Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vil toone med meg en gang? Jeg er vel kanskje noe utbrent (nubs, lel) og kunne kanskje trengt noen andre å spille med. http://www.noobmeter.com/player/eu/cryspy/500468193/

Som dere kanskje ser har den siste tiden gjerne vært preget av å slutte i losing streaks, men meh. Jeg har også en lokal mumble server satt opp om noe annet ikke er tilgjengelig. Pls no hate of bergensk :(

Lenke til kommentar

Noen som vil toone med meg en gang? Jeg er vel kanskje noe utbrent (nubs, lel) og kunne kanskje trengt noen andre å spille med. http://www.noobmeter.com/player/eu/cryspy/500468193/

Som dere kanskje ser har den siste tiden gjerne vært preget av å slutte i losing streaks, men meh. Jeg har også en lokal mumble server satt opp om noe annet ikke er tilgjengelig. Pls no hate of bergensk :(

Bare ta kontakt via pm så ser vi det an om det passer.

Lenke til kommentar

Trenger vel ikke si mer....... :omg:

Ouch, kondolerer.

Edit:

Høyner med denne ...

attachicon.gifshot_004.jpg

Det der er ingen høyning, du fikk Top Gun som gir deg 50% ekstra XP, hadde Tytte fått Top gun, Sniper, Patrol Duty, eller Confederate hadde han fått over 2100 XP.

Oh Snap! Du har selvfølgelig rett. Glemte at medaljer gir ekstra XP. Bittert uansett :)

Lenke til kommentar

Patch 8.11 i dag, noen som gidder og poste her, fullstendige patchnotes?

fordi kremt, slikt er sperret på jobb

Main Features of Version 8.11:

New Battle Type: Confrontation

New European winter map: “Windstorm”

New Maps: “Ruinberg on Fire” and “Winter Himmelsdorf”

Fixed game elements on the maps “Redshire,” “Highway,” “Northwest” and “Erlenberg”

Removed the map “Port”

Added Group Crew operations

Added new “Battle Hero” achievements

Added new achievements to Team Battles

New Battle Type: Confrontation

s battle type will be available in Random Battles, along with the "Encounter" and "Assault" battle types. The main characteristic of Confrontation is that it will introduce battles between teams representing specific nations.

Key features:

The probability of playing “Confrontation” is the same as for "Encounter" or "Assault".

The game maps available in "Confrontation" are the same as in any standard battle.

The new battle type will be open for all vehicle tiers.

Teams in “Confrontation” are built by nations. Battles cannot be fought by two teams built from vehicles of the same nation. For example, a French vehicle team can battle against the British, Americans, Germans or Soviets, but not against another team of French vehicles.

The Chinese and Japanese nations are excluded from this battle type. The reason is that these nations do not have all vehicle types available.

The new battle type can be played in platoons, provided that all platoon members are driving vehicles of the same nation (excluding China and Japan).

This battle type can be manually disabled in the game settings menu, just like the “Assault” and “Encounter” battle types.

Maps

Added new map “Windstorm”, 1000x1000m, city map (European, winter)

Game elements were fixed on the following maps: Erlenberg, Redshire, Highway, North-West

Various errors and defects fixed for the maps: "Himmelsdorf", "Windstorm", "Highway", "Northwest", "Fisherman’s Bay", "Hidden Village", "Redshire", "Erlenberg", "Serene Coast ", "Cliff", "Murovanka".

"Port" map completely removed

Improved performance on the "Hidden Village" map.

New map added: “Ruinberg on Fire” – Ruinberg (rainy, with fires and changed lighting)

New map added: “Winter Himmelsdorf” – winter version of common "Himmelsdorf"

Bug when entering the building inside the cap area in "Himmelsdorf" Encounter mode fixed

Game performance improved on "Fisherman’s Bay", "Serene Coast", "Severogorsk" and "Ensk"

Excessive brightness of some effects was fixed on several maps

Fixed inconsistency between visual model and damage models for a number of buildings and objects.

Fixed blinking effects from tank tracks on winter maps.

Other Changes

Size bugs of Type 59, T-54, WZ-120, Nashorn fixed.

Reworked T-54 tank model.

Balance weight for SPGs reduced by 10%.

Fixed the too low point of drowning for M44 SPG.

