Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

De fleste har vel fått med seg nyttårstilbudene. Tenkte kanskje å teste en av de lavere tier-vognene med 50% avslag; https://eu.wargaming.net/shop/vehicles/?country=NO&game=wot

Virker ikke akkurat som premium-vognene har noe særlig å diske opp med som ikke "vanlige" vogner har, men det er jo en kjapp vei inn til en Tier4-5 vogn uten å måte gå alle gradene.

 

Har lest om 4-5 av de på wiki'n og den tyske medium, T-25 Tier V får velsignelsen -Best money maker for its tier

Også den russiske heavy Churchill III eller britiske Excelsior er visst gode treningsvogner for crew og gir endel credits (gitt at man ikke driter seg ut, får sjelden noe gratis i dette spillet)

 

Har ikke lest om alle enda, tross alt første dag på jobb, må få gjort noe annet også. Kan jo hende noen her har testet alt som er av premium, evt unngått de som pesten...

35 spenn er knapt en øl, så en -1- premium-vogn skal jeg klare å koste på meg på nyåret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får inntrykk av dere alle kjører Heavy Tanks når dere kommer litt opp i Tier. Hva er egentlig årsaken til det?

Ingen her som kjører light/medium eller andre enden av skalaen; TD på høyere tier (6-10)?

 

Jeg begynte med Heavies og Tank Destroyere men etterhvert fikk jeg mer og mer sansen for Mediums selv.

Jeg foretrekker fleksibilitet over panser i Tier 8-10.

Lenke til kommentar

De fleste har vel fått med seg nyttårstilbudene. Tenkte kanskje å teste en av de lavere tier-vognene med 50% avslag; https://eu.wargaming.net/shop/vehicles/?country=NO&game=wot

Virker ikke akkurat som premium-vognene har noe særlig å diske opp med som ikke "vanlige" vogner har, men det er jo en kjapp vei inn til en Tier4-5 vogn uten å måte gå alle gradene.

 

Har lest om 4-5 av de på wiki'n og den tyske medium, T-25 Tier V får velsignelsen -Best money maker for its tier

Også den russiske heavy Churchill III eller britiske Excelsior er visst gode treningsvogner for crew og gir endel credits (gitt at man ikke driter seg ut, får sjelden noe gratis i dette spillet)

 

Har ikke lest om alle enda, tross alt første dag på jobb, må få gjort noe annet også. Kan jo hende noen her har testet alt som er av premium, evt unngått de som pesten...

35 spenn er knapt en øl, så en -1- premium-vogn skal jeg klare å koste på meg på nyåret.

 

M22 (24 kroner) er en av de mest morro vognene jeg har i stallen. Anbefales til den prisen i alle fall. Scout og suveren som top tier.

Ram II (40 kr) er også ganske morsom, men er ikke like OP som den en gang var. Framdeles morro med godt crew, rammer, vents og egld

E25 (162 kr) er bare konge. God moneymaker og artig å spille. Rask som fy.

Type64 (94 kr) Sykt morro scout. En av tanksene som Quickybaby anbefaler sterkt også forøvrig.

IS-6 (311 kr) Ganske bra moneymaker også.

Churchill IIII (35 kr) Hatt det litt morro i denne. Ikke så kjapp at det gjør noe, men gir fi nok hodebry.

Matilda BP (40 kr) Meh... soooo slooooooooooooooow

 

 

Jeg har litt for mange tanks i samlingen min. Har det utrolig artig i Löwen min også.

Lenke til kommentar

Foretrekker egentlig superheavies selv om dagen, men kjører alle klasser :) Er noe eget med å bølle med folk i E-100 :love:

 

Når man først sitter i en TierX, så gjøre vel alle de andre det også? Kan vel fort ende med å bli bølla ganske godt med selv... :p

 

 

Jeg har litt for mange tanks i samlingen min. Har det utrolig artig i Löwen min også.

Så oppsummert kan vi si at ditt tips er så enkelt som: Kjøp alt! ;)

 

Det er en terskel man tråkker over med en gang man begynner å kjøpe seg fordeler, da er det vanskelig å motivere seg til å sakte men sikkert spare opp credits. Kan fort ende med å bruke mye spenn på slike spill, jeg har håp om i ikke bruke mer enn hva et normalt spill koster nytt. Så får vi som i hvilken grad det er mulig på sikt, men bruker heller penger på premium enn enkeltvogner, spesielt når de koster hundrevis av kroner.

