Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

Centurion-vognene har vært en skuffelse for meg. Når jeg blir ferdig med å grinde FV4202 kommer nok 7/1 til å bli solgt, og crewet sendt tilbake til Comet. Indikativt for hvordan de har fungert for meg: http://wotreplays.com/site/555795?secret=95793b0b3790f48736fd07c5e2f3028c

Så på replayen, og det så ikke helt bra ut nei :)

Nærmer meg Comet. Du liker den godt eller?

Ser at det er mange som ikke liker den. Føles som en liten nedtur etter den raske og agile Cromwell. Man får mer hp, litt ekstra gun depression og litt sterkere turrett, men kanonen er omtrent den samme, og den er ikke så kjapp. Hva mener dere?

Endret av James King
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ekstra gun depression, mulighet for å bounce et skudd i ny og ne fra nevnte turret, og vertstab som hjelper en del med å få skutt ting. Mindre fart er litt irriterende men alt i alt slett ikke dumt. Min beste runde i saken noensinne er vel denne:

(Er noe bugs med dekodingen, så den lagger som fy i begynnelsen, kommer seg etter et minutt eller to)

Lenke til kommentar

Skaffet tilbake SU-85B for noen dager siden, og har hatt noen fornøyelige matcher i den. At den var så god som den er, er tydelig slettet fra minnet :hmm:

Er en grei tanks å kjøre inn mission på (tar som regel ut en 3+ vogner i hver kamp) Og fantastisk viewrange er det på den også :)

Er det noen andre slike "glemte" godsaker i de lavere tiers? Hellcat er jo der selvfølgelig.. men andre?

Lenke til kommentar

T18 og PzJg 1 er jo noe som kan rydde godt opp i lavtierkamper. PzJg 1 "mistet" jo sin beste kanon for noen patcher siden, men jeg viser enda noobsa hvor bratt læringskurven er i WOT når jeg sender et par 4,7cm store kuler rett opp i **** på dem.

og jeg skal inrømme at det er fornøyelig og stå bak en liten buske og pirle med øynene mot "gjemmesteder" der det bare MÅ stå et par stykker som er litt tunglærte. jeg har mistet tallet på hvor mange som jeg har blind shootet bak busker der det bruker å stå et par stykker.

enda mer morsomt når det bare er at par-tre stykker igjen på vårt lag, mens det er mer en dobbelt så mange på FI-laget.

da kommer de susende over høydedraget for å avslutte "jobben". da er timen kommet for å sette PzJageren i arbeid.

man kan formelig føle skuffelsen deres når de ser det ene tanken etter den andre forsvinne i en sky av pikler som er skapt av en velsiktet 4,7cm kanonkule.

og panikken som griper dem klamt om hjertet når de ser at jeg pumper ut en altødeleggende armageddon fortere en de klarer å krysse sletta og inn mot den relative beskyttelsen under det berget som de nå tror jeg står på. og de linjene med ødelagte tanknavn nede til høre er urovekkende røde og mange.

noen av de mest håpefulle prøver å snu i et vilt håp om at de skal komme seg opp bakken fortere en jeg kan sikte på dem. de er de håpløse så de tar jeg ikke enda. mitt fokus er rettet mot de som kan klare racet mot dekning. når jeg har mistet dem fra radaren, eller lagt dem flat, så retter jeg min knusende oppmerksomhet mot den/dem som har snudd.

det er etter en slik kamp man kjenner det litt på kroppen at man har drevet på med litt voksenopplæring.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skaffet tilbake SU-85B for noen dager siden, og har hatt noen fornøyelige matcher i den. At den var så god som den er, er tydelig slettet fra minnet :hmm:

Er en grei tanks å kjøre inn mission på (tar som regel ut en 3+ vogner i hver kamp) Og fantastisk viewrange er det på den også :)

Er det noen andre slike "glemte" godsaker i de lavere tiers? Hellcat er jo der selvfølgelig.. men andre?