For the sake of unified display, changed detailing of damaged suspension models on American tanks: T29, T32, T34, M37, M41, Chaffee, Pershing, T92, Hellcat, M4A2E4, M46 Patton, M103, T57, T110E5, T26E4, T110E4, T110E3, M44, M53/M55, T69 and M60.

Fixed errors in visual models for following vehicles: Chaffee, KV-1S, Lorraine 40 t and Type 3 Chi-Nu.

Fixed cannon models for M48A1 Patton and Conqueror tanks.

Fixed issues in WZ-120 camouflage patterns.

In order to decrease Tier VIII vehicles waiting time, removed the 12th battle level from match-maker distribution.

Added new battle type 'Confrontation', where teams are created based on the nation of the tanks (USSR vs. Germany, USA vs. France etc.).

Added a new group operations with a crew - retraining the whole crew and returning the whole crew on the tank.

Added an option to turn off the battle chat – this will only hide custom chat text messages while still showing 'Attention to minimap' and other fast commands.

Added option to see battle chat history.

Added a new voiceover for British crews.

Added new compensation and penalty system for damaging and/or killing allies.

Added a more easy-to-notice 'Fire' icon, now in the same style as the drowning icon.

Added option to disable the display of the tank that killed the player.

Fixed some errors in "Missions and Events" section.

Corrected display sequence for context menu sections, when clicking RMB at tanks "carousel" in hangar.

Added button to tank research trees to open selected tank in hangar.

Added option to activate 'Fire Extinguisher' consumable, if present, by clicking on the fire icon in the bottom left side of the screen.

In post-mortem regime, platooned tanks will be displayed first by clicking 'RMB' and only after the rest of the team.

Added reloading time to standard reloading message.

Added new markers and indicators to reticle settings.

Fixed the disappearance of achieved mastery badges.

Fixed in-game voice chat function in 'Team Battles'.

Fixed some issues in 'Team Battles' interface.

Fixed the strong drop in performance on some graphic settings during close display of some Japanese tanks.

Change camouflage storage: after purchase a camouflage pattern for gold, it will remain and can be mounted for free again after using another camouflage pattern.

Added two new 'Battle Hero' achievements: 'Main Caliber' (credited for dealing the biggest amount of damage during the battle) and 'Sniper Tanker’ (credited for dealing the biggest amount of damage from a distance of at least 300m during the battle).

'Sniper' achievement moved to 'Special' category. If you have it, it will still be displayed in 'Service Record', but it will no longer be possible to receive a new one.

Added new unique achievements for the 'Team Battles': 'Genius for War' (Receive the most amount of XP in victorious battle 100 times), 'Armored Fist' (Destroy the enemy team without losing more than one vehicle), 'Tactical Breakthrough' (Win 3 times in a row, while part of a random team), 'King of the Hill' (Be the only battle survivor, driving a tank or TD) , 'Wolf Among Sheep' (Deal the most damage in victorious battles 100 times).

Fixed the description of some achievements.

Added display of 'Mastery Badge' achievement for cases when player owns the Mastery Badge and then completes the conditions again.

Fixed display of depot, modules or equipment for tanks that are not available in the in-game shop.

Optimised 'Motion Blur' effect.

In personal tanker record, added display of rates that influence the performance of the tanker.

Reworked ricochet effects.

Reworked visuals for 'Hero of Raisennai' medal.

Reworked tankers badges of ranks for all nations.

Some replay issues were fixed.

Fixed display when moving in reverse

Re-set and in general decreased FOV for different screen resolutions and proportions.

Fixed camera-to-tank saving after battle.

Added saving of used camouflage pattern between sessions

Fixed some errors with UI sounds

Reworked the sounds of falling trees.

Naydin medal was added to rewards list for "Courageous Resistance".

Fixed issues that followed changes in graphic settings presets.

Vehicle Rebalancing

AMX 50 Foch (155):

Maybach HL 295 F (1200 h.p.) engine changed to Saurer (1000 h.p.)

