Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

Noen gjøker på offisielle forumet som sa Sacred Valley er fjernet fra map poolen. Stemmer dette?

Det er jo flere andre baner som er langt verre enn Sacred Valley, så skjønner ikke hvorfor de skal gjøre det.

Burde jo heller begrense Mines til maks tier 6, fjerne Komarin og Hidden Valley, og fikse Port så den blir brukbar.

De fjernet Port fra spillet i 8.11, og Komarin burde aldri ha kommet tilbake ettersom det fremdeles er et skikkelig møkkakart.

Var lenge i tvil om jeg skulle gå lenger ned i den tyske TD linja enn Jagdpanther II ettersom jeg ikke hadde så veldig lyst på hverken Jagdtiger eller Jagdpanzer E-100.

Men nå kjøpte jeg Jagdtiger ettersom den var på tilbud og oppgraderte belter og kanon i samme slengen, og jeg angrer ikke i det hele tatt. Den er treg, men jeg liker godt kombinasjonen den har av panser og kanon og endte også opp med å kjøpe Jagdtiger 8.8 dagen etter.

Jeg merker at jeg faktisk har ganske så lyst på Jagdpanzer E-100 nå faktisk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mines er da ikke så jævla gal?

Komarin er enkel og fikse, fjern 80% av trær og busker i basene, og hadde det ikke vært fett med encounter på denne, med cap på øya i midten?

Hidden Valley er ett jævla makkverk, begone!

Port kommer aldri tilbake, grunnet at man kan skyte igjennom vegger nå, det gir for stor fordel til laget som startet sør.

Hva med Dragon Ridge? Den er jo enda i map pool på CW!

Pearl River liker jeg ikke, selv med en ny revisjon. Hater kart som forcer heavies til og gå ett bestemt punkt, hvis man har lyst og vinne.

Artic Region trenger også endring, er egentlig bare 2 chokepoints på denne.

Live Oaks må endres, sør basen har for stor fordel med byen, og sniping hill bak denne.

Lakeville bør åpnes litt synes jeg, lag ett pass ekstra i fjellet i midten?

Mountain Pass trenger en busk eller 2, eller utvid sør passet slik at nord ikke kan skyte dem når de prøver og gå vest.

Serene Coast, vet ikke helt hva som er feil, men føler ikke at dette kartet fungerer.

fun fact; det er vel 38 forskjellige karts (40 hvis man teller winterdorf og ruinberg on fire) hvis jeg har telt riktig....

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

Her har dere fra release notes:

Maps
  • Added new map “Windstorm”, 1000x1000m, city map (European, winter)
  • Game elements were fixed on the following maps: Erlenberg, Redshire, Highway, North-West
  • Various errors and defects fixed for the maps: "Himmelsdorf", "Windstorm", "Highway", "Northwest", "Fisherman’s Bay", "Hidden Village", "Redshire", "Erlenberg", "Serene Coast ", "Cliff", "Murovanka".
  • "Port" map completely removed
  • Improved performance on the "Hidden Village" map.
  • New map added: “Ruinberg on Fire” – Ruinberg (rainy, with fires and changed lighting)
  • New map added: “Winter Himmelsdorf” – winter version of common "Himmelsdorf"
  • Bug when entering the building inside the cap area in "Himmelsdorf" Encounter mode fixed
  • Game performance improved on "Fisherman’s Bay", "Serene Coast", "Severogorsk" and "Ensk"
  • Excessive brightness of some effects was fixed on several maps
  • Fixed inconsistency between visual model and damage models for a number of buildings and objects.
  • Fixed blinking effects from tank tracks on winter maps.
  • Removed 'Sacred Valley' from Random Battle map pool.

Lenke til kommentar

Hva var det som var så galt med den egentlig?

Øst vant mye oftere enn vest, verre enn highway i 8.10

hæ?

vest hadde jo stor fordel iogmed man kunne spotte folk som gikk opp til tempelet....

husker ikke jeg tapte vest engang.

Lenke til kommentar

Kjøpte den nå som den var på tilbud. Har egentlig aldri giddet å kjøpe noen t10 før, men siden den var på tilbud og jeg hadde råd smalt det til. Artig liten sak, men merker jeg trenger rammers og spall liners.

