Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle begynne å grinde til Heavy tank. noen tips?

vil ha en som er god solo, spiller kun solo matcher tenker litt på e-100.

noen som har prøvd den? er den god?

ellers noen andre tips?

E-100 og linja opp gjør seg ikke spesielt bra for nybegynnere, en veldig bratt lærekurve der du må lære deg vinkling og posisjonering for å gjøre det bra. For å gjøre det bra i E-100 er du nesten avhengig av å ha kompetent backup hvis en batchat prøver å flanke deg, og du er fullstendig fucked om du havner på Malinovka eller Sand River. IS-7 er nok mer trygg for solopubbing da vil jeg si, og linja opp er også veldig enkel å spille riktig (kjør opp i trynet på fienden og slåss derfra.)

Amerikanske linja er nok grei også, om du kan slå deg til ro med at kanonene er litt svake når det kommer til både pen og treffsikkerhet. Personlig liker jeg kun T29 på linja, men mange spillere liker også T32, M103 og T110E5.

Britiske linja er for de som liker med selvplaging: Caernarvon er interessant i at den kan permatracke og sirkle fiendtlige tanks, og Churchill I er forholdsvis brukbar, resten av linja er meh.

Franske linja er for de som ønsker en autloader, og ikke har noe problem med å grinde seg gjennom B1, BDR G1B, ARL 44, og AMX M4 45 før de kommer til godsakene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så sykt vanskelig å velge da :)

Jeg ville gått til T110E5. M6 er helt ok med 90mm gun, t29 er syk pga god gun og turret armor. T32 er rask og konge turretarmor, m103 er god med beste gun og E5 er kanskje den beste allroundertanken.

Jeg ville gått for E5. Det er i hvert fall min favoritt, og grinden er jo forsåvidt veldig fin etter du er ferdig med T1 selv om M6 ikke er noen favoritt.

Lenke til kommentar

Amerikanske linja er nok grei også, om du kan slå deg til ro med at kanonene er litt svake når det kommer til både pen og treffsikkerhet. Personlig liker jeg kun T29 på linja, men mange spillere liker også T32, M103 og T110E5.

Britiske linja er for de som liker med selvplaging: Caernarvon er interessant i at den kan permatracke og sirkle fiendtlige tanks, og Churchill I er forholdsvis brukbar, resten av linja er meh.

Franske linja er for de som ønsker en autloader, og ikke har noe problem med å grinde seg gjennom B1, BDR G1B, ARL 44, og AMX M4 45 før de kommer til godsakene.

Mulig jeg har gjort noe riv ruskende galt, men jeg koste meg ganske mye med G1B (67% wr) og ARL 44 (57% wr). M4 45 har vært litt slitsom uten top gun så langt, men får den til å fungere ganske bra allikevel.

Lenke til kommentar

Vil ikke anbefale franske heavies til en nybegynner da det krever en god del planlegging mens man spiller autoloadere med tanke på reloads.

I det britiske heavy treet er Caernarvon og Conqueror gode tanks, men resten av linja er ganske så meh.

Lenke til kommentar

Mulig jeg har gjort noe riv ruskende galt, men jeg koste meg ganske mye med G1B (67% wr) og ARL 44 (57% wr). M4 45 har vært litt slitsom uten top gun så langt, men får den til å fungere ganske bra allikevel.

Du er en syk, syk mann! BeDRiten G1B er den verste tanksen jeg har spillt i WoT uten sammenlikning, jeg kan ikke fatte og begripe at noen liker den :eek:

Jeg ville gått for amerikanske linja først. Den har mange fine tanks, og ikke minst gun depression! :love:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke allverden med kamper, og heller ikke den Sovjetiske linja, men jeg har det morsomst i de Franske vognene.

Og så mine venner, har dere vært med på de landskampene? jeg dundret inn i noen i går. Tysk vs. Fransk var en selsom opplevelse. Tyske vogner som vraltet rundt i terrenget mens de ble skutt i filler av Franske autoloadere....helt til vi (Franske) måtte lade. da var det plutselig kveld og mørkt på den vonde måten. men litt gøy var det til og begynne med.

ble tett fulgt av en Tysk vs. Sovjetisk. og da var jeg i min kjære JagdTiger. vi gikk hardt ut og økte på utover kampen. det eneste irritasjonsmomentet var noen "tomater", som av en eller merkelig grunn hadde fått tak i hver sin Tier 9 og 10 vogn, disse to møkkasjåførene sto å snipet fra vår hjemmebase (Fjords kartet der man kan stå på J 0 og skyte på det lille som man ser) hele kampen og lot oss andre ta støyten.

Vi vant kampen, men den ble litt "farget" av de to drittsekkene.

og en god del er gjort med kartene som faktisk har gjort dem bedre.

Edit: og Shadowmaster, fy skamme seg.