Damage dealt by AP-T T368 round of 155 mm AC SA58 gun changed from 850 to 750

Damage dealt by HEAT T267 round of 155 mm AC SA58 gun changed from 850 to 750

Armor penetration of HEAT T267 round of 155 mm AC SA58 gun changed from 408mm to 395mm

Waffenträger auf E 100:

Turning speed of Waffenträger auf E 100 suspension changed from 30 to 26

Gun dispersion of 12,8 cm Kanone L/61 gun caused by turret rotation changed by 212%

Gun dispersion of 15 cm Pak L/38 gun caused by turret rotation increased by 75%

Rotation speed of Waffenträger auf E 100 turret changed from 24 degrees per second to 22 degrees per second

Durability decreased by 200 hit points

T110E3:

Reloading time of 155 mm AT Gun T7E2 gun changed from 18.3 seconds to 17 seconds

Damage dealt by AP M111E1 round of 155 mm AT Gun T7E2 gun changed from 850 to 750

Damage dealt by APCR M112E1 round of 155 mm AT Gun T7E2 gun changed from 850 to 750

T110E4:

Reloading time of 155 mm AT Gun T7E2 gun changed from 21 seconds to 19.5 seconds

Damage dealt by AP M111E1 round of 155 mm AT Gun T7E2 gun changed from 850 to 750

Damage dealt by APCR M112E1 round of 155 mm AT Gun T7E2 gun changed from 850 to 750

Object 268:

Turning speed of Object 268 suspension changed from 30 to 28

Gun dispersion on move increased by 11%

Gun dispersion on turning increased by 11%

Max reverse speed changed from 18 km/h to 15 km/h

Reload time for 152mm M64 gun changed from 17s to 16.5s

Damage dealt by UBK551M round of 152mm M64 gun changed from 850 to 750

Armor penetration of UBK551M round of 152mm M64 gun changed from 450 mm to 395 mm

Damage dealt by UBR551M round of 152mm M64 gun changed from 850 to 750

List of Vehicle Profitability Changes:

T-34-3, profitability increased by 10%.

112, profitability increased by 10%.

FCM 50 t, profitability increased by 5%.

Lorraine 155 mle. 50,profitability increased by 5%.

G.W. Panther, profitability increased by 5%.

Löwe, profitability increased by 5%.

VK 20.01 (D), profitability increased by 10%.

VK 28.01, profitability increased by 10%.

VK 30.01 (D), profitability increased by 10%.

Sexton I, profitability increased by 10%.

M12, profitability increased by 3%.

M6A2E1,profitability increased by 8%.

T34, profitability increased by 5%.

S-51, profitability increased by 5%.

SU-14-1, profitability increased by 5%.

Conqueror Gun Carriage, profitability decreased by 10%.

Object 140, repair cost increased by 25%.

Lenke til kommentar

Av de previewene jeg har sett (Quickybaby, Jingles) ser re-worked Redshire, Highway og Erlenberg spesielt bra ut.
Northwest er jeg usikker på.
Håper de fortsetter denne trenden og gjør noe med unbalanced map(Severegosk), eller kjedelige som innbyr til camping (Komarin)
Confrontation kommer jeg nok til og skru av rimelig fort...
Den size "bug" på T-54, er vel egentlig en ganske stor nerf?

Added option to activate 'Fire Extinguisher' consumable, if present, by clicking on the fire icon in the bottom left side of the screen

Hva i alle dager betyr dette? Man har da alltid kunne klikke?
Byebye Sniper achivement! *sniff*
dog den nye Sniper Tanker er vel i grunn bedre.

Added display of 'Mastery Badge' achievement for cases when player owns the Mastery Badge and then completes the conditions again.

Denne er den nye epeen i WoT tenker jeg :p
"Hvor mange M har du a?" "noob!"

Waffenträger auf E 100:
Turning speed of Waffenträger auf E 100 suspension changed from 30 to 26
Gun dispersion of 12,8 cm Kanone L/61 gun caused by turret rotation changed by 212%
Gun dispersion of 15 cm Pak L/38 gun caused by turret rotation increased by 75%
Rotation speed of Waffenträger auf E 100 turret changed from 24 degrees per second to 22 degrees per second
Durability decreased by 200 hit points

Lurer på om dette er nok nerf. Legger merke til at den ikke fikk noen damage nerf.
Denne har jo den høyeste DPG med over 1k i forhold....
Hva med de andre TDs?
Foch 155 kraftig nerfet, med 100 alpha per skudd, og ingen ROF kompensesjon. Det betyr -300 per klipp.
T110E3 går fra 2787 DPM til 2647 DPM (-140)
T110E4 går fra 2429 DPM til 2308 DPM (-121)
OBJ268 går fra 3000 DPM til 2727 DPM (-273)
Dog det føles kanskje ikke som en stor nerf for disse 3 iogmed at man skyter litt oftere?

