Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

 

 

letteste motstander synes jeg er ST-I og Waffentrager-E 100. det kan være at jeg bare har møtt stock ST-I maskiner, men de er ikke noe stort problem. Waffentrager er en enkel motstander så lenge man vet hvor de er. og de fleste eierne overvurderer kapasiteten til denne vogna.

 

Da har du hatt flaks tror jeg, for ST-I er et beist. Kanonen til IS-4 og et turret som er tilnærmet udødelig gjør den fryktelig vanskelig å ha med å gjøre. Underkroppen er svak foran men troll på siden, og går den hulldown kan du bare finne på noe annet.

 

Når det gjelder Vaffel E100 så spørs det jo voldsomt på antall skudd i magasinet. Ingenting er enklere enn å skyte på pappturret når han lader, men møter du en med seks skudd i magasinet så kan du bare glemme å ta den. Er det 1v1 får du av ett skudd før du er død nesten uavhengig av tanksen du kjører.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

letteste motstander synes jeg er ST-I og Waffentrager-E 100. det kan være at jeg bare har møtt stock ST-I maskiner, men de er ikke noe stort problem. Waffentrager er en enkel motstander så lenge man vet hvor de er. og de fleste eierne overvurderer kapasiteten til denne vogna.

 

Da har du hatt flaks tror jeg, for ST-I er et beist. Kanonen til IS-4 og et turret som er tilnærmet udødelig gjør den fryktelig vanskelig å ha med å gjøre. Underkroppen er svak foran men troll på siden, og går den hulldown kan du bare finne på noe annet.

 

Når det gjelder Vaffel E100 så spørs det jo voldsomt på antall skudd i magasinet. Ingenting er enklere enn å skyte på pappturret når han lader, men møter du en med seks skudd i magasinet så kan du bare glemme å ta den. Er det 1v1 får du av ett skudd før du er død nesten uavhengig av tanksen du kjører.

 

 

Senest i går karnøflet jeg en ST-I med min Tiger 2 på det helt nye kartet inne i byen. Så ja, det kan være at jeg har hatt flaks med mine motstandere. Jeg har jo merket meg at turreten er svært sterk, men det er mange Tier9 som har det da. Og om den sidescrapper så er den verre å ta. Men samtidig er den svak i siden på tårnet og har en svakhet i frontpanseret.

Jeg er enig i at Waffel 100 er en fryktlig motstander, men det er den jeg har hatt det lettest mot. Kan jo selvfølgelig være det at alle ser på den som et lettere mål og skyter i ørska når de ser en slik en siden den har armour av papp.

Og om man har litt aktivitet i hodet, samt at ikke gardinen har senket seg, så lader man med HE og gir ham det han skal ha + litt renter.

Jeg ser jo at jeg får det til å virke enkelt, men det er det ikke. det er bare det at jeg føler jeg har oddsene litt mer på min side når jeg treffer på disse maskinene.

 

Men på en annen side så kjenner jeg skjelden at jeg blir handlingsrammet av frykt når jeg oppdager en Lorraine 40t i nærheten. samt at en tracket AMX Foch 155 heller sender små gys av glede nedover ryggmargen.

Lenke til kommentar

Du har strengt tatt ikke tid til å lade om til HE når du møter en vaffel, med mindre den er opptatt med noen andre. Det samme gjelder for Foch 155, står den tracket med siden til deg er det jo ikke noe å være redd for. Men om dette er det du snakker om så er det jo ikke spesielt vanskelig, dette er jo tydeligvis folk som er opptatt med å sloss mot andre... Det er heller ikke spess vanskelig å ta en Maus som står med ryggen vendt mot deg...

 

I enhver situasjon der to folk med tilsvarende ferdigheter møter hverandre vil den med best tank vinne. Om en ST-I greier å tape mot deg i Tiger 2 i en by så er han enten ubrukelig eller du hadde mye hjelp...

Lenke til kommentar

Det var vel snakk om hvilken vogner man frykter minst. og jeg føler jeg har en bedre mulighet mot disse type vogner. En mot en er en annen sak. Men jeg spiller ikke for å møte slike vogner en mot en.

Jeg ser på dette som et krigs/strategispill og jeg har vel valgt feil strategi om jeg jeg går opp alene mot andre Tier9/10 vogner.

Og den ST-I vognen var jeg ikke alene om. Det var en Løve der også. Vi sidescrappet begge to.

Men vi sto ikke slik til at vi kunne sette skuddene vekselsvis i hver side på den. Dessuten så hadde den en IS-3 som støtte. En dårlig støtte riktignok, men likefullt en støtte. (Den sto slik til at den kom rett ut og viste hele siden til oss for hvert skudd den avfyrte. Den forsvant etter en stund)

Det som avgjorde kampen var at ST-Ien trekte seg tilbake siden den var redd for flanken sin da den(flanken) ble presset tilbake, og viste hele siden til oss og ble tracket.

 

Og en Maus har jeg tømt en hel trommel med fra en AMX50 120 rett i den lille luka som sitter bak på tårnet uten å stoppe den. Skal ikke si at jeg traff med alle skuddene i luka, men det var litt skremmende uansett å se at det hadde så liten virkning fra knappe 20 meters hold.

 

Og er det snakk om å møte flere motstandere samtidig, så er et kobbel med samkjørte autoloadere det jeg liker minst å møte. Spesielt AMX50B og T57, samt at AMX50 129 og T54 kan fixe en dårlig dag for mange.

Endret av bytrollet
Lenke til kommentar

Lurer på å sikte meg inn på Centurion 7/1 som neste medium. Ennå et stykke frem.

Ser for meg at jeg kommer til å free xpe 20 pdr, type B barrel, og ta det derfra. Den har vel 4,5 - 5 sek. reload selv med stock turrett? Men hvordan er egentlig grinden her videre?