Kjøpte også SU-85B for noen uker siden. Har et bra crew i den og man herjer kraftig med denne.

Blir mange kills ja :)

Har 3,33 i destruction ratio og 3,53 i damage ratio.

Lenke til kommentar

T49 og M18A1

Lenke til kommentar

Kjøpte også SU-85B for noen uker siden. Har et bra crew i den og man herjer kraftig med denne.

T40 og T49.

Med 400m viewrange i T40 har du drept det meste før de overhodet får sett deg. Har rekord på 13 kills i en runde.

Og T49 har jo fantastisk cammo, så bare å suse frem og scoute eller finne en plass å skyte villt.

Lenke til kommentar

T40 og T49.

Med 400m viewrange i T40 har du drept det meste før de overhodet får sett deg. Har rekord på 13 kills i en runde.

Og T49 har jo fantastisk cammo, så bare å suse frem og scoute eller finne en plass å skyte villt.

Hmm, kanskje prøve T40 og T49 i helga..... begynner å bli en stund siden. Tror nok jeg solgte dem så snart jeg hadde utforsket neste tier...

Ellers så nærmer det set top gun på Jagdtiger'n.... litt spent på den, mtp at stock gun også funker meget godt.

Lenke til kommentar

Noen som trenger noen å spille med? platoon\cw\company etc

lyst på litt mer norsk på teamspeak

gi meg en msg her eller ingame

darket (H0T) er en likandes kar, så ikke nøl med å ta kontakt.

---------------------------------------------

WWMR har forøvrig hentet inn et par gode ressurser med tanke på TC og CW, og rekrutterer nå flere aktive og gode spillere:

http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/276990-wwmr-wwmr-international-norwegian-clans-recruiting/page__st__60__gopid__7067879&do=findComment&comment=7067879

Vi hadde forøvrig gleden av å spille mot en av de bedre klanene i TC her om dagen, noe som gikk riktig bra for vår del:

http://www.wwmr.nu/clan/pics/TC/Beat_Stronk_klanu_EXNOM.PNG

Ta kontakt ved interesse !

Link til vår hjemmeside med link til forum og TeamSpeak:

http://www.wwmr.nu/

Endret av Abacist
Lenke til kommentar

T40 og T49.

Hmm, kanskje prøve T40 og T49 i helga..... begynner å bli en stund siden. Tror nok jeg solgte dem så snart jeg hadde utforsket neste tier...

Ellers så nærmer det set top gun på Jagdtiger'n.... litt spent på den, mtp at stock gun også funker meget godt.

gled ditt hjerte til den stunden. en bedre nøyaktighet som gjør at du spinner avgårde mye smerte per pang. litt lavere ladetid er prisen du må betale, men det er helt klart verdt det.

nå kan du bruke den som den snipern alle tror at det er med et fryktelig resultat. klarer du i tillegg å gjemme bort bunnplaten din, er det kun ved bruk av en massiv innsats fra Arty som gjør at fienden kan flytte deg.

selvfølgelig er det vogner som kan penne deg, med da må de først stille seg opp foran din 128mm tykke kanonløp. og det er det kunn fiender med høy smerteterskel, eller tilsvarende lav IQ, som gjør frivillig.

Lenke til kommentar

klarer du i tillegg å gjemme bort bunnplaten din, er det kun ved bruk av en massiv innsats fra Arty som gjør at fienden kan flytte deg.

selvfølgelig er det vogner som kan penne deg, med da må de først stille seg opp foran din 128mm tykke kanonløp. og det er det kunn fiender med høy smerteterskel, eller tilsvarende lav IQ, som gjør frivillig.

En Hull-down ST-I vil klare seg fint mot en Jagdtiger på 300m, samme gjelder også E 75 og Foch.

Hadde frontpanseret bare hatt 60° vinkel istedet for 55° hadde det ikke vært noe problem, men sånn er det ikke.

