Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

har ikke testet betaen men hovedtrekkene er at tier 10 TD vil få mindre alfadmg. på noen vil det kompenseres med litt lavere ladetid.

det spekuleres i at TD får en total loss i camovalue når de har avfyrt skudd er en glitch og at det vil bli rettet på når betaen er ferdig testet.

et splonka nytt kart og to kart med mindre endringer på.

Endret av bytrollet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi er jo alle enige om at det er mest moro å jakte ned det andre laget og avslutte med et kjempesmell. Problemet er når man gang på gang opplever å tape ved at laget forlater cap-sonen for å resette egen cap. Spilte ikke så mye i helgen, men tre ganger tapte vi på samme måte. Og som nevnt, en av gangene flere valgte å bli stående i cap, så resulterte det i teamkill fra en av de som skulle jakte.

Nok om det.

Hvordan oppleves 8.11 for de som har testet beta i helga? Er det noen endringer av revolusjonerende karakter?

Som sagt: 9/10 spillere vet ikke når man skal cappe eller ikke cappe, og hvor mange som skal cappe.

8.11 vil nerfe tier 10 TDer, og camo-bonusen når de skyter blir fjernet totalt.

Redshire, Erlenberg, Highway, og North West er endra.

Windstorm er ny bane basert på Trondheim.

Lenke til kommentar

Nei nå tror jeg bare jeg kan legge opp.

Har sugt så hardt i det siste at det ikke er gøy. Plutselig en dag sluttet jeg å klare spillet tydeligvis :/

Håper jeg klarer å forbedre meg igjen snart, for dette er uholdbart.

attachicon.gifshit.PNG

22 kamper mann? hva klager du over?

hadde det vært 200 kamper med nedadående trend hadde jeg skjønt det.

get up on that horse again!

Vi er jo alle enige om at det er mest moro å jakte ned det andre laget og avslutte med et kjempesmell. Problemet er når man gang på gang opplever å tape ved at laget forlater cap-sonen for å resette egen cap. Spilte ikke så mye i helgen, men tre ganger tapte vi på samme måte. Og som nevnt, en av gangene flere valgte å bli stående i cap, så resulterte det i teamkill fra en av de som skulle jakte.

Nok om det.

Hvordan oppleves 8.11 for de som har testet beta i helga? Er det noen endringer av revolusjonerende karakter?

what? Jeg nærmer meg 17k battles, og kan telle på 2 hender de gangene vi har gått ut av cap for og drepe alle, og så tape....

Du vet at 1 cap point = 1 XP, mens damage point deles på alle i laget (og seff mer til han som gjør skade og de som assiter), så det vil i 99.9% av tilfellene lønne seg og drepe alle.

Lenke til kommentar

Nei nå tror jeg bare jeg kan legge opp.

Har sugt så hardt i det siste at det ikke er gøy. Plutselig en dag sluttet jeg å klare spillet tydeligvis :/

Håper jeg klarer å forbedre meg igjen snart, for dette er uholdbart.

attachicon.gifshit.PNG

22 kamper mann? hva klager du over?

hadde det vært 200 kamper med nedadående trend hadde jeg skjønt det.

get up on that horse again!

Nok om det.

what? Jeg nærmer meg 17k battles, og kan telle på 2 hender de gangene vi har gått ut av cap for og drepe alle, og så tape....

Du vet at 1 cap point = 1 XP, mens damage point deles på alle i laget (og seff mer til han som gjør skade og de som assiter), så det vil i 99.9% av tilfellene lønne seg og drepe alle.

jeg må nok innrømme at jeg har kjørt gjennom cap for å ta ut motstanderne som sto i vår cap, bare for å oppdage at jeg ikke var i nærheten av å klare å resette egen cap. men det er den ene gangen jeg husker det har skjedd.

men jeg har nok av eksempler der egne løkskrell capper vilt siden vårt lag har 8-10 vogner oppegående mens motstanderne har 2-3 vogner igjen og de får en stikkende følelse av at vi ikke er herrer for å klare av de siste camperne på motstanderlaget.

og selv om jeg ikke er med på jakten av de siste vognene så har jeg lyst til å straffe et par stykker i capsonen knallhardt etter paragraf 16 (6 harde slag på peisen).

og når man forsiktig påpeker at de godt kan avslutte capen, så blir det lite, eller i beste fall svar som tyder på at hodeverk lett kan avfeies som fantomsmerter.

