Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Jeg er sterkt uenig: http://wot-news.com/main/test/per/379 http://www.noobmeter.com/tankStats/eu

Det er en grunn til at det er så mange Foch155 i random battles, og mye av det kommer av det sterke frontpanseret man må være medium eller i nærkamp for å gå gjennom kombinert med 3x 850 damage med 6 sekunders reload.

 

Hva er det du er sterkt uenig i? Grafen viser faktisk at 155 ikke er OP i det hele tatt i noob hender, er først når man kommer over på 50%+ spillere den er OP.

 

Jeg sier at nerfen er overnerf, de nerfer for mye

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg er sterkt uenig: http://wot-news.com/main/test/per/379

 

Ifølge den grafen der så er snittet i verste fall 3,5% over average til spilleren. Det sier jo litt OP men ikke mye...er vel ikke akkurat den første TD'en jeg ville nerfet.

 

Anywho, å gi TD'er lavere camo blir litt teit når det er den største fordelen de har. Javisst, Rhoombaen har latterlig camo og turret. Men de fleste TD'er har ikke turret, som er et stort nok minus til å veie opp for god camo.

Lenke til kommentar

Lurer på en liten ting, er det noen her som har noe oversikt over hvordan matchmakeren fungere? Samt det å være i platoon og ikke være i en platoon? Med tanke på hvem/hva man blir satt opp i mot? Føler nesten at man starter med en eller annen ulempe når man er i platoon kontra solo. For min del, ikke alltid, men i platoon så går ting som regel veldig dårlig, både for min egen del, og laget sin del, får rett og slett ikke gjort stort. Derimot når jeg spiller alene, blir alt snudd, får gjort mye skade, og havner mye lengre/på toppen av score listen.

 

Nå har ikke jeg gjort store undersøkelsen her, men de siste to dagene har jeg spilt en del både i platoon og alene, og så langt gjør jeg det langt bedre alene enn i platoon. Skal sies at mesteparten av tiden jeg har brukt på tanks har vært i platoon, så er egentlig ikke før nå i det siste jeg har merket at ting går mye bedre solo, men skjønner ikke helt det, da jeg har hørt at det som regel er motsatt.

 

Skal sies at de jeg spiller med har en god del flere kamper under belte enn hva jeg har, og vi blir da kanskje matchet opp mot folk som også har en god del flere kamper under belte, som igjen gjør at vi spillet mot folk som i utgangspunktet er langt "bedre" enn hva jeg er?

Lenke til kommentar

http://wiki.worldoftanks.eu/Battle_Mechanics

 

Basics om platoons:

Dere blir matchet som om alle i platoonen har samme vekting som den som har høyeste tier i platoonen. Derfor er det alltid lurt å velge samme tier, og samme "klasse" (mindre viktig nå, var viktigere før da mediums, TD og arty hadde lavere maks tier, og kom derfor opp i høyere tier kamper).

 

Vel verdt å få med er om dine kompiser velger tier 5 heavies, og du velger en tier 5 light, vil din light tank trekke dere opp i kamper mot tier 9. Light tanks fra tier 6 og oppover kan møte opp mot tier 10.

 

Det er også en fordel å holde sammen, konsentrert ild mot samme fiende, men det er ikke alltid man har muligheten til det, f.eks. hvis alle 3 er top tier heavies i en kamp. Da må man kanskje splitte opp for å dekke flere flanker.

Lenke til kommentar

Hmm, føler meg fortsatt litt lost her, hadde noe helt fantastiske kamper i platoon igår, 40 kamper, 55% win, gjorde det ganske bra selv, i de fleste kampene, så endte dagen med ganske god rating også. I dag derimot, er det helt snudd på hode igjen, og er nå tilbake med samme problem, at jeg ikke greier å få utrettet stort i kampene, samt 15 kamper med bare 2 vinn så langt.

