Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks

Anbefalte innlegg

hva er greia med at HT camper vilt på A0 på Erlenberg-kartet? dere vet den lille haugen oppe til høyre på kartet der det som regel står Arty.

jeg har hatt flere kamper i det siste der topdoggene har rullet dit opp for å campe der. er det en ny taktikk?

E100 gudd snaiper, ai def flag from behind!

Dvxn8Lo.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva er greia med at HT camper vilt på A0 på Erlenberg-kartet? dere vet den lille haugen oppe til høyre på kartet der det som regel står Arty.

jeg har hatt flere kamper i det siste der topdoggene har rullet dit opp for å campe der. er det en ny taktikk?

E100 gudd snaiper, ai def flag from behind!

Heh, hadde en match på Prokhorovka Encounter i går med IS-8 der begge E-100ene (som forøvrig var de eneste tier 10ene på mitt lag) bestemte seg for å kjøre opp i bakken mot hylla på østsiden av kartet og snipe ned i cappen mens fiendens IS-7 og E5 fikk løpe fritt på begge sider av toglinjene. Det beste av alt var at begge E-100ene viste hele sida til fienden uten noen vinkling (så skjules jo den svake underplata,) da jeg omsider døde i cap-sirkelen kom det "noob IS-8" fra den ene av dem og på slutten av gamet kom det "noob team" fra dem begge to :p

Lenke til kommentar

Borsig er meget OP, waffelen litt OP, mens WTF er også meget OP.

de må nedtunes, men det blir jo alle TDs snart.

Hvis de tar alle TD, så ryker Jagdpanzer'n min på en kjempesmell. Gun arc på 10°/+10° og en sprettert til kanon. Hvis den i tillegg skal lyse opp på minimapet så må jeg se å komme meg videre til tier7 asap... (gitt at ikke den også blir vingeklipt).

Prøv ARL V39 eller AC 46 du...

ARL V39 hadde jo egentlig vært grei, om de bare hadde fjerna svulsten på taket...

Tror idèen er at de skal sitte der og skyte fiendetanks som kommer til/over broen. Fra det punktet vil de kunne skyte uten å bli spottet selv. Selvfølgelig er jo dette kun nyttig dersom A: Fienden faktisk krysser broen i nord og B: Du har noen i nærheten av broen til å spotte fiendetanksene når de kommer. Som regel sitter de bare i hjørnet der og er ubrukelig hele kampen, fordi det kan hende de kan få skutt noe derfra. Mye det samme som TD'er som går ut på halvøya sør for basen på Fjords, når de starter øst. Sitter der hele kampen i håp om at fiendelaget skal pushe rundt sørspissen...fullstendig ubrukelig hele kampen om det ikke skjer.

Lenke til kommentar

Tror idèen er at de skal sitte der og skyte fiendetanks som kommer til/over broen. Fra det punktet vil de kunne skyte uten å bli spottet selv. Selvfølgelig er jo dette kun nyttig dersom A: Fienden faktisk krysser broen i nord og B: Du har noen i nærheten av broen til å spotte fiendetanksene når de kommer. Som regel sitter de bare i hjørnet der og er ubrukelig hele kampen, fordi det kan hende de kan få skutt noe derfra. Mye det samme som TD'er som går ut på halvøya sør for basen på Fjords, når de starter øst. Sitter der hele kampen i håp om at fiendelaget skal pushe rundt sørspissen...fullstendig ubrukelig hele kampen om det ikke skjer.

Og om det skjer er kampen oftest tapt...

Lenke til kommentar

Og om det skjer er kampen oftest tapt...

Kan få gjort ganske mye skade og komme deg et stykke opp på lista da, så har man rett til å kalle laget sitt for noobs og starte en ny kamp i den tro at man var kjempeflink forrige kamp men ble sviktet av laget som vanlig.

