Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Begynte på igjen med WoT etter en lengre pause.

Spiller på 110, tier 8 er det vel.

Er dette en bra tanklinje å følge?

 

Har også tier 8 arty, på usa. tror den heter m40/m44 eller noe slikt.

 

Synes begge er gøy å spille på.

villet dere fortsatt på noen av disse eller begynt en ny linje?

 

 

 

(og et lite spørsmål ang heavy tank, bruker der kun AP eller kun HE eller miks? )

 

Har aldri brukt gold ammo.......

 

Håper på noen gode svar :)

 

110 er topp 3 winrate på T8 av Heavy tanks, og etterfølgeren er nummer 1 på T9. T10 er derimot den nest dårligste, slår kun IS-7. Dette er stats fra Noobmeter og vil selvsagt variere etter spillestil, men gir en indikasjon. Det er derimot relativ enighet om at T10 113 er en dårlig tanks så vidt jeg har forstått.

 

Amerikansk arty, eller arty generelt, er en frustrerende affære som oftest. Du er overlatt til lagets nåde, forsvarer de ikke alle flanker er du død og spotter de ikke kan du ikke skyte. Dessuten er RNG svært til stede for arty, har hatt hele runder med T92 der jeg ikke har truffet en drit, og ikke engang splash damage, fordi arty er så random som det er.

 

Mitt tips: kjør videre til i hvertfall T9 med kineseren hvis du har lyst og drit i arty. Finn deg heller noe annet å spille :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk endelig Tortoise i helga..... virker som det er en del som har litt respekt for den vogna, for du verden jeg har tatt imot mange "gullskudd" med den allerede.. Er det best å få researched gunner først, eller belter/motor?

 

 

 

(Fra Wiki) Early Research

From the AT 15 you should have the OQF 20-pdr AT Gun Type B Barrel and can mount it right away. If you have played the heavy tank line prior to this, you may have the engine as well. You can mount the top gun without the suspension upgrade, and this should be your priority as the 20-pdr no longer cuts it against tier 9 and 10 opponents. After that you can get the suspension to allow enough weight limit to mount a full set of equipment, or you can pick up the engine. Like with the tanks before it, the Tortoise has outstanding aim time and does not need to use a valuable slot on a GLD. Your camo is poor, so it's best to use your third equipment slot for improving sight range via optics or perhaps binoculars depending on how aggressively you play.

Lenke til kommentar

har merket at det er en del fyllakjøring i helgene. jeg er ikke helt uskyldig selv heller, men ikke i slike tilstander som enkelte er i.

 

i går var det en fientlig E50M som ble hysterisk forbannet siden jeg tok ham ut rett før jeg selv ble ekspedert av arty. rett skal være rett. han hadde hatt en fantastisk omgang med 5 skalper i beltet. og han var god helt til han ble i overkant tøff og fikk det for seg at en JagdTiger som står hulldown ikke bør by på særlige problemer.

så kvisa gikk på med mot i brystet og stål i ben og amer. bare for å oppdage 128mm kuler har en lei tendens til å lage stygge riper i lakken.

så ble han sinna på meg og ble litt utrivelig i chatten. men jeg tok ikke kritikken inn over meg siden vi var motstandere.

så ble han seriøst sinna på laget sitt og skrev alt sammen med caps locken inne. dere skjønner, med STORE bokstaver. var vist noe om at de ikke beskyttet ham nok. jeg påpekte forsiktig at det var litt vanskelig siden han var langt foran de andre så det kunne medføre vanskeligheter for hans allierte å etterkomme et slikt ønske.

helt klart påvirket av sentralstimulerende stoffer, spør dere meg.

 

hadde forresten flere gode omganger med JagdTigern med en umasse dmg. i går men tapte alle kampene, så nær som den siste der jeg sugde gammelmans baller. rart det der.

Lenke til kommentar

Har fått meg Centurion Mk 1. En ganske bra tank når man får toppkanonen. Mangler kun beste motor.

Men klarer ikke å være så fleksibel og aggresiv som i Cometen.

Er kanskje en mer sniper dette, og god turrett... så man man bruke høydene. Men mangler sixth sense.. urk!

 

Cometen er en av mine beste tanks når det gjelder average xp pr battle. Aller best er AMX 50 100.

Tror jeg har 950 xp pr battle på den.

 

Hva er deres beste tanks når det gjelder xp?

Lenke til kommentar

Sliter med Chi-RI nå, fyttikatta så dårlig. men spør igjen om noen er interessert i å joine en klan altså trolls.

 

Vi er det største norske community på hele EU. Link her :http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/53672-norwegian-trolls-looking-for-new-members/#topmost

 

Når man får auto-kanonen så blir det virkelig gøy!

 

Chi-Ri er på kanten til OP når det gjelder og være top tier, helt ok i tier 8, og direkte dårlig i tier 9. 150 pen er det? Man sliter selv med prem skudd da.

 

Jeg ente opp med ~60% WR og rundt 900 average XP tror jeg.

(80% solo, 20% platoon)

 

Gled deg til STA-1, den er virkelig KJAPP i forhold til Chi-Ri, snur på en femøring, og har top speed på 45, noe den kommer overaskende fort opp i.

Dog den har jo ikke armor, tom værre en indien, som den sammenlignes med, så man må like glasscannons, for og få noe ut av den.

 

Urg, må lære meg og ikke spille i helgene. Gamplayet går i dass vær gang lørdags kvelden ankommer. Ekstra mange tomater på, og mange av de ellers gode spillerene er drita.

 

Eneste som er drit med det, er at hva man gjør mange ganger sjelden holder til og vinne, men hvis man hadde hatt ett normalt lag, haddet det holdt i massevis.

Spilte bare søndag, og slet med og komme over 60%.

