Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Høres bra ut :) Liker Mk I og ser frem til at man på 7/1 har to gode kanoner å velge mellom.

 

Jeg skal ikke til FV4202, så det passer bra. Har jo fått med meg at den ikke er en sterk tier X medium.

 

 

Jeg foretrekker alpha og penetration så jeg liker best 105mm på Centurion 7/1 selv om den har lavere DPM enn 20pdr Type B, men begge er gode kanoner.

 

FV4202 kan være artig i randoms når man spiller platoon, men den er ikke best på noe lenger etter STB-1 ble lansert (tenker da på -10 graders gun depression).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skriver her for å få ut frustrasjon,holdt nå på å knuse PC-en etter 5 tap på rad hvor vi hadde WR over 55% hver gang uten at det hjalp,siste 2 tapte vi på grunn av teamkillers og den ene økten hadde vi hele 66% win rate...tror jeg slutter å spille dette dritt spillet på en god stund...

Lenke til kommentar

Det er ikke de sureste tapene at teamet ikke funker. Om jeg gjør mer damg. en resten av laget til sammen, da er det ikke mer for meg å gjøre. Det er jo selvfølgelig ikke hver kamp jeg skinner, men det ikke mange kamper jeg avslutter uten å flådd dmg. av fientlig avskum.

Nei, de desidert sureste tapene er der det er jeg, og bare jeg, som kuker det så seriøst til at det ikke er sant. Når jeg gjør sprell som i utgangspunktet virket så geniale at det bare var å feste en hale på den ideen og kalle den for en rev. Men så to sekunder ut i utførelsen av ideen oppdager man at det er en grunn for at andre ikke gjør et lignende greie.

De tapene er sure de. Da får jeg av og til lyst til å knuse et eller annet.

Og når man står ferdigsiktet inn på et punkt der det skal/bør komme en fiende, bare for å oppdage at skuddet ditt bounser/bommer med klar margin. Mens den nissen gjerne sender avgårde et skudd mot deg i fart og treffer blink på et mål son er mindre en øyet på en Kråke.

Og det er ikke det værste, nei det verste er at det lykketrollet tror at det skal være slik. han aner ikke hvor mye flaks som var inne i bildet ved et slikt skudd.Han tror virkelig at joda, sånn er det å være så god som han er.

Lenke til kommentar

Skriver her for å få ut frustrasjon,holdt nå på å knuse PC-en etter 5 tap på rad hvor vi hadde WR over 55% hver gang uten at det hjalp,siste 2 tapte vi på grunn av teamkillers og den ene økten hadde vi hele 66% win rate...tror jeg slutter å spille dette dritt spillet på en god stund...

 

hvis WR sjansen fra XVM irriterer deg så jævlig, skru den av da vel?

 

For meg er medspillere ghosts, de kunne liksågodt ikke være der. Vår platoon er de som bærer laget i 99/100 tilfeller anyways.

 

Individuell skills på motspillere ser jeg bare på hvis jeg har en 1v1 mot dem.

Lenke til kommentar

Den sjansen XVM gir for seier/tap er tross alt bare et tall basert på andre tall.

Hvordan dette er vektlagt er omdiskutert, det har blitt nevnt her at gode spillere på bunnen av lista blir vektlagt relativt tungt. Skulle ikke overraske om det samme gjelder for platoons med relativt gode spillere, ergo at det i vinnersjansen "forventes" at platoonet gir et relativt større bidrag til kampen.

 

Eller kan man flytte folka frem og tilbake til en tidligere vogn uten negative effekter om man vil gjenoppta nostalgien fra laverer tiere?

 

Nei, men om mannskapet tilhører samme vognklasse, fungerer de med 75% effektivitet (som tidligere nevnt er premiumvogner unntatt dette).

 

Det fungerer helt greit om man har lyst til å kjøre f.eks. T1 Cunningham uten dedikert mannskap*. Sixth sense og andre "perks" fungerer, det samme gjør visstnok kamuflasjeskill o.l. (men mest sannsynlig begrenset av mannskapets "hovednivå"). Mener å huske at mannskapet ikke blir trent like fort, men om det er for nostalgien er det kanskje ikke så farlig.

