Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

Kjøpe for CW? Hvor mange TX tanks trenger man egentlig for seriøs CW? Ikke spesielt mange det er sikkert...

Dessuten er det dårlige stats på kontoen, du vil aldri komme inn i en seriøs CW klan hvis det er målet ditt. Og med så mange kamper er det fryktelig tungt å endre statsene sine...

For og svare på det første: Minst 8, helst flere.

Tankene er utsatt for tanklocking, dvs du kan ikke bruke de på ca 1 uke, så hvis man spiller hver dag, trenger man 8.

Helst flere, da man trenger valgmuligheter for maps, noen er mer medium centrert, andre mer heavy. Har du bare 1 medium så sliter du.

Joda, men 28 stykk? Ser ikke vitsen eller verdien... Selv har jeg 9 stykk men spiller dem sjelden :/

Tja. Nå er det et lite år siden jeg drev på med CW, men hvis ikke noe er endret er det er kun i "battle with owner" at tanks blir fryst. Det vil si at du fint kan bruke de i turneringer, semifinaler og finaler, men i siste kamp når man slåss mot landeier kan de ikke brukes hvis de er fryst.

Avhengig av hvor stor klanen er, taktikker, hvilke land som angripes, er det forskjellige preferanser på oppsettet de vil ha av tanks - og ikke minst hvilke tanks er OP denne måneden - så det er jo greit å ha 10+ hvis klanen er virkelig aktiv i CW.

Stats gir jo en generell indikasjon, men hvis noen har 30k kamper og lave stats ville jeg vel spurt personen hvorfor, og hvis svaret er ok tatt personen med på prøve. Meen ikke sikkert alle ville gjort det samme som meg ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

neida, var ett generelt svar til hvor mange tier X man trenger for CW.

Den er god :)

Forøvrig, av mine TX så er T62a den jeg har hatt det vanskeligst med. Har 50% WR etter 65 kamper og gidder ikke spille den mer :p Vanskelig å carry med den, og selv om jeg gjør massiv skade hadde den en tendens til å få ubrukelige lag. Fikk WR over 50% med litt platooning...

T92 ligger forøvrig også på 50%, men det har mer med det faktum at det er fullstendig random om man treffer noe eller ikke hver eneste runde. Fullsiktede skudd på samme plassen i 50sekunder lander i kanten av sirkelen og usiktede lolskudd treffer midt på target. RNG styrer WR fullstendig på den tanksen, så har nesten gitt den opp også :p

Lett å henge seg opp i WR. Men husk at du har 14 andre på laget. WR kan variere veldig. Men vet hvordan det er, har selv solgt tanks pga periode med elendig WR. Viktigste er at man spiller bra, har høy snitt xp og gjør mye skade hver kamp. Da vil WR kanskje komme etterhvert :p Det er ihvertfall mitt fokus i dag.

Endret av James King
Lenke til kommentar

neida, var ett generelt svar til hvor mange tier X man trenger for CW.

Den er god :)

Forøvrig, av mine TX så er T62a den jeg har hatt det vanskeligst med. Har 50% WR etter 65 kamper og gidder ikke spille den mer :p Vanskelig å carry med den, og selv om jeg gjør massiv skade hadde den en tendens til å få ubrukelige lag. Fikk WR over 50% med litt platooning...

T92 ligger forøvrig også på 50%, men det har mer med det faktum at det er fullstendig random om man treffer noe eller ikke hver eneste runde. Fullsiktede skudd på samme plassen i 50sekunder lander i kanten av sirkelen og usiktede lolskudd treffer midt på target. RNG styrer WR fullstendig på den tanksen, så har nesten gitt den opp også :p

Lett å henge seg opp i WR. Men husk at du har 14 andre på laget. WR kan variere veldig. Men vet hvordan det er, har selv solgt tanks pga periode med elendig WR. Viktigste er at man spiller bra, har høy snitt xp og gjør mye skade hver kamp. Da vil WR kanskje komme etterhvert :p Det er ihvertfall mitt fokus i dag.

bare dårlige/snitt/under snitt spillere som mener WR ikke gir en meget bra pekepinn.

