fra så bra armert som den en gang var, det meste banker rett gjennom både understell og superstructure. Med vinklingen på superstructure hos JP2 og størrelsen så har faktisk JP2 til tider bedre armor.

 

Ferdi skal være basert på TigerP understellet, men hvis man sammenlikner de to tanksene så vil man se at TigerP faktisk er vesentlig bedre beskyttet. Hvorfor dette vet jeg ikke, men det er faktisk stor forskjell! Har ikke nummer i hodet, skal hente dem opp etter jobb.

 

Så gå for JP2!

Lenke til kommentar

Jeg bruker Sturer som en andre-tredje linjes TD avhengig av hvilken tierkamp jeg havner i. Sturer er jo sårbar så man må ikke stikke seg for mye frem. Flanking er jo skjeldent et alternativ med den farten som den kan vise til. Men du og du når du treffer en lavtiervogn med den kanon der.

Jeg har full camo på mannskapet (sixt sense på kommandøren) samt laderen, camonett og kikkert som utrustning på den. 64% winrate på 42 kamper er resultatet mitt så langt.

Lenke til kommentar

folkens dere må komme dere videre opp i tech treet, det er eneste måten og bli bedre på.

 

spiller jeg tier 6 føler jeg som jeg driver med sealclubbing......

 

Oppdragelse iL! I T2 driver man sealclubbing mens i T6 driver man med opp(slag)dragelse, know the difference! Dessuten må man gjerne gjennom T6 hvis man er på vei opp nye linjer. Selv driver jeg med VK 3001P, Type58, 59-16, Cromwell og akkurat ferdig med AT-8 ;)

Lenke til kommentar

folkens dere må komme dere videre opp i tech treet, det er eneste måten og bli bedre på.

 

spiller jeg tier 6 føler jeg som jeg driver med sealclubbing......

Kjør Chi-To i 50 kamper, og fortell meg at det er en sealclubber...

Andre forslag om du kjeder deg: Churchill Garbage Carrier, Chi-Ri, T-34-2

Lenke til kommentar

folkens dere må komme dere videre opp i tech treet, det er eneste måten og bli bedre på.

 

spiller jeg tier 6 føler jeg som jeg driver med sealclubbing......

Det er ikke bare bare å komme seg opp. Da må man i alle fall spille kun på en og samme vogn for å skrape sammen XP kjapt. Fra tier 6 og 7 begynner det å koste både svette og tid for å få XP og credits nok. Da hjelper det heller ikke at jeg samtidig med Jagpantheren kjører opp tysk medium (Pz.Kpfw. III/IV neste), tysk arty (hummel utforsket, ikke kjøpt), engelsk medium (stopper nå med Matilda), biritsk arty (Birch kommer til å ta et år å bli ferdig med) osv. Føler jeg spiller mer enn jeg bør med to unger, kjerring og snart førr. Time/halvannen per dag er ikke nok til å klare alt, og det er heelt på smertegrensa for hva jeg skal tillate meg og samtidig beholde husfreden ;)

Lenke til kommentar

 

folkens dere må komme dere videre opp i tech treet, det er eneste måten og bli bedre på.

 

spiller jeg tier 6 føler jeg som jeg driver med sealclubbing......

Kjør Chi-To i 50 kamper, og fortell meg at det er en sealclubber...

Andre forslag om du kjeder deg: Churchill Garbage Carrier, Chi-Ri, T-34-2

 

 

 

Chi-To er ok+, Chi-Ri har en insane DPM, meget meget bra tank.

CGC har jeg ikke prøvd, da man ikke trenger og gå igjennom den.

T-34-2 er jeg enig i er garbage.

Lenke til kommentar

 

Andre forslag om du kjeder deg: Churchill Garbage Carrier,

 

 

Den Churchill-greia der får ikke mye kudos. Leste litt på wiki og på WG forumet og makan til drittvogn (basert på andres utsagn) har jeg ikke hørt om i dette spillet. Du er litt i overkant glad i utfordringer om du satser på den saken der.

Lenke til kommentar

 

 

folkens dere må komme dere videre opp i tech treet, det er eneste måten og bli bedre på.

