Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Chance to win" på mellom 23% og 37% på 10 kamper?! Er det meg som trekker ned eller vaffan?! 1660 dmg med Grille og beste på laget, med goood marging og tap så det synger. Jeg blir forbanna, mandager skal liksom vært kosekvelden til far :p

 

Den verste kvelden jeg noen gang har hatt, nummeret før jeg legger vekk hele driten. Er det dårligere matchmaking for de som ikke lenger har Premium-abo?

En hel kveld under 50%, stort sett 35-45. Aldri opplevd tidligere og igår gikk premium-kontoen ut.

Endret av Svantesvoken
Lenke til kommentar

"Chance to win" på mellom 23% og 37% på 10 kamper?! Er det meg som trekker ned eller vaffan?! 1660 dmg med Grille og beste på laget, med goood marging og tap så det synger. Jeg blir forbanna, mandager skal liksom vært kosekvelden til far :p

 

Den verste kvelden jeg noen gang har hatt, nummeret før jeg legger vekk hele driten. Er det dårligere matchmaking for de som ikke lenger har Premium-abo?

En hel kveld under 50%, stort sett 35-45. Aldri opplevd tidligere og igår gikk premium-kontoen ut.

Opplevd akkurat det samme.....og det med premium..

Men stoler heller ikke på xvm her, har hatt mange kamper i helga som sier 60-70% winchance, og endt med stortap, og så har vi 40% som ender med storseier.... Men det er frustrerende når du kommer inn i en slik loop ja.... men kjemp på videre ;)

Lenke til kommentar

"Chance to win" på mellom 23% og 37% på 10 kamper?! Er det meg som trekker ned eller vaffan?! 1660 dmg med Grille og beste på laget, med goood marging og tap så det synger. Jeg blir forbanna, mandager skal liksom vært kosekvelden til far :p

 

Den verste kvelden jeg noen gang har hatt, nummeret før jeg legger vekk hele driten. Er det dårligere matchmaking for de som ikke lenger har Premium-abo?

En hel kveld under 50%, stort sett 35-45. Aldri opplevd tidligere og igår gikk premium-kontoen ut.

Premium-konto har ingenting å si for MM, hadde WG implementert skill-basert MM hadde nok flere av de gode spillerne forlatt spillet ettersom man ikke ville fått mer XP per kamp jo bedre man er.

 

Mitt tips er å ta en pause på ti minutter når du blir frustrert slik, alternativt må du ha hatt mye trening med motivatorer og være istand til å overføre det du har lært til World of Tanks. Det som fungerer for meg når jeg har flere frustrerende tap på rad er at jeg tenker igjennom hva jeg gjorde rett i de kampene, istedet for å fokusere på alt jeg gjorde galt. Når jeg ikke klarer dette ender jeg opp med flere frustrerende runder på rad, og da burde jeg heller slutte å spille. I det lange løp har det ingenting å si

Nyttig lesestoff: http://forum.wotlabs.net/index.php?/topic/2882-being-on-tilt-in-world-of-tanks/

 

Det første skrittet mot forbedring er å innrømme at du gjør noe feil ;)

Lenke til kommentar

 

Premium-konto har ingenting å si for MM, hadde WG implementert skill-basert MM hadde nok flere av de gode

 

Viktig å finne en syndebukk å legge skylda på!

 

Det første skrittet mot forbedring er å innrømme at du gjør noe feil ;)

 

Jeg er ikke i den fasen enda, hehe. Ikke at jeg på noen som helst måte tror jeg gjør alt, mye eller noe for den saks skyld riktig, men det er tross alt et lagspill og en luring i TD i bakre linjer kan ikke vinne kampen alene ;)

Fire treff med Grille gir meg førsteplass i en runde, det sier litt om hva som skjer i fronten med de andre..

 

(men jada, jeg kan selvfølgelig analysere runden og ta lærdom, men det er nå mest et spill og underholdning for min del)

Endret av Svantesvoken
Lenke til kommentar

Kjedelig å få mange tap på rad. Men sånn er dette spillet. Man har 14 andre gjøker på laget.

 

Ble mer frustrert over det før, nå grinder jeg ikke så mange linjer.

Kun britisk medium egentlig. Og jeg har goood tid med Centurion Mk I. :)

Ellers så er det for gøy og spille med forskjellige god-tanks.

 

Bare å fokusere på egen innsats, hva gjorde jeg riktig/galt? Prøve å bli en av de beste på laget.

Lenke til kommentar

Hadde også ganske begredelige runder til tider i helgen, men det jevnet seg litt ut etterhvert (spillte med like god kompis hele tiden) Var nede i 30% WR etter 20 kamper eller noe, var topp5 XP hver gang.

Vi fant vel ut at en del skyldes at vi spiller dårlige tanks som er vanskelige å carry i, Type 58 platoon som T6 i T8 kamper er jo en tragedie... Stock Caernarvon osv. Så det vi etterhvert gjorde var å bruke denne regelen for spillingen:

 

Plukk en tank, gjerne en som trenger x3. Spill en kamp, vinner du spiller du en ny med samme tank, taper du går du videre til neste tank.

 

Hvis du bruker denne regelen vil du stort sett ende opp med en god WR og greie kamper. Du unngår lange tapsrekker for å få x2/x3, og kan flyte på fine vinnerrekker med samme tanksen. Når man til slutt taper en kamp med tanksen så er det helt OK å gå videre til neste fordi man hadde en fin flyt før man til slutt gikk på et tap, og stort sett kan man fortsette å vinne med neste tank.