Hvis du stryker kanskje i setningen over, er vi enige.

Lenke til kommentar

Man har 14 andre på laget, men så lenge man gjør litt ut av seg så får jo man over 50% WR. Men som sagt, dersom man spiller en ny tank og det går til helvete met den også spiller man ikke mer også skjer det igjen osv osv så vil jo man ende opp med dårlig WR pga man slutter å spille i dårlige perioder. Men nok om det, jeg vil ikke gå ut i fra at folk her inne faktisk mener at WR er upåvirkelig, hue hue.

Jeg har selv begynt på kineserene nå og jammen skal jeg si at treige mediums (type-34 eller whatever) med dårlig acc og aim time er kjipe, men nå er jo den stock da :D

Lenke til kommentar

grinder selv Chi-Ri og jeg synes den er overraskende gøy. Ikke den beste tanksen, men med autoen så går det unna. Den slår Chi To ned i støvlene med fun factor, ikke at det er så vanskelig akkurat.

Regner med jeg er ferdig med dritt tanksene i japaner linja nå.

Lenke til kommentar

Angående WR så mener jeg at man kan være uheldig med lagene i perioder og da blir WR dårlig, selv om man gjør sin jobb godt. Likedan kan man ha en kjempefin WR med andre tanks, som man egentlig ikke har gjort det sååå bra med. Jaja, så får man være uenig hvis man vil. Eksempel er min Object 140 som jeg gjør det bra med, jevnt og trutt , men ligger på 43% WR. Ikke så mange kamper ennå. 100 kamper. Samme med T54E1, 44% etter 48 kamper, men min tredje beste tank på average xp. En annen tank T69, har jeg ca 60% WR med selv om jeg egentlig var litt noob da jeg hadde den, og ser på statsa at jeg ikke har overprestert akkurat. :)

På tier 5 til 7 er det lettere å carry, men også veldig mange noobs man møter.

Ser at jeg lett klarer å få bra WR på dette nivået. F.eks dens siste tiden med med Cromwell, Nashorn, E25

Fikk Ace Tanker med Cromwell nå :wee:

Victory!
Battle: Sand River 21.01.2014 20:33:40
Vehicle: Cromwell
Experience received: 2 236
Credits received: 111 623
Battle achievements: Master Gunner, Sharpshooter, Mastery Badge: "Ace Tanker"

50.000 ekstra credits pga mission

Endret av James King
Lenke til kommentar

Angående WR så mener jeg at man kan være uheldig med lagene i perioder og da blir WR dårlig, selv om man gjør sin jobb godt. Likedan kan man ha en kjempefin WR med andre tanks, som man egentlig ikke har gjort det sååå bra med. Jaja, så får man være uenig hvis man vil. Eksempel er min Object 140 som jeg gjør det bra med, jevnt og trutt , men ligger på 43% WR. Ikke så mange kamper ennå. 100 kamper. Samme med T54E1, 44% etter 48 kamper, men min tredje beste tank på average xp. En annen tank T69, har jeg ca 60% WR med selv om jeg egentlig var litt noob da jeg hadde den, og ser på statsa at jeg ikke har overprestert akkurat. :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Law_of_large_numbers

Etter en 5000 kamper vil winrate jevne seg ut og bli en grei antyder til ferdighetsnivå, selv Wargamings "Personal Rating" klarer å gi en grei antydning på hvor god noen er. En annen grei indikator er damage done/damage received som burde være i nærheten og helst over 1 (samme med kills/battle,

På tier 5 til 7 er det lettere å carry, men også veldig mange noobs man møter.

Ser at jeg lett klarer å få bra WR på dette nivået. F.eks dens siste tiden med med Cromwell, Nashorn, E25

Som du sier er det enklere å få god winrate på lavere tiere, men det kan også antyde at du klarer å spille like bra på tier 10 som du gjør på tier 6 ;)

Stug III er kjempegøy! Har aldri fått surra meg til og gå Jagdtiger linja før nå, og denne er jo skikkelig morro.