 

spiller jeg tier 6 føler jeg som jeg driver med sealclubbing......

Kjør Chi-To i 50 kamper, og fortell meg at det er en sealclubber...

Andre forslag om du kjeder deg: Churchill Garbage Carrier, Chi-Ri, T-34-2

 

 

 

Chi-To er ok+, Chi-Ri har en insane DPM, meget meget bra tank.

CGC har jeg ikke prøvd, da man ikke trenger og gå igjennom den.

T-34-2 er jeg enig i er garbage.

 

Chi-To er min mening ræva fordi den rett og slett ikke fungerer som annet enn support, du kan ikke gjøre en carry pga mangelen på panser, camo, og mobilitet, og det hjelper ikke at du kan miste både motor og belter samtidig...

Chi-Ri er bare en dårlig utgave av Tiger (H)...

Lenke til kommentar

 

 

 

folkens dere må komme dere videre opp i tech treet, det er eneste måten og bli bedre på.

 

spiller jeg tier 6 føler jeg som jeg driver med sealclubbing......

Kjør Chi-To i 50 kamper, og fortell meg at det er en sealclubber...

Andre forslag om du kjeder deg: Churchill Garbage Carrier, Chi-Ri, T-34-2

 

 

 

Chi-To er ok+, Chi-Ri har en insane DPM, meget meget bra tank.

CGC har jeg ikke prøvd, da man ikke trenger og gå igjennom den.

T-34-2 er jeg enig i er garbage.

 

Chi-To er min mening ræva fordi den rett og slett ikke fungerer som annet enn support, du kan ikke gjøre en carry pga mangelen på panser, camo, og mobilitet, og det hjelper ikke at du kan miste både motor og belter samtidig...

Chi-Ri er bare en dårlig utgave av Tiger (H)...

 

 

Hva har du røyka nå da? Chi-Ri har ikke armor, ikke turret, og autoloader. Hvordan ligner den på Tiger H ?

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

 

Hva har du røyka nå da? Chi-Ri har ikke armor, ikke turret, og autoloader. Hvordan ligner den på Tiger H ?

Tiger H er også long-range support, men i motsetning til Chi-Ri har den en voldsomt mye bedre kanon, og panseret fungerer i det minste mot tier 5-tanker. Den er også raskere :p

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Hvordan spiller dere "sturer Emil"? Fikk top gun igår, så nå gjør den en del skade ihvertfall, men lite ammo og fantastisk treig.. Sniper?

 

 

 

Sniping og camping er noe du må bli vandt med i Panzerslafs. Husk også at alle elsker kjappe og lette kills, så de går for deg først, spesielt siden 128mm gjør veldig vondt for alle du skyter. Den har også ganske treg traverse, så du kan ikke redde deg fra folk som kommer med en "lol td lets circle him" ide, noe som jeg føler man i noen tilfeller kan redde seg fra i JT :p

Lenke til kommentar

folkens dere må komme dere videre opp i tech treet, det er eneste måten og bli bedre på.

 

spiller jeg tier 6 føler jeg som jeg driver med sealclubbing......

Er jo rundt tier 6 morroa er. Synes man blir for lagavhenging lengre oppe, og det flyr for mye gull.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noen som kunne tenke seg spille et par ganger i uka i platoon?

har alt fra Tier 4- 9.

Snart Tier X :)

 

Ha en fin dag :)

Jepp.

Litt frem og tilbake hvilke dager som passer, og hvor lenge om gangen, men begynner å bli litt lei solo.

Brukernavnet mitt er Monkeycat15.

 

Ok. jeg legger deg til og gir deg en meld så fort jeg ser deg online.

Lenke til kommentar

 

folkens dere må komme dere videre opp i tech treet, det er eneste måten og bli bedre på.

 

spiller jeg tier 6 føler jeg som jeg driver med sealclubbing......

Er jo rundt tier 6 morroa er. Synes man blir for lagavhenging lengre oppe, og det flyr for mye gull.

 

 

selv med alle mine hellkittie kamper er jeg veldig uenig med deg.

 

Det er for lett på tier 6. Lett er ikke moro i lengden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...