 

Har i utgangspunktet ikke noe imot et tap, så lenge jeg greier å få gjort noe for laget, men når jeg ender kamper med å bare få gjort 300 skade, og havner på bunn/nær bunn, så svir det ekstra godt. Kan liksom ikke si at jeg spiller noe stort annerledes idag, kontra igår, så eneste jeg kan komme på er at motstanderne jeg spiller mot idag er langt bedre enn de jeg møtte igår, men selv det føler jeg blir en litt tynn forklaring.

Lenke til kommentar

Hmm, føler meg fortsatt litt lost her, hadde noe helt fantastiske kamper i platoon igår, 40 kamper, 55% win, gjorde det ganske bra selv, i de fleste kampene, så endte dagen med ganske god rating også. I dag derimot, er det helt snudd på hode igjen, og er nå tilbake med samme problem, at jeg ikke greier å få utrettet stort i kampene, samt 15 kamper med bare 2 vinn så langt.

 

Har i utgangspunktet ikke noe imot et tap, så lenge jeg greier å få gjort noe for laget, men når jeg ender kamper med å bare få gjort 300 skade, og havner på bunn/nær bunn, så svir det ekstra godt. Kan liksom ikke si at jeg spiller noe stort annerledes idag, kontra igår, så eneste jeg kan komme på er at motstanderne jeg spiller mot idag er langt bedre enn de jeg møtte igår, men selv det føler jeg blir en litt tynn forklaring.

 

Har noen dårlige perioder selv og prøver å finne ut hva jeg kan gjøre for å unngå de.

Tror de dårlige rundene ofte (i hvert fall for min del) skyldes at jeg blir utålmodig eller for ambisiøs.

 

Men noen ganger er det bare slik. Med T110E4en min hadde jeg nær 70% win rate etter 70 kamper, nå etter ca 120 er den nede på under 50 pga noen helt vanvittige dager hvor jeg knapt fikk en eneste seier.

 

I kveld har jeg spilt ca 30-kamper og vunnet 67% av de. Føler jeg har spilt godt, men det synes jeg at jeg ofte har gjort når det blir tap og.

Lenke til kommentar

 

Veldig spent på hva det innebærer i praksis. Noen som vet hva "class camo bonus" er for TD idag sammenlignet med andre vognklasser?

Veldig mange TDer har høyere camo-rating enn mediums og lights på samme tier, når de i tillegg har en kanon som typisk matcher det en heavy får en tier over bortsett fra bedre ROF og treffsikkerhet er det ikke rart at mange av dem virker en smule ubalansert. Hellcat, SU-122-44, Borsig, Foch, og object 268 er gode eksempler. For å eksemplifisere litt: jeg kan kjøre 300m unna de fleste tier 7, 8, og 9 heavies (som oftest har 400m view range eller litt ekstra pga equipment) uten å bli spottet i min Borsig, og når den i tillegg har en kanon som er bedre enn hva heavies får på tier 9 er det ikke store problemet at den har papirpanser og kjører litt tregt.

For sammenligning av camo-verdier: http://wotinfo.net/en/camouflage?country=all&vehicletype=all&tier=all&showLines=30

 

Jeg ser ikke bort fra at enkelte vogner kan være ubalanserte, men TD-klassen som helhet bør ikke nerfes på camosiden. Spillestilen til en god del av dem er jo å ligge i ro og vente på å smelle et kjempeprosjektil i trynet på motstanderen. Så stasjonær camo syntes jeg kan være som den er, men jeg ser ikke noe særskilt grunn til at TD skal ha høyere camo enn noen andre når de kjører eller beveger på seg. Selvfølgelig kjipt når man ikke har turret og må vri vogna, men noen bakdeler skal man ha.

Jeg er kanskje ikke helt nøytral, med 90% av tida i TD..