Fikk Ace badge i dag, og Radley Walters, Defender og sniper :)

Kos deg mens det varer, høydepunktet på linja er nok Jagdpanther for min del mens JagdpantherII er nest-best.

Lenke til kommentar

Stug III er kjempegøy! Har aldri fått surra meg til og gå Jagdtiger linja før nå, og denne er jo skikkelig morro.

Kos deg mens det varer, høydepunktet på linja er nok Jagdpanther for min del mens JagdpantherII er nest-best.

JP og JP2 er flotte maskiner, but why not Jagdtiger? Den er jo livsfarlig og kjempebra!

Lenke til kommentar

Gruer meg litt til jagdpz 4, ser ikke akkurat frem til og måtte bruke den fæle 88mm igjen. Men men, etter det ser det bra ut. Gleder meg spesielt til Jagdtiger.

Lenke til kommentar

Gruer meg litt til jagdpz 4, ser ikke akkurat frem til og måtte bruke den fæle 88mm igjen. Men men, etter det ser det bra ut. Gleder meg spesielt til Jagdtiger.

Hvorfor 88mm på Jpz4? 75mm L/70 er jo den som sitter på f.eks E-25 og er en mye bedr ekanon enn 88mm. Bruk den i stedet så er ikke Jpz4 noe spesielt å grue seg til :)

Lenke til kommentar

JagdPz 4 har jeg 52% winrate med på 150 kamper, og en vogn som jeg likte veldig godt. hadde b.la 7 kills på en kamp med den. jeg brukte 75mm siden den trykte avgårde flere kuler per min. og var mer nøyaktig en 88ern. (siden 75mm ikke har rekylbrems mister den heller ikke så mye i camo når den pumper ut kuler).

men jeg synes å huske at den ikke hadde noe gun depression, eller lite av det. så om du må ha det for å spille godt så er det verre.

men alt i alt et snikende ullteppe som kan gi deg mye om du bruker den fra litt gjenomtenkte plasser.

Lenke til kommentar

Jeg sitter med den nå og det var forløsende å få 88mm kanoen for min del. 7,5 cm PaK 42 L/70 funker veldig bra på StuGIII, men til tross for litt kjappere skuddtakt på JagdPz er den ikke moro når man spiller som laveste tier. Virker som halvparten av skudda spretter av motstanderen som gummikuler, hvilket ikke burde være tilfelle med høyere pen på papiret enn 88mm. Jeg tvang meg til å spille frem til 88mm, men nå er JagdPz blitt moro. Jobber WR sakte men sikkert opp igjen, den fikk seg en real knekk med 75mm for min del.

Endret av Svantesvoken
Lenke til kommentar

JP og JP2 er flotte maskiner, but why not Jagdtiger? Den er jo livsfarlig og kjempebra!

Problemet med Jagdtigeren er at panseret er litt manglende, de aller fleste tier 10-tanker går rett gjennom den, og den møter mange flere tier 10er enn jagdpanther II som i praksis har bedre superstructure, hadde den hatt litt bedre mobilitet hadde det ikke vært noe problem, men slik den er nå mangler den litt. Nå skal jeg ikke si at den ikke er livsfarlig i riktig posisjon, den er bare ikke helt rask nok til å skaffe seg de beste posisjonene.

Lenke til kommentar

Problemet med Jagdtigeren er at panseret er litt manglende, de aller fleste tier 10-tanker går rett gjennom den, og den møter mange flere tier 10er enn jagdpanther II som i praksis har bedre superstructure, hadde den hatt litt bedre mobilitet hadde det ikke vært noe problem, men slik den er nå mangler den litt. Nå skal jeg ikke si at den ikke er livsfarlig i riktig posisjon, den er bare ikke helt rask nok til å skaffe seg de beste posisjonene.

har 67% WR med JT etter ca 100 kamper og opplever ikke at den er for treig for min del. Sant nok at høypen kanoner kan skyte gjennom toppen hvis du står på flata, men du har mulighet til litt hulldown, og hvis du i tillegg vinkler deg litt så bouncer man en del. Dessuten, det er ikke mange som tør å stå i veien for JT, den kanonen er smerte å være på mottakersiden av! :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...