Lenke til kommentar

Kjøpte den nå som den var på tilbud. Har egentlig aldri giddet å kjøpe noen t10 før, men siden den var på tilbud og jeg hadde råd smalt det til. Artig liten sak, men merker jeg trenger rammers og spall liners.

Den er nå strengt tatt litt svak, du trenger Gun Laying Drive også på den. Hvorfor Spall Liner egentlig? Det er jo det mest unyttige du kan montere på den etter Wet Ammo Rack, CO2 in fuel tanks, og Enhanced Suspension...

Den har i praksis tre problemer: gun handling er klumsete pga traverse speed + aimtime + softstats, dårlig mobilitet, litt svakt panser forfra med tanke på superstructure og underplata.

Om den fikk 60 grader vinkel på underplata og 30mm ekstra tykkelse på hele superstructuren forfra hadde den vært mye sterkere.

Lenke til kommentar

Fordi spall liners legger til en koeffisient på skaden man mottar fra splash, noe som kan være greit for treige tanks som gjerne er noe arty liker å skyte? Superheavy da, de andre er ikke noe særlig.

http://wiki.worldoftanks.eu/Battle_Mechanics#HE_Shells

Og jeg mente GLD og ikke rammer, hah blandet dem. Rammer hadde jeg fra før.

Wet ammorack er da ikke så ubrukelig? Ettersom jeg ikke husker feil så er gul/oransje moduler på 50% (eller noe sånt) Så det burde jo hjelpe noe mot å skade og ødelegge ammo rack. Man finner nok noen tanks der man an unngå å bli racket på hvert eneste skudd fra så og si alt som skyter på deg, samme går for de andre også da enhance suspension gir deg mer HP på tracks og mindre skade fra sammenstøt.

Selv kjører jeg GLD/stab, vents og rammer på nesten alt

Magen til E-100 er noe svak og superstructure er grei nok så lenge du ikke treffer på noen med 290+ish pen. Angler man klarer man seg bra mot de aller fleste i randoms.Det å spille noe som er regnet som svakt eller svakere eller lite spilt er noe som jeg liker. Jeg har heller ikke spilt den så mye, men jeg antar jeg snart får feelen på når jeg burde brawle og når jeg ikke burde

Lenke til kommentar

Fordi spall liners legger til en koeffisient på skaden man mottar fra splash, noe som kan være greit for treige tanks som gjerne er noe arty liker å skyte? Superheavy da, de andre er ikke noe særlig.

http://wiki.worldoftanks.eu/Battle_Mechanics#HE_Shells

Og jeg mente GLD og ikke rammer, hah blandet dem. Rammer hadde jeg fra før.

Wet ammorack er da ikke så ubrukelig? Ettersom jeg ikke husker feil så er gul/oransje moduler på 50% (eller noe sånt) Så det burde jo hjelpe noe mot å skade og ødelegge ammo rack. Man finner nok noen tanks der man an unngå å bli racket på hvert eneste skudd fra så og si alt som skyter på deg, samme går for de andre også da enhance suspension gir deg mer HP på tracks og mindre skade fra sammenstøt.

Selv kjører jeg GLD/stab, vents og rammer på nesten alt

Magen til E-100 er noe svak og superstructure er grei nok så lenge du ikke treffer på noen med 290+ish pen. Angler man klarer man seg bra mot de aller fleste i randoms.Det å spille noe som er regnet som svakt eller svakere eller lite spilt er noe som jeg liker. Jeg har heller ikke spilt den så mye, men jeg antar jeg snart får feelen på når jeg burde brawle og når jeg ikke burde

Spall liner multipliserer koeffisienten for pansertykkelse i splashdamage-utregninger (ikke pansertykkelsen i penetreringstesten,) om du har 100mm panser der du blir splashet fra HE vil du ta 50 damage mindre med en Super-heavy spall liner enn om du ikke hadde den, det eneste gode med spall linere er at de reduserer sjansen for crew damage. Det betyr at spall liner på WTF100 er totalt ubrukelig ettersom det reduserer splash damage med 10 poeng.