 

* I hvertfall for oss som registrerte oss før det ble "standard" med 100%-mannskap på T1-vogner.

Endret av AiKi
Lenke til kommentar

Skriver her for å få ut frustrasjon,holdt nå på å knuse PC-en etter 5 tap på rad hvor vi hadde WR over 55% hver gang uten at det hjalp,siste 2 tapte vi på grunn av teamkillers og den ene økten hadde vi hele 66% win rate...tror jeg slutter å spille dette dritt spillet på en god stund...

 

Det som har vært tilfellet hos meg er at i de matcher xvm har gitt oss 55-65% win chance, har laget i mange av kampene tapt, og det tilgangs.... men så har vi matcher der vi har 40-45% win chance, der laget har vunnet... har gitt opp å se på xvm og winchance, likeste er å skru av...

Lenke til kommentar

Skriver her for å få ut frustrasjon,holdt nå på å knuse PC-en etter 5 tap på rad hvor vi hadde WR over 55% hver gang uten at det hjalp,siste 2 tapte vi på grunn av teamkillers og den ene økten hadde vi hele 66% win rate...tror jeg slutter å spille dette dritt spillet på en god stund...

Med mindre winrate er over 70% og du selv er en blå spiller eller bedre er det fint lite du bør bry deg om det tallet.

 

Den sjansen XVM gir for seier/tap er tross alt bare et tall basert på andre tall.

Hvordan dette er vektlagt er omdiskutert, det har blitt nevnt her at gode spillere på bunnen av lista blir vektlagt relativt tungt. Skulle ikke overraske om det samme gjelder for platoons med relativt gode spillere, ergo at det i vinnersjansen "forventes" at platoonet gir et relativt større bidrag til kampen.

Win chance i XVM påvirkes mest av ekstreme spillere (under 800 WN8 og de over 1900 WN8,) og platoons med slike spillere. Om du har en 3-manns unicum-platoon på laget ditt og win chance er under 60% tyder det på at de resterende 11 spillerne på laget ditt er ekstremt dårlige.

Lenke til kommentar

Folk glemmer som oftest at om man har 60-80% _teoretisk_ winchance, så har motstanderen allikevel en _teoretisk_ prosentandel sannsynlighet for å vinne.

Og som quickybaby veldig ofte minner oss på at en 60% winchance kamp med ham på laget er i realiteten langt i fra 60%

Og om unicum er uheldig i kampen og blir most av arty eller en vegg av TD før de får gjort mye, så faller den teoretiske raskt til feil side av prosentandelen.

 

 

Ellers har jeg sett nok av 70% kamper hvor folk mister hodet fordi "laget vårt er så utrolig mye bedre enn motstander" og smeller på et heidundrandes tap.

Endret av ShadowMaster
Lenke til kommentar

Ellers har jeg sett nok av 70% kamper hvor folk mister hodet fordi "laget vårt er så utrolig mye bedre enn motstander" og smeller på et heidundrandes tap.

Jepp. Eller hvor det ene laget tidlig i kampen får et tallmessig overtak, 10 vs 15 for eksempel. Lett for laget i overtall å gi faen fordi de tror de allerede har vunnet, bare for å kjøre rett inn i kanonilden til det andre laget som spiller defensivt og venter ut fienden.

Lenke til kommentar

Beregnet vinnersjanse er bare en indikasjon, man kan jo vinne i lotto også til tross for at prosentandelen der nok har endel nuller etter komma. Men det som er synd er at runden ofte blir preget av tallet folk får presentert i forkant. Er det veldig lavt, blir man gretten og runden går som oftest i dass. Er det veldig høyt blir det enten sealcubbing eller katastrofe, men uansett en ganske kjedelig runde. 45-60 gir de beste rundene etter min erfaring. Da er folk litt skjerpet og oftest ganske jevnt.