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

Confrontation er jeg litt spent på, men har en anelse om at det kommer til å bli ganske ubalansert, særlig når de fleste spiller så hodeløst. Ser likevel potensialet for å misbruke E-25 mot halvblinde sovjetiske vogner.

T-54 har blitt merkbart større. Fra "forhjul" til "bakhjul" er den omtrent like lang som en Pershing og høyere enn en T-44. Hvor mye det har å si spørs, men med litt uflaks er den ekstra lengden enten motor- eller drivstofftankmoduler.

Ettersom jeg har brannslukkeren på mellomromstasten, og innøvd tysk refleks, vet jeg ikke sikkert, men gjetter på at det nå er mulig å trykke på ikonet som viser at vogna brenner i stedet for på brannslukkerikonet.

Edit: Later til at serverne har "litt" hikke. Igjen.

Endret av AiKi
Lenke til kommentar

Spilte to kamper tdligere idag, hakke meg over en helning. Jeg venter til imorra med å spille.

Er det noen som vet om patchen ligger sammen med gameserverne? skulle tro alle laste ned samtidig og kvælte serverne.

Det ville vært ren idioti, men hadde vært typisk. Skjønt, launcheren/nedlasteren er P2P-basert (om man ikke har slått det av), altså bør lasten bli fordelt greit. Kan godt hende at det fortsatt er en ganske heftig belastning når man kjører ut en slik oppdatering til 100k spillere på en gang, men tviler på det.

Edit: Antar at det ikke hjelper på når man forsøker å skape den perfekte stormen ved å kombinere oppdateringen med "Windows Patch Tuesday". :p

Ettersom jeg uansett sitter og venter på at PingPlotter skal opparbeide seg et brukbart datasett:

Later til at problemene ikke finnes (i like stor grad) på RU-serverne, ut fra hva jeg leser via Google Translate. Noen har problemer med FPS, men heller få kommenterer på 'lag' (disse spiller kanhende på en av de to RU-serverne som ligger i Europa).

PingPlotter forteller for øvrig at trafikk mot EU1 og EU2 går til/via Amsterdam. I følge serveroversikten skal EU1 være i Bavaria (München, sannsynligvis) og EU2 være i Amsterdam.

Pussige saker, som kanskje forklarer hvorfor både EU1 og EU2 nå 'lagger' like mye som EU2 gjorde før jul/tidlig i januar.

Det blir spennende å se hva problemene egentlig skyldes, men regner med at det ikke blir noen kompensasjon overhodet og ingen offisiell ytring om hva problemene skal være.

post-61018-0-14372900-1392155047_thumb.jpg

post-61018-0-17676100-1392155051_thumb.jpg

Endret av AiKi
Lenke til kommentar

Det var en eller annen som hadde lagt ut en link til en mod. som gjorde at jeg slapp unna med å ha bare ett kamonett og en Binocs liggende siden den overførte det automatisk til den vognen som jeg brukte. Den moden var avhengighetsskapende og etter oppdateringen finner jeg den ikke.

er det noen som vet hva den heter, og om den finnes etter oppdateringen?

Lenke til kommentar

Du finner den ved å søke "Mount demount camo binocs". Så langt jeg kunne se var den ikke oppdatert til 8.11 igår, men det er vel rett rundt hjørnet. Det var helt håpløst å spille uten innarbeidede mods igår. Ikke camo (glemte jo stort sett det), ikke kunne jeg zoome langt ut, siste posisjon på minimap var borte osv.

Hadde dog ikke lag, men bruke sikkert 10-15 min før jeg kom inn på en server i første omgang.

Sånn er det vel kanskje alltid ved en utrulling, blir vel neppe annerledes når 9.0 kommer. Det er det tilsynelatende større endringer og det tar kanskje vesentlig lenger tid før modder er oppdatert, samtidig som store endringer alltid har noen glitcher...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...