Lenke til kommentar

at noen TD er det enkelte vil kalle for OP kan jeg lett være enig i. det er vel bare å se på winraten til Waffelpressa. men det man også skal tenke over er at denne vogna blir brukt av, stort sett, erfarne TD-sjåfører. og med en så lav profil og en så god kanon blir det fort øggly.

men når/om man blir spottet i nesten uansett TD er man bortimot forsvarsløs pga. turretløs og sidepanser av sigarettpapir. og det er ikke mange TD man kan sidescrappe med heller. og vinkle mens man skyter blir også vanskelig i de fleste vogner.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke bort fra at enkelte vogner kan være ubalanserte, men TD-klassen som helhet bør ikke nerfes på camosiden. Spillestilen til en god del av dem er jo å ligge i ro og vente på å smelle et kjempeprosjektil i trynet på motstanderen. Så stasjonær camo syntes jeg kan være som den er, men jeg ser ikke noe særskilt grunn til at TD skal ha høyere camo enn noen andre når de kjører eller beveger på seg. Selvfølgelig kjipt når man ikke har turret og må vri vogna, men noen bakdeler skal man ha.

Jeg er kanskje ikke helt nøytral, med 90% av tida i TD..

Det finnes definitivt mange TDer som ikke er OP i det hele tatt, det er til og med en del som er UP (JPz4, ARL V39, AC 46, Sau 40, SU-101.) Problemet er "monster-alpha"-TDer som ISU, SU-100, Hetzer, og Borsig som fortsatt har en fantastisk god camo-rating og gjerne brukbar mobilitet i tillegg. TDer har forøvrig en bonus til camo mens de skyter sammenlignet med andre klasser, det vurderes visstnok om denne bonusen skal fjernes i 9.0 ifølge SS. Personlig mener jeg at ingen TDer burde ha høyere view range enn 360m og at camo-bonusen mens de skyter burde fjernes totalt, det ville i det minste gått en lang vei for å balansere WTE100, Foch155, 268, Borsig, WTPz4, og 704.

Når du ikke har spilt noe særlig medium, heavy, eller light er sammenligningsgrunnlaget ditt ganske snevert må jeg påpeke.

 

at noen TD er det enkelte vil kalle for OP kan jeg lett være enig i. det er vel bare å se på winraten til Waffelpressa. men det man også skal tenke over er at denne vogna blir brukt av, stort sett, erfarne TD-sjåfører. og med en så lav profil og en så god kanon blir det fort øggly.

men når/om man blir spottet i nesten uansett TD er man bortimot forsvarsløs pga. turretløs og sidepanser av sigarettpapir. og det er ikke mange TD man kan sidescrappe med heller. og vinkle mens man skyter blir også vanskelig i de fleste vogner.

Det er ingen TDer man kan sidescrape effektivt med, Ferdi har for dårlig superstructure mens alle andre har for dårlig sidepanser eller gun arc. Jagdtiger88, JagdpantherII, og SU-101 kan hull-downe rimelig effektivt som top-tiere om terrenget tillater det, men ellers er du avhengig av å snipe på avstand.

 

 

EDIT: 56.5% winrate nådd!

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Borsig er meget OP, waffelen litt OP, mens WTF er også meget OP.

 

de må nedtunes, men det blir jo alle TDs snart.

Hvis de tar alle TD, så ryker Jagdpanzer'n min på en kjempesmell. Gun arc på 10°/+10° og en sprettert til kanon. Hvis den i tillegg skal lyse opp på minimapet så må jeg se å komme meg videre til tier7 asap... (gitt at ikke den også blir vingeklipt).

 

 

 

Når du ikke har spilt noe særlig medium, heavy, eller light er sammenligningsgrunnlaget ditt ganske snevert må jeg påpeke.

For øvrig også derfor jeg nevner det. Strengt tatt 70% når jeg sjekker profilen min, men det er vel mye kjøring av light i tier 1/2 fra jeg startet som trekker det ned.

Endret av Svantesvoken
Lenke til kommentar

 

Borsig er meget OP, waffelen litt OP, mens WTF er også meget OP.

 

de må nedtunes, men det blir jo alle TDs snart.

Hvis de tar alle TD, så ryker Jagdpanzer'n min på en kjempesmell. Gun arc på 10°/+10° og en sprettert til kanon. Hvis den i tillegg skal lyse opp på minimapet så må jeg se å komme meg videre til tier7 asap... (gitt at ikke den også blir vingeklipt).

Prøv ARL V39 eller AC 46 du...