Endret av Svantesvoken
Lenke til kommentar

Jeg får inntrykk av dere alle kjører Heavy Tanks når dere kommer litt opp i Tier. Hva er egentlig årsaken til det?

Ingen her som kjører light/medium eller andre enden av skalaen; TD på høyere tier (6-10)?

 

Heavies er "best" De kan kjører "hvor de vil" fordi at de har nok penetrering til å drepe det de møter og nok armor til at de kan ta i mot en del skudd. En ganske generelisert påstand ,men jeg vil si det er grunnen til at de fleste kjører de.

Lenke til kommentar

Jeg får inntrykk av dere alle kjører Heavy Tanks når dere kommer litt opp i Tier. Hva er egentlig årsaken til det?

Ingen her som kjører light/medium eller andre enden av skalaen; TD på høyere tier (6-10)?

Jeg kjører tier8 medium, heavy og TD. Liker meg for det meste i TD linja, spesielt i T28 prot.

Lenke til kommentar

Mange måter å se det på.

Jeg vil ikke påstå at det er å kjøpe seg fordeler, selv om mange kanskje vil se slik på det.

Det er ganske dumt å kjøpe seg en tier 7/8 premium om man ikke har fullført en tier 3 tanks enda da du rett og slett ikke vil ha peiling på hvordan du skal spille.

 

For min del har jeg ingen problemer med å bruke noen kroner på premium tanks om de er morro å spille. Om man ser det opp i mot antall timer med morro man får tilbake for pengene så bruker jeg heller et par hundre på WoT som gir meg ukesvis og månedsvis med glede og nytte enn å blåse det bort på annet dilldall som gir kortvarig glede. Premium tankene mine er hovedsakelig morro å kjøre. Bryr meg ikke så hardt om "perks" som følger med.

 

Kanskje verdt å ha i mente at premiumtanks på generelt grunnlag er dårligere tanks enn tilsvarende non premium i spillet. De eneste fordelene man har er creds og crew. Er en av de beste måtene å finansiere nye tanks på samt å trene opp crews. Spesielt om man ikke ønsker å selge foregående vogn.

 

Ellers, ja, er få premiums som er direkte dårlig. Men er et par som man bør tenke seg om to og tre ganger før man kjøper, slik som super pershing.

Lenke til kommentar

Om du tar med noen gullskudd (man kan kjøpe ganske mange og fortsatt ende opp i pluss etter en W) er Super P en treg, godt pansret medium med god depression. Og den er skikkelig billig, kan med fordel brukes som en XP grindemaskin. Og den ser maks T9.

 

Jeg er ganske fornøyd med den, har WR på 54% men har bare 65 kamper.

Vel, du kan lade premiumammo i 112 også, og den er jo attpåtil bedre pansret enn SP :p

Etter 180 kamper i den har jeg en winrate på 64% med average XP på 1036, så vil si det er stort sett gjelder alle premiumtanks at du kan grinde XP, credits og crew skills på dem ;)

 

EDIT:

For alle de andre som sitter på IS-3 og lurer på om IS-8 er en overkommelig grind:

http://wotreplays.com/site/514749#severogorsk-noreng-is-8

Victory!
Battle: Severogorsk 02.01.2014 18:37:56
Vehicle: IS-8
Experience received: 2 307
Credits received: 85 147
Battle achievements: Steel Wall, Confederate, Sniper, Master Gunner, Sharpshooter, Mastery Badge: "Ace Tanker"
Dette var forøvrig med BL-9en fra IS-3
Endret av arni90
Lenke til kommentar

Når man først sitter i en TierX, så gjøre vel alle de andre det også? Kan vel fort ende med å bli bølla ganske godt med selv... :p

 

 

Så oppsummert kan vi si at ditt tips er så enkelt som: Kjøp alt! ;)

 

Det er en terskel man tråkker over med en gang man begynner å kjøpe seg fordeler, da er det vanskelig å motivere seg til å sakte men sikkert spare opp credits. Kan fort ende med å bruke mye spenn på slike spill, jeg har håp om i ikke bruke mer enn hva et normalt spill koster nytt. Så får vi som i hvilken grad det er mulig på sikt, men bruker heller penger på premium enn enkeltvogner, spesielt når de koster hundrevis av kroner.