Før jeg brukte modd fikk jeg aldri opp dette forbannede tallet og det var på mange måter bedre. Nå er det så utrolig stort fokus på ratinga til folk, og samtidig er det fint lite man får gjort med det. Server plukker begge lagene og sånn er det bare.

Lenke til kommentar

Hoho, tjener vanvittig med spenn på Groundhog Day, stort sett hver andre-tredje kamp så er det en bonus på 75K

 

Edit:

Så er det et par kamper innimellom der en blir totalt overkjørt. Sitte på Lakeville som TD, vi har fire TD, en Arty, vi har to TDs i dalen, to på veien som også dekker byen. Bra ordnings om de ikke rusher dalen.

 

Så roter de det til i byen og blir overkjørt. Da er det så klart TDs feil som sitter og 'camper' i basen :roll:

 

Cry some more IS7, I feed on your tears.

Endret av Whitefall
Lenke til kommentar

Chance to win er vel den mest ubrukelige delen av XVM. Den kan jo faktisk føre til at folk bare ser en % og spiller helt annerledes enn de ellers ville, og så går ting så til de grader i dass. Har sett 5% chance of win der vi durer inn 15-1, og 95% chance to win der laget mitt taper omtrent like hardt. "Chance" er det viktige ordet her.

 

Har ellers satt XVM opp til å vise antall kamper, antall kamper i den tanksen de nå kjører, win ratio generelt og win ratio i den tanksen, samt WN7 (eller hvilken WN vi nå er oppe i). Da får man som regel en ganske grei pekepinn på hvem på laget du kan stole bittelitt på og hvem som kan ignoreres/brukes som ablative armor :D

Lenke til kommentar

Så det er aldri TDene sin feil?

 

Lakeville er vanskelig og få skudd inn i byen, og man må bevege seg, ikke sitte på samme plass og håpe på skudd, selv om posisjonen er aldri så bra.

 

Dog sitter du i en über treg TD, ser jeg at det er vanskelig.

Lenke til kommentar

Har ellers satt XVM opp til å vise antall kamper, antall kamper i den tanksen de nå kjører, win ratio generelt og win ratio i den tanksen, samt WN7 (eller hvilken WN vi nå er oppe i). Da får man som regel en ganske grei pekepinn på hvem på laget du kan stole bittelitt på og hvem som kan ignoreres/brukes som ablative armor :D

 

Jeg har basert meg på OldSchools ProMod og ikke konfigurert XVM selv. Det går vel sikkert greit å tweake inn dine endringer, har du en "mal" for hvordan du setter opp det du skisserer?

Antall kamper og winrate i kjørende vogn er en relevant statistikk.

 

IL: Aldri TD'ene sin feil! At det ikke blir scoutet og/eller lokket fiender inn i vår skuddlinje må dere ta på egen kappe :p

Lenke til kommentar

Nesj, jeg sitter i en WT PZIV, så for min del så er jeg ikke noen frontlinje TD. Ikke at jeg har noe i mot å følge som støtte dog, men primært så bruker jeg å være på den svakeste flanken.

 

Men her sitter jeg og en T110E4 og holder unna en E75, en VK4502 samt en T62A i dalen, vi har en OB704 samt en Borsig som holder veien fra to mediums og to TDs mens de samtidig sender potshots mot kirkemafiaen. Ergo så har vi ni vogner inne i byen, med sporadisk artilleristøtte som blir overkjørt av 7 vogner der inne for så å klage over hvor fælt det er at vi sitter med campingtelt og taper hele greia for de.

 

Så nei, det er ikke TDenes feil, de gjorde jobben sin. Men jeg spiller nok random til å ha sett totalfeil fra TDs, Heavys, Mediums og Lights i en salig mix. Noen ganger er det slik, og i andre tilfeller som dette så er det litt lettere å bare dytte ansvaret over på motsatt flanke.

Lenke til kommentar

Jeg har basert meg på OldSchools ProMod og ikke konfigurert XVM selv. Det går vel sikkert greit å tweake inn dine endringer, har du en "mal" for hvordan du setter opp det du skisserer?

Antall kamper og winrate i kjørende vogn er en relevant statistikk.