Lenke til kommentar

at noen TD er det enkelte vil kalle for OP kan jeg lett være enig i. det er vel bare å se på winraten til Waffelpressa. men det man også skal tenke over er at denne vogna blir brukt av, stort sett, erfarne TD-sjåfører. og med en så lav profil og en så god kanon blir det fort øggly.

men når/om man blir spottet i nesten uansett TD er man bortimot forsvarsløs pga. turretløs og sidepanser av sigarettpapir. og det er ikke mange TD man kan sidescrappe med heller. og vinkle mens man skyter blir også vanskelig i de fleste vogner.

 

 

er enig i det, denne TD linja er for dum, og skulle aldri vært introdusert.

 

Men er vel den samme gamle regla, WG introduserer OP tank, folk invisterer RL penger for og få disse tankene fort, så etter en tid blir de nerfet til normalt level.

 

Abacist, fyyyyyfaen. Morsom kamp regner jeg med.

Lenke til kommentar

TD MM fail......

 

 

Slitsom UI :p

 

De kampene der er dog av de sjeldne, har selv aldri opplevd noe i nærheten :eek:

 

 

Litt oftopic:

Folk klager på for mange TDer og hevder at grunnen er mangel på arty og at før 8.6 var arty en effektiv counter mot campende TDer. Til det vil jeg bare si at arty ikke prioriterte farlige targets noe mer enn de gjør nå. Mediums i full fart var minst like troende til å få en haug med skudd i hodet som en usynlig TD i en busk...

Lenke til kommentar

min spillestil gjør det lettere for meg å ratte rundt i TDer. ikke det at jeg ikke får det til i andre maskiner, men TD er der jeg føler meg mest komfortabel.

og jeg merket forandring etter at Arty ble nerfet. men jeg mener enda de tok for hardt i når de nerfet dem.

slik som det er nå er det ikke mange Arty på brettene og jeg er ikke den som gråter puta våt av den grunn. men det kunne godt vært et par stykker mer for å stoppe den meningsløse campingen som man ser på enkelte kamper. skal dog nevnes at det er et "problem" på high tier kamper. på lavtier går de på med stål i ben og armer uansett, så der er vel camping skjeldent et problem. det vil altid være en eller to stykker som camper, men skjeldent hele laget.

Lenke til kommentar

 

at noen TD er det enkelte vil kalle for OP kan jeg lett være enig i. det er vel bare å se på winraten til Waffelpressa. men det man også skal tenke over er at denne vogna blir brukt av, stort sett, erfarne TD-sjåfører. og med en så lav profil og en så god kanon blir det fort øggly.

men når/om man blir spottet i nesten uansett TD er man bortimot forsvarsløs pga. turretløs og sidepanser av sigarettpapir. og det er ikke mange TD man kan sidescrappe med heller. og vinkle mens man skyter blir også vanskelig i de fleste vogner.

 

 

er enig i det, denne TD linja er for dum, og skulle aldri vært introdusert.

 

Men er vel den samme gamle regla, WG introduserer OP tank, folk invisterer RL penger for og få disse tankene fort, så etter en tid blir de nerfet til normalt level.

 

Abacist, fyyyyyfaen. Morsom kamp regner jeg med.

 

 

Ikke veldig.... Kanskje unødvendig å nevne at jeg var en av de første som døde ?

 

 

TD MM fail......

 

 

Slitsom UI :p

 

De kampene der er dog av de sjeldne, har selv aldri opplevd noe i nærheten :eek:

 

 

Litt oftopic:

Folk klager på for mange TDer og hevder at grunnen er mangel på arty og at før 8.6 var arty en effektiv counter mot campende TDer. Til det vil jeg bare si at arty ikke prioriterte farlige targets noe mer enn de gjør nå. Mediums i full fart var minst like troende til å få en haug med skudd i hodet som en usynlig TD i en busk...

 

 

He he. Roer ned infoen når kampen starter (CTRL+TAB). :)

 

Har hatt en del kamper i det siste som har vært ille, men denne var maks fail....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...