Endret av bytrollet
Lenke til kommentar

BDR G1B er svakere enn KV-1 på alle måter utenom alpha, ARL 44 er heller ikke spesielt god med belter og tårn som weakspot (men den har jo i det minste 105mm-kanonen,) M4 45 er rett og slett en Tiger I med dårligere toppfart, view range, reload, aim time, sidepanser, og marginalt sterkere frontpanser.

Lenke til kommentar

Amerikansk linje er nok muligens veien å gå for nybegynnere... men selv så har jeg mer morro med de franske, men som sagt trenger disse litt mer planlegging...

Russisk kan jo også være en grei linje.. har ikke kommet lengre enn til is-3 selv, så tanks som kommer etter kan jeg ikke si noe om..

BDR G1B på det franske treet, var en absolutt prøvelse, men skjønner ikke all pes som ARL44 fikk.. den er håpløs som stock, men fult oppgradert.....

Lenke til kommentar

Amerikansk linje er nok muligens veien å gå for nybegynnere... men selv så har jeg mer morro med de franske, men som sagt trenger disse litt mer planlegging...

Russisk kan jo også være en grei linje.. har ikke kommet lengre enn til is-3 selv, så tanks som kommer etter kan jeg ikke si noe om..

BDR G1B på det franske treet, var en absolutt prøvelse, men skjønner ikke all pes som ARL44 fikk.. den er håpløs som stock, men fult oppgradert.....

En fullt oppgradert ARL 44 er bare svakere enn KV-1S på alle tenkelige måter med mindre du er dum nok til å bruke 90mm DCA 45 som gjør den helt håpløs.

Lenke til kommentar

En fullt oppgradert ARL 44 er bare svakere enn KV-1S på alle tenkelige måter med mindre du er dum nok til å bruke 90mm DCA 45 som gjør den helt håpløs.

Det skal du få lov til å mene... :) Var det ikke snakk om en nerf til KV-1S og 122mm for en stund tilbake?

Lenke til kommentar

Det skal du få lov til å mene... :) Var det ikke snakk om en nerf til KV-1S og 122mm for en stund tilbake?

Serb vil ikke røre KV-1S, forhåpentligvis får den en nerf snart. Kan ikke forestille meg hvor irriterende det må være å havne i tier 6 national battle mot KV-1S

Lenke til kommentar

Spiller bare med 90mm DCA 45 når jeg kjører min ARL 44, og har 69% winrate på den.

Penner lett alt den møter på uten problemer og er en ellers god tank så lenge man ikke viser sidene til fienden.

Hvorfor bruke 90mm når du kan bruke 105mm som fortsatt har nok pen med vanlige skudd og marginalt lengre reload? Den beste 90mm-kanonen på ARL 44 er F3en som har 2.9s aimtime og fortsatt nok pen.

Hvor mange kamper har du i din ARL 44 egentlig? Jeg har 35 i den med 68% winrate, men jeg gjør mer skade og kills med min KV-1S med 58% winrate ;)

Lenke til kommentar

Spiller bare med 90mm DCA 45 når jeg kjører min ARL 44, og har 69% winrate på den.

Penner lett alt den møter på uten problemer og er en ellers god tank så lenge man ikke viser sidene til fienden.

Hvorfor bruke 90mm når du kan bruke 105mm som fortsatt har nok pen med vanlige skudd og marginalt lengre reload? Den beste 90mm-kanonen på ARL 44 er F3en som har 2.9s aimtime og fortsatt nok pen.

Hvor mange kamper har du i din ARL 44 egentlig? Jeg har 35 i den med 68% winrate, men jeg gjør mer skade og kills med min KV-1S med 58% winrate ;)

Har bare 45 kamper og 65 kills i min ARL 44, og DCA 45 kanonen er den som fungerer best for meg ettersom jeg sjelden havner som top tier. Jeg liker kanonen til tross for at den bruker lang tid på å sikte inn og lader ganske tregt, men det jo bare en smakssak.

Jeg vet at KV-1S er meget god, men har bare aldri hatt noe lyst på den. :)

Lenke til kommentar

Du er en syk, syk mann! BeDRiten G1B er den verste tanksen jeg har spillt i WoT uten sammenlikning, jeg kan ikke fatte og begripe at noen liker den :eek:

Når den først kom, og ramla inn i tier 9 kamper i tide og utide, var den noe herk. Men etter at de forandra MM så ble den plutselig litt greiere. Sier ikke at det er en fantastisk tanks, men med toppkanonen på vet den å bite fra seg!

Lenke til kommentar

Når den først kom, og ramla inn i tier 9 kamper i tide og utide, var den noe herk. Men etter at de forandra MM så ble den plutselig litt greiere. Sier ikke at det er en fantastisk tanks, men med toppkanonen på vet den å bite fra seg!

Mulig, har bare mareritt om oneshots og under 40% WR :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...