 

Dog nå gjorde jeg med ferdig med At-7, makan til dritt tank. Den er altfor treg, så man får ikke gjemt weakspot, som absolutt alle vet hvor er, og er så stort at en IS-2 på 480m avstand, treffer meg. (sacred valley kamp jeg hadde).

 

Noen sier AT-15 er hakket raskere, men mer av samme driten. Blir en pine og komme meg igjennom, tror kanskje jeg tar den på neste dobbelt XP event.

 

Fikk endelig Tortoise i helga..... virker som det er en del som har litt respekt for den vogna, for du verden jeg har tatt imot mange "gullskudd" med den allerede.. Er det best å få researched gunner først, eller belter/motor?

 

Ser faktisk frem i mot den, med den DPM'n må den være gøy.

 

sidenote, når folk anklager meg for gullskudd, sier jeg bare at, gull? kjøper all ammo for sølv jeg, skjønner ikke hva du mener :)

Lenke til kommentar

Hva er deres beste tanks når det gjelder xp?

M103 hittil, 39 kamper, 74% winrate, 1169 average XP, og jeg hater å kjøre den faktisk :p

Beste med over 100 kamper er 112, der jeg har 61% winrate og 1022 average XP.

IS-7 har jeg bare kjørt to ganger hittil, men jeg har over 1000 average XP på den også, må nesten stille meg spørrende til de som mener den lider av powercreep.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

ok da vil jeg spørre et sikkerlig noob spørsmål.

Hvilken heavy tank er de 3 beste? jeg spiller kun solo/random battles.

 

 

 

Det spørs på spillestil, men de 3 Noreng nevner går igjen for tier 7, 8 og 9.

 

Det finnes ingen tier 10 heavy som er bra for solo randoms er min påstand, TDs og meds er bedre.

Lenke til kommentar

 

 

ok da vil jeg spørre et sikkerlig noob spørsmål.

Hvilken heavy tank er de 3 beste? jeg spiller kun solo/random battles.

 

 

Det spørs på spillestil, men de 3 Noreng nevner går igjen for tier 7, 8 og 9.

 

Det finnes ingen tier 10 heavy som er bra for solo randoms er min påstand, TDs og meds er bedre.

Personlig erfaring tilsier at t110e5 er ett hederlig unntak, men den er jo nesten en medium.

Lenke til kommentar

 

(og et lite spørsmål ang heavy tank, bruker der kun AP eller kun HE eller miks? )

 

Har aldri brukt gold ammo.......

 

 

99% av tanks I spillet (artilleri er selvfølgelig et unntak) bør du gi blaffen i å bruke HE på. Det er svært få situasjoner der HE er verd å bruke, og i de fleste av de tilfellene ville noen premiumskudd vært bedre. Apropos det, du har fått med deg at du kan at du kan kjøpe såkalte gullskudd for credits? Gå inn på service på tanksen, klikk på dropdown menyen som viser gullpris på skuddene og velg credits i stedet. Ta med noen i hver eneste tanks, og bruk når nødvendig! OBS: Når du skifter turret på tanksen går den tilbake til å prøve å ta gull for skuddene, husk å gå inn og skift til credits igjen!

 

sinna E50M

 

Apropos capslock...har du vurdert å bruke stor bokstav i begynnelsen på en setning? :wee:

 

 

Fikk endelig Tortoise i helga..... virker som det er en del som har litt respekt for den vogna, for du verden jeg har tatt imot mange "gullskudd" med den allerede.. Er det best å få researched gunner først, eller belter/motor?

 

Ser faktisk frem i mot den, med den DPM'n må den være gøy.

 

sidenote, når folk anklager meg for gullskudd, sier jeg bare at, gull? kjøper all ammo for sølv jeg, skjønner ikke hva du mener :)

 

 

Har Tortoise nå, men ikke toppkanonen enda. Er...ikke så imponert. Litt samme som AT-15. Enten så penner alt deg og du dauer latterlig kjapt, eller så penner ingenting deg og du knuser alt foran deg. Er nesten ingen middle ground. I ene kampen tar en IS og durer skudd på skudd i tophatchen fra 400m, i neste klarer ikke 3 tier 9 tanks å skade deg. Sånn jevnt over er den slitsom...toppen på britisk TD er vel tier 5 og 10, alt imellom er sånn...welp.

 

Og når det gjelder anklager om gullskudd skal du bare svare "It's not my fault you poors can't afford to shoot 100% gold" Det pleier å få vann på mølla. Gjerne sleng ut noe om at alt er betalt for med clan-gold også. :)

Lenke til kommentar

 

 

ok da vil jeg spørre et sikkerlig noob spørsmål.

Hvilken heavy tank er de 3 beste? jeg spiller kun solo/random battles.

 

 

Det spørs på spillestil, men de 3 Noreng nevner går igjen for tier 7, 8 og 9.

 

Det finnes ingen tier 10 heavy som er bra for solo randoms er min påstand, TDs og meds er bedre.

Personlig erfaring tilsier at t110e5 er ett hederlig unntak, men den er jo nesten en medium.

 

Hvis E5 ligner noe som helst på M103 har den ikke sjans til å dominere en kamp slik E 75 eller T29 er istand til.

Min erfaring er at E5er er rimelig enkle å ta ut pga cupola og relativt svak front med papirsider, men jeg har ikke møtt mange gode i den heller.

Lenke til kommentar

 

E5 er ræva som heavy tank, men fungerer som en hybrid medium.

Bedre enn M103 håper jeg? Hvis ikke lurer jeg på om jeg skal selge M103 når E5 låses opp og kjøpe tilbake T29 :p

 

 

næh, M103 er bedre tier for tier, selv om jeg synes den er ræva og.

 

E5 brukes dog i CW.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...