Det er litt forskjellig tankegang her virker det som, jeg tenker som så at jeg skal plassere meg i posisjoner der sjansen for å bli truffet og skadet hardt er minimal, og derfor er spall liner meningsløst ettersom det i beste fall reduserer skaden jeg tar med 150 (fra 1400 HP til 1550 HP) på en Jagdpanzer E-100 fra artillerishell. Da er det langt bedre i mine øyne å gå for binocs eller optics, ettersom det gir bedre muligheter for å få av skuddet før fienden ser deg (spesielt viktig med høyalpha-TDer) og du da kan kjøre tilbake i cover før fienden rekker å skyte så mye inn i deg (og artilleri rekker å sikte inn.)

Wet Ammo Rack er ubrukelig jo, på de tankene du kan vurdere å montere det (en del mediums og IS-3) er du bedre tjent med å montere optics eller Gun Laying Drive (for IS-3 og kinesiske meds) slik at du igjen minimerer tida du er eksponert til fienden istedet for å spille som om du vil bli truffet uansett hva. Dessuten er økningen i modul-HP altfor liten (50%) til at WAR har noen reell effekt, du vil fortsatt få skadet ammorack fra en D-25T om du gir siden med en Panther. Samme tankegang fungerer forøvrig på alle de andre HP-økende modulene.

Superstructuren til Jagdpanzer E-100 har to kinn på 250mm tykkelse, om disse hadde vært 280mm kunne ikke tier 10 meds penne de uten premium-ammo og du kunne sannsynligvis bouncet TD-skudd også med litt vinkling og flaks. På grunn av den svake underplata og den dårlige mobiliteten er du nødt til å spille Jagdpanzer E-100 langt mer passivt enn du kunne spille Jagdtigeren, panseret er kun brukbart om du kan skjule underplata og vet du ikke kommer til å bli flanket, og med så lang reload er det rett og slett ikke mange nok situasjoner den er god i til å utveie alle de dårlige situasjonene i min mening.

På en annen side er det jo tydeligvis bedre spillere enn meg som liker den (Quickybaby blant annet)

Lenke til kommentar

Noen morsomme runder i helga? selv fikk jeg elendig uttelling på X3. Det virket som at alle sammen skulle ut å lufte vognene sine i full fart for å innkassere sin X3 så fort som bare det.

Men en runde var litt gøy da. Ikke for egen del, siden jeg ikke gjorde allverden med skade. Men jeg var "livvakt" for en platoon med FV215b med min AMX50 120.

Å jøss, det var gutta sine som kunne rydde opp blant sjåfører med nedsatte reflekser, dårlig koordinasjonsevne mellom øyne og tastatur og en elendig vurderingsevne.

Til slutt satt jeg bare å fniste som en småforelsket fjortis når de sente sine HESH skudd inn i FI. det er litt brutalt når de one-shooter tier8 vogner, uansett hva man måtte mene forøvrig av HESH bruken.

Lenke til kommentar

På en annen side er det jo tydeligvis bedre spillere enn meg som liker den (Quickybaby blant annet)

Quicky spiller JPZE100 veldig aggressivt. Han finner muligheter der han kan utnytte frontpanseret til å bølle med motstander og den store HP poolen til å soake damage. De viktigste momentene han nevner er å velge seg en situasjon der du ikke så lett kan bli flanket (gjerne midt i medspillerene) og ikke være for langt bak resten. En JPZE100 som ender opp som siste levende tank på laget med 100% HP har ikke gjort jobben sin.

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg aldri bruker WAR eller suspensio og det var synset på hvor brukbare de er, det hadde forsåvidt vært interessant å teste om det hadde hatt noen merkbar effekt, i hvertfall mot needleguns.

Æsj, nå så jeg hvorfor spall liner er ubrukelig. Faen :( Jeg skylder på dumme ettall

Jeg synes også at JPZ E-100 kan spilles ganske aggressivt i forhold til Jagdtiger fordi man kan boucne en hel del dersom man angler og prøver å gjøre noe med magen. For all del, jeg spiller gjerne også JT aggresivt der jeg kan men da unytter jeg heller traverse og DPM, ikke med armor. Slik jeg ser det så er JT sin armor brukbar i defensive situasjoner og JPZ i mer aggresive.

Ikke noe jeg anbefalere å gå solo med da :p Unatt JT dersom du kan facehugge og skyte weakspots :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...