 

Hvis dette ikke hjelper er det best å skru av og gjøre noe annet en stund ;)

Lenke til kommentar

Ingenting tilter meg mer enn tilfeller av alvorlig RNG flere ganger etter hverandre, som f.eks magnetiske mantlets og tracks osv. som gjerne resulterer i at ting går mye verre enn de burde ha gått. Vel, dersom jeg vinner neste runde med 0 dmg, da er kvelden over.

 

Selv avslutter jeg en tilt dersom jeg får en god runde etterpå, og da er det best med en som spilles anderledes og hest i lavere tiers. KV-2 har reddet meg mange ganger <3

Lenke til kommentar

Ingenting tilter meg mer enn tilfeller av alvorlig RNG flere ganger etter hverandre, som f.eks magnetiske mantlets og tracks osv. som gjerne resulterer i at ting går mye verre enn de burde ha gått. Vel, dersom jeg vinner neste runde med 0 dmg, da er kvelden over.

 

Selv avslutter jeg en tilt dersom jeg får en god runde etterpå, og da er det best med en som spilles anderledes og hest i lavere tiers. KV-2 har reddet meg mange ganger <3

 

KV-2 er en virkelig fin happyplace tank.

 

Er noe med å se fi gå opp i røyk på første skudd :p

Lenke til kommentar

Da følger jeg etter med de lette vognene mine. Skjønner forsåvidt at de heller vil ha en sirkel, men det er en del kart den firkanten er ganske viktig. El Halluf kan bli spennende, uten at jeg har sittet med passer og linjal for å teste.

 

Underliggende årsak er nok at spottingsystemet er relativt krevende: Større spottingområde betyr større ressurskrav=koster penger. Setter en Leichttraktor på at den offisielle årsaken er at "tilbakemeldinger fra spillere" tilsier at "de vil ha mindre skyting fra usynlige vogner som "hacker" spottingsystemet".

Lenke til kommentar

Da følger jeg etter med de lette vognene mine. Skjønner forsåvidt at de heller vil ha en sirkel, men det er en del kart den firkanten er ganske viktig. El Halluf kan bli spennende, uten at jeg har sittet med passer og linjal for å teste.

 

Underliggende årsak er nok at spottingsystemet er relativt krevende: Større spottingområde betyr større ressurskrav=koster penger. Setter en Leichttraktor på at den offisielle årsaken er at "tilbakemeldinger fra spillere" tilsier at "de vil ha mindre skyting fra usynlige vogner som "hacker" spottingsystemet".

En sirkel med 700m radius hadde krevd mer maskinkraft, og ettersom mange spiller på maskiner på og under minimumskrava er det nok ikke lønnsomt for WG å øke minimumskravene...

Lenke til kommentar

 

En sirkel med 700m radius hadde krevd mer maskinkraft, og ettersom mange spiller på maskiner på og under minimumskrava er det nok ikke lønnsomt for WG å øke minimumskravene...

 

På et eller annet tidspunkt må man gå videre. Man kunne løst det ved å f.eks beholde 8.11 servere for "lave specs" når versjon 9 slippes, men det er sannsynligvis ikke en spesielt foretrukken løsning for noen parter.

Det er en sabla dilemma når man legger inne grafiske eye-candy elementer i spill. Husker gamle Counter Strike 1.6, da spilte de mest hardbarka med lav oppløsning for maks FPS og ikke minst større hit-box, relativt sett. Lemper man inn mye fysiske klient-elementer (Havok) blir det fett å se på, men det kan også være forstyrrende hvis de ikke har en fysisk påvirkning på spillmekanikken. En spiller som skrur ned alle detaljer vil derved kunne få et "renere" spillområde og følgelig en fordel da kun elemeter som er serverstyrte vil være synlig. Litt satt på spissen, men dog.

Blir uansett spennende å se hvordan se løser dette med 9.00, den Havok-motoren krever sitt...

Lenke til kommentar

 

(...)

En sirkel med 700m radius hadde krevd mer maskinkraft, og ettersom mange spiller på maskiner på og under minimumskrava er det nok ikke lønnsomt for WG å øke minimumskravene...

 

Godt poeng, tenkte jeg ikke på i farten (selv om min egen maskin er en varm potet). Kan nok tenkes at de med "minimumsmaskiner" som bruker kort tegneavstand ville hatt problemer med å skyte på silhuetter på langt hold, selv om det fungerer greit.

 

Spottingsystemet slik det er nå, tar visstnok rundt 30% av ressursene på serveren. Regner med at de helst ser at det ikke blir mer enn det.

Lenke til kommentar

 

 

(...)

En sirkel med 700m radius hadde krevd mer maskinkraft, og ettersom mange spiller på maskiner på og under minimumskrava er det nok ikke lønnsomt for WG å øke minimumskravene...

 

Godt poeng, tenkte jeg ikke på i farten (selv om min egen maskin er en varm potet). Kan nok tenkes at de med "minimumsmaskiner" som bruker kort tegneavstand ville hatt problemer med å skyte på silhuetter på langt hold, selv om det fungerer greit.

 

Spottingsystemet slik det er nå, tar visstnok rundt 30% av ressursene på serveren. Regner med at de helst ser at det ikke blir mer enn det.

 

Spotting vil jo ikke ta mer av ressursene om de øker draw distance, max spotting distance har jo hardcap på 445m...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...