Derfor har denne spilleren 45% WR og fine røde stats ;)

Lenke til kommentar

Har startet på britisk medium-treet. Dvs fra Cromwell :)

Virker som en fin grind med Cromwell, Comet og opp mot Centurion Mk1 som er målet i første omgang.

Hva synes dere?

Da har du jo gått glipp av all the pains! Har kommet meg til Cromwell så langt og liker den godt, men fy faen for noe drit som finnes lenger ned i det treet :(

Lenke til kommentar

Cromwell og comet er artige tanks, med ulik spillestil, liker man mye gun depression så er Comet ekstra artig. Tier 8 var for meg et eneste stort gjesp, ingenting som sto seg ut. Bare en stor grind.

Tier 9 en stor medium med god turret som bouncer her og der, selv stock gun med 20 pounder er godt nok for den tier, litt værre når en møter tier 10. Dog er Centurion 7/1 er vel den letteste grinden jeg har hatt nogengang.

Tier 10 lav profil med good cameo og accuracy og viewrange, ikke så rask bortover, men kjapp opp bakker. Tier 9 og 10 har Hesh som er ganske kjekt å bruke på alt som er flat og på de skjøre tyske TD som snacks.

Jeg vil si at den britiske med linja er for spillere som vet hva de driver på med, og kjenner mappa godt og vet hva posisjoner som virker og ikke virker.

Lenke til kommentar

Cromwell og comet er artige tanks, med ulik spillestil, liker man mye gun depression så er Comet ekstra artig. Tier 8 var for meg et eneste stort gjesp, ingenting som sto seg ut. Bare en stor grind.

Tier 9 en stor medium med god turret som bouncer her og der, selv stock gun med 20 pounder er godt nok for den tier, litt værre når en møter tier 10. Dog er Centurion 7/1 er vel den letteste grinden jeg har hatt nogengang.

Tier 10 lav profil med good cameo og accuracy og viewrange, ikke så rask bortover, men kjapp opp bakker. Tier 9 og 10 har Hesh som er ganske kjekt å bruke på alt som er flat og på de skjøre tyske TD som snacks.

Jeg vil si at den britiske med linja er for spillere som vet hva de driver på med, og kjenner mappa godt og vet hva posisjoner som virker og ikke virker.

Ja, er derfor jeg har lyst å teste denne linja. Fordi jeg begynner å få litt peiling og skills :p

Hehe, hva skiller Cromwell og Comet i spillestil da? Ser jo at Quickybaby elsker Comet.

Lenke til kommentar

Ja, er derfor jeg har lyst å teste denne linja. Fordi jeg begynner å få litt peiling og skills :p

Hehe, hva skiller Cromwell og Comet i spillestil da? Ser jo at Quickybaby elsker Comet.

Cromwellen er kjapp, bra til å sirkle de ekle kv-1s som kjører rundt, og ellers flanke når du har muliget . Accuracy er litt dårlig på medium til lange avstander, men det funker. Ingen ren sniper med andre ord. Gun deppression er god nok.

Comet har fart, høy dpm, og meget god depression. Finne muligheter til å bruke depression best mulig er alltid viktig. God sniper hvis det trengs og.

Jeg vil anbefale å bruke pudding. Og ha med en noe prem rounds for tier 9. det trengs med den lave penetration.

Lenke til kommentar

Cromwell er en light tank med en typisk tier 6/7 medium-kanon med veldig god DPM, medium-camo, og en brukbar HP-pool.

Comet ofrer ca 10km/t toppfart for en brukbar gun mantlet og hele 12° (!) gun depression, men den får bare 10 mer alpha, til gjengjeld får DPM og HP-pool et solid løft. I praksis en slags hybrid mellom Cromwell og Centurion.

Centurion har relativt lav toppfart på 40km/t, men veldig god motor, en gun mantlet/turret som kan spise skudd fra de fleste tier 8 heavies og mange tier 9 meds, veldig god pen og treffsikkerhet, problemet med den er at DPM og mobilitet er litt svakt for en medium.