Lenke til kommentar

er fremdeles skeptisk, kjenner jeg. om man lader med go' ammo så glir den gjennom 350mm godt tysk stål. og da bør du ha gode nerver, eller et romslig verkstedbudsjett om du velger å stå i veien.

og ja, når situasjonen påkrever det så lader jeg med gull. om noen synes det er urettferdig, eller overkill i en JagdTiger, så er det opp til hver enkelt. jeg bruker de midlene som jeg synes situasjonen påkrever.

og siden dette er et krigsspill så er jeg ikke så interessert i å gi min motstander flere muligheter en det han selv klarer å kjempe til seg.

Lenke til kommentar

Lader vel strengt tatt ikke med gull nå som man kan kjøpte alle typer ammo for "sølvpenger". Gull-valutaen burde strengt tatt vært fjernet slik at kun credits var gyldig betalingsmiddel for alle ammo-typer, da hadde kanskje deler av gnålinga forsvunnet. Men det er vel en god inntektskilde for spillselskapet og da er det ikke bare lett å få de til å snu :p

Lenke til kommentar

er fremdeles skeptisk, kjenner jeg. om man lader med go' ammo så glir den gjennom 350mm godt tysk stål. og da bør du ha gode nerver, eller et romslig verkstedbudsjett om du velger å stå i veien.

og ja, når situasjonen påkrever det så lader jeg med gull. om noen synes det er urettferdig, eller overkill i en JagdTiger, så er det opp til hver enkelt. jeg bruker de midlene som jeg synes situasjonen påkrever.

og siden dette er et krigsspill så er jeg ikke så interessert i å gi min motstander flere muligheter en det han selv klarer å kjempe til seg.

De færreste gode Jagdtiger-spillere har mange premium-skudd med seg, mener å huske jeg selv hadde 6. personlig har jeg ingen problemer med å gå hull-down i min E 75 mot Jagdtigere, 704er, og ISUer, blir aldri pennet i tårn eller over overplate av dem :p

Lenke til kommentar

Vel superstructure og turretfront til E-75 og Jagdtiger er begge 250mm tykk og lite vinklet, så det går. Det er ikke noe å satse på, men jeg har blitt penetrert der selv av 270mmish kanoner. Det jeg spesielt husker var mot en T110E5 som klarte det innimellom mot min JT når jeg var hulldown. Det er ikke mye vinkling som skal til før man trenger mer en 270mm, men som skrevet det går under ideelle forhold.

JT gjør seg best i situasjoner der den kan få inn et par skudd før den må tilbake i cover. Det er også mange som undervurderer reload på den, så man kan se mange smartinger som tror den er en 704 eller en T95 :D

Lenke til kommentar

Vel superstructure og turretfront til E-75 og Jagdtiger er begge 250mm tykk og lite vinklet, så det går. Det er ikke noe å satse på, men jeg har blitt penetrert der selv av 270mmish kanoner. Det jeg spesielt husker var mot en T110E5 som klarte det innimellom mot min JT når jeg var hulldown. Det er ikke mye vinkling som skal til før man trenger mer en 270mm, men som skrevet det går under ideelle forhold.

JT gjør seg best i situasjoner der den kan få inn et par skudd før den må tilbake i cover. Det er også mange som undervurderer reload på den, så man kan se mange smartinger som tror den er en 704 eller en T95 :D

Forskjellen er bare den at Jagdtigeren må ha sinnsvak flaks for å treffe turret-fronten til en E 75 på 300m avstand (herfra vil også APCR-skuddene bounce av overplata,) mens en E 75 ikke trenger stort med flaks for å treffe overplata eller superstructure til Jagdtiger på samme avstand ;)

Nå har forresten test server for 8.11 kommet opp, vil anbefale alle å teste denne, for min del kjørte spillet merkbart mykere. 268 er fortsatt livsfarlig, men det er jo også å forvente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...