Lenke til kommentar

Capping hvis det er 2-3 tanks igjen på motstanderlaget har jeg sluttet å bry meg om. Hvis man har sloss seg fram til capsirkelen og tatt ut de fleste av motstandern, så gidder jeg ikke alltid å kjøre videre for å lete fram de siste feigingene som har stukket av. Det spørs selvsagt på kartet og tanksen jeg kjører, har man kommet seg gjennom byen og til cappen på lakeville mens eget flagg er forsvart av minst en tanks så veit man at de resterende tanksene er i sumpen og lette å finne og ta ut. Er man derimot på f.eks steppes i en treig jævel av en tanks så er det ikke sikkert jeg orker å lete etter de siste to medium tanksene og heller går for cap.

Viktigere enn å faktisk cappe 100% er å tvinge FI til å komme tilbake for å forsvare flagget sitt. Det er jo ikke rare vitsen å løpe etter noen når man heller kan få dem til å komme til deg ;)

Spesielt hvis man platooner kan dette være effektivt. Kjøre inn i cap for å lokke fram FI mens kompisen dekker deg og plukker dem ut en etter en. Kommer man for nært 100% kjører man bare ut med mindre det faktisk er nødvendig å cappe for å vinne.

Skal sies at jeg hater 3-3 victory by capping like mye som alle andre her inne, folk som gjør det skulle hatt juling...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har null problem med å jakte, men ikke når man åpenbart risikerer å tape runden. Da får man i alle fall ikke mye poeng...

Nå har jeg også merket klar forskjell på helgespilling og midt-uke hva kvalitet på rundene gjelder, så jeg får sette det på kontoen for "tomater" som vi så fint kalles for i dette spillet ;)

Lenke til kommentar

Selv om tomater brukes løst om røde tall i XVM, er det litt forskjell på en som har spilt ti tusen kamper samt nådd T10 på et par-tre linjer og en med en tiendedel av kampene og T5 som høyeste. Av det jeg husker overrasker spillere på lavere nivåer oftere enn på høye, uten at man skal vurdere eller undervurdere noen som følge av stats alene.

Om du bruker samme navn i spillet er du vel uansett godt over snittet når det kommer til hvor mange kamper du har vunnet/tapt (snittet er visstnok på i underkant av 49%). :)

Endret av AiKi
Lenke til kommentar

Problemet er når man gang på gang opplever å tape ved at laget forlater cap-sonen for å resette egen cap.

Man skal alltid velge å decappe ovenfor å cappe dersom man kan velge. Capracing er risikabelt og man har mye mer å tjene på å decappe, samt at det er alltid noen som går for cap. Ser man at basen er tapt og fienden ikke har begynt å cappe så går man tilbake med mindre man er rett ved cap og kjører f.eks T95.

Jeg har ganske ofte tapt i slike situasjoner fordi jeg var den eneste som forstod at man skulle tilbake når jeg har kjørt en heavy, det er kun en fiende igjen som er en light eller noe sånt og vi har flere mediums som capper. Spesielt surt er det når jeg akkurat ikke når det. For å si det sånn, jeg har tapt flere ganger pga folk som vil cappe enn fordi folk ikke vil cappe.

Lenke til kommentar

Faktisk skuffet over å ha falt fra nærmere 52,8% til 50,5% på en uke, men jeg forsøker å få opp en medium-vogn og jeg fikser ikke spillestilen til lette/kjappe vogner med ertekanon. Litt dårlig research gjorde at jeg stagnerte på Engelsk Medium III, den fører jo ingestedshen hvis man ikke liker siruptrege Churchill. Nå har jeg Pz.Kpfw. III som jeg ikke får til noen ting i og en Sturmpanzer II (SPG) som er et helvete. Ikke bare fordeler å skulle dra med seg alle tyske linjer, men jeg håper på lys i enden av tunnelen. Heldigvis holder jeg motet oppe med TD ;)

Har for øvrig prøvd å følge med når jeg spiller sammen med folk som har ekstremt høye win-rates, typisk 60+. Man skulle tro de ville herje i enhver kamp, men rett som det er går de ut som en av de to-tre første i matchen. Teamer de så blir det ofte vei i vellinga, men XVM-statsen skal man ikke akkurat stole blindt på.

Lenke til kommentar

det spekuleres i at TD får en total loss i camovalue når de har avfyrt skudd er en glitch og at det vil bli rettet på når betaen er ferdig testet.

Det vil i løpet av de 2-3 neste patchene fjerne cameo valuen når tder skyter bak busker og treer. Så det er vel en forsmak på hvordan dette blir vis det faktisk er slikt på testserveren nå.

Kan hende dette har noe med camoen som de har prata om skal endres i gamet og....