 

Om jeg skulle anbefale en premiumvogn som førstekjøp, må det bli pz4S. En ganske treig medium med armor av glass. Men det blir oppveid av et tårn med armor av en annen verden samt en kanon som deler ut smerte fort og svært presist. Jeg har bra kredit utbytte på den, samt at det er fort å trene andre medium besetninger.

T-25 kan også fungere om du ikke blir for aggressiv i spillestilen.

 

De andre vognene krever til en viss grad at du kan kjøre fra før. En premiumvogn vil i mange tilfelle være topdog og da forventer dine medspillere at du kan være det.

Lenke til kommentar

Skal gå opp den nye tyske TD-linja. Begynner å grinde fra Nashorn. Noen skikkelige saftigere kanoner :p

Men er vel camo,camo og camo-skill som gjelder her. Ser ut som en interessant grind, med Sturer Emil på tier 7 og Rhm-B WT på tier 8.

 

 

 

Erfaringer?

Min faste wot kompis har akkurat grindet seg igjennom den linjen. Han vurderte å free xp seg helt til rhm, men bestemmte seg for å ta Pz.Sfl.V, og det angret han ikke på. Han grindet seg usedvanlig fort opp til Waffentrager auf Pz. IV, så det tyder på at det er et godt tre å gå opp.

Lenke til kommentar

Skal gå opp den nye tyske TD-linja. Begynner å grinde fra Nashorn. Noen skikkelige saftigere kanoner :p

Men er vel camo,camo og camo-skill som gjelder her. Ser ut som en interessant grind, med Sturer Emil på tier 7 og Rhm-B WT på tier 8.

 

 

 

Erfaringer?

Pz Sfl IVc er en morsom boks

Nashorn er god, men ganske kjedelig å spille.

Sturer Emil er ekstremt situasjonsavhengig og gjør det kun bra på baner der gun depression er brukbart, til gjengjeld er den utrolig god på å stikke over en hylle og skyte folk, den er forøvrig nesten uspillbar uten toppkanonen.

RB WT er OP, sinnsvak camo og to fantastiske kanoner.

Pz4 WT har jeg ikke kommet meg til, virker som om den også har veldig god camo, og kanonene den får er jo fantastiske!

E-100 WT er jo godt kjent, null kamo med en sinnsvak autoloader.

Lenke til kommentar

Sturer Emil er ekstremt situasjonsavhengig og gjør det kun bra på baner der gun depression er brukbart, til gjengjeld er den utrolig god på å stikke over en hylle og skyte folk, den er forøvrig nesten uspillbar uten toppkanonen.

 

Sturer Emil er en helsikes møkkavogn. Stock er den en treg Dicker Max. Oppgradert får den en litt dårligere versjon av 128mm'en kjent fra Ferdinand og JagdPanther II. Med 15 skudd. Du kan nok gjerne gå tom, om du overlever lenge nok. Gun depression er vel og bra, men når halve tanksen din stikker opp over kanten allikevel, og er lagd av papir, så er det begrenset hvor ofter det er noe tess.

 

Stock er den et helvete, med toppkanonen går den an til nød. Kjenner flere som brukte free exp på å komme seg forbi hele faenskapet.

Lenke til kommentar

Sturer Emil var frustrerende som fy. Gøy med toppkanonen, men lav fart gjør ting problematisk, samt at kanonen er langt mer trollete enn 0,36-nøyaktigheten skulle tilsi. Godt at Rheinmetallen er såpass god og antagelig har det beste stockgrindet av alle vogner. Starte på T8 med en kanon som godt kan smelle gjennom de fleste vogner forfra er veldig behagelig. "Powercreep"? Nei, nei. :wee:

 

 

Uansett glad for at ferien er over. Forhåpentligvis mindre idiotlag ute og går, har opplevd mengder av kamper som minner veldig, veldig om T4-kamper. Samt flere spillere enn jeg kan telle som burde fått et klask i trynet over nettet. At det må være noen over og noen under snittet er helt greit, men "tenke sjæl" er det få som egentlig kan.

Lenke til kommentar

Sett noen videoer og Sturer Emil virker rå med toppkanonen. Men farta virker for dårlig. Er vel camping, forsiktighet og full camo som gjelder der og. Men gøy å mestre sånne vogner også. Artig med utfordringen.

Mest irriterende :p

 

Sturer Emil blir litt som en T28 på tier 7. Bittelitt kjappere (i nedoverbakke) men fullstendig uten pansring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...