Lenke til kommentar

Har startet på britisk medium-treet. Dvs fra Cromwell :)

Virker som en fin grind med Cromwell, Comet og opp mot Centurion Mk1 som er målet i første omgang.

Hva synes dere?

Jeg liker begge veldig godt. Liker for øvrig hele linja der fra T4 og opp (er bare på Comet foreløpig). Virker som om mange undervurderer de tanksene der så du får ofte være i fred om det er to-tre for fienden å velge mellom.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Aiai.. spilt noen runder med Cromwell, og den er fantastisk. :)

Rask og mobil, presis kanon som lader fort.. Rett over 3 sekunder med pudding. Nydelig.

Kjører min med optics, vents og rammer.

edit:

Sjekk denne: Noen som selger kontoen sin på ebay: Startpris Kr 3.000

http://www.ebay.com/itm/World-of-tanks-EPIC-EU-account-28-TOP-X-TIER-13-Premium-Tanks-E-MAIL-/151214137309?pt=UK_PC_Video_Games_Video_Games_JS&hash=item2335109fdd

Endret av James King
Lenke til kommentar

Finner ikke et poeng med å kjøpe en sånn konto. Den er nesten ferdig med alle linjer i tech treet til de forskjellige landene, så hva skal du spille den for? Masse TX tanks som man aldri gidder å spille. Kjøpe for CW? Hvor mange TX tanks trenger man egentlig for seriøs CW? Ikke spesielt mange det er sikkert...

Dessuten er det dårlige stats på kontoen, du vil aldri komme inn i en seriøs CW klan hvis det er målet ditt. Og med så mange kamper er det fryktelig tungt å endre statsene sine...

Lenke til kommentar

Kjøpe for CW? Hvor mange TX tanks trenger man egentlig for seriøs CW? Ikke spesielt mange det er sikkert...

Dessuten er det dårlige stats på kontoen, du vil aldri komme inn i en seriøs CW klan hvis det er målet ditt. Og med så mange kamper er det fryktelig tungt å endre statsene sine...

For og svare på det første: Minst 8, helst flere.

Tankene er utsatt for tanklocking, dvs du kan ikke bruke de på ca 1 uke, så hvis man spiller hver dag, trenger man 8.

Helst flere, da man trenger valgmuligheter for maps, noen er mer medium centrert, andre mer heavy. Har du bare 1 medium så sliter du.

Lenke til kommentar

Kjøpe for CW? Hvor mange TX tanks trenger man egentlig for seriøs CW? Ikke spesielt mange det er sikkert...

Tankene er utsatt for tanklocking, dvs du kan ikke bruke de på ca 1 uke, så hvis man spiller hver dag, trenger man 8.

Helst flere, da man trenger valgmuligheter for maps, noen er mer medium centrert, andre mer heavy. Har du bare 1 medium så sliter du.

Joda, men 28 stykk? Ser ikke vitsen eller verdien... Selv har jeg 9 stykk men spiller dem sjelden :/

Lenke til kommentar

Joda, men 28 stykk? Ser ikke vitsen eller verdien... Selv har jeg 9 stykk men spiller dem sjelden :/

neida, var ett generelt svar til hvor mange tier X man trenger for CW.

Lenke til kommentar

neida, var ett generelt svar til hvor mange tier X man trenger for CW.

Den er god :)

Forøvrig, av mine TX så er T62a den jeg har hatt det vanskeligst med. Har 50% WR etter 65 kamper og gidder ikke spille den mer :p Vanskelig å carry med den, og selv om jeg gjør massiv skade hadde den en tendens til å få ubrukelige lag. Fikk WR over 50% med litt platooning...

T92 ligger forøvrig også på 50%, men det har mer med det faktum at det er fullstendig random om man treffer noe eller ikke hver eneste runde. Fullsiktede skudd på samme plassen i 50sekunder lander i kanten av sirkelen og usiktede lolskudd treffer midt på target. RNG styrer WR fullstendig på den tanksen, så har nesten gitt den opp også :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...