Lenke til kommentar

Selv om tomater brukes løst om røde tall i XVM, er det litt forskjell på en som har spilt ti tusen kamper samt nådd T10 på et par-tre linjer og en med en tiendedel av kampene og T5 som høyeste. Av det jeg husker overrasker spillere på lavere nivåer oftere enn på høye, uten at man skal vurdere eller undervurdere noen som følge av stats alene.

Om du bruker samme navn i spillet er du vel uansett godt over snittet når det kommer til hvor mange kamper du har vunnet/tapt (snittet er visstnok på i underkant av 49%). :)

Nja, med tomater mener jeg spillere med over 10K og enda ligger med winrate trygt nede på den nederste delen av 40 tallet. Da er man ikke bare en grønnsak på winraten lengre.

At en med under 5K kamper er rød, bryr jeg meg ikke om. Jeg forlanger ikke at en med 5K kamper og en enslig tier 10 vogn skal bære kamper. Men når det kommer trillende inn spillere med 20+ kamper og er knallrød på winraten......

Lenke til kommentar

At en med under 5K kamper er rød, bryr jeg meg ikke om. Jeg forlanger ikke at en med 5K kamper og en enslig tier 10 vogn skal bære kamper.

Ikke? Jeg synes det er det minste man burde forlange. Naturligvis ikke kamp etter kamp, men at man skal ligge på ihvertfall gulgrønn rating etter såpass med tid er langt fra umulig. 5000 kamper tilsvarer, si 25000 minutter som tilsvarer over 400 timer, som tilsvarer 17 dager. Det er mer enn nok tid til å anskaffe nok kunnskap til å kunne carrye innimellom.

Når det er sagt, er dette langt fra realiteten,og man ville sikkert ikke merket forskjell på en middels gløgg ape og en gjennomsnittlig siema med 10k kamper.

Lenke til kommentar

Når man bryter gjennom på en front og når frem til cap-sonen samtidig som motstanderlaget begynner å cappe, skal man da begynne å kjøre tilbake med saktegående tungt materiell som aldri, under noen som helst omstendigheter, har mulighet til å nå frem i tide?

Mulig jeg er noob, men da bør man satse på å vinne ved cap.

Problemet her er at du nådde frem til fienden sin cap-sone. Når du vinner en flanke må du umiddeltbart kikke på minimapen. (Egentlig bør du konstant holde et øye på den, men anyway.) Hvordan ser den andre (evt tredje) flanken ut? Om ditt lag fortsatt har flere tanks igjen på den flanken, er sannsynligvis det beste å prøve å komme på de bakfra. Om ditt lag har få tanks igjen, er det som regel best å dra tilbake til egen cap for å forsvare. Og har flanken allerede falt MÅ du dra sporenstreks tilbake for å forsvare, sannsynligvis er du allerede for sen om du ikke har en rimelig mobil tanks. Å dure videre mot fienden sin cap er som regel det dummeste du kan gjøre. Ja, det finnes visse situasjoner der du må gjøre det, men i 9 av 10 tilfeller er det feil.

Et lite sidepoeng. Om du sitter i cap, og fienden plutselig dukker opp med flere forsvarere, så kjør for guds skyld ut av cap og kom deg i dekning. Sitt ikke der i åpent lende og tro at om du bare capper hardt nok så vil du til slutt vinne. Høres logisk og latterlig enkelt ut, men de ferreste spillerne jeg har sett i denne situasjonen klarer å reagere korrekt.

Man skal alltid velge å decappe ovenfor å cappe dersom man kan velge. Capracing er risikabelt og man har mye mer å tjene på å decappe, samt at det er alltid noen som går for cap. Ser man at basen er tapt og fienden ikke har begynt å cappe så går man tilbake med mindre man er rett ved cap og kjører f.eks T95.

Jeg har ganske ofte tapt i slike situasjoner fordi jeg var den eneste som forstod at man skulle tilbake når jeg har kjørt en heavy, det er kun en fiende igjen som er en light eller noe sånt og vi har flere mediums som capper. Spesielt surt er det når jeg akkurat ikke når det. For å si det sånn, jeg har tapt flere ganger pga folk som vil cappe enn fordi folk ikke vil cappe.

Samme her. Har tapt latterlig mange kamper fordi jeg er den eneste som returnerer for å forsvare, mens resten av laget durer mot fiendes cap samme hvor mye jeg trykker Defend the base! og pinger på kartet og kaller de for innavla treskaller. Veldig ofte knuser fienden meg og kommer seg til 90% cap før første nissen på midt lag i hele tatt kommer seg inn i capsirkelen til fienden.