 

IL: Aldri TD'ene sin feil! At det ikke blir scoutet og/eller lokket fiender inn i vår skuddlinje må dere ta på egen kappe :p

 

 

Bruker XVM Config Editor her: http://www.modxvm.com/en/xvm-xvm-xvmconf-configuration-editor/

 

Spesifikt kan du åpne din egen xvm-fil i den editoren, klikke på Tab og putte inn dette i "left/right vehicle name text format": <font face='Courier' size='11'>{{vehicle}} {{kb}} <font color='{{c:rating}}'>{{rating}}</font> <font color='{{c:wn8}}'>{{wn8}}</font> {{t-battles}} <font color='{{c:t-rating}}'>{{t-rating}}</font>

 

Da vil lista som kommer opp når du holder inne tab vise Tanks, toatalt antall kamper (rundet av til nærmeste tusen), fargekodet global WR, fargekodet WN8, antall kamper i tanks, og WR i denne tanksen. Oversikt over alle kodene du kan bruke her er i readme-filen som følger med XVM.

 

Så nei, det er ikke TDenes feil, de gjorde jobben sin. Men jeg spiller nok random til å ha sett totalfeil fra TDs, Heavys, Mediums og Lights i en salig mix. Noen ganger er det slik, og i andre tilfeller som dette så er det litt lettere å bare dytte ansvaret over på motsatt flanke.

 

Dunning-kruger (sjekk wikipedia) stiller meget sterkt i dette spillet. Du er 1 av 15, det er 25% random bygd inn i de fleste parametere, og diverse annet, så det er veldig lett for å bortforklare enge feil med at det egentlig er alle de andre. Når så statistikken begynner å vise at kanskje det faktisk ikke er alle de andre, så gjelder det å holde for ørene og høylydt forkynne hvor lite statistikken har å si pga de nevnte faktorene. Det er selvfølgelig mye enklere å skylde på andre enn å ta ansvar selv, spesielt når de man skylder på er for oss fullstendig ukjente personer. Sånn er det nå en gang på internett..idiotien florerer :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

OMG, STFU NOOB&LTP, my stats are bad cause of ppl like you noob! Me stronk tank, stronker player everst!

 

 

Tror nok jeg kan si meg skyldig i å ha bortforklart egne feil på andre til tider selv, stort sett den feilen jeg konstant gjør er å gjerne ende opp alene på en flanke i selskap av en annen stakkar som triller rundt tre tier under meg. Da er det fort gjort å lyse resten av laget i bann, noe som understøttes av en survival ratio på 31% ut av..9000+ kamper.

 

Tett fulgt av kronisk tabbe nr.2, rushe fienden for å så finne ut at vognene som var med meg heller sitter bak steinen sin og ser an hvordan dette går. Men ellers er vel statsen min noe over gjennomsnittet, så noe gjør jeg vel riktig også, og jeg vet iallefall hva rollen min er med de forskjellige tiers og vognklasser, om det er mulig å utføre den blir noe annet men. :p

 

Hva er egentlig gjennomsnittet for wot i disse dager?

Lenke til kommentar

 

Tett fulgt av kronisk tabbe nr.2, rushe fienden for å så finne ut at vognene som var med meg heller sitter bak steinen sin og ser an hvordan dette går. Men ellers er vel statsen min noe over gjennomsnittet, så noe gjør jeg vel riktig også, og jeg vet iallefall hva rollen min er med de forskjellige tiers og vognklasser, om det er mulig å utføre den blir noe annet men. :p

 

Hva er egentlig gjennomsnittet for wot i disse dager?

 

Jeg gjør akkurat samme tabber som deg :p Og har dårligere overlevelsesrate. Lærer aldri.

 

Når det gjelder gjenomsnittet så sier wotlabs følgende:

Overall

Average Win Rate:48.96%

Average Tier:5.21

Average WN8 Rating:813

Players Tracked:257094

Clans Tracked:5338

 

Active Players

Average Win Rate:50.34%

Average Tier:5.74

Average WN8 Rating:1022

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...