 

Ser mange synes B-barrell er en brukbar kanon, med bra DPM, men hvordan er tanken uten beste motor?

Endret av James King
Lenke til kommentar

Centurion 7/1 er en kjempeartig tank og er helt OK uten den beste motoren men den veier 5-6 tonn mer så blir litt tregere enn Centurion MK1. Den blir en del mer mobil med beste motoren med tanke på akselerasjon og opp bakker.

 

Det er en grei grind med 20pdr B Barrel kanonen og forskjellene på stock og oppgradert turret er 10m mer viewrange og litt mer hitpoints.

 

Personlig så foretrekker jeg uten tvil 105mm Royal Ordnance kanonen over 20pdr B Barrel ettersom den har mye høyere pen og alpha. Det kan være vanskelig å få fullt utbytte av 20pdr kanonen's DPM i mange situasjoner med mindre man skyter i flanken på fiender som står ute i det åpne.

Lenke til kommentar

Rheinmetall-Borsig Waffenträger :love:

 

Nå var det lenge siden jeg har kjørt ei vogn som er så morro fra stock. :D

 

Det er en vogn som jeg kjenner at jeg gleder meg litt til. fikk big-bad-boy gønnern til Sturer Emil i går. Så nå er det ikke lenge før jeg kan sale opp Borsigen.

men når det er skrevet, så synes jeg ikke Sturern er så fæl. jeg har helt greie resultater med den og den gunndepresion er jo bare helt fantastisk. det jeg kan klage over er farten til den, for der har den en del mangler.

Endret av bytrollet
Lenke til kommentar

 

Rheinmetall-Borsig Waffenträger :love:

 

Nå var det lenge siden jeg har kjørt ei vogn som er så morro fra stock. :D

 

Det er en vogn som jeg kjenner at jeg gleder meg litt til. fikk big-bad-boy gønnern til Sturer Emil i går. Så nå er det ikke lenge før jeg kan sale opp Borsigen.

men når det er skrevet, så synes jeg ikke Sturern er så fæl. jeg har helt greie resultater med den og den gunndepresion er jo bare helt fantastisk. det jeg kan klage over er farten til den, for der har den en del mangler.

 

Hvordan bli Emil med top gun? Har igjen ca 35k til jeg får den... tar tid. Har ikke helt funnet meg tilrette i den enda. Ser frem til Borsigen og påfølgende vogner..

Lenke til kommentar

Lang ladetid. Men når dropset er på plass så legger du det meste flatt om du får tid til å sikte deg inn. Det er jo hysterisk morsomt å gå inn i tier 7 kamper med den kanonen der. Bakdelen er lite ammo i vognen, samt at 10,5 gjør mye skade rimelig fort. Så hvilken kanon du skal bruke kan sikkert diskuteres siden stock egentlig holder i tier7 kamper.

Og det gjør heller ingenting at de fleste overser den trusselen som den er. Jeg har per i dag helt nøyaktig 80% winrate på den vogna. Skal ikke si at alt det er min fortjeneste, så langt i fra, men jeg har nå gitt mitt bidrag til de seierne da.

Lenke til kommentar

 

Rheinmetall-Borsig Waffenträger :love:

 

Nå var det lenge siden jeg har kjørt ei vogn som er så morro fra stock. :D

Den er jo så OP som det går an å bli i WoT, så det burde da ikke være noe sjokk at den er morsom å spille.

 

At den river hardt, det er jo hele moroa med den. Om den er OP det vil jeg ikke helt si meg enig i, om enn den slår hardt fra seg, så eier den jo ikke pansring, samt en kanon som er laget av glass så har den sine baksider. Så lenge du er usett så er du skummel, men tvert noen får øynene på deg, da er løpet kjørt. Det er ikke ei vogn som kan dytte fronten, så du er hensatt til en støtterolle.

 

Waffenträger auf E100 derimot, der skal jeg si meg enig i OP. :D

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Rheinmetall-Borsig Waffenträger :love:

 

Nå var det lenge siden jeg har kjørt ei vogn som er så morro fra stock. :D

Den er jo så OP som det går an å bli i WoT, så det burde da ikke være noe sjokk at den er morsom å spille.

At den river hardt, det er jo hele moroa med den. Om den er OP det vil jeg ikke helt si meg enig i, om enn den slår hardt fra seg, så eier den jo ikke pansring, samt en kanon som er laget av glass så har den sine baksider. Så lenge du er usett så er du skummel, men tvert noen får øynene på deg, da er løpet kjørt. Det er ikke ei vogn som kan dytte fronten, så du er hensatt til en støtterolle.

 

Waffenträger auf E100 derimot, der skal jeg si meg enig i OP. :D

med et crew med 90% camo eller bedre kan du kjøre 300m unna en Tiger 2 uten å bli sett, sleng på en busk og maling så kan du tenke deg hvor lett det er å holde seg skjult.
Lenke til kommentar

Det enkle svaret er vel kamokalkulatoren. Legg merke til at bonus for kamonett og maling avhenger av hvilken vognklasse det er på, skillnivået øker kun basiskamoen for en gitt vogn. I tillegg vil vents, BiA og "mat" (Cola, Sjokolade etc.) gi bonus også på skill.

 

http://www.wotinfo.net/en/camo-calculator

 

Kort fortalt: Kamonett og maling gir en fast bonus (ikke prosentvis økning), uavhengig av vognas basiskamo. For nett er det 5% på tunge vogner, 10% på lett/medium og 15% på TD-er. Maling gir hhv. 2%, 3% og 4% ut fra kalkulatoren.

 

Veldig fin å bruke for å gi et hint om hvilke vogner kamoskill bør prioriteres på (særlig for mediumvogner).

Endret av AiKi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...