Når det er sagt, er dette langt fra realiteten,og man ville sikkert ikke merket forskjell på en middels gløgg ape og en gjennomsnittlig siema med 10k kamper.

Amen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

En middels gløgg ape er i stand til å lære, så man ville helt klart merket forskjell.

Yup, been there done that.

Artig å spille Tiger 2 og få nær 4000dmg mens T10 tanksene på laget ditt ikke gjør en dritt :/

Jeg gjorde 3500 damage i min SU-14-2 på Redshire i tier 10, WTE100, 268, E-100, T57, og IS-7 gjorde samlet mindre skade...

Lenke til kommentar

ha. i går fikk jeg en invader medalje. men til mitt forsvar må jeg ile til og si at jeg oset rundt med min ELC i en hard tier 8 kamp og cappet for og lokke de resterende fiendevognene inn i killsonen som var satt opp.

den siste fiendevognen ble massakrert i det jeg tok capen.

jeg følte meg såpass skitten etterpå at jeg måtte ta en rask dusj etter den opplevelsen.

etterpå måtte jeg avreagere litt med Nashorn. jøss som den vognen rydder opp.

er ingen god ide og komme innenfor skuddhold om du har nedsatt reaksjonstid og lite oppmerksomhet rettet mot minimap.

du og du, nybegynnere lærer the hard way at man ikke skal stå å kokkelure hvor godsakene, som skader vognen hinsides enhver gjenkjenbarhet, kommer fra.

og så har jeg, etter råd fra andre her, kjøpt su85B. rattet litt rundt med den også og havnet i kamp med en KV-2. og jeg, som nekter mine fiender noen fordeler, ladet med gull og klasket ham flat.

det var gutt som ble sur. mente jeg var en gullho** og det som bedre er. jeg var helt enig med ham, og la til et par hjelpegloser som han kunne bruke neste gang noen gjorde noe lignende.

må vel nevnes at han var sistevogn på laget deres og kjørte mot vår cap i et vilt håp om ett eller annet.

og nå er det muligens noen av dere som tror at jeg er en kjempevognfører med taktiske egenskaper som selv Rommel ville nikke anerkjennede til. men det er jeg da ikke.

jeg har spilt rundt 6K kamper og spiller nå og da. men til forskjell fra enkelte løkskrell, som merkelig nok har en tendens til å skrive "SIEMA" i begynnelsen av kamper, evner jeg å lære av mine feil. ikke alle feil, men noen av dem.

det er heller ikke alle tier8 kamper at jeg bærer laget med min medium tier6 tank. men jeg forsøker å ha det gøy når jeg spiller og være en lagspiller, siden det er et stort element i dette spillet.

selv om jeg skal innrømme at jeg kan holde meg i bakgrunnen til de mest hormonsprutende spillerne har tuslet tilbake til garasjen sin.

Lenke til kommentar

Faktisk skuffet over å ha falt fra nærmere 52,8% til 50,5% på en uke, men jeg forsøker å få opp en medium-vogn og jeg fikser ikke spillestilen til lette/kjappe vogner med ertekanon. Litt dårlig research gjorde at jeg stagnerte på Engelsk Medium III, den fører jo ingestedshen hvis man ikke liker siruptrege Churchill. Nå har jeg Pz.Kpfw. III som jeg ikke får til noen ting i og en Sturmpanzer II (SPG) som er et helvete. Ikke bare fordeler å skulle dra med seg alle tyske linjer, men jeg håper på lys i enden av tunnelen. Heldigvis holder jeg motet oppe med TD ;)

Har for øvrig prøvd å følge med når jeg spiller sammen med folk som har ekstremt høye win-rates, typisk 60+. Man skulle tro de ville herje i enhver kamp, men rett som det er går de ut som en av de to-tre første i matchen. Teamer de så blir det ofte vei i vellinga, men XVM-statsen skal man ikke akkurat stole blindt på.

Du skulle heller tatt linja opp mot PzIV, den med 10,5cm...... :dribble: . Leder dog til heavys. Ville selv valgt D.W.2 og tatt den veien, da har du mulighet for å nå både medium E50M og heavy E100. .. Har hørt at Leo PT A vistnok kan være en prøvelse. Selv stoppet jeg opp på Panther som medium, kan skaffe meg Panther II, men nærmer meg Amx 50B, Tortoise, Bat chat og T95 og T110E4... så for min del blir det cashgrinding i lange baner fremover.... Mye T34 og Type59 med andre ord :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...